Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 15:15
zbieżność
Autor Wiadomość
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 20:06   

seba0201 napisał/a:
Karol82 napisał/a:
Seba0201 też mnie rzuca w koleinach, wręcz kierownicę wyrywa. Na przeglądzie byłem i oczywiście wszystko ok, wymieniłem z tyłu przednie tulejki pływające i tył jest stabilny. Ale mam lekko zużyte amorki i to może być przyczyna.


Dziś wracałem ze szczecina i powiem tak, jest minimalna różnica po ustawieniu zbieżność, lecz przy hamowaniu trochę mocniejszym bardzo ściąga go w lewo.
Wiem tylko, że minimalnie jest krzywe jedna alufelga, opony ostatnio 4 wymieniałem i zaczyna minimalnie kierownica mi drżeć.

W poprzednim Mercedesie ściągało masakrycznie. Była to wina jeśli dobrze pamiętam chińskich tylnych łącznikach, niby nowe ale się poddawały. Wysunąłem wtedy wniosek że lepiej dołożyć 2 dyszki i jeździć bezpiecznie oraz dłużej :)

pozdr


Wnioskuje ze coś masz z tarczami skoro jak hamujesz to zaczyna telepać
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 20:06   

Żeby to zawsze była różnica tych 'dwóch dyszek'....
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
seba0201

Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 66
Skąd: Słupsk
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 20:11   

zgadza się nieraz jest większa różnica ...
tarcze i klocki są w bdb stanie
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 20:14   

seba0201, Napisałem tak bo u siebie wymieniałem i niby na oko było okej a jednak jedna była minimalnie krzywa i przy hamowaniu i rzucało i czułem to na kierze
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
seba0201

Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 66
Skąd: Słupsk
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 22:54   

wiskontii napisał/a:

A gdzie to można sprawdzić?
Byłem u mechanika i tak powiedział, nawet pokazywał w jakim są stanie.
Ale dzwoniłem ostatnio i mówił że to może być cylinderek. :)
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27 Grudzień 2014, 11:08   

seba0201 napisał/a:
wiskontii napisał/a:

A gdzie to można sprawdzić?
Byłem u mechanika i tak powiedział, nawet pokazywał w jakim są stanie.
Ale dzwoniłem ostatnio i mówił że to może być cylinderek. :)


Ja to wyczułem sam która strona mi pulsujie przy hamowaniu jak nie dojdziesz sam to na jaqkąś maszyne krzywizna wyjdzie
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
seba0201

Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 66
Skąd: Słupsk
Wysłany: 27 Grudzień 2014, 18:57   

wiskontii napisał/a:
seba0201 napisał/a:
wiskontii napisał/a:

A gdzie to można sprawdzić?
Byłem u mechanika i tak powiedział, nawet pokazywał w jakim są stanie.
Ale dzwoniłem ostatnio i mówił że to może być cylinderek. :)


Ja to wyczułem sam która strona mi pulsujie przy hamowaniu jak nie dojdziesz sam to na jaqkąś maszyne krzywizna wyjdzie


Ale jaką maszynę ?

Przy hamowaniu nic nie wyczuwam niestety :/

Nie drżało tylko po wymianie opon bo kapcia złapałem i od tamtej pory tak dziwnie chodzi, ale wyważali ...
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 28 Grudzień 2014, 23:20   

Podepnę się do tematu zbieżności. Szukam i szukam i nie mogę znaleźć co gdzie jest nie tak i w czym jest problem.

Parę dni temu dokładnie 23 grudnia br. robiłem zbieżność ze względu na przekrzywioną kierownicę w lewą stronę podczas jazdy na wprost. Żeby samochód jechał prosto kierownica musi być przekręcona nie co w lewą stronę, jak ustawię kierownicę prosto, samochód jedzie/ściąga na prawą stronę.

Zbieżność została zrobiona, odkręcone śruby, wcześniej zostało sprawdzone zawieszenie wszystko dobrze, nie ma luzów, stuków itp.

Na tylnych kołach zostały położone chorągiewki, zostało ustawione wszystko na 25 według wytycznych z literatury, zrobiłem jazdę testową i po 20 km wróciłem że dalej jest kierownica przekręcona w lewą stronę. Poprawili, miało być dobrze, ale nie jest. Nadal kierownica jest przekręcona w lewą stronę chcąc jechać prosto samochodem.

Co może być tego powodem?. Sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć i jak do tego podejść żeby rozwiązać problem.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 10:54   

asziatko napisał/a:
Co może być tego powodem?. Sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć i jak do tego podejść żeby rozwiązać problem.


Czy sprawdzałeś ciśnienie w kołach? Próbowałeś zamienić koła tył-przód?
Często przyczyna są takie szczegóły...
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 15:04   

Abdul, ciśnienie w kołach było sprawdzane w czterech było - 2.3.

Zostały zamienione koła dalej problem był.

Dzisiaj byłem jeszcze raz na zbieżności tylko u innych macherów, przejechał się najpierw jeden z mechaników ze mną jak samochód ściąga i jak jest kierownica.

Później wzięli samochód na płyty, wy sprawdzali, zrobili zbieżność, znów się przejechał mechanik a potem ja żebym zrobił jazdę testową.

Póki co jest dobrze, przejechałem się jako na jeździe testowej a później jeszcze jeździłem.

Zobaczymy jak będzie dalej.

Jak pytałem co było przyczyną to dowiedziałem się że źle zrobiona zbieżność, że na jednym z kół było 5 stopni więcej a powinno być 0.

Poprzednio zapłaciłem 60 zł teraz 50 zł także że 110 zł mnie to wszystko kosztowało i nie potrzebnie 60 zł wyrzucone jest i robota zepsuta.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 16:39   

asziatko, ok, super :) Wolałem się upewnić co do takich szczegółów ;)

Co do ceny... to w Krk za jednorazową wizytę płaciłem bodajże 90 zł, ale nie trzeba było poprawiać, więc nie jest tak źle ;) Ważne, że Ty jesteś zadowolony.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 16:51   

asziatko napisał/a:
Abdul, ciśnienie w kołach było sprawdzane w czterech było - 2.3.

Zostały zamienione koła dalej problem był.

Dzisiaj byłem jeszcze raz na zbieżności tylko u innych macherów, przejechał się najpierw jeden z mechaników ze mną jak samochód ściąga i jak jest kierownica.

Później wzięli samochód na płyty, wy sprawdzali, zrobili zbieżność, znów się przejechał mechanik a potem ja żebym zrobił jazdę testową.

Póki co jest dobrze, przejechałem się jako na jeździe testowej a później jeszcze jeździłem.

Zobaczymy jak będzie dalej.

Jak pytałem co było przyczyną to dowiedziałem się że źle zrobiona zbieżność, że na jednym z kół było 5 stopni więcej a powinno być 0.

Poprzednio zapłaciłem 60 zł teraz 50 zł także że 110 zł mnie to wszystko kosztowało i nie potrzebnie 60 zł wyrzucone jest i robota zepsuta.

Ja zrobiłem przyrząd i jak wymieniam jakiś element to sobie sam reguluję zbieżność i praktycznie zawsze jest dobrze.
Geometrii się tym nie zrobi ale do zbieżności nadaje się super.
 
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 16:51   

Abdul, jak będę miał dalszą jazdę będę bardziej testował jak to wygląda po tej zbieżności.

Odzyskać 60 zł od tych pierwszych partaczy i udowodnić że było źle zrobione to graniczy z cudem. Spróbować zawsze mogę i zobaczę co z tego wyjdzie.

Mimo że odległość jednych od drugich jest koło 5 km to u tych drugich jest taniej o 10 zł a widać że wiedzą co robić choćby nawet przejechanie się z klientem jak samochód jedzie.

Coż... człowiek uczy się na błędach.

[ Dodano: 29 Grudzień 2014, 16:53 ]
polofix,

Cytat:
Ja zrobiłem przyrząd i jak wymieniam jakiś element to sobie sam reguluję zbieżność i praktycznie zawsze jest dobrze


A co to za przyrząd zrobiłeś?. Zdradzisz nam?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 17:40   

Cienka rurka lub profil jakiś około 1 metr, dospawane na końcach prostopadle też rurki czy coś innego po około 20cm. Na ich końcach dospawane nakrętki, tak aby wkręcone w nie śruby [szpilki] były równolegle to tej rury. Mają one za zadanie regulować odległość. Znaczy gdy ustawiamy zbieżność to musimy tak wyregulować te śrubki ażeby cały przyrząd można było przystawić do wewnętrznych rantów felg np od przodu. Po czym ściągamy go i przystawiamy z drugiej strony felg do tyłu i widzimy różnice. Patrzymy czy przyrząd wchodzi ciasno, nie chce wejść, czy może jest luz. wtedy korygujemy regulacją itd.
Całość po zespawaniu wygląda jak duże ''C'' Można to określić jako jakiś ''odległościomierz''. Sprawdziło się to praktycznie przy każdym samochodzie. FSO Polonez, Daewoo tico, [W201 W202 W203, przód i tył], Rover 400. Z tym że trzeba mieć kanał albo podnośnik.
 
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 17:47   

polofix, ciekawy patent przyznam się opracowałeś.

A jesteś w stanie zrobić fotki i wrzucić na Forum jak to wygląda?. Bo nic tak nie działa na wyobraźnie odbiorcy jak zdjęcia :D .
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,115 sekundy. Zapytań do SQL: 10