|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Camel- 16 Październik 2012, 14:24 |
Luz kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
mbmastermx
SLK 200K
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 14:18
|
|
|
Kierownica nie miała żadnego luzu na zapalonym silniku a obracała się super lekko (choć miałem wrażenie, że pompa wspomagania się sili nadmiernie). Kierownica przenosiła każdą anomalię jakie koła napotykały na drodze aż ciężko było zapanować momentami nad autem. Poluzowałem delikatnie o 1/4 obrotu i jest gitara. Czyli jak się przesadzi z kasowaniem luzu też jest niedobrze. Wiem, że jak się przesadzi jeszcze bardziej to kierownica zaczyna pracować ciężko i nie wraca w pozycję środkową także trzeba znaleźć złoty środek. |
_________________ Mój VIN: WDB1704451F031819 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 14:47
|
|
|
mbmastermx napisał/a: | Kierownica nie miała żadnego luzu na zapalonym silniku a obracała się super lekko (choć miałem wrażenie, że pompa wspomagania się sili nadmiernie). Kierownica przenosiła każdą anomalię jakie koła napotykały na drodze aż ciężko było zapanować momentami nad autem. Poluzowałem delikatnie o 1/4 obrotu i jest gitara. Czyli jak się przesadzi z kasowaniem luzu też jest niedobrze. Wiem, że jak się przesadzi jeszcze bardziej to kierownica zaczyna pracować ciężko i nie wraca w pozycję środkową także trzeba znaleźć złoty środek. |
Z tego co wiem od znajomych mechaników, że zbyt duże skasowanie luzu w przekładni może ją szybko uszkodzić. |
|
|
|
|
mbmastermx
SLK 200K
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 14:52
|
|
|
Dokładanie dlatego nie wolno dopuścić by kierownica obracała się ciężko. |
_________________ Mój VIN: WDB1704451F031819 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 21:09
|
|
|
Generalnie kręcenie w lewo (odkręcanie) śruby kasuje luz |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
woj61
Dołączył: 13 Lis 2012 Posty: 14 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 15 Styczeń 2013, 22:36 chyba wkręcileś! bo gdybyś wykręcił zwiększył byś luż
|
|
|
cracof napisał/a: | Po przeczytaniu posta kolegi mchali, postanowiłem i w swoim czesiu obadać teren. Jako, że wszystkie potrzebne narzędzia miałem pod ręką o godzinie 23. zacząłem działać. Najlepiej zdjąć kolektor dolotowy, od góry doskonale widać nakrętkę kontrującą 19mm do poluzowania której potrzebny będzie klucz nasadowy, bo na płaski jest zbyt mało miejsca. Po oddzieleniu od siebie zapieczonej nakrętki od właściwej śruby na klucz imbusowy 6mm tą drugą wykręciłem około dwóch obrotów i zakontrowałem ponownie nakrętką. Jazda testowa wyszła bardzo pomyślnie, na zapalonym silniku brak luzu, a było UWAGA: 25mm! Na skręconych kołach co lepsze luz zmniejszył się z ok 4 cm do 1 cm (wszystkie luzy mierzone na obręczy kierownicy). Jestem zadowolony, zobaczymy jak długo i co się zepsuje jak co poniektórzy przeciwnicy używania tej regulacji straszą. Całość zajęła mi niecałe dwie godziny.
Nie kupujcie nowych przekładni, najpierw sami spróbujcie naprawić swoją! |
|
_________________ Audi B3 1,6 1987
Audi B4 2,0 1991
MB 123 2,0 1980
MB123 2,0 Diesel 1978
MB 123 2,0 Diesel 1980
Nissan Almera 1,4 199
Mazda 626 DiTD 2,0 2000
Peugot 206 HDI 2,0 2001
Obecnie:
MB C220 D, W202 1996 rok 95KM,16V,Clasic
VIN WDB2021211F335576
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 15 Styczeń 2013, 22:57
|
|
|
woj61, Camel- napisał/a: | Generalnie kręcenie w lewo (odkręcanie) śruby kasuje luz |
|
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
woj61
Dołączył: 13 Lis 2012 Posty: 14 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 15 Styczeń 2013, 23:31 kasowanie luzu przekładni
|
|
|
[quote="Greg_G"]woj61, Camel- napisał/a: | Generalnie kręcenie w lewo (odkręcanie) śruby kasuje luz | [/quote
Zauważ na filmiku od -Greg G post z dnia 12.12.2012 godz.21:14. Anglik kasuje luz: odkręca kątre ,nastepnie imbusem wkręca jakieś 1/4 obrotu śrubę regulacji. Kiedyś to robiłem w 123 prawie to samo z tym że dojście lepsze.Mam te same objawy jak pozostali.Na nie równej drodze a zwłszcza w koleinach raz koła same idą w lewo lub w prawo i trzeba kątrować kiero. Ja wymieniłem z L.str sworzeń zwrotnicy i czuję że z tej strony nie ma takiej reakcji jak z prawej gdzie muszę zmienić.Pewnie że trzeba zrobić przegląd zawieszenia,przede wszystkim stabilizator,który odpowiada za tor jazdy.Ten przedni -gumy i tylny też gumy. |
_________________ Audi B3 1,6 1987
Audi B4 2,0 1991
MB 123 2,0 1980
MB123 2,0 Diesel 1978
MB 123 2,0 Diesel 1980
Nissan Almera 1,4 199
Mazda 626 DiTD 2,0 2000
Peugot 206 HDI 2,0 2001
Obecnie:
MB C220 D, W202 1996 rok 95KM,16V,Clasic
VIN WDB2021211F335576
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 16 Styczeń 2013, 16:41
|
|
|
Tylko w przekładniach niektórych, zwłaszcza po liftingowych ta śruba nie służy do kasowania luzu, a jedynie do przestawienia krótko mówiąc tzw "środka", po przestawieniu może zdawać się pozorne skasowanie luzu, ale kierownica może zacząć patrzeć trochę krzywo. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Sierpień 2013, 14:52
|
|
|
Odkopuje temat.
Wczoraj się przjechałem C200. O matko jak tym się cięzko jeździ! Nosi w każdą stronę, bardzo wyczuwalny jest ciężko sterowalny przód, na dodatek kierownica chodzi o wiele lżej w stosunku do innych aut w domu.
Zdecydowałem, że spróbuje skasować luz na przekładni. Wykręciłem 3/4 całej śruby - niestety imbus zapiekł się w nakrętce, a dostęp pod kolektorem jest dosyć ciężki - i zdecydowanie zmniejszyło to odczywalny luz na kierownicy, jednak stukanie nadal pozostało. Zdecydowałem, że wymienie przekładnie. Kupię komplet z drążkiem kierowniczym od CLK200/230, ze względu na bardziej bezpośrednie (sportowe) przełożenie przekładni. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Tomek 007
W211 E220 cdi 150KM
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 123 Skąd: okolice Tarnowa
|
Wysłany: 17 Sierpień 2013, 21:36
|
|
|
Camel- napisał/a: | jednak stukanie nadal pozostało. |
Czy stuki występują na kołach skręconych czy wyprostowanych?? U mnie na wprost jest ok, ale gdy skręcę koła to zaczynają się stuki.
Zacząłem drążyć temat i wyłapałem luz w dziwnym miejscu, luz jest poprzeczny na wałku który wychodzi z przekładni, a na którym jest założony wąs łączący przekładnie z drążkiem. Wygląda jakby rozleciało się jakieś łożysko w przekładni i dlatego jest ten luz.
Jestem świeżo po wymianie drążka i jedyny luz jaki mi został to na przekładni. |
_________________ S124 200TE (87 kw)metallic blue-black (SPRZEDANY)
C220cdi-125KM (744 brillantsilber-metallic)
(SPRZEDANY)
w211 E220cdi |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Sierpień 2013, 20:58
|
|
|
Tomek 007 napisał/a: | Czy stuki występują na kołach skręconych czy wyprostowanych?? U mnie na wprost jest ok, ale gdy skręcę koła to zaczynają się stuki. |
U mnie są stuki na wprost i na skręconym.
Stuki na skręconych moga występować ze względu na parametryzację układu to znaczy nieliniowośc przełożenia w funkcji obrotu kół.
Luz o którym mówisz nie powinen wystepować i rzeczywiście może być na jakimś łożysku...
Trzeba zobaczyć na przekrój przekładni. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Tomek 007
W211 E220 cdi 150KM
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 123 Skąd: okolice Tarnowa
|
Wysłany: 18 Sierpień 2013, 21:10
|
|
|
Camel- napisał/a: | Luz o którym mówisz nie powinen wystepować i rzeczywiście może być na jakimś łożysku... |
Na szczęście nie jest to dokuczliwe, stuka tylko jak wjeżdżam na skręconych kołach na krawężnik lub coś takiego i jest to tylko pojedynczy stuk.
Zastanawiam się jednak nad regeneracją lub wymianą na używkę, nie wiem tylko czy jest sens zakładać używaną przekładnie.
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy przekładnia z każdego cdi będzie pasować do mojej Celiny? |
_________________ S124 200TE (87 kw)metallic blue-black (SPRZEDANY)
C220cdi-125KM (744 brillantsilber-metallic)
(SPRZEDANY)
w211 E220cdi |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Sierpień 2013, 11:21
|
|
|
Przekładnie W202/W208/R170 są takie same, różnice polegają w przełożeniu. W208 i R170 mają przełożenie sportowe, czyli takie jak w Sportach W202. Classic, Esprit i Elegance mają inne przełożenie. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
mcteusz
C240 ESPRIT '99 LPG
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 372 Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany: 19 Sierpień 2013, 13:42
|
|
|
Camel-, twierdzisz, że przekładnie w każdej W202 są takie same? Szukam do swojego i myślałem, że podejdzie tylko od V-ki... |
_________________ C240 ESPRIT '99 WDB2020861F878860 197 Obsidianschwarz
STAG 300-6 plus, KME Silver, OMVL Reg Fast
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15312 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Sierpień 2013, 17:26
|
|
|
mcteusz, a no tak faktycznie, Vki mają inne przekładnie i drążki kierownicze, także mocowanie przekładni jest w innym miejscu |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,193 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|