Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 11:42
stukanie w przednim zawieszeniu na kostce brukowej
Autor Wiadomość
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 23 Luty 2012, 21:59   

Przeważnie tłucze jak puszczą te zgrzewy na drążku.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 23 Luty 2012, 22:52   

Dodatkowo - górne wahacze...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 23 Luty 2012, 23:33   

jakie masz opony, ile mają lat i jakie Ciśnienie? wiem, że głupie pytanie ale od tego należałoby zacząć.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 24 Luty 2012, 19:34   

Podobne objawy miałem dwa lata temu , gdy wybiła mi się guma na amortyzatorze łącząca go z wachaczem- amortyzator do wymiany w takim przypadku. Ostatnio również miałem taki problem- okazało sie, że luz ma wspornik drążka kierowniczego a górne wahacze maja wybite sworznie. Ich wymiana wcale nie spowodowała, że w aucie zrobiło się ciszej. Tym razem winne były gumy, które mocują przedni amorek do nadkola :mrgreen: Także zanim zabierzesz się do wymiany wszystkiego, zacznij od drobiazgów
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
marecki005

Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: nowy dwor maz
Wysłany: 3 Marzec 2012, 12:59   stuki w okol.prawego przedniego koła<<<sugestie>

Witam brać w202! otuż zwracam się do Was z ciekawym problemem prosząc o jakieś sugestie. mianowicie przechodząc do tematu z mojej celiny wydobywa się głuchy stuk niezależnie od rodzaju drogi po jakiej jadę, stuk powiedzmy że wydobywa się w okolicy prawego przodu auta. celina była na szarpakach( nawet dwa razy) i wszystko jest ok. poza tym była sprawdzona za pomocą domowych sposobów czyli łycha w dłoń i wjeżdżamy pod auto.
wszystko wygląda ok wachacze z tulejami, każdy sworzeń, mocowania sprężyn, sprężyny, drążek kierowniczy(był właśnie wymieniony bo on też trochę hałasował-wsporniki ok- zaczeło stukać niedługo po wymianie ale bym chyba tego nie łączył itp. nie ma poprostu się do czego doczepić.
mój mechanik rozkłada ręce i duma nad dwoma scenariuszami: amorek-mimo, że niby ok może stukać lub co gorsze gdzieś coś pęka- jak to określił. jeżeli posiadacie jakąś ciekawą teorię będe zobowiązany, przeszukując forum(może nie udolnie) nie znalazłem tematu, który dał by mi odpowiedź. Pozdrawiam
_________________
c200 esprit kombi 1998r.
WDB2020801F733189
PB+LPG
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 3 Marzec 2012, 13:41   

marecki005 napisał/a:
była sprawdzona za pomocą domowych sposobów czyli łycha w dłoń i wjeżdżamy pod auto.
marecki005 napisał/a:
celina była na szarpakach( nawet dwa razy) i wszystko jest ok.
żadna z tych metod nie wykryje ewentualnych luzów w :mb: , potrzebny jest dobry fachowiec znający się na Mercedes-ach.

[ Dodano: 3 Marzec 2012, 13:43 ]
tylne tuleje dolnych wahaczy są narażone na częste wybicia i nie zauważy się jeżeli cała reszta jest w porządku.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
bartoszkra 

Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 83
Skąd: czechowice
Wysłany: 3 Marzec 2012, 13:53   

uważajcie na słabej jakości klocki hamulcowe. Ja miałem ostatnio tak ze wymieniłem z przodu klocki i po jakims czasie cos zaczeło mi stukac w przednim zawieszeniu. Przy regeneracji zacisków okazało sie ze spręzyny odbijające klocki w zaciskach połamały sie i przerdzewiały. Klocek napierd.....ał góra dół w zaciskach jak by miało mi sie zaraz zawieszenie rozleciec. Klocki HART. ODRAZDAM
_________________
#1,2,3 Tylko bokiem
 
 
marecki005

Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: nowy dwor maz
Wysłany: 6 Marzec 2012, 11:33   

[ Dodano: 3 Marzec 2012, 13:43 ]
tylne tuleje dolnych wahaczy są narażone na częste wybicia i nie zauważy się jeżeli cała reszta jest w porządku.[/quote]

i tu był pies pogrzebany... nie było "luzów" bo były powiedzmy sztywne od rdzy.... dokładna diagnoza była możliwa po rozbebraniu wszystkiego. dzięki
_________________
c200 esprit kombi 1998r.
WDB2020801F733189
PB+LPG
 
 
kolek15 

Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: Oborniki wlkp
Wysłany: 6 Marzec 2012, 20:44   

miałem też taki obaw,byłem na szarpakach i nic nie wykazały,zero luzu.Wkońcu znalazłem przyczyne :lol: dolna główka mocowania amortyzatora (guma+tulejka) niby milimetrowy luz a tak trzaskało jakby przód chciało urwac,takrze radzę to sprawdzić :D
_________________

 
 
marecki005

Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 8
Skąd: nowy dwor maz
Wysłany: 6 Marzec 2012, 22:56   

ups. to co pisałem wyżej nierozwiązało mojego problemu.. kurde już sam nie wiem... zauważyłem, że najczęściej przy chamowaniu przed samym zatrzymaniem pojawiają się najczęściej dwa głuche stuki( na zasadzie metalicznego pyk pyk :shock: ) podobny objaw przy przejeżdzaniu np. przez próg zwalniający
_________________
c200 esprit kombi 1998r.
WDB2020801F733189
PB+LPG
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Marzec 2012, 08:35   

Tulejki w wahaczu jak będą stukać to auto nie będzie się dało prowadzić, także szukanie jest utrudnione. Może któryś z zapieczonych sworzni (górnych) trzeszczy. :roll:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
prz3m3k 


Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 89
Skąd: Lublin
Wysłany: 28 Październik 2012, 13:11   

mam 3 problemy z przednim zawieszeniem, byłem na badaniu technicznym, wytrzęśli auto i werdykt - wszystko ok, co mnie zdziwiło.

1. problem, z tematu, stukot na kostce brukowej tudzież na nawierzchni podobnej do kostki brukowej, oraz na podjeżdżaniu na krawężniki.
2. podczas skrętu na max w lewo/prawo stukot w zawieszeniu przednim.
3. nie wiem czy to problem bo nie wiem czy tak powinno być: podczas jazdy po pochylonej jezdni w lewo/prawo muszę korygować tor jazdy kierownicą, to normalne? Jakbym nie korygował i kierownicę miał prosto samochód jechałby w kierunku pochylenia jezdni. Jezdnia pochylona w lewo - zjeżdżam na przeciwległy pas jeżeli mam kierownicę prosto.
_________________
C200 Esprit ATP Tour, Benzyna + BRC Sequent 24
WDB2020201F523104
http://bit.ly/w202esprit
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Październik 2012, 13:47   

prz3m3k napisał/a:
1. problem, z tematu, stukot na kostce brukowej tudzież na nawierzchni podobnej do kostki brukowej, oraz na podjeżdżaniu na krawężniki.
2. podczas skrętu na max w lewo/prawo stukot w zawieszeniu przednim.

Sworznie wahaczy przednich: górny i dolny - do sprawdzenia lub wymiany.

prz3m3k napisał/a:
3. nie wiem czy to problem bo nie wiem czy tak powinno być: podczas jazdy po pochylonej jezdni w lewo/prawo muszę korygować tor jazdy kierownicą, to normalne? Jakbym nie korygował i kierownicę miał prosto samochód jechałby w kierunku pochylenia jezdni. Jezdnia pochylona w lewo - zjeżdżam na przeciwległy pas jeżeli mam kierownicę prosto.

To normalne.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
kaczor835 

Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 37
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: 28 Październik 2012, 13:47   

prz3m3k napisał/a:
mam 3 problemy z przednim zawieszeniem, byłem na badaniu technicznym, wytrzęśli auto i werdykt - wszystko ok, co mnie zdziwiło.

1. problem, z tematu, stukot na kostce brukowej tudzież na nawierzchni podobnej do kostki brukowej, oraz na podjeżdżaniu na krawężniki.

witam miałem podobna sytuacje, moze nie ze wydobywał sie stukot, ale dosc czesto było słychac takie "głuche uderzenie" co sie okazało wybiła się guma na amortyzatorze która łączączy go z wachaczem. na stacji diadnostycznej nic nie pokazało.
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 28 Październik 2012, 14:20   

kaczor835 napisał/a:
okazało wybiła się guma na amortyzatorze która łączączy go z wachaczem. na stacji diagnostycznej nic nie pokazało.

Miałem to samo u siebie z tą tulejką- miesiącami szukałem przyczyny a na szarpakach nic nie wykazało :twisted: Dopiero jak z kolega łomem podważałem wszystko w zawieszenie to znaleźliśmy luz.

Ostatnio wybiła sie guma na amortyzatorze, ale na górze. Też rąbało niemiłosiernie. Zanim do tego doszedłem tez wymieniłem górne wahacze, bo luz był na sworzniach (prawy i lewy) ale w sumie to nie wydawało prawie żadnych odgłosów. Można te luzy na górnym wahaczu sprawdzić ręcznie- trzeba mocno szarpać przednim kołem za góre. Jeśli jest luz to będzie go czuć na kole.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,201 sekundy. Zapytań do SQL: 11