Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:08 |
Duzy problem z pompą wtryskową |
Autor |
Wiadomość |
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2009, 09:20
|
|
|
moze wkoncu ja zajme glos w tej sprawie, jestem autorem watku powyzej.
1. Macie dokladnie opisane co i jak zrobilem
2. Z tylu pompy pomiedzy przewodami metalowymi do wtryskiwaczy jest czujnik a nie zawor
3. Zawor stop jest odpowiedzialny za powstawanie pecherzykow powietrza w 99% a oringi w 15 o ile nie promilu
http://www.allegro.pl/ite...en_zaworek.html
a oto komplet uszczelek na cala pompe
http://www.allegro.pl/ite...cas_dpc_mb.html
4. Koszt 3 tys zl...... na allegro z gwarancja rozruchowa na pare miesiecy jak dobrze poszukasz masz za 1000-1500 zl, rowniez czasami pojawia sie aukcja malopolskiego centrum diesla gdzie z gwarancja na rok kupujesz pompe za 2000tys zl, jak oddasz stara w rozlizeniu dostajesz rabat.... wiec 3 tys zl i to pewnie w Gdansku...... szkoda gadac poczytajcie troszke o tym w moim poscie w dziale zrob to sam
niestety tylko weekendami mam dostep o netu wiec nie pomoge radami pozdrawiam |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2009, 12:16
|
|
|
konradkar napisał/a: | niestety tylko weekendami mam dostep o netu wiec nie pomoge radami |
W tym wątku http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5232 , odwaliłeś kawał b. dobrej roboty i to powinno wystarczyć wszystkim |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Franek
Mercedes Benz C 220
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2009, 15:12
|
|
|
Ok ten watek widzialem i czytalem tylko ze mi chodzi oto ... bo ten fachowiec nie powiedzial mi ze mozna go uszczelnic tylko trzeba skleic jego tylna czec klejem i nie bedzie przeciekal??? i ze ten zaworek czy czujnik nowy kosztuje 2tys zl
Ciekawe czy o tym samym myslimy ???? Jutro zadzwonie do niego i sie dokladnie dowiem co w mojej pompie cieknie i napisze. |
|
|
|
|
C220D
Dołączył: 25 Cze 2008 Posty: 27 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2009, 16:14
|
|
|
Franek, to jest forum nie użytkowników, hobbystów czy miłosników , tylko mechaników i warsztatów, tak wiec za dużej pomocy tu nie dostaniesz i prędzej dostaniesz bólu głowy od natłoku bezużytecznych informacji niż się czegoś konkretnego dowiesz. Wejdź na konkurencyjne forum, (musisz zalogowac się) i poczytaj o Lucasie:
http://www.mercmania.pl/f...0e7de2324df90fe
Informacje, które tutaj są, dotyczą raczej tego jak wyjąć pompą z samochodu, co potrafi zrobić każdy mechanik. Które uszczelki trzeba wymienić jest tylko po łebkach. Skąd cieknie z których uszczelek, dlaczego cieknie tego nie ma.
To po pierwsze.
Po drugie.
Jeśli to nie uszczelki wg teorii twego specjalisty.
Ten Twój Koleś mówi,że cieknie z tego sensora dawki, to spróbuj sam zobaczyć skąd jest wyciek. Wyjmij zbiornik na płyn do spryskiwania (częściowo go opróżnij do 1/3), jest na jednej plastkiowej nakrętce i wsadź lusterko pod pompę i zobacz skąd kapie.
Dobrze by było gdybyś mógł zdjąć górna czarną pokrywkę, ale to bez zdjęcia czarnego węża paliwa do wymiennika ciepła jest dość upierdliwe.
A najlepiej byłoby gdyby zdjąć obie pokrywki, także ta boczną od strony kierowcy, ale to już trzeba by zdejmowac dolot.
Musisz zobaczyć skąd kapie na własne oczy.
Po trzecie.
Jeśli okaże się, że to rzeczywiście ten sensor dawki, to jest rewelacyjny silikon wysokotemperaturowy za kilka złotych (20 ml) firmy www.technicqll.pl, wytrzymuje temp. do 300 stopni C.
Po czwarte.
Podlącz się do kompa i odczytaj błędy z pompy, parametry wtrysku np. rzeczywisty początek wtrysku itd. Możesz mieć błąd P1224
Po piąte.
Po tym sklejeniu, wykasuj blędy i znowu odczytaj blędy, czy się znowu pojawjają.
Mam nadzieję, ze coś Ci się rozjaśniło. Powodzenia. |
_________________ W202, C220D, 1996, CLASSIC, i ... Lucas |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2009, 21:44
|
|
|
C220D napisał/a: | ...to jest forum nie użytkowników, hobbystów czy miłosników , tylko mechaników i warsztatów, |
Kolego, czy na pewno
Cytat: | ...za dużej pomocy tu nie dostaniesz i prędzej dostaniesz bólu głowy od natłoku bezużytecznych informacji... |
Z tego widać, że nie znasz zawartych tu informacji
Cytat: | Wejdź na konkurencyjne forum, (musisz zalogowac się) i poczytaj o Lucasie: |
To jest akurat forum MMC (też są tam mechanicy), czy tam jesteś jako Merc_220D, a tym samym promujesz swoje posty
Tak na marginesie, to zza klawiatury nie widać usterki w aucie pytającego, i jak jest nakreślony problem takie są próby pomocy, nie siejmy demagogii |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2009, 02:16
|
|
|
Demagogia - trudne słowo
|
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Franek
Mercedes Benz C 220
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2009, 19:03
|
|
|
[ Dodano: 29 Kwiecień 2009, 18:22 ]
Witam Bylem dzis na garazu wziolem lusterko lampki pozdejmowalem co sie da i zobaczylem ze kapie z pod tej srobki jak na foto. Reszta popy przud tyl i boki suchutkie.
Wycieralem pare razy do such odpalilem poczekalem 10 sek. i juz sie tam zbierala ropka.
Co to woole jest i czy da sie to naprawic bez wyjmowania pompy???
Foto pozyczylem z tego forum bo nie mialem aparatu dzis.
Tam gdzie kapie oznaczylem liniami zielonymi i niebieska
dokladnie kapie z podspodu tej srobki tak jak jest strzalak
kkkkkkk.jpg
kkkkkkk.jpg
|
|
Plik ściągnięto 580 raz(y) 18,92 KB |
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2009, 22:05
|
|
|
Franek napisał/a: | da sie to naprawic bez wyjmowania pompy??? |
Tak - wymienić uszczelniacz. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
kawka14
KAWKA
Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd: konin
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2009, 22:32
|
|
|
Witam wszystkich w moim c-220 diesel jest to samo (pompa Lucasa) szarpie,kicha a czasami odmawia jazdy,ale wy tu mówicie o kosztach 3000pln, byłem nie dawno na e-bayu niemieckim i tam pompa (NOWA) kosztuje 999 euro i teraz pytanie czy regenerować czy kupić nową ja bym stawiał na to drugie i masz gwarancje (12 mcy) |
_________________ kawka c-220 Diesel Elegance
WDB2021211A334210
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2009, 22:49
|
|
|
kawka14, zauważyłem że nie zapoznałeś się z regulaminem.
Proszę zapoznaj się z lekturą i dostosuj się do jej zaleceń. |
|
|
|
|
kawka14
KAWKA
Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd: konin
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2009, 22:57
|
|
|
!Łukasz!, Sorry ale możesz wskazać mi tą lekture bo nie moge jej znalesc i co złego zrobiłem? |
_________________ kawka c-220 Diesel Elegance
WDB2021211A334210
|
|
|
|
|
ayek
POLIZEI
Pomógł: 14 razy Dołączył: 03 Maj 2007 Posty: 467 Skąd: PJA ****
|
|
|
|
|
Franek
Mercedes Benz C 220
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 01:01
|
|
|
Jary napisał/a: | Franek napisał/a: | da sie to naprawic bez wyjmowania pompy??? |
Tak - wymienić uszczelniacz. |
okey... teraz bym poprosil jakies wskazowki bo 1 moj merol i niechcial bym go zranic hehe
co trzeba wykrecic jakie uszczelniacze ???? gdzie kupic orginaly czy cos dopasowac????
Prosze o porade.
wiec tak... tak chwalony majster z aleksandrowa łodzkiego okazal sie kichom
skasowal by mnie 1000 zeta i za co???? pompe macalem jak kobiete dokladnie i z wyczuciem i z zadnych zaworkow ani czujnikow nie leci tylko spod srobki hehe...
ach te nasze mechaniki........
Pozdrawim |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 1 Maj 2009, 06:15
|
|
|
C220D napisał/a: | Informacje, które tutaj są, dotyczą raczej tego jak wyjąć pompą z samochodu, co potrafi zrobić każdy mechanik. Które uszczelki trzeba wymienić jest tylko po łebkach. Skąd cieknie z których uszczelek, dlaczego cieknie tego nie ma. |
po lebkach podane??
jest dokladnie jak rozebrac pompe, potem odkrecasz wszystko pokoleji, jezeli u mnie nie jest to dokladnie pokazane kolega w nastepnych postach uzupelnil dokumentacje, wiec nie pisz mi ze po lebkach bo ie tylko wkurw.....
4 godziny siedzialem nad tym aby to zrobic.
Co do przyczyn, dlaczego cieknie.... blondynka jestes??
jezeli sie wymienia usczelki ktore problem zalatwiaja to chyba mozesz sobie wyobrazic ze to one sa przyczyna, a dlaczego ulegaja to sobie wymysl:
-ulegaja
-nie sa odporne na paliwo z siarka
-jakis partacz niedokrecil srub
przejrzyjcie caly watek a nie rzucacie nowe pytania...
padlo pytanie gdzie kupic uszczelki
4 posty wyzej jest link na allegro wiec czytaj a jak nie to wpisz w wyszukiwarce uszczelki pompy.... |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
|