Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
16 Luty 2012, 21:19
jazda na N
Autor Wiadomość
EddyPL 

Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Luty 2008, 21:00   jazda na N

Mój merc ma automatyczną skrzynie biegów, tata jak nim jedzie to sobie z góry bierze luz, kurcze nie znam się na automatach i boje się, że to może być niezdrowe dla silnika... może ktoś kto jest bardziej zaawansowany technicznie mi udzieli odpowiedzi :)
_________________
Pizza Kraków
Strony internetowe Kraków
 
 
DarekGA 
270000km

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 273
Skąd: 3miasto
Wysłany: 22 Luty 2008, 21:06   

Dla silnika przełącznie skrzyni na N będzie obojętne. Natomiast sam też jestem ciekaw czy ma to szkodliwy wpływ na skrzynię.
_________________
C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
 
 
 
robertjaworski 


Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Żelechów
Wysłany: 22 Luty 2008, 21:11   

nie jest to zbyt zdrowe dla skrzyni, to tak jakby holowac samochod, a jak wiadomo automatow holowac nie mozna
_________________
2.2 benzyna 94 r sport
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 22 Luty 2008, 21:12   

Z tego co słyszałem nie powinno się przełączać na N w czasie jazdy . Mój Kolega zrobił jeszcze lepiej, chciał przyszpanować (zapiszczeć) swoją W123 coupe i na N wkręcił silnik na wysokie obroty i wrzucił D to już było za dużo dla skrzyni i po prostu się rozsypała.
 
 
Jarek_W 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 47
Skąd: Sz-cin
Wysłany: 22 Luty 2008, 21:42   

!Łukasz! napisał/a:
Z tego co słyszałem nie powinno się przełączać na N w czasie jazdy . .


I dobrze słyszałeś. D lub blokady są do jazdy do przodu, R do tyłu, N jak się chce przepchać lub z zachowaniem odpowiednich zasad przecholować auto, a P to wiadomo jak parking
I tak się powinno używać lewarki. Nie jest właściwe przełączanie na N podczas jazdy.

Pzdr.
_________________
W210 E300 T DT - Italanka
 
 
TAQ 
sto(L)ica


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1872
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Luty 2008, 22:00   

moze pytanie bedzie głupie :P ale jak przelaczyc bieg w czasie jazdy :P z nie potrzeba do tego wcisnietego hamulca? o_O
_________________
Przyhamuj mordę i nie gadaj więcej nic
I niechaj każdy wie: kto na nas szarpie się,
To zara bokiem mu to wyjdzie - może nie?
Na Warszawiaka nie ma cwaniaka -
Chcesz z nami zacząć to se trumnę wcześniej kup
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 22 Luty 2008, 22:01   

Dzięki z potwierdzenie ,poza tym wrzucanie luzu przy np. dojeżdżaniu do skrzyżowania i zjeździe z górki jest nie ekonomiczne (szczególnie w manualu ) lepiej dojechać na biegu , przepustnica jest wtedy zamknięta (nie trzymasz gazu) a i dysza biegu jałowego nie podaje paliwa silnik jest napędzany bezwładnością auta a tym samym nic nie pali działa wtedy jak sprężarka powietrza. :D Jak ktoś ma stycznosć z komputerem pokładowym w aucie który pokazuje spalanie chwilowe to niech to przetestuje komputer pokazuje wtedy 0,0l/100km ( mnie w vectrze b ten styl jazdy oczywiście delikatna jazda pozwolił obniżyć spalanie do 8,6l/100km w mieście ) :D

[ Dodano: 22 Luty 2008, 22:02 ]
TAQ napisał/a:
moze pytanie bedzie głupie :P ale jak przelaczyc bieg w czasie jazdy :P z nie potrzeba do tego wcisnietego hamulca? o_O

hamulec potrzebny jest na początku poza tym jak lecisz 100km/h to wciśniesz hamulec i przełączysz zanim auto stanie.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 22 Luty 2008, 22:38   

Instrukcja obsługi aut MB z ASB dopuszcza włączanie N na krótko celem np. odzyskania kontroli nad autem podczas jazdy po śliskiej nawierzchni. O innych przypadkach nie wspomina, poza holowaniem, które może odbywać się tylko do 50km i z prędkością nie większą niż 50km/h.
TAQ napisał/a:
...jak przelaczyc bieg w czasie jazdy :P z nie potrzeba do tego wcisnietego hamulca? o_O
O ile nie zmieniasz z D na P lub R (oddzielone dla bezpieczeństwa przez N) to nie potrzeba... pozostałe przełożenia możesz zmieniać w miarę potrzeby, ale z zachowaniem prędkości i dopuszczalnych obrotów na tychże.
!Łukasz! napisał/a:
lepiej dojechać na biegu , przepustnica jest wtedy zamknięta (nie trzymasz gazu) a i dysza biegu jałowego nie podaje paliwa silnik jest napędzany bezwładnością auta a tym samym nic nie pali działa wtedy jak sprężarka powietrza. :D Jak ktoś ma stycznosć z komputerem pokładowym w aucie który pokazuje spalanie chwilowe to niech to przetestuje komputer pokazuje wtedy 0,0l/100km
Owszem, ale w autach z elektronicznym sterowaniem dawki paliwa. W gaźnikowcach i przy wtrysku mechanicznym (w tym też diesle) zawsze w położeniu jałowym pedału przyspieszenia pewna ilość paliwa jest spalana i nie osiągnie się wyniku 0,0/100 :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 22 Luty 2008, 22:59   

jjankiello napisał/a:
Owszem, ale w autach z elektronicznym sterowaniem dawki paliwa. W gaźnikowcach i przy wtrysku mechanicznym (w tym też diesle) zawsze w położeniu jałowym pedału przyspieszenia pewna ilość paliwa jest spalana i nie osiągnie się wyniku 0,0/100

No bardzo możliwe tu był wtrysk elektroniczny :D
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 22 Luty 2008, 23:30   

robertjaworski napisał/a:
jak wiadomo automatow holowac nie mozna
:roll:
No musze kolegę zadziwić. Dopuszcza się holowanie samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Nawet bez ograniczeń. Wystarczy podnieść do góry na wózek oś napędową :lol:
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 22 Luty 2008, 23:49   

robertjaworski napisał/a:
nie jest to zbyt zdrowe dla skrzyni, to tak jakby holowac samochod, a jak wiadomo automatow holowac nie mozna


CAŁKOWITA NIEZNAJOMOŚĆ TEMATU.

Po pierwsze: można. Dla RÓŻNYCH modeli są RÓŻNE warunki. Jest to w instrukcji obsługi pojazdu (którą mało kto czyta)

Po drugie: są ograniczenia w holowaniu, gdyż jeżeli silnik jest unieruchomiony, to NIE DZIAŁA POMPA OLEJU W SKRZYNI co może spowodować uszkodzenie skrzyni. Jeżeli silnik pracuje - to pompa działa.

Po trzecie:

jjankiello napisał/a:
poza holowaniem, które może odbywać się tylko do 50km i z prędkością nie większą niż 50km/h


NIE OBSŁUGUJCIE KILKUDZIESIĘCIU RÓŻNYCH MODELI SKRZYŃ JEDNĄ INSTRUKCJĄ!!!

Niektóre skrzynie tolerują dłuższe holowanie, inne krótsze, (są takie, które nie dopuszczają prawie wcale) a są również takie (starsze modele) które miały dodatkową pompę napędzaną od wału napędowego i można było je holować znacznie dłużej niż pozostałe. Były również takie, (w starszych modelach :mb: ) które można było uruchamiać na zaciąg (wg instrukcji obsługi)

INSTRUKCJA OBSŁUGI POJAZDU Panowie!!!!
Ostatnio zmieniony przez Gerri 23 Luty 2008, 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
EddyPL 

Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Luty 2008, 01:44   

No właśnie się z nim kłóciłem, że to niezdrowe... no ale.... on ma prawko 30 lat... więc się nie może mylić. Rano sobe z nim pogadam czy chce jeździć dalej moim Mercem czy chodzić na nóżkach :)


A właśnie. Jeśli chodzi o naprawe automatycznych skrzyń, słyszałem, że trudno znaleźć kogoś kto się na tym zna. Wiecie gdzie mogę wrazie czego udać się po pomoc? słyszałem tylko o pewnym mechaniku ze śląska który się zna na rzeczy, jednak nie mam dokładnych namiarów.
_________________
Pizza Kraków
Strony internetowe Kraków
 
 
DarekGA 
270000km

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 273
Skąd: 3miasto
Wysłany: 23 Luty 2008, 11:02   

Gerri napisał/a:
Po drugie: są ograniczenia w holowaniu, gdyż jeżeli silnik jest unieruchomiony, to NIE DZIAŁA POMPA OLEJU W SKRZYNI co może spowodować jej uszkodzenie. Jeżeli silnik pracuje - to pompa działa.

Rozpatrujemy tu jednak przypadek holowania, silnik wtedy nie pracuje i też nie pracuje pompa oleju w ASB. Pytanie natomiast było czy można podczas jazdy przestawić ASB w pozycję N. Silnik wtedy pracuje, pracuje też pompa oleju w ASB. W takim wypadku chyba ASB nie powinna odnieść uszczerbku na zdrowiu?
Pomijam fakt, że nie jest uzasadnione przestawianie na N podczas jazdy, bo co się przez to osiąga? Mniejsze zużycie paliwa? Chyba nie, bo puszczenie gazu spowoduje odcięcie paliwa lub jego minimalne dawkowanie. A posiadanie w samochodzie ASB chyba jest po to, aby właśnie nie wachlować dzwignią zmiany biegów i nie szukać wątpliwych oszczędności paliwa przestawiając ASB na N np. podczas zjazdu z górki. Większe oszczędności chyba będą jak zadbamy o prawidłowe ciśnienie w oponach :)
_________________
C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
 
 
 
robertjaworski 


Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Żelechów
Wysłany: 23 Luty 2008, 13:01   

na trasie numer 7 przed samym lublinem jest warsztat ktory zajmuje sie naprawami automatow
_________________
2.2 benzyna 94 r sport
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 23 Luty 2008, 13:05   

Nie widzę zasadności używania N podczas normalnej jazdy.
Ciekawe co niby można tym osiągnąć i czy to "osiągnięcie" idzie jakoś udowodnić...
Szansa na jakąś awarię przy takiej zabawie bankowo istnieje. To tylko kwestia czasu (a potem kasy) :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,122 sekundy. Zapytań do SQL: 10