Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
16 Październik 2012, 14:24
Luz kierownicy
Autor Wiadomość
mbmastermx 
SLK 200K


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 14:18   

Kierownica nie miała żadnego luzu na zapalonym silniku a obracała się super lekko (choć miałem wrażenie, że pompa wspomagania się sili nadmiernie). Kierownica przenosiła każdą anomalię jakie koła napotykały na drodze aż ciężko było zapanować momentami nad autem. Poluzowałem delikatnie o 1/4 obrotu i jest gitara. Czyli jak się przesadzi z kasowaniem luzu też jest niedobrze. Wiem, że jak się przesadzi jeszcze bardziej to kierownica zaczyna pracować ciężko i nie wraca w pozycję środkową także trzeba znaleźć złoty środek.
_________________
Mój VIN: WDB1704451F031819
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 14:47   

mbmastermx napisał/a:
Kierownica nie miała żadnego luzu na zapalonym silniku a obracała się super lekko (choć miałem wrażenie, że pompa wspomagania się sili nadmiernie). Kierownica przenosiła każdą anomalię jakie koła napotykały na drodze aż ciężko było zapanować momentami nad autem. Poluzowałem delikatnie o 1/4 obrotu i jest gitara. Czyli jak się przesadzi z kasowaniem luzu też jest niedobrze. Wiem, że jak się przesadzi jeszcze bardziej to kierownica zaczyna pracować ciężko i nie wraca w pozycję środkową także trzeba znaleźć złoty środek.

Z tego co wiem od znajomych mechaników, że zbyt duże skasowanie luzu w przekładni może ją szybko uszkodzić.
 
 
 
mbmastermx 
SLK 200K


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 14:52   

Dokładanie dlatego nie wolno dopuścić by kierownica obracała się ciężko.
_________________
Mój VIN: WDB1704451F031819
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 21:09   

Generalnie kręcenie w lewo (odkręcanie) śruby kasuje luz :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
woj61 


Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Słupsk
Wysłany: 15 Styczeń 2013, 22:36   chyba wkręcileś! bo gdybyś wykręcił zwiększył byś luż

cracof napisał/a:
Po przeczytaniu posta kolegi mchali, postanowiłem i w swoim czesiu obadać teren. Jako, że wszystkie potrzebne narzędzia miałem pod ręką o godzinie 23. zacząłem działać. Najlepiej zdjąć kolektor dolotowy, od góry doskonale widać nakrętkę kontrującą 19mm do poluzowania której potrzebny będzie klucz nasadowy, bo na płaski jest zbyt mało miejsca. Po oddzieleniu od siebie zapieczonej nakrętki od właściwej śruby na klucz imbusowy 6mm tą drugą wykręciłem około dwóch obrotów i zakontrowałem ponownie nakrętką. Jazda testowa wyszła bardzo pomyślnie, na zapalonym silniku brak luzu, a było UWAGA: 25mm! Na skręconych kołach co lepsze luz zmniejszył się z ok 4 cm do 1 cm (wszystkie luzy mierzone na obręczy kierownicy). Jestem zadowolony, zobaczymy jak długo i co się zepsuje jak co poniektórzy przeciwnicy używania tej regulacji straszą. Całość zajęła mi niecałe dwie godziny.

Nie kupujcie nowych przekładni, najpierw sami spróbujcie naprawić swoją! :mrgreen:
_________________
Audi B3 1,6 1987
Audi B4 2,0 1991
MB 123 2,0 1980
MB123 2,0 Diesel 1978
MB 123 2,0 Diesel 1980
Nissan Almera 1,4 199
Mazda 626 DiTD 2,0 2000
Peugot 206 HDI 2,0 2001
Obecnie:
MB C220 D, W202 1996 rok 95KM,16V,Clasic
VIN WDB2021211F335576
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 15 Styczeń 2013, 22:57   

woj61,
Camel- napisał/a:
Generalnie kręcenie w lewo (odkręcanie) śruby kasuje luz :)
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
woj61 


Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Słupsk
Wysłany: 15 Styczeń 2013, 23:31   kasowanie luzu przekładni

[quote="Greg_G"]woj61,
Camel- napisał/a:
Generalnie kręcenie w lewo (odkręcanie) śruby kasuje luz :)
[/quote
Zauważ na filmiku od -Greg G post z dnia 12.12.2012 godz.21:14. Anglik kasuje luz: odkręca kątre ,nastepnie imbusem wkręca jakieś 1/4 obrotu śrubę regulacji. Kiedyś to robiłem w 123 :mb: prawie to samo z tym że dojście lepsze.Mam te same objawy jak pozostali.Na nie równej drodze a zwłszcza w koleinach raz koła same idą w lewo lub w prawo i trzeba kątrować kiero. Ja wymieniłem z L.str sworzeń zwrotnicy i czuję że z tej strony nie ma takiej reakcji jak z prawej gdzie muszę zmienić.Pewnie że trzeba zrobić przegląd zawieszenia,przede wszystkim stabilizator,który odpowiada za tor jazdy.Ten przedni -gumy i tylny też gumy.
_________________
Audi B3 1,6 1987
Audi B4 2,0 1991
MB 123 2,0 1980
MB123 2,0 Diesel 1978
MB 123 2,0 Diesel 1980
Nissan Almera 1,4 199
Mazda 626 DiTD 2,0 2000
Peugot 206 HDI 2,0 2001
Obecnie:
MB C220 D, W202 1996 rok 95KM,16V,Clasic
VIN WDB2021211F335576
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 16 Styczeń 2013, 16:41   

Tylko w przekładniach niektórych, zwłaszcza po liftingowych ta śruba nie służy do kasowania luzu, a jedynie do przestawienia krótko mówiąc tzw "środka", po przestawieniu może zdawać się pozorne skasowanie luzu, ale kierownica może zacząć patrzeć trochę krzywo.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Sierpień 2013, 14:52   

Odkopuje temat.
Wczoraj się przjechałem C200. O matko jak tym się cięzko jeździ! Nosi w każdą stronę, bardzo wyczuwalny jest ciężko sterowalny przód, na dodatek kierownica chodzi o wiele lżej w stosunku do innych aut w domu.
Zdecydowałem, że spróbuje skasować luz na przekładni. Wykręciłem 3/4 całej śruby - niestety imbus zapiekł się w nakrętce, a dostęp pod kolektorem jest dosyć ciężki - i zdecydowanie zmniejszyło to odczywalny luz na kierownicy, jednak stukanie nadal pozostało. Zdecydowałem, że wymienie przekładnie. Kupię komplet z drążkiem kierowniczym od CLK200/230, ze względu na bardziej bezpośrednie (sportowe) przełożenie przekładni.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Tomek 007 
W211 E220 cdi 150KM

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 123
Skąd: okolice Tarnowa
Wysłany: 17 Sierpień 2013, 21:36   

Camel- napisał/a:
jednak stukanie nadal pozostało.


Czy stuki występują na kołach skręconych czy wyprostowanych?? U mnie na wprost jest ok, ale gdy skręcę koła to zaczynają się stuki.
Zacząłem drążyć temat i wyłapałem luz w dziwnym miejscu, luz jest poprzeczny na wałku który wychodzi z przekładni, a na którym jest założony wąs łączący przekładnie z drążkiem. Wygląda jakby rozleciało się jakieś łożysko w przekładni i dlatego jest ten luz.
Jestem świeżo po wymianie drążka i jedyny luz jaki mi został to na przekładni.
_________________
S124 200TE (87 kw)metallic blue-black (SPRZEDANY)
C220cdi-125KM (744 brillantsilber-metallic)
(SPRZEDANY)
w211 E220cdi
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Sierpień 2013, 20:58   

Tomek 007 napisał/a:
Czy stuki występują na kołach skręconych czy wyprostowanych?? U mnie na wprost jest ok, ale gdy skręcę koła to zaczynają się stuki.

U mnie są stuki na wprost i na skręconym.
Stuki na skręconych moga występować ze względu na parametryzację układu to znaczy nieliniowośc przełożenia w funkcji obrotu kół.
Luz o którym mówisz nie powinen wystepować i rzeczywiście może być na jakimś łożysku...
Trzeba zobaczyć na przekrój przekładni.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Tomek 007 
W211 E220 cdi 150KM

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 123
Skąd: okolice Tarnowa
Wysłany: 18 Sierpień 2013, 21:10   

Camel- napisał/a:
Luz o którym mówisz nie powinen wystepować i rzeczywiście może być na jakimś łożysku...


Na szczęście nie jest to dokuczliwe, stuka tylko jak wjeżdżam na skręconych kołach na krawężnik lub coś takiego i jest to tylko pojedynczy stuk.
Zastanawiam się jednak nad regeneracją lub wymianą na używkę, nie wiem tylko czy jest sens zakładać używaną przekładnie.

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy przekładnia z każdego cdi będzie pasować do mojej Celiny?
_________________
S124 200TE (87 kw)metallic blue-black (SPRZEDANY)
C220cdi-125KM (744 brillantsilber-metallic)
(SPRZEDANY)
w211 E220cdi
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Sierpień 2013, 11:21   

Przekładnie W202/W208/R170 są takie same, różnice polegają w przełożeniu. W208 i R170 mają przełożenie sportowe, czyli takie jak w Sportach W202. Classic, Esprit i Elegance mają inne przełożenie.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
mcteusz 
C240 ESPRIT '99 LPG


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 372
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 19 Sierpień 2013, 13:42   

Camel-, twierdzisz, że przekładnie w każdej W202 są takie same? Szukam do swojego i myślałem, że podejdzie tylko od V-ki...
_________________
C240 ESPRIT '99 WDB2020861F878860 197 Obsidianschwarz
STAG 300-6 plus, KME Silver, OMVL Reg Fast
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15312
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Sierpień 2013, 17:26   

mcteusz, a no tak faktycznie, Vki mają inne przekładnie i drążki kierownicze, także mocowanie przekładni jest w innym miejscu :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,193 sekundy. Zapytań do SQL: 11