Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 15:15
zbieżność
Autor Wiadomość
Lukas 
Moderator

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 440
Skąd: Brodnica
Wysłany: 22 Wrzesień 2006, 11:18   zbieżność

Witam.
Po wymianie drążków kierowniczych chyba godzine walczyłem z ustawieniem zbiezności i kierownicy na wprost. W końcu ze względu na duzy ruch sam wjechałem na drugie stanowisko i zabrałem się za regulację.

Wynik: kierownica OK, a zbieżność chyba +1

Diagnoista postanowił tak zostawić.
Co Wy na to??
_________________
202 200D '93 - Aż żal się spieszyć
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Wrzesień 2006, 14:21   

Jezeli samochod się dziwnie nie zachowuje na gwałtowne i małe ruchy kierownicą, a opony się nie zjeżdzają zbyt mocno po jednej stronie to możesz zostawić. Choć ja w swoim poprzednim W124 rozbieżniłem przednie zawieszenie do 0 i też można jeżdzić przecież :)

Zbieżność w RWD jest po to, żeby przy hamowaniu koła się za bardzo nie rozjeżdzały i wyjeżdzały na pozycje +/- zerową :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Lukas 
Moderator

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 440
Skąd: Brodnica
Wysłany: 5 Październik 2006, 20:21   

Jak wg Was najlepiej sprawdzać zbieżność i jak to robicie?
W 3 stacjach robią na inny sposób, na kija+plyta najazdowa, która podobno jak jest żle to ma się poruszyć :?: :?: , płyta najazdowa i odczyt na wyświetlaczu, pomiar optyczny(laser). Każdy twierdzi, że ich pomiar jest najlepszy.
_________________
202 200D '93 - Aż żal się spieszyć
 
 
TomeK 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Październik 2006, 22:10   

mój z kolei jest bardzo czuły na delikatne ruchy kierownica az za bardzo chyba ,poprzednie opony cioł [lewa przednia] teraz mam nowe opony i nie wiem czy bedzie cielo czy nie :|
Mechanik powiedział eby zostawic no to zostawiłem

hm
_________________
C180 1995r :) ; Pb
 
 
Lukas 
Moderator

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 440
Skąd: Brodnica
Wysłany: 5 Październik 2006, 22:38   

Skoro darł opony to musiała być jakaś przyczyna! Warto sprawdzić luzy w zawieszeniu i geometrie. Szkoda opon. Gdy kupiłem moją :mb: ściągał mi na prawo i zdarł brzegi opon. Okazało się, że zużyte były chyba końcówki wahaczy albo swożnie. od razu pomogło. A wrażliwość na gwałtowne ruchy mogą właśnie oznaczać problem ze zbieżnością.
Pozdrawiam
_________________
202 200D '93 - Aż żal się spieszyć
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Październik 2006, 16:03   

Tak wyglądają pomiary na porzadnym sprzęcie. Macie pomiary przed i po, oraz te, jakie powinny być :)

Przy tym nie ma problemow z krzywo stojąca kierownicą. Ona jest prosta i koniec :)

_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
Ostatnio zmieniony przez Camel- 13 Styczeń 2012, 11:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 12:52   

A co myślicie o takim problemie:
Ustawili mi zbieżność wg czujników zakładanych na koła i kierownica jest lekko w prawo podczas jazdy na wprost.
Ostatnio jak obszywałem kierownicę postanowiłem przestawić koło kierownicy o jeden ząbek na wielowypuście. Tylko czy tak można?
Wiem, że powinno się to regulowac na końcówkach drążków kier., ale czy przestawienie kierownicy o ten jesden ząbek może mieć jakiś wpływ na prowadzenie auta?
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 13:21   

zmichal napisał/a:
.....czy przestawienie kierownicy o ten jesden ząbek może mieć jakiś wpływ na prowadzenie auta?


Nie może mieć żadnego wpływu :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 15:00   

Jary, może mieć wpływ, jeśli nei masz równych skrętów w obie strony, a to oznaczy, że przekładnia jest źle ustawiona. Powinni wziąc to pod uwagę na "zbiezności". Zobaczcie skan "geom-merc.jpg", które wrzuciłęm wcześniej. Standardowo przyjmuje się, że jazda jest na wprost, czyli dostosowują koła do kierownicy stojącej prosto, ale można sobie zażyczyć i wtedy nie sugerują się kierownicą a ustawiają przekładnie na wprost. Na karcie kątów wypełniona jest ostatnia tabelka "Pomiar maksymalnego kąta skrętu".
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 16:59   

zmichal napisał/a:
A co myślicie o takim problemie:
Ustawili mi zbieżność wg czujników zakładanych na koła i kierownica jest lekko w prawo podczas jazdy na wprost.
Ostatnio jak obszywałem kierownicę postanowiłem przestawić koło kierownicy o jeden ząbek na wielowypuście. Tylko czy tak można?
Wiem, że powinno się to regulowac na końcówkach drążków kier., ale czy przestawienie kierownicy o ten jesden ząbek może mieć jakiś wpływ na prowadzenie auta?


Uważam, że w takiej sytuacji przestawienie kierownicy na wielowypuście jest błędem w sztuce. Przecież w takiej sytuacji przekładnia kierownicza nie będzie pracowac w "zerze"!

Kierownica powinna byc regulowana podczas zbieżności - ja bym po prostu samochodem po takiej fuszerce nie wyjechał - zresztą mechanicy doskonale o tym wiedzą, muszą tylko chciec porządnie zrobic swoją robotę.
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 21:50   

Camel Kolega pisał o kierownicy :!: nie o przekładni :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 22:43   

Jary, no to jeśli ustawili dobrze do przekładki, to trzeba potem poprawić kierownice. To się zgadza :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
artek88 


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 259
Skąd: Jarosław
Wysłany: 19 Marzec 2010, 22:36   

Gdzie dokładnie znajduje sie "karb na przekładni kierowniczej" ( pozycja środkowa ) , bo nie widze u siebie wycięcia tylko jest ten duzy karb na obudowie.
Przekładnie mam prawdopodobnie zle ustawianą , w lewo wiekszy skręt , ma to wpływ na prowadzenie auta?

aswexd.JPG
Plik ściągnięto 21837 raz(y) 24,23 KB

941814477.jpeg
Plik ściągnięto 373 raz(y) 56,96 KB

_________________
Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Marzec 2010, 08:25   

artek88 napisał/a:
ma to wpływ na prowadzenie auta?


Zasadniczy.

Zwłaszcza na powrót kół do położenia środkowego.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
kamill09 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 104
Skąd: BSU
Wysłany: 22 Marzec 2010, 12:12   

Mam podobny problem, skręt w lewo jest jest większy... ale problemu powrotu kół do położenia środkowego nie ma. Co jest tego przyczyna ? Źle ustawiona ta przekładnia? Co zrobić, żeby wyrównać promień skrętu :?:
_________________
C200 Esprit 95r mały lifting
WDB2020201A345890 :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,189 sekundy. Zapytań do SQL: 13