Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 12:01
Sprzęgło , biegi , pompa
Autor Wiadomość
Mr.E 
C 200 KOMPRESSOR

Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 62
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 19:04   Sprzęgło , biegi , pompa

Mam mały duży problem. Mianowicie Po r0zgrzaniu samochodu tj Mesio C200CDI 2000r Kombi W202 po pokonaniu trasu Gdańsk - Koszalin stałem w dość pokaźnym korku. Po jakiść 15 minutach ciągłego wahlowania biegami ruszania i stawania (mam manuala) stwierdziłem że po wysprzęgleniu nie moge wrzucić biegu. Jakoś potoczyłem się na przystanek autobusowy zamknąłem auto i starałem się znaleźć jakiś serwis. Po 30 minutach miałem namiar. Wróciłem do samochodu i ku mojemu zdziwieniu biegi chodziły idealnie. Powoli ruszyłem i nic. Na trasie powrotnej podczas wyprzedzania jednej z ciężarówek na 4 biegu mniejwięcej przy 2,5 tys obr zauważyłem że sprzęgło mi się ślizga... Jakoś doczłapałem się do domu. Następnego dnia wyjechałem na mały test. Sprzęgło sie ślizgało w momencie gwałtownego przyspieszania od ok 3000 , 3200 obr TYLKO na biegach 4 i 5. Wyłączyłem ESP i objaw jest taki sam. Jest poślizg sprzęgła. Na niższych biegach jest ok a na 1 biegu idzie z piskiem opon. Po konsultacjach z 2 mechanikami jestem załamany. Mówią że to komplet sprzęgła jest do wymiany a koszt takowego to ok 2200 w oryginale + 400 wymiana. Znalałem Sachsa za 1100zł i mechanika znajomego co za 200 zł to zrobi. Pogodziłem się z tą myślą. Z tropu zbił mnie mój wujek który studiował mechanike. Mówi że najpierw warto sprawdzić wysprzęglik bo może się "nie wraca". Czy ktoś mi może pomóc i powiedzieć która z usterek jest bardziej prawdopodobna? Jak to sprawdzić czy wysprzęglik, pompa czy może inna opcja? Z góry dzięki za pomoc
 
 
 
andrzej 

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 80
Skąd: ok Katowic
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 19:16   

Stawiam na zestaw nr1
Co do wysprzeglika to raczej sie niezdaza zeby niewracał jak juz cos to w drugą strone (niewysprzęgla)
Szacunek dla wójka ale myslę ze zmącił Ci rozum
_________________
W 202 C 1.8 1994 LPG
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 19:45   

Mr.E napisał/a:
Z tropu zbił mnie mój wujek który studiował mechanike.


Myślę że wujek ma rację albo wysprzęglik albo pompka, wylkluczył bym raczej sprzęgło, gdyby to ono to na I biegu by nie piskal :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 20:04   

Jary, sprzegło zaczyna sie slizgac od najwiekszych przełożen z czasem przyjdzie i moment na 1,2,3 , widac tu ewidentnie ze sprzegło jest na wymarciu ... chyba ze sie mysle
 
 
andrzej 

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 80
Skąd: ok Katowic
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 20:07   

Jary napisał/a:
Mr.E napisał/a:
Z tropu zbił mnie mój wujek który studiował mechanike.


wylkluczył bym raczej sprzęgło, gdyby to ono to na I biegu by nie piskal :wink:


Niemyśl ze sie czepiam poprostu chce to dokładnie zrozumieć.
Powiedz mi dlaczego wtedy miałby ślizgać na innych biegach?
Z mojego doświadzczenia ( z racji wieku pewnie jest mniejsze ale) Jak sprzegło slizga na ostatnim biegu po przełozeniu na bieg nizszy slizganie ustaje,jednak po jakims czsie trzeba zejsc jeszcze nizej a potem jescze. Nie jest tak odrazu ze niemozna ruszyc z biegu pierwszego. Okladzina sprzegla niesciera sie odrazu cała tylko częsciowo traci przyczepnosć do koła zamachowego. Ale to tylko moja opinia

Kolega pstrag21 mnie wyprzedził ale ja zaczołem pierwszy pisac hihihi :mrgreen: :mrgreen:
_________________
W 202 C 1.8 1994 LPG
Ostatnio zmieniony przez andrzej 11 Wrzesień 2007, 20:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 20:10   

andrzej, czyli sie nie myslilem masz świeta racje :)
 
 
Mr.E 
C 200 KOMPRESSOR

Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 62
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 21:13   

wiec szukam sprzegla... a ile na jednym sprzegle mesio pwinien sie pobujac? srednio... zaokraglajac do 50 000km.
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 21:32   

andrzej napisał/a:
Niemyśl ze sie czepiam poprostu chce to dokładnie zrozumieć.

Poprostu ten zespół też się psuje, lubi się blokować pompka, zużywa się wysprzęglik, nie cofa sie i powoduje poślizg sprzęgła, zjawisko podobne jakbyś nie cofnął całkiem nogi z pedału. Myślę, że jest to łatwiejsze do sprawdzenia niż wymiana sprzęgła - to zawsze zdążysz :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
andrzej 

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 80
Skąd: ok Katowic
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 21:51   

[quote="Jary"]
andrzej napisał/a:
Niemyśl ze sie czepiam poprostu chce to dokładnie zrozumieć.

Poprostu ten zespół też się psuje, lubi się blokować pompka, zużywa się wysprzęglik, nie cofa sie i powoduje poślizg sprzęgła,

Ale kolega napisał ze na pierwszym biegu ładnie mu ciagnie aż piszczą koła (co zresztą cytowałeś) a na wyższych ślizga i tu mi niepasuje wysprzeglik czy pompka (przecież niewiedzą który jest aktualnie bieg :shock: )
Ja upierałbym sie przy tarczy badż docisku. Ale napewno niezaszkodzi sprawdzic co sugeruje kolega Jary trzeba szukać od rzeczy tańszych. A nuż sie uda :D :D
_________________
W 202 C 1.8 1994 LPG
 
 
 
Mr.E 
C 200 KOMPRESSOR

Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 62
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Wrzesień 2007, 22:33   

a moze wiecie jak sprawdzic pompke i wysprzeglik?
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 12 Wrzesień 2007, 01:40   

Mr.E napisał/a:
a moze wiecie jak sprawdzic pompke i wysprzeglik?
Najpierw obadaj wzrokowo (wysprzęglik będzie ciężko, bo go mało widać) czy nie ma wycieków i ogólnie jak to wygląda...

Tak mnie zastanawia to, że to się dzieje przy gorącym silniku i zaczęło się po dłuższym i częstym obciążaniu sprzęgła, dlatego zapytam - kiedy miałeś wymieniany płyn i czy próbowałeś odpowietrzać układ sprzęgła :?:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
andrzej 

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 80
Skąd: ok Katowic
Wysłany: 12 Wrzesień 2007, 15:05   

jjankiello napisał/a:
Mr.E napisał/a:
a moze wiecie jak sprawdzic pompke i wysprzeglik?
Najpierw obadaj wzrokowo (wysprzęglik będzie ciężko, bo go mało widać) czy nie ma wycieków i ogólnie jak to wygląda...

Tak mnie zastanawia to, że to się dzieje przy gorącym silniku i zaczęło się po dłuższym i częstym obciążaniu sprzęgła, dlatego zapytam - kiedy miałeś wymieniany płyn i czy próbowałeś odpowietrzać układ sprzęgła :?:


Moim zdaniem najprosciej to wytłumaczyć porównując do działania chamulców .Zasada działania jest taka sama tzn. tarcie a gdzie tarcie tam wzrost temperatury. Wiadomo rozgrzane chamulce działają słabiej.
Więc i rozgrzane sprzęgło jest słabsze ,nadodatek rozgrzany docisk też słabiej dociska.
Ja to widze własnie tak :D
_________________
W 202 C 1.8 1994 LPG
 
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 12 Wrzesień 2007, 15:37   

jjankiello napisał/a:

Tak mnie zastanawia to, że to się dzieje przy gorącym silniku i zaczęło się po dłuższym i częstym obciążaniu sprzęgła, dlatego zapytam - kiedy miałeś wymieniany płyn i czy próbowałeś odpowietrzać układ sprzęgła :?:


Dokładnie tak, objawy wskazują na zapowietrzony układ - najprawdpodobniej masz stary płyn z dużą ilością wody, która od gorąca paruje.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
remolmar 


Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 164
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Wrzesień 2007, 20:47   

witam,

a u mnie jest cos podobnego. przy rozgrzanym aucie i czestych jazdach w korkach ( po dluzszej chwili ) - sprzeglo dosyc obciazone ............ przy kazdorazowym wrzuceniu biegu na wyzszy na sammym koncu czuc rwanie....... niezdaza sie tak za kazdym razem ale dosyc czesto ....

mozecie przeprowadzic diagnoze?????


pozdr
_________________
C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii

 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 13 Wrzesień 2007, 00:07   

Sprawdź stan pompki, np. czy nie zapowietrzona :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,111 sekundy. Zapytań do SQL: 10