Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 11:42
jakie amortyzatory?
Autor Wiadomość
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 14:02   

Krzychs2 napisał/a:
Oś przednia lewa 82% prawa 81% nacisk 668 daN
Oś tylna lewa 51% prawa 80% nacisk 716 daN


Camel- napisał/a:
A ja bym się nie sugerował procentami tylko po prostu tym jak się auto zachowuje


Krzychs2 napisał/a:
Przy takiej różnicy strony lewej do prawej jak u mnie to niepodważalnie jest do wymiany.


No i tu jest problem. Ja u siebie wymieniałem ok. 4 m-ce temu i tydzień temu tester pokazał średnio ok 70% na wszystkie 4 koła.
Gościowi mówię, że amorki są nowe (ok. 3500km przebiegu) a gościu na to - na tym sprzęcie pomiarowym nowe amorki mają co najwyżej 85% sprawności.
Więc jak to jest??? nowy amorek powinien być 100% sprawny - a tu wychodzi 80% ???. Gdze tkwi błąd - jeżeli jest.
Auto jest sztywne, stabilne, nie da się rozbujać itd.
W porównaniu ze starymi oryginalnymi bilsteina te się ściska 3x twardziej i 3x wolniej tłoczysko powraca z powrotem. Nie szumią, nie bulgoczą. Amortyzatory żółte, firma AL-KO (ponoć idą na 1 montaż w audi).
Dlaczego wyniki pomiaru są na takim poziomie - 70% +/- 2% ?
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 14:08   

Marcin Pop. napisał/a:
No i tu jest problem. Ja u siebie wymieniałem ok. 4 m-ce temu i tydzień temu tester pokazał średnio ok 70% na wszystkie 4 koła.
Gościowi mówię, że amorki są nowe (ok. 3500km przebiegu) a gościu na to - na tym sprzęcie pomiarowym nowe amorki mają co najwyżej 85% sprawności.
Więc jak to jest??? nowy amorek powinien być 100% sprawny - a tu wychodzi 80% ???. Gdze tkwi błąd - jeżeli jest.
Auto jest sztywne, stabilne, nie da się rozbujać itd.
W porównaniu ze starymi oryginalnymi bilsteina te się ściska 3x twardziej i 3x wolniej tłoczysko powraca z powrotem. Nie szumią, nie bulgoczą. Amortyzatory żółte, firma AL-KO (ponoć idą na 1 montaż w audi).
Dlaczego wyniki pomiaru są na takim poziomie - 70% +/- 2% ?


Gość miał rację. Sprawny amortyzator na teście wykazuje około 85%.
100% było by wtedy, kiedy zamiast amortyzatora wstawił byś sztywną rurę.

Inna sprawa jest taka że na ten test ma wpływ sztywność tulei gumowo-metalowych w zawieszeniu.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 14:15   

!Łukasz! napisał/a:
100% było by wtedy, kiedy zamiast amortyzatora wstawił byś sztywną rurę.


psińco prawda. Podczas testu wykazało by ci 0% - ponieważ koło podskakiwało by ci do góry (nie było by tłumienia)
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 14:19   

Marcin Pop. napisał/a:
psińco prawda. Podczas testu wykazało by ci 0% - ponieważ koło podskakiwało by ci do góry (nie było by tłumienia)


No popatrz a aż trzech diagnostów taką teorię wyraziło ;)

A podskakiwał by cały samochód bo z racji sztywnej rury (hehe ale napisałem) zawieszenie nie ugięło by się ;)
Jednego jestem pewien, nie ma czegoś takiego jak wynik 100% w teście.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 14:49   

!Łukasz! napisał/a:
No popatrz a aż trzech diagnostów taką teorię wyraziło

A podskakiwał by cały samochód bo z racji sztywnej rury (hehe ale napisałem) zawieszenie nie ugięło by się


no i w tym się zgadzamy - wynik pomiaru "0"
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 15:52   

Badanie amortyzatorów zamontowanych w aucie to jedna wielka bzdura.
Tak naprawdę bada się cały układ amortyzator/sprężyna. Wynika to z konstrukcji "bujawki" - podrzuca się koło zwiększając siłę nacisku na koło od wagi początkowej (nacisku koła) aż do momentu, gdy koło zaczyna się odrywać od podłoża (nacisk koła = 0). Amplituda ruchu koła jest wynikiem testu.
Więc w przypadku wypracowanej sprężyny (miękka) wynik testu jest przesunięty w stronę "0".
Efekt? Ten sam dobry amortyzator przy nowej sprężynie będzie miał 85%, a na starej może mieć nawet poniżej 50%.
Wnioski? Najbardziej wiarygodny jest test drogowy, a nie sugerowanie się badaniem amortyzatorów.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 16:00   

sewan napisał/a:
Tak naprawdę bada się cały układ amortyzator/sprężyna. Wynika to z konstrukcji "bujawki" - podrzuca się koło zwiększając siłę nacisku na koło od wagi początkowej (nacisku koła) aż do momentu, gdy koło zaczyna się odrywać od podłoża (nacisk koła = 0). Amplituda ruchu koła jest wynikiem testu.
Więc w przypadku wypracowanej sprężyny (miękka) wynik testu jest przesunięty w stronę "0".
Efekt? Ten sam dobry amortyzator przy nowej sprężynie będzie miał 85%, a na starej może mieć nawet poniżej 50%.
Wnioski? Najbardziej wiarygodny jest test drogowy, a nie sugerowanie się badaniem amortyzatorów.



O to chodziło :)

P.S. Nie dam ci pomagasa - bo nie jestem autorem tematu
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Krzychs2 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 1554
Skąd: Krosno
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 21:53   

sewan napisał/a:
Wnioski? Najbardziej wiarygodny jest test drogowy, a nie sugerowanie się badaniem amortyzatorów.

Bardzo mądrych rzeczy można się od Was dowiedzieć :) Test drogowy i postojowy (nasiskanie samochodu siłą własnych mięśni) stwierdzam że prawa strona oddaje powoli a lewa (51% wg testu) oddaje szybko więc nic sprężyny nie tłumi ;)

Czemu nikt nie pisał o amortyzatorach Sachs'a, czyżby były złe?? Takie mój mechanik mi dziś doradzał ;) Komplet do tyłu wycenił na 600zł.
_________________
W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 22:06   

Krzychs2 napisał/a:
Czemu nikt nie pisał o amortyzatorach Sachs'a, czyżby były złe?? Takie mój mechanik mi dziś doradzał ;) Komplet do tyłu wycenił na 600zł.

W poprzednim aucie miałem sachsy i po 5 tyś kilometrów zaczęły stukać.
W poprzednim aucie siostry taka sama sytuacja zaistniała po około 20 tyś kilometrów.
Od kiedy po raz pierwszy założyłem bilsteiny nie chcę już innych :)
Nie twierdzę że sachsy są do bani ale jakoś się do nich zraziłem.
 
 
Krzychs2 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 1554
Skąd: Krosno
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 22:16   

!Łukasz! napisał/a:
W poprzednim aucie miałem sachsy i po 5 tyś kilometrów zaczęły stukać.
W poprzednim aucie siostry taka sama sytuacja zaistniała po około 20 tyś kilometrów.
Od kiedy po raz pierwszy założyłem bilsteiny nie chcę już innych
Nie twierdzę że sachsy są do bani ale jakoś się do nich zraziłem.


hmmm... to teraz mam dumajkę :? może koleś ma jakieś układy z dostawcą sachs'a.
A nie wiesz jaka jest różnica w cenie :?:
_________________
W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 22:18   

Cytat:
A nie wiesz jaka jest różnica w cenie :?:

Niestety nie :(
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 22:23   

Krzychs2, za 250zł/szt. są Bilsteiny B4, więc zostaw te Sachsy w spokoju ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Krzychs2 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 1554
Skąd: Krosno
Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 22:45   

Camel-, dzięki ogromne, jutro dzwonie do fachmana i przedłoże mu nowy scenariusz ;) Ucieszyłeś mnie tą ceną bo spodziewałem się większej :twisted:
_________________
W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Lipiec 2009, 09:14   

Krzychs2, ja kupowałem do Octavii na egaraz.com. Wczoraj patrzyłem, to po 278zł/szt na tył były. Może znajdziesz taniej :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Maniaak 

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Marzec 2010, 22:00   

Witam. 2 dni temu usłyszałem stukanie w lewym przednim kole- nawet przy delikatnych dziurach. Nie wiedziałem co może być, więc pierwsze co zrobiłem to udałem się na stację diagnostyczną. Jak się okazało badania lewego przedniego amortyzatora to 0%:(. Jestem 500km od domu i nie wiem czy mogę w takim stanie wracać czy zacząć coś kombinować tj. pieniądze na wymianę w tępie błyskawicznym? Z góry dzięki za odpowiedź.
_________________
C220 CDI Sport '00 Combi WDB2021931F917341
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,211 sekundy. Zapytań do SQL: 10