Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:43
Bierze Olej
Autor Wiadomość
ballu001 


Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Knurów
Wysłany: 13 Wrzesień 2010, 11:37   

ok, dzieki. Zmiana biegow na wysokich tyczyła sie przedziału 3-4 tys. Kiedys po przejechaniu jednorazowo (bez zatrzymywania) około 200 km przy predkosci okolo 150 km/h zobaczylem chmure dymu za soba. Trwalo to okolo 30 sekund. Nastepnie zaswiecila sie kontrolka z oleju, na bagnecie prawie sucho (zaczełem sie zastanawiac czy mozliwe jest ze czym wyzsze obroty tym wiekszy pobor tego oleju). Ogolnie kiedys mechanik mi powiedzial ze cos wyciaga mi olej ale auto go nie przepala i olej jest w calym ukladzie, nastepnie wymienil turbine ale to nic nie dało.
_________________
C250 TurboDiesel '97 Esprit ATP Tour
 
 
 
grabarz 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 80
Skąd: wrocław
Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 18:42   

a wiesz co wez go odpal i wyciagnij bagnet i zobacz czy ida spaliny jesli ci beda szly znaczy ze masz przedmuchy i olej sie dostaje do komory spalania:) a jesli nie bedzie lecialo to warto sprawdzic cisnienie na cylindrach czy masz w normie:)
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 22:09   

ballu001 napisał/a:
(zaczełem sie zastanawiac czy mozliwe jest ze czym wyzsze obroty tym wiekszy pobor tego oleju).


Możliwe, jeśli pierścienie olejowe są już gładkie :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Morda 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 414
Skąd: SANDOMIERZ
Wysłany: 16 Wrzesień 2010, 13:45   

Ja po jednorazowej trasie Sandomierz Haga i wlałem okolo 3 setek oleju na 1500 km caly czas auto jechalo zgaszone zostalo na miejscu i mechanik ktory od dawien dawna siedzi w mercedesach powiedzial ze wszystko jest oki . 1.8 Benzynka bez gazu. :lol:
_________________
MB C-180 SPORT
WDB2020181A190669
SSIJ MI WYDECH , LIŻ MI FELE
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 16 Wrzesień 2010, 18:11   

kiedyś w tygodniku motor była tabela z granicznymi zużyciami oleju podanymi przez producentów ogólnie dla marek samochodów. wynikało z tej tabeli, że granicznym zużyciem dla mercedesa jest 1 l/1000 km i to nie był najwyższy wynik. mazda miała chyba 1,5 l.
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 16 Wrzesień 2010, 18:54   

Jakby moja :mb: brała litr na 1kkm, to bym się zapłakał.
 
 
ballu001 


Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Knurów
Wysłany: 11 Marzec 2011, 08:11   

1l na 1000 km ?? przeciez to sa dwie wymiany oleju na 10 000 km. Jest to realne ?? :mb:
_________________
C250 TurboDiesel '97 Esprit ATP Tour
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 11 Marzec 2011, 10:20   

ballu001 napisał/a:
Jest to realne ?

Jeśli silnik cały czas kręci się w okolicach czerwonego pola, to tak.
 
 
irzyk63 
irzyk63

Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: lubuskie
Wysłany: 11 Marzec 2011, 21:28   

Witam! Mam pytanie,czy w sytuacji,kiedy jest zapchana dolna odma,to zimny silnik będzie kopcił na niebiesko,jak w przypadku zuzytych pierścieni i i uszczelniaczy zaworów?
_________________
2.2 diesel 94r - oczywiście z pompą LUKAS !
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 11 Marzec 2011, 21:36   

U mnie była zapchana dolna odma , brał ok litra na 1000 km i nic nie kopcił.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
irzyk63 
irzyk63

Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: lubuskie
Wysłany: 11 Marzec 2011, 22:13   

to w takim razie u mnie jest co innego,ponieważ bierze podobną ilość oleju,ale jak jest zimny to kopci na niebiesko,po rozgrzaniu jest ok,rok temu wymieniłem uszczelniacze na zaworach,więc pozostają chyba niestety pierścienie !
_________________
2.2 diesel 94r - oczywiście z pompą LUKAS !
 
 
 
seba4466 

Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 16
Skąd: ostrowiec
Wysłany: 15 Marzec 2011, 11:54   

Witam.Nawiazując do tematu u mnie silnik też bierze olej, mało tego to przez górną odmę właśnie on się chyba "wylewa" i to wcale nie mało,oczywiście zmieszany ze spalinami,sadzami cieknie po całym bloku silnika,tego było by mało to ostatnio w sobote dolewałem płyn do chłodnicy i zauwarzyłem pojędyńcze kropelki oleju,czyli uszczelka pod głowicą do wymiany?
Panowie proszę podpowiedzcie jakich kosztów mogę się spodziewać? żeby mechanik mnie nie "oskubał" z kasy.Tak to już będę miał mniej więcej zarys kosztów.
Dzięki z góry i pozdrawiam.
_________________
C220 Classic97 WDB2021211A515216
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 15 Marzec 2011, 12:33   

seba4466 napisał/a:
zauwarzyłem pojędyńcze kropelki oleju,czyli uszczelka pod głowicą do wymiany?
Wiele czynników na to może się przyczynić, czy tylko uszczelka czy jakieś pęknięcie w głowicy. Wymiana uszczelki to trzeba liczyć planowanie głowicy i nowa uszczelka (do tego inne uszczelki związane z odkręceniem głowicy)-na taki zabieg 1 500 trzeba co najmniej liczyć. Jak wymiana głowicy to też taką operację trzeba liczyć plus koszt samej głowicy, a to już loteria czy nie sprzeda Ci ktoś też pękniętej.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 15 Marzec 2011, 12:39   

irzyk63 napisał/a:
to w takim razie u mnie jest co innego,ponieważ bierze podobną ilość oleju,ale jak jest zimny to kopci na niebiesko,po rozgrzaniu jest ok,rok temu wymieniłem uszczelniacze na zaworach,więc pozostają chyba niestety pierścienie !

Nie tylko pierscienia. Musisz cylindry zeszlifowac.
Jezeli okaze sie ze cylindry sa bardzo zuzyte, to musisz zeszlifowac o wieksza srednice do nowych tlokow nadwymiarowych.
Wymienilesz uszczelniacze na zaworach, a luzy w prowadnicach zaworow sprawdzilesz?
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
irzyk63 
irzyk63

Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: lubuskie
Wysłany: 15 Marzec 2011, 12:50   

Witam.Z twojego opisu wynika,że stan silnika juz nie jest najlepszy.Trudno jest okreslić ogólny koszt naprawy,to zalezy od wielu rzeczy.Ja w swoim wymieniałem uszczczelkę pod głowicą i za jej wymianę, planowanie głowicy oraz regulację wtrysków zaopłaciłem 600 zł (zawory były ok) W innym warsztacie chcieli 1100,ale w tym dodatkowo wymiana oleju i płynu chłodzącego.U mie powodem wymiany był wyciek z pod głowicy płynu i oleju po lewej stronie bloku.Nastepnie okazało się,że mam jeszcze inne wycieki oleju,co zmusiło mnie do wymiany wszystkich uszczelnień,na wale,pod miską olejowa i rozrządem,koszt około 1000 zł.Kłopotliwa jest trochę wymiana uszczelki pod miską-trzeba unieść trochę silnik.W najbliższym czasie planuję dobrać się do dolnej odmy,mam nadzieję,że jest zapchana i to jest powodem tego,że bierze sporo oleju.Pozdrawiam i życzę powodzenia!
_________________
2.2 diesel 94r - oczywiście z pompą LUKAS !
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,069 sekundy. Zapytań do SQL: 6