|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 26 Styczeń 2012, 18:33 |
świeci się kontrolka SRS |
Autor |
Wiadomość |
gruch
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 18 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14 Grudzień 2015, 13:48
|
|
|
19. jest tylko w kombi.
A jak przekręcisz kluczyk na zapłon, to kontrolka normalnie działa? |
_________________ W202 Esprit
C220D 95'
WDB2021211A246736 |
|
|
|
|
bartosz109
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: 15 Grudzień 2015, 08:54
|
|
|
Nie działa. |
_________________ 190 2.0D 90 r.
C 200 D 93 r.
C 220 D 97 r. |
|
|
|
|
Veterinarius
Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Styczeń 2016, 14:06
|
|
|
Żeby nie zakładać nowego wątku, spytam tutaj:
DWA PROBLEMY:
1. KONTROLKA SRS PRZY KIEROWNICY ORAZ DRĄŻKU SKRZYNI BIEGÓW:
- zapalają się czasem i nie gasną, a czasem wszystko jest ok, np. jeżdżę tydzień i gaśnie tak jak powinna, a potem drugi tydzień świeci ciągle
- gdy już nastąpi moment, w którym się zapali i nie chce zgasnąć, wystarczy "poskakać" mocno po siedzeniu pasażera i i sytuacja wraca na jakiś czas do normy
--
Jakieś pomysły? Czy fakt zapalenia tych kontrolek świadczy o tym, że w danym momencie nie działa cały system poduszek i jeżdżę bez ochrony?
===
2. PAS BEZPIECZEŃSTWA OD STRONY KIEROWCY:
- nie zwija się już tak dobrze jak kiedyś, trzeba mu trochę pomóc
- raz na jakiś czas (raz na miesiąc/dwa miesiące) blokuje się w pozycji rozwiniętej (bez reguły jeśli chodzi o stopień rozwinięcia, za każdym razem w innym miejscu)
- blokada trzyma kilkanaście minut, potem samoistnie "odpuszcza" i wszystko jest ok
--
I tutaj jakieś pomysły? Czy w momencie kiedy wydaje się, że działa prawidłowo, może być ryzyko, że nie zadziała jak powinien?
Staram się do takich usterek podchodzić poważnie, dlatego będę wdzięczny o mniej więcej zarysowanie najbardziej prawdopodobnej istoty problemu lub innych możliwości. Dzięki temu znacznie łatwiej rozmawiać mi się będzie z ew. elektrykiem podczas naprawy. |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17 Styczeń 2016, 14:23
|
|
|
Veterinarius,
1. Mata obecności pasażera uszkodzona, trzeba wymienić.
2. Jak w każdym 'wiekowym' aucie nie zwijają się pasy po czasie tak dobrze. Ale o jakiej blokadzie mówisz, bo nie do końca rozumiem? Pas blokuje się przed dodatkowym rozwinięciem przy mocniejszym szarpnięciu, a nie zwinięciem. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 18 Styczeń 2016, 12:00
|
|
|
Veterinarius napisał/a: | - nie zwija się już tak dobrze jak kiedyś, trzeba mu trochę pomóc |
W takich przypadkach najczęściej pomaga delikatne umycie. I DOKŁADNE wysuszenie przed ponownym zwinięciem.
Veterinarius napisał/a: | - raz na jakiś czas (raz na miesiąc/dwa miesiące) blokuje się w pozycji rozwiniętej (bez reguły jeśli chodzi o stopień rozwinięcia, za każdym razem w innym miejscu)
- blokada trzyma kilkanaście minut, potem samoistnie "odpuszcza" i wszystko jest ok |
Najpierw umyj - tak jak napisałem wyżej. Jeżeli to nie pomoże na opisany wyżej objaw, to problemem może być to, że ten pas "uczestniczył" kiedyś w zdarzeniu drogowym. W takim wypadku - moim zdaniem - pas nadaje się do wymiany. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
corrector
Dołączył: 16 Lut 2016 Posty: 17 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 25 Luty 2016, 16:01
|
|
|
Kiedyś rozbierałem taki pas w W210 i jeśli jest to zbudowane w ten sam sposób to w środku jest czujnik położenia, a wygląda to tak że w prowadnicy jest stalowa kulka, która musi być w określonym położeniu. Jak jest w swojej pozycji to naciska taki delikatny wypust, może jest to zanieczyszczone. Nie wolno tego smarować bo wtedy się zaczyna kleić.
Ale nie tylko o tym chciałem pisać.
Nabyłem niedawno C klasę i mam kilka pytań.
Czy w wersji przed liftem były montowane poduszki w drzwiach? W moim aucie była wymieniana tapicerka to znaczy fotele i boczki w drzwiach i poduszek w nich nie ma, a jak podłączam SD to wychodzi mi że te poduszki tam są i do tego całkiem sprawne. Szukałem na allegro takich boczków i poduszki mają tylko poliftowe. Boję się że w przypadku jakiegoś kleksa ktoś dostanie twardą deską w bok i zamiast chronić poduszka zrobi komuś krzywdę
Idąc dalej tym tropem czy boczki między jedną a drugą wersją są zamienne, to znaczy czy zmieniły się drzwi? Mam jeszcze jedno pytanie czy tylne drzwi w kombi i sedanie są różne? Trudno znaleźć jasny komplet i do tego jeszcze do kombi |
_________________ S210 E320CDI 99 Avangarde - sprzedana
S211 E320CDI 05 Avangarde - rozbita
S210 E320CDI 01 Avangarde 225 KM, 560 Nm - całe szczęście jeździ szybciej niż rdzewieje WDB2102261B419956
S202 C180 97 Elegance - w koło komina. WDB 2020781F643955 |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26 Luty 2016, 08:51
|
|
|
corrector napisał/a: | Czy w wersji przed liftem były montowane poduszki w drzwiach |
- Nie
corrector napisał/a: | Idąc dalej tym tropem czy boczki między jedną a drugą wersją są zamienne, to znaczy czy zmieniły się drzwi? |
- Można założyć poliftowe boczki do przedlifta, ale nie odwrotnie (przód), przednie drzwi są inne, tył chyba taki sam
corrector napisał/a: | czy tylne drzwi w kombi i sedanie są różne? |
- drzwi są różne, tapicerki (boczki) są takie same |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
corrector
Dołączył: 16 Lut 2016 Posty: 17 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 26 Luty 2016, 12:59
|
|
|
Dzięki bart1527 za odpowiedź.
Jeśli dobrze zrozumiałem to teoretycznie do mojego auta nie można założyć przedliftowych boczków, takie jednak są założone i są poduszki więc sam już nie wiem jakie to moje auto jest.
Pociesza mnie jedna rzecz, nie muszę szukać kombi i mogę założyć boczki poliftowe z wycięciem na poduszkę.
Nigdy wcześniej nie miałem klasy C i do tego z benzyną więc jeszcze raz dzięki. |
_________________ S210 E320CDI 99 Avangarde - sprzedana
S211 E320CDI 05 Avangarde - rozbita
S210 E320CDI 01 Avangarde 225 KM, 560 Nm - całe szczęście jeździ szybciej niż rdzewieje WDB2102261B419956
S202 C180 97 Elegance - w koło komina. WDB 2020781F643955 |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26 Luty 2016, 13:47
|
|
|
corrector napisał/a: | takie jednak są założone i są poduszki więc sam już nie wiem jakie to moje auto jest. | - "teoretycznie" to raczej ciężkie do wykonania (włożyc poduszki do przedliftowych boczków), bo nie powinny się tam zmieścić, ale może komuś się udało...
A widziałeś że one tam są "fizycznie"? |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
corrector
Dołączył: 16 Lut 2016 Posty: 17 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 26 Luty 2016, 14:06
|
|
|
Wątpię, ze specyfikacji wygląda że auto miało te poduszki. Tak są tam, co prawda nie zdejmowałem jeszcze boczku ale po odchyleniu widać je. Jak widzisz auto jest z 97r i to z tego co się zorientowałem był okres przejściowy, więc sądzę ze wnętrze było poliftowe a tapicerka była zmieniona na wcześniejszą. Był problem z fotelem pasażera bo pokazywało błąd maty fotela, całe szczęście że sprzedający miał stary fotel i mi go oddał. Przełozyłem matę i jest ok. A wtyczki jak się okazało po rozłożeniu fotela są od mat grzewczych, teraz się zastanawiam czy ich nie uruchomić. |
_________________ S210 E320CDI 99 Avangarde - sprzedana
S211 E320CDI 05 Avangarde - rozbita
S210 E320CDI 01 Avangarde 225 KM, 560 Nm - całe szczęście jeździ szybciej niż rdzewieje WDB2102261B419956
S202 C180 97 Elegance - w koło komina. WDB 2020781F643955 |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26 Luty 2016, 14:37
|
|
|
corrector napisał/a: | ze specyfikacji wygląda że auto miało te poduszki. Tak są tam, co prawda nie zdejmowałem jeszcze boczku ale po odchyleniu widać je |
- czyli masz auto poliftowe z tapicerką od przedlifta, to by wiele wyjaśniało (jednak komus sie udało to upchnąć), tylko w razie wystrzału poduszki, dostajesz całym boczkiem...
corrector napisał/a: | A wtyczki jak się okazało po rozłożeniu fotela są od mat grzewczych, teraz się zastanawiam czy ich nie uruchomić. |
- w polofcie instalacja jest banalnie prosta, potrzebujesz doprowadzić do sterownika z przyciskami zasilanie (stały + i drugi + "po stacyjce" i pociągnąć po jednym przewodzie do foteli, i wpiąć się do "masy" pod fotelami - gotowe) |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Luty 2016, 19:36
|
|
|
bart1527 napisał/a: | czyli masz auto poliftowe z tapicerką od przedlifta, to by wiele wyjaśniało (jednak komus sie udało to upchnąć), tylko w razie wystrzału poduszki, dostajesz całym boczkiem... |
Nie wiadomo, czy śmiać się, czy płakać...... |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
corrector
Dołączył: 16 Lut 2016 Posty: 17 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 27 Luty 2016, 20:45
|
|
|
Właśnie się zmusiłem żeby zdjąć boczek, tragedia. Dorabiane zatrzaski odstające krawędzie. Wszystko do bani, do tego poduszka, która w razie czego odbije mi cały bok.
Gdyby nie te poduszki bym nie szukał i nie zmieniał, ale autko jest żeby żona miała czym na zakupy pojechać, szkoda mi dużego diesla na takie krótkie trasy. Po takim jeżdżeniu tylko trzeba EGR czyścić
Szukam kompletu jasnych boczków słyszał może ktoś o takim? |
_________________ S210 E320CDI 99 Avangarde - sprzedana
S211 E320CDI 05 Avangarde - rozbita
S210 E320CDI 01 Avangarde 225 KM, 560 Nm - całe szczęście jeździ szybciej niż rdzewieje WDB2102261B419956
S202 C180 97 Elegance - w koło komina. WDB 2020781F643955 |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3896 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Mieczysław250
Dołączył: 17 Mar 2015 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Marzec 2016, 19:52
|
|
|
Witam wszystkich, żeby nie zakładać nowego wątku, opisze swój problem tutaj.
Posiadam Mercedesa w202 C250TD z manualem 1997r. mały lift.
Nie wiem czy jest to istotne ale pierwszy raz kontrolka SRS zaświeciła mi się po nocy po lekkim uderzeniu tyłem pojazdu w inny pojazd (brak jakichkolwiek śladów), komputer pokazał błąd "konfiguracja sterownika" oraz "niskie napięcie", błąd skasowany, było ok przez tydzień, po czym naładowałem akumulator, wymieniłem pękniętą klemę, zrobiłem test (ładowanie 14.2, aku sprawny), błąd "konfiguracja sterownika" ponownie skasowany, po czym wyświetlił się następnego dnia.
Brakuje mi już pomysłów, może ktoś z was spotkał się z takim problemem, ewentualnie wie od czego mogę zacząć poszukiwania? |
_________________ C250TD manual 97r.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,101 sekundy. Zapytań do SQL: 6
| |
|