Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:08 |
Duzy problem z pompą wtryskową |
Autor |
Wiadomość |
C220D
Dołączył: 25 Cze 2008 Posty: 27 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 1 Maj 2009, 11:21
|
|
|
konradkar napisał/a: |
... 4 godziny siedzialem nad tym aby to zrobic ...
|
4 minuty zajęło mi aby pokazać gdzie się gromadziło się u mnie wyciekajace paliwo (2 grube czerwone strzałki) i skąd wycieka (gruba pionowa kreska) czyli z głównej uszczelki.
Paliwo wyciekało u mnie z głównej uszczelki rozdzielającej korups pompy Lucasa i gromadziło się w zaznaczonych grubymi czerownymi strzałkami miejscach.
Franek sprawdź czy na pewno cieknie ze śruby a nie z głównej uszczelki. Zamiast wydawać tysiące można tymczasowo za 5 zł ordynarnie uszczelnić pompę wysokotemperaturowym siliconem, który polecałem wyżej, smarując wzdłuż pionowej grubej linii na zdjęciu, gdzie tylko jest dostęp bez zdejmowania kolektora i bez wyjmowania pompy .
epic.jpg
|
|
Plik ściągnięto 344 raz(y) 16,03 KB |
|
_________________ W202, C220D, 1996, CLASSIC, i ... Lucas |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Maj 2009, 11:46
|
|
|
C220D napisał/a: | Zamiast wydawać tysiące można tymczasowo za 5 zł ordynarnie uszczelnić pompę wysokotemperaturowym siliconem, który polecałem wyżej, smarując wzdłuż pionowej grubej linii na zdjęciu, gdzie tylko jest dostęp bez zdejmowania kolektora i bez wyjmowania pompy . |
To jest prowizroka na dojechanie do domu, czyste druciarstwo jak dl amnie, nie obraź się, ale jeżeli potem nie usunie się awarii w normalny sposób to zemści się ona wtedy kiedy auto będzie najbardziej potrzebne :/
Trochę kilometrów zrobiłem przez 3 ostatnie lata i nie warto oszczędząć na tym na czym się zarabia. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Franek
Mercedes Benz C 220
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 1 Maj 2009, 14:28
|
|
|
okey piszecie posty a ja i tak nie wiem jak mam to zrobic???? Chodzi mi oto czy tak jak na zdjeciu u mnie leje z pod tego dolnego torxa to czy moge to rozkrecic i zalozyc jakies nowe uszczelki bo leci mi ztamtad a reszta cala pompa jest sucha! To po co ja wyjmowac jak mozna tylko odkrecic te srobki i po problemie...
a pytanie brzmi czy je mozna odkrecic i czy nic sie nie popsuje?? prosze o odpowiedz
kkkkkkk.jpg
|
|
Plik ściągnięto 887 raz(y) 18,92 KB |
|
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 2 Maj 2009, 07:49
|
|
|
czlowieku czytales caly watek w dziele zrob to sam??
NIE DASZ RADY ROZPOLOWIC POMPY NA SILNIKU
rozpolawiajac ja wszystko Ci sie rozleci wiec nie wiem jak pozniej znajdziesz male czesci pod maska, zreszta pozniej zlozyc calosc na samochodzie sobie nie wyobrazam.
Jak pompe wyjmiesz to nietylko uszczelke glowna ale wszystkie do jakich sie dostaniesz-ja robieralem wszystko co mialo srubki i jakos sie nie pogubilem
Przeczytaj dokladnie watkem ze zdjeciami jak jest to zrobione, gdzie uszczelki juz podawalem jak nie chce Ci sie 8 watkow w tyl zajrzec to chyba nie moja wina
pompa musi zostac wyjeta i juz a jak masz jakies nowe KONKETNE PYTANIA NIEPOWTARZALNE to pytaj ale juz omin pytania w tym watku zadawane 10 razy
1. Gdzie uszczelki kupic
2. czy musze wyjac
3. dlaczego leci
4. bo w koncu dojdzie do sytuacji kiedy sie zapytasz a moze samo przestanie cieknac
Juz 3 razy odpowiadalem w tym watku na te pytanie CZYTAJ
a jezeli chcesz robic to na silniku to wowodzenia |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Franek
Mercedes Benz C 220
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2 Maj 2009, 11:37
|
|
|
konradkar napisał/a: | czlowieku czytales caly watek w dziele zrob to sam??
NIE DASZ RADY ROZPOLOWIC POMPY NA SILNIKU
rozpolawiajac ja wszystko Ci sie rozleci wiec nie wiem jak pozniej znajdziesz male czesci pod maska, zreszta pozniej zlozyc calosc na samochodzie sobie nie wyobrazam.
Jak pompe wyjmiesz to nietylko uszczelke glowna ale wszystkie do jakich sie dostaniesz-ja robieralem wszystko co mialo srubki i jakos sie nie pogubilem
Przeczytaj dokladnie watkem ze zdjeciami jak jest to zrobione, gdzie uszczelki juz podawalem jak nie chce Ci sie 8 watkow w tyl zajrzec to chyba nie moja wina
pompa musi zostac wyjeta i juz a jak masz jakies nowe KONKETNE PYTANIA NIEPOWTARZALNE to pytaj ale juz omin pytania w tym watku zadawane 10 razy
1. Gdzie uszczelki kupic
2. czy musze wyjac
3. dlaczego leci
4. bo w koncu dojdzie do sytuacji kiedy sie zapytasz a moze samo przestanie cieknac
Juz 3 razy odpowiadalem w tym watku na te pytanie CZYTAJ
a jezeli chcesz robic to na silniku to wowodzenia |
a po jakiego ja mam ja rozpolawiac jak mi leci gdzie indziej .
nie leci na srodku tylko jak na zdjecieu jeszcze raz zaznacze...
kkkkkkk.jpg
|
|
Plik ściągnięto 223 raz(y) 19,54 KB |
|
|
|
|
|
C220D
Dołączył: 25 Cze 2008 Posty: 27 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 2 Maj 2009, 11:39
|
|
|
konradkar jemu chyba chodzi nie o tego dolnego torxa, który łączy obudowę (pionowa strzałka), ale o tego dolnego od metalowej spinki (prawa pozioma strzałka) zdjęcie jest od innej pompy ale tutaj dobrze to widać.
Poza tym mówiłem, aby sprawdził, czy cieknie z torxa, czy też z głównej uszczelki. Główna uszczelka jest między czerwonymi liniami, paliwo wycieka, ścieka po obudowie i gromadzi się w różnych miejscach m.in. na dolnych torxach.
Żeby to sprawdzić wystarczy kawałek plasteliny nakleić od lewej strony obudowy i zobaczyć czy wtedy paliwo gromadzi się na tym dolnym torxsie.
No bardziej łopatologicznie to już nie mogę .
trx2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 228 raz(y) 20,75 KB |
trx.jpg
|
|
Plik ściągnięto 208 raz(y) 15,24 KB |
|
_________________ W202, C220D, 1996, CLASSIC, i ... Lucas |
|
|
|
|
Franek
Mercedes Benz C 220
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2 Maj 2009, 11:50
|
|
|
C220D napisał/a: | konradkar jemu chyba chodzi nie o tego dolnego torxa, który łączy obudowę (pionowa strzałka), ale o tego dolnego od metalowej spinki (prawa pozioma strzałka) zdjęcie jest od innej pompy ale tutaj dobrze to widać.
Poza tym mówiłem, aby sprawdził, czy cieknie z torxa, czy też z głównej uszczelki. Główna uszczelka jest między czerwonymi liniami, paliwo wycieka, ścieka po obudowie i gromadzi się w różnych miejscach m.in. na dolnych torxach.
Żeby to sprawdzić wystarczy kawałek plasteliny nakleić od lewej strony obudowy i zobaczyć czy wtedy paliwo gromadzi się na tym dolnym torxsie.
No bardziej łopatologicznie to już nie mogę . |
No wkoncu ktos mnie zrozumiam . Pompe sprawdzalem i patrzylem wycieralem stosowalem rozne patenty i jeci wlasnie na tym dolnym torxie nie z polowy pompy nie z tylu nie z przodu tylko wlasnie z pod tego torxa.
I chodzi mi czy moge je odkrecic i wymienic tam jakies uszczelki i co te torxy przykrecaja 9i czy nic nie zjeb......
t_trx_201lllllllllllllllllllllllllll.jpg
|
|
Plik ściągnięto 196 raz(y) 21,27 KB |
|
|
|
|
|
C220D
Dołączył: 25 Cze 2008 Posty: 27 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 2 Maj 2009, 13:01
|
|
|
Ja poczatkowo myślałem, że cieknie z tej dużej czarnej śruby, wykręciłem ją i wymieniłem uszczelki 627, 628 i 629 i jakoś nic się nie ..., ale patrze i dalej cieknie, póżniej doszedłem, że to z głównej uszczelki .
Franek sprawa u Ciebie jest prosta, ale pamiętaj wszystko robisz na własną odpowiedzialność albo jedź do swego kolesia .
Bo żadnych opisów do tej pompy nie ma, wszystko tu jest na krzywego ryja i
masz tylko schemat pompy 9109-750, który konradkar zamieścił, ale jeszcze raz bo tu lepiej widać:
http://www.liron.fr/docks/9109-750.pdf
Pod tym dolnym torxem powinna być uszczelka 793. Gbyby to była moja pompa to najpierw bym dokręcił tego dolnego torxa.
Jak to nic nie da, to tylko wtedy bym ja wymienił .
Zanim się do tego zabierzesz , pytanie:
Nad górnym torxem są 3 ząbki, które powinny być zalane wraz z górnym torxem brązowym klejem. Czy masz coś takiego
Czy widać, że juz ktoś tam majstrował i odkręcał górnego torxa pod 3 ząbkami |
_________________ W202, C220D, 1996, CLASSIC, i ... Lucas |
|
|
|
|
Franek
Mercedes Benz C 220
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2 Maj 2009, 15:39
|
|
|
C220D napisał/a: | Ja poczatkowo myślałem, że cieknie z tej dużej czarnej śruby, wykręciłem ją i wymieniłem uszczelki 627, 628 i 629 i jakoś nic się nie ..., ale patrze i dalej cieknie, póżniej doszedłem, że to z głównej uszczelki .
Franek sprawa u Ciebie jest prosta, ale pamiętaj wszystko robisz na własną odpowiedzialność albo jedź do swego kolesia .
Bo żadnych opisów do tej pompy nie ma, wszystko tu jest na krzywego ryja i
masz tylko schemat pompy 9109-750, który konradkar zamieścił, ale jeszcze raz bo tu lepiej widać:
http://www.liron.fr/docks/9109-750.pdf
Pod tym dolnym torxem powinna być uszczelka 793. Gbyby to była moja pompa to najpierw bym dokręcił tego dolnego torxa.
Jak to nic nie da, to tylko wtedy bym ja wymienił .
Zanim się do tego zabierzesz , pytanie:
Nad górnym torxem są 3 ząbki, które powinny być zalane wraz z górnym torxem brązowym klejem. Czy masz coś takiego
Czy widać, że juz ktoś tam majstrował i odkręcał górnego torxa pod 3 ząbkami |
U mnie ten torx jest zalany tym klejem to raczej nikt tam nie majstrowal...
wiec kupuje te uszczelki i wymienie.
ja patrzylem czy cieknie na papier czyli wytarlem pompe do sucha odpalilem auto i dokladalem w te miejsca gdzie niby mialo ciknac kartke papieru i wszedzie sucho.
a pod tym torxem moment i stoi kropelka wiec mysle ze padla uszczelka nr 790 i 795...
a moje pytanie co to jest pod tymi srobkami co trzymaja jakis zaworek czy cos?? mozna to smialo wykrecic zalozyc uszzczelki i i nic sie tam w pompie nie poprzestawia??
Dzieki |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 2 Maj 2009, 19:43
|
|
|
teraz dokladnie Tobie nie powiem co tam jest bo bylo to jakies ponad rok temu ale na pewno je wymienialem i nic mnie nie zaskoczylo-skoro nadal dziala...
pamietaj tylko o tym ze pompa podczas pracy razem z silnikiem mocno sie rusza (drgania) co moze bardzo szybko pokazac ze cieknie z innego miejsca...
masz schemat tam troche widac popatrz na zdjecia moje kolegow zobaczysz sporo
jak nie ma tych zdjec to mam nadzieje ze postarasz sie o to aby inni koledzy z forum mieli d tego dostep... (ale to juz powtarzam po raz n-ty nikt nie da nic z siebie) |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
C220D
Dołączył: 25 Cze 2008 Posty: 27 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 13:10
|
|
|
Może któryś z Kolegów podać parametry wszystkich czujników do pompy Lucasa Epic Phase 1 (do 10. 1996), a wszczególności temperatury powietrza, temperatury paliwa, temperatury silnika. Wiem, że było to robione przez niektórych, a nie mam dostępu do Autodata . A także odpowiadających rezystancji i opisu poszczególnych pinów. Podzielcie się na forum |
_________________ W202, C220D, 1996, CLASSIC, i ... Lucas |
|
|
|
|
tomek1907
C220
Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 13 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2009, 21:53
|
|
|
witaj, byłem u nich z moim mercem mam taki sam problem, nie chciali mnie na warsztat wcale wposcic i powiedzieli mi ze to wina pompy, a za kompa zapłaciłem 85zl |
|
|
|
|
Franek
Mercedes Benz C 220
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2009, 15:25
|
|
|
Witam. Wiecie co ... ja temat z moja pompa olalem na maxa. Bylem autem ostatnio w norwegii 3 razy zrobilem nim juz 23 tys km i z pompy jak lecialo tak leci lecz z autem nic sie nie dzieje wiec nie bede szukal dziury w calym. Pozatym merc idzie do zyda. Pozdrawiam |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2009, 17:41
|
|
|
Franek napisał/a: | ja temat z moja pompa olalem na maxa. Bylem autem ostatnio w norwegii 3 razy zrobilem nim juz 23 tys km i z pompy jak lecialo tak leci lecz z autem nic sie nie dzieje wiec nie bede szukal dziury w calym. Pozatym merc idzie do zyda |
Ale poinformujesz nabywcę o cieknącej pompie? Chyba, że chcesz złomować.. |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 1 Lipiec 2009, 13:17
|
|
|
[quote="C220D"] konradkar napisał/a: |
... 4 godziny siedzialem nad tym aby to zrobic ...
|
4 minuty zajęło mi aby pokazać gdzie się gromadziło się u mnie wyciekajace paliwo (2 grube czerwone strzałki) i skąd wycieka (gruba pionowa kreska) czyli z głównej uszczelki.
Ja siedzialem z calym postem 4 godziny
Jedno zdjecie obrobic (juz gotowe) to mozna w pare sekund |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
|