Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:43 |
Bierze Olej |
Autor |
Wiadomość |
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2015, 08:21
|
|
|
bartosz109, czujnik poziomu oleju? |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
bartosz109
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2015, 08:54
|
|
|
A jak sprawdzić czy jest to wina czujnika? |
_________________ 190 2.0D 90 r.
C 200 D 93 r.
C 220 D 97 r. |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2015, 09:03
|
|
|
bartosz109, odpal auto, i niech ktoś patrzy na zegary kiedy Ty np. poruszasz kablami przy nim. |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
bartosz109
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2015, 09:36
|
|
|
A można jakoś miernikiem? |
_________________ 190 2.0D 90 r.
C 200 D 93 r.
C 220 D 97 r. |
|
|
|
|
Veterinarius
Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Lipiec 2016, 22:29
|
|
|
Witam,
mam pytanie, gdyż ostatnio zauważyłem, że zużycie oleju jest u mnie dość spore.
Od kwietnia do dnia dzisiejszego przejechałem 8 tys. km. Dolałem do silnika w tym czasie w sumie 4 L Mobil One Diesel (zawsze jak dioda pokazuje niski poziom, sprawdzam miernikiem i i dolewam 1 L).
Wychodzi zużycie 0,5 l na 1000 km.
Najszybciej olej schodzi mi na autostradzie, gdzie przy 160 km/h pracuje na obrotach 3,5 tys. Zauważyłem jeszcze jeden problem, przy ostrym gazowaniu, zostawiam za sobą chmurę ciemnego dymu.
Czy to jest ok? Co może być nie tak i czy konieczne jest zabieranie się za to? Jakie koszty? |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 27 Lipiec 2016, 23:45
|
|
|
Veterinarius napisał/a: | Czy to jest ok? |
Nie jest. Diesel jak bierze olej to już coś jest nie tak. Mój KOMBAJN bizon który mamy od nowości 87r do tego rocznika kosi co rok po 40h a jest tylko serwisowany co rok i olej zmieniamy co 2sezon i żadnych dolewek czy ubytków
A co do CDI - nie może brać oleju, mój jeździł na 10w40 ... zmieniłem na 5w40 i dalej tak samo - czyli zero ubytku. Na 10w40 przejeździłem 18tyś km i ciągle bagnet na full A swojego nie oszczędzam.
Teraz pytanie , jaki masz olej zalany ? Czarny dym nie musi byc koniecznie wynikiem brania oleju... mój też kopci i to nawet sporo jak go tak miesiąc "przymulę" to później jak wystrzelę z 2biegu to nic za mną nie widać , ale do sedna.
Turbo - w jakim jest stanie? Może przepuszczać. Zrób tak - zdejmij rurę od intercoolera , jak stoisz przodem do samochodu to po prawej stronie na dole pod zderzakiem i zobacz czy coś oleju wyleci z tego ...
Ubytki - czy gdzieś nie ma wycieków
zużyte pierścienie tłokowe albo uszczelniacze zaworów... Ale co ten silnik musiał przejść żeby brać w takich ilościach olej ... CDI są silnikami które nie są aż tak olejo pitne ;P |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Veterinarius
Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Lipiec 2016, 08:55
|
|
|
Dandiee napisał/a: | Veterinarius napisał/a: | Czy to jest ok? |
Teraz pytanie , jaki masz olej zalany ?
|
MOBIL SUPER 2000 X1 DIESEL 10W40 <- używam go od kilku lat
Dandiee napisał/a: |
Turbo - w jakim jest stanie? Może przepuszczać. Zrób tak - zdejmij rurę od intercoolera , jak stoisz przodem do samochodu to po prawej stronie na dole pod zderzakiem i zobacz czy coś oleju wyleci z tego ...
|
Samochód będzie tydzień u mechanika, bo jestem na wakacjach, to sprawdzi przy okazji.
Gdyby to było turbo? To co wtedy? Regeneracja? Jakie koszty?
Dandiee napisał/a: |
zużyte pierścienie tłokowe albo uszczelniacze zaworów... Ale co ten silnik musiał przejść żeby brać w takich ilościach olej ... CDI są silnikami które nie są aż tak olejo pitne ;P |
Ile zabawy przy pierścieniach tłokowych i jaki koszt? A jak to wygląda, gdyby w grę wchodziły uszczelniacze zaworów?
Kurde, silnik chodzi w miarę ładnie. Przebieg 340 tys. (znając życie pewnie 0,5 mln ma) Oprócz wymiany uszczelki pod wtryskami raz na rok, nic poważniejszego się nie dzieje. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 28 Lipiec 2016, 09:23
|
|
|
No turbo standardowo 1000 z hakiem. Do uszczelniaczy min. zdjęcie wałków rozrządu. Pierścieni bez remontu generalnego nie warto zmieniać.
[ Dodano: 28 Lipiec 2016, 09:24 ]
0,5l to jeszcze bez tragedii. Ciemny dym to objaw złego spalania ropy. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Krivan1
Dołączył: 03 Wrz 2018 Posty: 37 Skąd: Police
|
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 12:56
|
|
|
Witam. Mam pytanie, a mianowicie. Moje w202 zaczęło brać olej, trochę mnie to martwi. Jest minimalny wyciek z okolic uszczelniacz wału. Przejechałem 8 tys kilometrów i stan na bagnecie pokazuje trochę poniżej połowy bagnetu. Czy jest to normalna sprawa w 26 letniej w202 z 93 roku. Silnik 1.8 olej Mobile.
Edit : Dolalem pół litra oleju i mam cały bagnet. Sprawdzałem 5 razy. Jak to możliwe? |
_________________ Mercedes-Benz C180 w202 1993. Silnik 1.8 |
Ostatnio zmieniony przez Krivan1 29 Grudzień 2019, 13:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
thepaniq
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Gru 2016 Posty: 519 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 13:01
|
|
|
uszczelka pod głowicą była ruszana? u mnie do momentu sprzedaży przy przebiegu 328 000km (w moich rękach przez ponad 40 000km) nie dolewałem ani razu, więc najprawdopodobniej coś jest na rzeczy jeździłem na 10W40, nawet jak się okazało, że z tyłu głowicy cieknie, to był to na tyle mały wyciek, że na bagnecie nie szło tego zauważyć między wymianami |
_________________ '03 Volvo S60 R AWD
--------------------------------
VIN: YV1RS52X742343111
EX: '11 S204 C180 CDI
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093
EX: '96 W202 C180
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682 |
|
|
|
|
Krivan1
Dołączył: 03 Wrz 2018 Posty: 37 Skąd: Police
|
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 13:24
|
|
|
thepaniq napisał/a: | uszczelka pod głowicą była ruszana? u mnie do momentu sprzedaży przy przebiegu 328 000km (w moich rękach przez ponad 40 000km) nie dolewałem ani razu, więc najprawdopodobniej coś jest na rzeczy jeździłem na 10W40, nawet jak się okazało, że z tyłu głowicy cieknie, to był to na tyle mały wyciek, że na bagnecie nie szło tego zauważyć między wymianami |
Przed chwilą Dolalem 0.5 l oleju. Nagle mam cały bagnet... Co jest? |
_________________ Mercedes-Benz C180 w202 1993. Silnik 1.8 |
|
|
|
|
thepaniq
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Gru 2016 Posty: 519 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 13:40
|
|
|
a w wodzie nie masz oleju? może się płyny mieszają i raz przybywa a raz ubywa? |
_________________ '03 Volvo S60 R AWD
--------------------------------
VIN: YV1RS52X742343111
EX: '11 S204 C180 CDI
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093
EX: '96 W202 C180
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 13:53
|
|
|
Krivan1 napisał/a: | Witam. Mam pytanie, a mianowicie. Moje w202 zaczęło brać olej, trochę mnie to martwi. Jest minimalny wyciek z okolic uszczelniacz wału. Przejechałem 8 tys kilometrów i stan na bagnecie pokazuje trochę poniżej połowy bagnetu. Czy jest to normalna sprawa w 26 letniej w202 z 93 roku. Silnik 1.8 olej Mobile.
Edit : Dolalem pół litra oleju i mam cały bagnet. Sprawdzałem 5 razy. Jak to możliwe? |
Jak najbardziej normalne. Nic nie szukaj. Jeździć, obserwować.
Ciekawe jak mają się uszczelniacze zaworowe?
Dolał bym środka do silnika, który powoduje, że gumowe uszczelki staja się elastyczniejsze. Np. Stop Leak Oil K2, koszt około 9zł. Nie robię reklamy, bo tych środków jest cała masa. Ja użyłem tego i powiem, że na własne oczy widziałem co robi z uszczelkami. |
|
|
|
|
Krivan1
Dołączył: 03 Wrz 2018 Posty: 37 Skąd: Police
|
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 14:11
|
|
|
thepaniq napisał/a: | a w wodzie nie masz oleju? może się płyny mieszają i raz przybywa a raz ubywa? |
Ani w płynie chłodniczym, ani w silniku nie ma mieszanki chłodniczego i oleju, w chłodniczym również nie ma spalin. Uszczelka cała.
[ Dodano: 29 Grudzień 2019, 14:11 ]
polofix napisał/a: | Krivan1 napisał/a: | Witam. Mam pytanie, a mianowicie. Moje w202 zaczęło brać olej, trochę mnie to martwi. Jest minimalny wyciek z okolic uszczelniacz wału. Przejechałem 8 tys kilometrów i stan na bagnecie pokazuje trochę poniżej połowy bagnetu. Czy jest to normalna sprawa w 26 letniej w202 z 93 roku. Silnik 1.8 olej Mobile.
Edit : Dolalem pół litra oleju i mam cały bagnet. Sprawdzałem 5 razy. Jak to możliwe? |
Jak najbardziej normalne. Nic nie szukaj. Jeździć, obserwować.
Ciekawe jak mają się uszczelniacze zaworowe?
Dolał bym środka do silnika, który powoduje, że gumowe uszczelki staja się elastyczniejsze. Np. Stop Leak Oil K2, koszt około 9zł. Nie robię reklamy, bo tych środków jest cała masa. Ja użyłem tego i powiem, że na własne oczy widziałem co robi z uszczelkami. |
Wlewa się to normalnie do silnika? |
_________________ Mercedes-Benz C180 w202 1993. Silnik 1.8 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 15:07
|
|
|
Tak, dokładnie. Wlewasz, odpalasz, jeździsz. Środek na prawdę godny polecenia. |
|
|
|
|
|