Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:43 |
Bierze Olej |
Autor |
Wiadomość |
ballu001
Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2010, 11:37
|
|
|
ok, dzieki. Zmiana biegow na wysokich tyczyła sie przedziału 3-4 tys. Kiedys po przejechaniu jednorazowo (bez zatrzymywania) około 200 km przy predkosci okolo 150 km/h zobaczylem chmure dymu za soba. Trwalo to okolo 30 sekund. Nastepnie zaswiecila sie kontrolka z oleju, na bagnecie prawie sucho (zaczełem sie zastanawiac czy mozliwe jest ze czym wyzsze obroty tym wiekszy pobor tego oleju). Ogolnie kiedys mechanik mi powiedzial ze cos wyciaga mi olej ale auto go nie przepala i olej jest w calym ukladzie, nastepnie wymienil turbine ale to nic nie dało. |
_________________ C250 TurboDiesel '97 Esprit ATP Tour |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 80 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 18:42
|
|
|
a wiesz co wez go odpal i wyciagnij bagnet i zobacz czy ida spaliny jesli ci beda szly znaczy ze masz przedmuchy i olej sie dostaje do komory spalania:) a jesli nie bedzie lecialo to warto sprawdzic cisnienie na cylindrach czy masz w normie:) |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 22:09
|
|
|
ballu001 napisał/a: | (zaczełem sie zastanawiac czy mozliwe jest ze czym wyzsze obroty tym wiekszy pobor tego oleju). |
Możliwe, jeśli pierścienie olejowe są już gładkie |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Morda
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 414 Skąd: SANDOMIERZ
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2010, 13:45
|
|
|
Ja po jednorazowej trasie Sandomierz Haga i wlałem okolo 3 setek oleju na 1500 km caly czas auto jechalo zgaszone zostalo na miejscu i mechanik ktory od dawien dawna siedzi w mercedesach powiedzial ze wszystko jest oki . 1.8 Benzynka bez gazu. |
_________________ MB C-180 SPORT
WDB2020181A190669
SSIJ MI WYDECH , LIŻ MI FELE
|
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2010, 18:11
|
|
|
kiedyś w tygodniku motor była tabela z granicznymi zużyciami oleju podanymi przez producentów ogólnie dla marek samochodów. wynikało z tej tabeli, że granicznym zużyciem dla mercedesa jest 1 l/1000 km i to nie był najwyższy wynik. mazda miała chyba 1,5 l. |
_________________ C180 '94 elegance
WDB2020181A105186 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2010, 18:54
|
|
|
Jakby moja brała litr na 1kkm, to bym się zapłakał. |
|
|
|
|
ballu001
Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 11 Marzec 2011, 08:11
|
|
|
1l na 1000 km ?? przeciez to sa dwie wymiany oleju na 10 000 km. Jest to realne ?? |
_________________ C250 TurboDiesel '97 Esprit ATP Tour |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 11 Marzec 2011, 10:20
|
|
|
ballu001 napisał/a: | Jest to realne ? |
Jeśli silnik cały czas kręci się w okolicach czerwonego pola, to tak. |
|
|
|
|
irzyk63
irzyk63
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 11 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 11 Marzec 2011, 21:28
|
|
|
Witam! Mam pytanie,czy w sytuacji,kiedy jest zapchana dolna odma,to zimny silnik będzie kopcił na niebiesko,jak w przypadku zuzytych pierścieni i i uszczelniaczy zaworów? |
_________________ 2.2 diesel 94r - oczywiście z pompą LUKAS ! |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11 Marzec 2011, 21:36
|
|
|
U mnie była zapchana dolna odma , brał ok litra na 1000 km i nic nie kopcił. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
irzyk63
irzyk63
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 11 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 11 Marzec 2011, 22:13
|
|
|
to w takim razie u mnie jest co innego,ponieważ bierze podobną ilość oleju,ale jak jest zimny to kopci na niebiesko,po rozgrzaniu jest ok,rok temu wymieniłem uszczelniacze na zaworach,więc pozostają chyba niestety pierścienie ! |
_________________ 2.2 diesel 94r - oczywiście z pompą LUKAS ! |
|
|
|
|
seba4466
Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 16 Skąd: ostrowiec
|
Wysłany: 15 Marzec 2011, 11:54
|
|
|
Witam.Nawiazując do tematu u mnie silnik też bierze olej, mało tego to przez górną odmę właśnie on się chyba "wylewa" i to wcale nie mało,oczywiście zmieszany ze spalinami,sadzami cieknie po całym bloku silnika,tego było by mało to ostatnio w sobote dolewałem płyn do chłodnicy i zauwarzyłem pojędyńcze kropelki oleju,czyli uszczelka pod głowicą do wymiany?
Panowie proszę podpowiedzcie jakich kosztów mogę się spodziewać? żeby mechanik mnie nie "oskubał" z kasy.Tak to już będę miał mniej więcej zarys kosztów.
Dzięki z góry i pozdrawiam. |
_________________ C220 Classic97 WDB2021211A515216 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 15 Marzec 2011, 12:33
|
|
|
seba4466 napisał/a: | zauwarzyłem pojędyńcze kropelki oleju,czyli uszczelka pod głowicą do wymiany? | Wiele czynników na to może się przyczynić, czy tylko uszczelka czy jakieś pęknięcie w głowicy. Wymiana uszczelki to trzeba liczyć planowanie głowicy i nowa uszczelka (do tego inne uszczelki związane z odkręceniem głowicy)-na taki zabieg 1 500 trzeba co najmniej liczyć. Jak wymiana głowicy to też taką operację trzeba liczyć plus koszt samej głowicy, a to już loteria czy nie sprzeda Ci ktoś też pękniętej. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 15 Marzec 2011, 12:39
|
|
|
irzyk63 napisał/a: | to w takim razie u mnie jest co innego,ponieważ bierze podobną ilość oleju,ale jak jest zimny to kopci na niebiesko,po rozgrzaniu jest ok,rok temu wymieniłem uszczelniacze na zaworach,więc pozostają chyba niestety pierścienie ! |
Nie tylko pierscienia. Musisz cylindry zeszlifowac.
Jezeli okaze sie ze cylindry sa bardzo zuzyte, to musisz zeszlifowac o wieksza srednice do nowych tlokow nadwymiarowych.
Wymienilesz uszczelniacze na zaworach, a luzy w prowadnicach zaworow sprawdzilesz? |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
irzyk63
irzyk63
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 11 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 15 Marzec 2011, 12:50
|
|
|
Witam.Z twojego opisu wynika,że stan silnika juz nie jest najlepszy.Trudno jest okreslić ogólny koszt naprawy,to zalezy od wielu rzeczy.Ja w swoim wymieniałem uszczczelkę pod głowicą i za jej wymianę, planowanie głowicy oraz regulację wtrysków zaopłaciłem 600 zł (zawory były ok) W innym warsztacie chcieli 1100,ale w tym dodatkowo wymiana oleju i płynu chłodzącego.U mie powodem wymiany był wyciek z pod głowicy płynu i oleju po lewej stronie bloku.Nastepnie okazało się,że mam jeszcze inne wycieki oleju,co zmusiło mnie do wymiany wszystkich uszczelnień,na wale,pod miską olejowa i rozrządem,koszt około 1000 zł.Kłopotliwa jest trochę wymiana uszczelki pod miską-trzeba unieść trochę silnik.W najbliższym czasie planuję dobrać się do dolnej odmy,mam nadzieję,że jest zapchana i to jest powodem tego,że bierze sporo oleju.Pozdrawiam i życzę powodzenia! |
_________________ 2.2 diesel 94r - oczywiście z pompą LUKAS ! |
|
|
|
|
|