Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
26 Styczeń 2012, 12:17
Drgania, wibracje na kierownicy
Autor Wiadomość
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 26 Sierpień 2008, 12:46   

Ja też już kilkakrotnie słyszałem od właścicieli serwisów oponiarskich opinie, że dzisiaj nawet marki opon uważane za najlepsze (Michelin, GoodYear, itp.) robią byle jakie opony, które niewiele odbiegają od dużo tańszych firm.
To tak samo jak jakość nowych :mb: - porażka...

Już zgłosiłem reklamacje moich opon do sklepu opony.com. Mają zabrać i wysłać do producenta do testów. Poczekamy, zobaczymu :|
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
lukask 


Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 41
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Wrzesień 2008, 08:31   

A ja mam pytanko troszke z innej beczki ale nie chcę zakłądać nowego tematu, jak sie obsługuje elektrycznie regulowanąkierownice w w202 jest z lewej strony kiery taki przełącznik co daje się przesunąć w dół , czy to całą regulacja, czy jest w kilku płaszczyznach ??
_________________
C43 AMG i czujesz, że żyjesz !
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Wrzesień 2008, 09:23   Re: Drgania na kierownicy

Rafuss napisał/a:
Koledzy mam problem :? a mianowicie bije mi kierownica między 100 a 120 km/h, wiem powiedzielibyście, że należy wyważyć i sprawdzić stan tech. Opon. Więc tak opony mam z 2006 roku i jeżdżą teraz dopiero drugi sezon, zostały założone na wiosnę zamiast zimowych, wyważane były dwa razy w ciągu 2 tygodni, za każdym razem obracane na feldze w celu lepszego ułożenia i nic nadal kierownica drga, musiałem pojechać w trasę, ale w Częstochowie już nie wytrzymałem pojechałem do serwisu opon a oni stwierdzili, że opony są poprzeciągane powyciągane i w ogóle bija na boki, no OK powiedziałem wymieniamy, ale na razie 2 szt. założono mi nowe Bridgestone ER30 205/60/15. No i dupa nic to nie dało nadal telepie mi kierownicą, ale stwierdzono luzy na kołach przednich (zawieszeniu) szczególnie na prawym w płaszczyznach góra-dół i lewo-prawo, powiedziano mi, że na pewno to od tych luzów. Co o tym wszystkim myślicie, bo na razie jestem lżejszy o koszt opon i efektu żadnego serce mnie boli, że zostawiłem im w Cz-wie moje 2 Firestonki mało śmigane i nic to nie dało? :(



Koledzy, gdy jeździłem kiedyś daewoo miałem DOKŁADNIE ten sam problem. I już opisuję o co chodziło.
Chciałem lanosa nieco wyposażyć. Wstawiłem 15" felgi aluminiowe z oponami 195/55/R15. Wyglądał na prawdę dobrze. Ale... Jak się okazało, FELGI były źle zrobione (kupiłem używane w serwisie ogumienia, który skupuje i odsprzedaje używki w db. stanie), mimo iż przy mnie je wyczyścili, wyważyli itp. niedługo się nimi nacieszyłem. Przeżyłem przez nie mnóstwo stresu.

Rozstaw się zgadzał tj. 4x100.. czyli stary poczciwy opel. ale miałem na piastach 0.5mm luzu.. po wytarciu się lakieru z felgi było to już o kolejne 0.5mm więcej. Luz rzędu 0.5mm-1mm to BARDZO DUŻO. Przy jeździe w granicach 80km/h ptroblem nie występował. Przy 90-120 kierownicą telepało - po przejechaniu w takim stanie 2000km (długo ŻADEN zakład nie był w stanie poradzić sobie z tym problemem a koła wyważali w sumie 8 razy! w 6 różnych firmach w Szczecinie). Tam gdzie kupiłem felgi, dobrano mi pierścienie centrujące - z plastiku, bo lepszych naprawde nie trzeba - aluminiowe to ściema, że niby lepsze itp. poprostu droższe. Okazało się, że są one złe (bez nich miałbym luz pewnie z 3mm). Po wizycie w naprawdę dobrym serwisie już pod samą granicą polsko-niemiecką i zapłaceniu 160zł za sprawdzenie 4 kół, dobranie nowych pierścieni i ich przetoczeniu aby jeszcze lepiej przylegały, problem nie zniknął. Mało tego jeszcze lewego przedniego koła nie dokręcili i odkręciło się w czasie jazdy (na szczęście jeszcze 4 szpilki łapały z 2mm gwintu, bo gdyby całkiem odjechało..byłoby źle). Ale to na marginesie ;)

Problem rozwiązałem SAM. Otóż za pomocą taśmy miedzianej do izolacji ekranowych przewodów (np. magistrali czujnikowych - z tym mam na co dzień kontakt w pracy) o grubości 0.25mm i szerokości 15mm. Wyciąłem paski szerokości tuleji pierścienia centrującego i obkleiłem taśmą miedzianą jego wewnętrzną stronę przylegającą. Osadziłem w feldze, i koło założyłem delikatnie wsuwając na oczyszczoną piastę, żeby nic nie zdarło taśmy. Luz zniknął. Od tamtej pory było wszystko super, w każdym zakresie temperatur prędkości dynamiki i czego tam jeszcze można by się doszukiwać.

Felgi z oponami za 1100zł kosztowały mnie 300km przejechanych, 340zł zostawionych w serwisach. Bo się chciało zaoszczędzić 400zł - nowy komplet felg był z oponami w sklepie za 1500zł.

Polecam przyjrzeć się luzom.

Podejżewam że problem może tkwić nie w oponie - przecież ta pod ciężarem auta się poddaje i przylega do drogi, ale w felgach, bo te mogą być po prostu krzywe, źle pospawane itp.

Pozdrawiam.
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 25 Wrzesień 2008, 10:10   

kolega mnef na własnej skórze przekonał się, że używane nie zawsze oznacza dobre - ku przestrodze dla innych
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Wrzesień 2008, 11:32   Drgania na kierownicy

Zaznaczając, że te felgi były w stanie 'idealnym', zarówno wizualnie jak i mechanicznie.. A jednak - gość, który żyje m.in. z handlu używkami, wie co powiedzieć, by klient przestał kręcić nosem. Proponuję, by każdy kto ma trochę czasu, dogadał się z handlarzem, by założył, zrobić jazdę próbną i jak będzie ok to zapłacić. Ten od którego kupowałem nie widział przeszkód. Wystarczyło mu posłodzić że ma dobry towar, zna się na tym itp.

Używane polecam tylko tym, którzy znają się na tym, więdzą jak w razie czego wybrnąć z problemu. Dla laików polecam serwis z gwarancjami itp.
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
mateusz1986 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 56
Skąd: slupsk
Wysłany: 13 Maj 2009, 17:23   

witam mam podobny problem , okolo 3 miesiecy temu zaczelo mi drgac przy prekosci okolo 110 , przy wiekszych i mniejszych predkosciach ustwalo , nie zwracalem na to uwagio ostatni zaczelo mocniej bic , wiec zdecydowalem sie na zakup nowych ( uzywanych kol) kupilem sobie 17" :) no i okazalo sie ze bicie jest zdecydowanie wieksze, zamienilem kola z tylu do przodu i jest to samo. stare kola zalozył moj ojciec do swojego samochodu i u niego nic nie bije, dodam ze teraz bicie zaczyna sie przy 90 i w gore nie ustaje , no moze przy 150 troche ustaje, wiec panowie co to moze bic, dodam ze jak jade 110 to wibracje czuje dosc mocno w calej kabinie i na kierownicy .
_________________
mercedes w202 2,5td wdb2021281f415446
 
 
kondi 
gwiezdny władca

Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 71
Skąd: Warszawa-Ursus
Wysłany: 13 Maj 2009, 18:53   

koledzy a może zacząć od najprostszych rzeczy czyli zbieżność,wyważenie czy geometria??
_________________
WDB2021941F861991 C200CDI KOMBI `99
 
 
sebkac 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 67
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14 Maj 2009, 12:43   

kondi napisał/a:
koledzy a może zacząć od najprostszych rzeczy czyli zbieżność,wyważenie czy geometria??


Nie to nie to, też to miałem i nawet troche jeszcze mam. Wymieniłem podpore wału dalej to samo, wyważałem 4 razy w ciągu miesiąca i każdy twierdzil że były źle wyważone (nie wiem może sie nie znam) też nie pomogło, oczywiście sprawdzałem wszystko i było ok cały układ jak nowy, w końcu przełożyłem przednie koła (w całości z pierścieniami) na tył i przestało ale nie do końca teraz czuje że tył drga w niewielkim przedziale prędkości. Stawiam na opony. Ktoś mi powiedział że w oponach może być zerwana siatka i ona powoduje te niedogodności.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 14 Maj 2009, 13:09   

sebkac napisał/a:
Stawiam na opony. Ktoś mi powiedział że w oponach może być zerwana siatka i ona powoduje te niedogodności.
to jeżeli w wulkanizacji tego nie zauważyli to zmień zakład, felgi sprawdzali na bicie?? Może być wszystko cacy wyważone, a jak felga bić będzie to pomimo wyważenia będzie telepało autem.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
sebkac 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 67
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14 Maj 2009, 17:14   

Adaśko napisał/a:
sebkac napisał/a:
Stawiam na opony. Ktoś mi powiedział że w oponach może być zerwana siatka i ona powoduje te niedogodności.
to jeżeli w wulkanizacji tego nie zauważyli to zmień zakład, felgi sprawdzali na bicie?? Może być wszystko cacy wyważone, a jak felga bić będzie to pomimo wyważenia będzie telepało autem.


No ciekawy jestem jak sprawdzić na stacji co w oponie (wewnątrz) jest nie tak? Napisz bo jakoś ciężko mi sobie to wyobrazić a rozpędzic opone czy koło do 120 km/h na takiej diagnozie to raczej sie nie da.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 14 Maj 2009, 17:40   

sebkac napisał/a:
w końcu przełożyłem przednie koła (w całości z pierścieniami)

Z jakimi pierścieniami :?: :!: :shock:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 14 Maj 2009, 18:09   

Sprawdzić (albo wymienić, skoro są "nowe" używane) opony (jeśli felgi są proste) oraz ew. piasty i łożyska.
jjankiello napisał/a:
Z jakimi pierścieniami

Pewnie centrującymi :-)
sebkac, felgi są oryginalne, od :mb: ?
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 14 Maj 2009, 19:19   

Gomezio napisał/a:
Pewnie centrującymi :-)

Właśnie o to mi chodziło... skoro tak, to o czym my tu rozmawiamy... szkoda prądu... IMO trzeba te pierścienie wywalić i założyć felgi jak- i jakie należy... 8)
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
sebkac 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 67
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14 Maj 2009, 21:36   

Gomezio napisał/a:
Sprawdzić (albo wymienić, skoro są "nowe" używane) opony (jeśli felgi są proste) oraz ew. piasty i łożyska.
jjankiello napisał/a:
Z jakimi pierścieniami

Pewnie centrującymi :-)
sebkac, felgi są oryginalne, od :mb: ?



Nie, mi sie to dzieje/działo na nie oryginalnych.
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Maj 2009, 09:52   

już pisałem o tym wcześniej, najprawdopodobniej (tyczy sie głównie felg nieoryginalnych, różnych niepopularnych firm) masz luz na feldze, wystarczy luz rzędu 0.5mm między felgą a piastą i będzie trzepało kierownicą, miałem takie coś, założyłem pierścienie plastikowe, dalej to samo ale już mniej, podkleiłem pierścienie taśmą miedzianą (akurat nie miałem pod ręką aluminiowej), założyłem koła, wszystko weszło na styk, żadnych luzów, problem zniknął, też wyważałem koła sprawdzałem opony itp. przeinwestowałem te felgi próbując dojść co jest grane, po prostu był niezauważalny z pozoru luz.
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,155 sekundy. Zapytań do SQL: 7