Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 12:01 |
Sprzęgło , biegi , pompa |
Autor |
Wiadomość |
Mr.E
C 200 KOMPRESSOR
Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 62 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 19:04 Sprzęgło , biegi , pompa
|
|
|
Mam mały duży problem. Mianowicie Po r0zgrzaniu samochodu tj Mesio C200CDI 2000r Kombi W202 po pokonaniu trasu Gdańsk - Koszalin stałem w dość pokaźnym korku. Po jakiść 15 minutach ciągłego wahlowania biegami ruszania i stawania (mam manuala) stwierdziłem że po wysprzęgleniu nie moge wrzucić biegu. Jakoś potoczyłem się na przystanek autobusowy zamknąłem auto i starałem się znaleźć jakiś serwis. Po 30 minutach miałem namiar. Wróciłem do samochodu i ku mojemu zdziwieniu biegi chodziły idealnie. Powoli ruszyłem i nic. Na trasie powrotnej podczas wyprzedzania jednej z ciężarówek na 4 biegu mniejwięcej przy 2,5 tys obr zauważyłem że sprzęgło mi się ślizga... Jakoś doczłapałem się do domu. Następnego dnia wyjechałem na mały test. Sprzęgło sie ślizgało w momencie gwałtownego przyspieszania od ok 3000 , 3200 obr TYLKO na biegach 4 i 5. Wyłączyłem ESP i objaw jest taki sam. Jest poślizg sprzęgła. Na niższych biegach jest ok a na 1 biegu idzie z piskiem opon. Po konsultacjach z 2 mechanikami jestem załamany. Mówią że to komplet sprzęgła jest do wymiany a koszt takowego to ok 2200 w oryginale + 400 wymiana. Znalałem Sachsa za 1100zł i mechanika znajomego co za 200 zł to zrobi. Pogodziłem się z tą myślą. Z tropu zbił mnie mój wujek który studiował mechanike. Mówi że najpierw warto sprawdzić wysprzęglik bo może się "nie wraca". Czy ktoś mi może pomóc i powiedzieć która z usterek jest bardziej prawdopodobna? Jak to sprawdzić czy wysprzęglik, pompa czy może inna opcja? Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
|
andrzej
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 80 Skąd: ok Katowic
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 19:16
|
|
|
Stawiam na zestaw nr1
Co do wysprzeglika to raczej sie niezdaza zeby niewracał jak juz cos to w drugą strone (niewysprzęgla)
Szacunek dla wójka ale myslę ze zmącił Ci rozum |
_________________ W 202 C 1.8 1994 LPG |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 19:45
|
|
|
Mr.E napisał/a: | Z tropu zbił mnie mój wujek który studiował mechanike. |
Myślę że wujek ma rację albo wysprzęglik albo pompka, wylkluczył bym raczej sprzęgło, gdyby to ono to na I biegu by nie piskal |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 20:04
|
|
|
Jary, sprzegło zaczyna sie slizgac od najwiekszych przełożen z czasem przyjdzie i moment na 1,2,3 , widac tu ewidentnie ze sprzegło jest na wymarciu ... chyba ze sie mysle |
|
|
|
|
andrzej
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 80 Skąd: ok Katowic
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 20:07
|
|
|
Jary napisał/a: | Mr.E napisał/a: | Z tropu zbił mnie mój wujek który studiował mechanike. |
wylkluczył bym raczej sprzęgło, gdyby to ono to na I biegu by nie piskal |
Niemyśl ze sie czepiam poprostu chce to dokładnie zrozumieć.
Powiedz mi dlaczego wtedy miałby ślizgać na innych biegach?
Z mojego doświadzczenia ( z racji wieku pewnie jest mniejsze ale) Jak sprzegło slizga na ostatnim biegu po przełozeniu na bieg nizszy slizganie ustaje,jednak po jakims czsie trzeba zejsc jeszcze nizej a potem jescze. Nie jest tak odrazu ze niemozna ruszyc z biegu pierwszego. Okladzina sprzegla niesciera sie odrazu cała tylko częsciowo traci przyczepnosć do koła zamachowego. Ale to tylko moja opinia
Kolega pstrag21 mnie wyprzedził ale ja zaczołem pierwszy pisac hihihi |
_________________ W 202 C 1.8 1994 LPG |
Ostatnio zmieniony przez andrzej 11 Wrzesień 2007, 20:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 20:10
|
|
|
andrzej, czyli sie nie myslilem masz świeta racje |
|
|
|
|
Mr.E
C 200 KOMPRESSOR
Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 62 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 21:13
|
|
|
wiec szukam sprzegla... a ile na jednym sprzegle mesio pwinien sie pobujac? srednio... zaokraglajac do 50 000km. |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 21:32
|
|
|
andrzej napisał/a: | Niemyśl ze sie czepiam poprostu chce to dokładnie zrozumieć. |
Poprostu ten zespół też się psuje, lubi się blokować pompka, zużywa się wysprzęglik, nie cofa sie i powoduje poślizg sprzęgła, zjawisko podobne jakbyś nie cofnął całkiem nogi z pedału. Myślę, że jest to łatwiejsze do sprawdzenia niż wymiana sprzęgła - to zawsze zdążysz |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
andrzej
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 80 Skąd: ok Katowic
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 21:51
|
|
|
[quote="Jary"] andrzej napisał/a: | Niemyśl ze sie czepiam poprostu chce to dokładnie zrozumieć. |
Poprostu ten zespół też się psuje, lubi się blokować pompka, zużywa się wysprzęglik, nie cofa sie i powoduje poślizg sprzęgła,
Ale kolega napisał ze na pierwszym biegu ładnie mu ciagnie aż piszczą koła (co zresztą cytowałeś) a na wyższych ślizga i tu mi niepasuje wysprzeglik czy pompka (przecież niewiedzą który jest aktualnie bieg )
Ja upierałbym sie przy tarczy badż docisku. Ale napewno niezaszkodzi sprawdzic co sugeruje kolega Jary trzeba szukać od rzeczy tańszych. A nuż sie uda |
_________________ W 202 C 1.8 1994 LPG |
|
|
|
|
Mr.E
C 200 KOMPRESSOR
Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 62 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 22:33
|
|
|
a moze wiecie jak sprawdzic pompke i wysprzeglik? |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2007, 01:40
|
|
|
Mr.E napisał/a: | a moze wiecie jak sprawdzic pompke i wysprzeglik? | Najpierw obadaj wzrokowo (wysprzęglik będzie ciężko, bo go mało widać) czy nie ma wycieków i ogólnie jak to wygląda...
Tak mnie zastanawia to, że to się dzieje przy gorącym silniku i zaczęło się po dłuższym i częstym obciążaniu sprzęgła, dlatego zapytam - kiedy miałeś wymieniany płyn i czy próbowałeś odpowietrzać układ sprzęgła |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
andrzej
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 80 Skąd: ok Katowic
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2007, 15:05
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Mr.E napisał/a: | a moze wiecie jak sprawdzic pompke i wysprzeglik? | Najpierw obadaj wzrokowo (wysprzęglik będzie ciężko, bo go mało widać) czy nie ma wycieków i ogólnie jak to wygląda...
Tak mnie zastanawia to, że to się dzieje przy gorącym silniku i zaczęło się po dłuższym i częstym obciążaniu sprzęgła, dlatego zapytam - kiedy miałeś wymieniany płyn i czy próbowałeś odpowietrzać układ sprzęgła |
Moim zdaniem najprosciej to wytłumaczyć porównując do działania chamulców .Zasada działania jest taka sama tzn. tarcie a gdzie tarcie tam wzrost temperatury. Wiadomo rozgrzane chamulce działają słabiej.
Więc i rozgrzane sprzęgło jest słabsze ,nadodatek rozgrzany docisk też słabiej dociska.
Ja to widze własnie tak |
_________________ W 202 C 1.8 1994 LPG |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2007, 15:37
|
|
|
jjankiello napisał/a: |
Tak mnie zastanawia to, że to się dzieje przy gorącym silniku i zaczęło się po dłuższym i częstym obciążaniu sprzęgła, dlatego zapytam - kiedy miałeś wymieniany płyn i czy próbowałeś odpowietrzać układ sprzęgła |
Dokładnie tak, objawy wskazują na zapowietrzony układ - najprawdpodobniej masz stary płyn z dużą ilością wody, która od gorąca paruje. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
remolmar
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 164 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2007, 20:47
|
|
|
witam,
a u mnie jest cos podobnego. przy rozgrzanym aucie i czestych jazdach w korkach ( po dluzszej chwili ) - sprzeglo dosyc obciazone ............ przy kazdorazowym wrzuceniu biegu na wyzszy na sammym koncu czuc rwanie....... niezdaza sie tak za kazdym razem ale dosyc czesto ....
mozecie przeprowadzic diagnoze?????
pozdr |
_________________ C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2007, 00:07
|
|
|
Sprawdź stan pompki, np. czy nie zapowietrzona |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|