Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
16 Październik 2012, 14:24
Luz kierownicy
Autor Wiadomość
mchali 
W202 2.5td 95'


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 125
Skąd: MC-P
Wysłany: 14 Czerwiec 2010, 15:10   

podłącze się do tematu z jednym małym pytaniem, mam dość duży luz na przekładni, czy mogę bez żadnego problemu wstawić na miejsce oryginalnej taką od w124 lub w201? są trochę tańsze i ponoć bardziej wytrzymałe, gdyby nawet zrobił się tam jakiś luz to zawsze dało by się go wyregulować tą magiczną śrubką której w w202 już nie ma...
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Czerwiec 2010, 15:21   

W W202 jest ta śruba tylko w innym miejscu, dostępna od spodu (od góry i tak nie ma dojścia).

Przekładnie niestety nie są plug&play, ale na pewno troche rzeźby i druciarstwa i będzie działać. To jak ze... wszystkim ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
mchali 
W202 2.5td 95'


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 125
Skąd: MC-P
Wysłany: 14 Czerwiec 2010, 20:21   

o kurcze nie wiedziałem że jest, wcześniej czytałem na forum to były burzliwe dyskusje na ten temat :) Ci co pisali że jest, zaznaczali że musi to robić fachowiec i że po takim zabiegu przekładnia długo nie pociągnie... czyli jak by nie było taka z w124 jest lepsza, wujek pamiętam kiedyś kręcił jak chciał w jedną i drugą stronę i skręcił cacy, pojeździł tak parę lat i aż do momentu sprzedaży było cacy :)
Jak będę miał okazję to zapytam mechanika co sądzi o kręceniu moją śrubką lub ewentualnie czy potrafi wcisnąć tam tą przekładnie od w124. dzięki za podpowiedź :)
 
 
pasik33 

Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: Wlkp
Wysłany: 28 Lipiec 2010, 23:23   

Witam!
Ja mam dosyć spory luz przy zapalonym silniku okolo 4-5 cm jak nie więcej :/. I tu zaczyna się moje pytanie mianowicie - jaką mam pewność, że to jest przekładnia a nie drążek kierowniczy? Z góry dzięki za odpowiedź
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Lipiec 2010, 16:40   

pasik33, wchodzisz pod auto i wszystko widać. Najlepiej sprawdzić na kanale, bo przednie koła (ukł. kierowniczy) są obciązone.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 30 Lipiec 2010, 14:26   

pasik33 napisał/a:
Witam!
Ja mam dosyć spory luz przy zapalonym silniku okolo 4-5 cm jak nie więcej :/. I tu zaczyna się moje pytanie mianowicie - jaką mam pewność, że to jest przekładnia a nie drążek kierowniczy? Z góry dzięki za odpowiedź


najlepiej jak wejdziesz pod kanał, jedna osoba będzie kręcić Ci kierownicą, a Ty będziesz patrzył czy ramię do drążka się porusza, czy tylko fragment od kierownicy do przekładni. to chyba najlepsze rozwiązanie.

też mam problem z luzem, na zapalonym ok 5-7mm po wymianie oleju w przekładni się pojawił. pewnie się skuszę i poszukam tej śruby do regulacji luzu.

ps. ma ktoś jakiś rysunek podglądowy jak wygląda przekładnia od środka? :)
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Smush 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Rybnik
Wysłany: 1 Sierpień 2010, 13:06   

U mnie był dość spory luz, tak że jak moja rodzicielka siadła za kółkiem i wjechała na droge z koleinami spanikowała, wysiadła i powiedziała ze nie chce dalej jechać bo nosiło na wszystkie strony. popytałem paru mechaników większość zwalała na przekładnie no i na za szerokie koła, 225 z przodu. Też miałem obawy ze to przekładnia, wymieniłem gały które są taniutkie i auto prowadzi się jak powinno.
_________________
C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 08:28   

Smush napisał/a:
gały

A co to?
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 09:41   

koncowki ?
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 7 Wrzesień 2010, 10:57   przekładnia kierownicza i luzy na niej

Witam kolegów :)
Przed momentem przejrzałem sporo postów na forum związanych z przekładnią kierowniczą w202, w połowie jest napisane, że istnieje możliwość regulacji luzu jakąś ukrytą śrubką pod przekładnią, a druga połowa twierdzi coś zupełnie innego.
Czy byłby w stanie ktoś mi powiedzieć na 100% jak jest w rzeczywistości? Na zapalonym silniku luz sięga mi ok 1 cm, a nie chcę wyjmować przekładni nie wiedząc jak jest w rzeczywistości.
Tak na marginesie: luz powstał po tym jak mechanik złym olejem zalał przekładnię po wymianie pompy wspomagania. Czy będzie można go łatwo zgubić?
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Wrzesień 2010, 15:22   

Luz nie jest akceptowalny do 3cm?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Wrzesień 2010, 18:33   

Do 2,5cm mierzony na obwodzie koła kierownicy :) Silnik zapalony, koła na wprost.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 7 Wrzesień 2010, 19:03   

Camel- napisał/a:
Do 2,5cm mierzony na obwodzie koła kierownicy Silnik zapalony, koła na wprost.

Teoria jedno a praktyka drugie.
Camel-, - przytakim założeniu przekładnia jest złom :idea: a auta nie idzie utrzymać na płaskiej, równej drodze :idea:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Wrzesień 2010, 19:10   

Marcin Pop., tak podaje WIS.

edit: przepraszam, to chyba sumaryczny luz. :oops: Swoją drogą - tak olbrzymi... :roll:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 8 Wrzesień 2010, 20:03   

Camel- napisał/a:
Marcin Pop., tak podaje WIS.

edit: przepraszam, to chyba sumaryczny luz. Swoją drogą - tak olbrzymi...


Wis nie jest wyrocznią. Studiując go można zauważyć błędy :idea:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,068 sekundy. Zapytań do SQL: 6