Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 20:15
Skrzypi w prawym przednim kole!!! co to jest????
Autor Wiadomość
die 

Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 58
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 6 Lipiec 2008, 12:46   

Panowie skrzypienie zlokalizowane i naprawione!!To sworzeń na wachaczu!!! Zdjąłem gumkę i psiknąłem smaru do łańcucha od motocykla!!! na drugi dzień już ciiiiiiiszaaaaaa!!! Ale niestety rozpędziłem się i wcześniej kupiłem te sworznie więc chyba wymienię :P
_________________
MB W 202 C 220 diesel, 70 KW, Elegance WIN WDB2021211A170762
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 6 Lipiec 2008, 12:54   

die napisał/a:
Panowie skrzypienie zlokalizowane i naprawione!!To sworzeń na wachaczu!!! Zdjąłem gumkę i psiknąłem smaru do łańcucha od motocykla!!! na drugi dzień już ciiiiiiiszaaaaaa!!! Ale niestety rozpędziłem się i wcześniej kupiłem te sworznie więc chyba wymienię :P


wymiana nie zaszkodzi :) smarem od łańcucha na długo problemu nie rozwiążesz
 
 
die 

Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 58
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 6 Lipiec 2008, 13:01   

też tak myślę, że zakup raczej potrzebny!!!
_________________
MB W 202 C 220 diesel, 70 KW, Elegance WIN WDB2021211A170762
 
 
Waldi_1971 
pierwsza gwiazdka

Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 19:04   

Temat nie jest stary,to może ktoś się aktywuje.
U mnie skrzypi lewy przód.Prawdopodobnie gumy w gniazdach sprężyny są do wymiany.Amorki sprawdzałem 71% lewy,75% prawy to chyba jeszcze biedy nie ma na ten sezon?Na postoju przy ugniataniu sprężyny skrzypi i na prawych zakrętach(lewy przechył).Jak to doraźnie naprawić,bo mnie to wkurza,a w sobotę chcę na wczasy pojechać.Proszę o radę z góry dziękuję.
Waldi :oops:
_________________
C 250 TD Espirt (kombi)
WDB2021881F545749
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 22:13   

Z opisu wynika, że skrzypi przy ugięciu zawieszenia, niezależnie od kąta skrętu kół, nawet bez obracania kierownicą. W takich przypadkach najczęściej winne okazują się gumy drążka reakcyjnego (tego, co idzie od zwrotnicy do zwrotnicy, tuż przed przednią osią). Gumy są w sumie 4: po jednej przy zwrotnicy i kolejne dwie bliżej środka auta.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 09:05   

jjankiello napisał/a:
Z opisu wynika, że skrzypi przy ugięciu zawieszenia, niezależnie od kąta skrętu kół, nawet bez obracania kierownicą. W takich przypadkach najczęściej winne okazują się gumy drążka reakcyjnego (tego, co idzie od zwrotnicy do zwrotnicy, tuż przed przednią osią). Gumy są w sumie 4: po jednej przy zwrotnicy i kolejne dwie bliżej środka auta.

Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora i co do objawów to w 100% się zgadzam.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Waldi_1971 
pierwsza gwiazdka

Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 10:06   

Waldi_1971, Dzięki serdeczne koledzy już jadę wymieniać.

[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 13:08 ]
sewan napisał/a:
jjankiello napisał/a:
Z opisu wynika, że skrzypi przy ugięciu zawieszenia, niezależnie od kąta skrętu kół, nawet bez obracania kierownicą. W takich przypadkach najczęściej winne okazują się gumy drążka reakcyjnego (tego, co idzie od zwrotnicy do zwrotnicy, tuż przed przednią osią). Gumy są w sumie 4: po jednej przy zwrotnicy i kolejne dwie bliżej środka auta.

Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora i co do objawów to w 100% się zgadzam.

Mieliście racje gumy stabilizatora do wymiany,a dodatkowo dolny sworzeń wahacza.Narazie sworzeń namaścili mi smarem w sprayu,ale to doraźnie muszę te elementy wymienić.
Pozdrawiam Waldek :lol:
_________________
C 250 TD Espirt (kombi)
WDB2021881F545749
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 26 Lipiec 2008, 01:05   

sewan napisał/a:
Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora

Mój drogi - to są pojęcia zamienne, bo reagując na wyhylenia, drążek taki stabilizuje auto... :mrgreen:
Peace 8)
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 26 Lipiec 2008, 08:34   

jjankiello napisał/a:
sewan napisał/a:
Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora

Mój drogi - to są pojęcia zamienne, bo reagując na wyhylenia, drążek taki stabilizuje auto... :mrgreen:
Peace 8)


kolega jjankiello sprawdzał twoją czujnośc :D
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 26 Lipiec 2008, 14:23   

Zawsze staram się zachować czekistowską czujność.... :wink:

jjankiello napisał/a:
sewan napisał/a:
Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora

Mój drogi - to są pojęcia zamienne, bo reagując na wyhylenia, drążek taki stabilizuje auto... :mrgreen:
Peace 8)

No pewnie, że peace.... Więc tylko trochę teorii. :wink:
Drążek reakcyjny (prowadzący wahacza) ma zastosowanie przy pojedynczym wahaczu poprzecznym, jak to było w W123 i wcześniej. Służy do regulacji WKZ. Nie stosuje się go przy wahaczach poprzecznych trójkątnych (jak jest np. w W202) oraz wahaczach wleczonych. Drążek stabilizatora to coś zupełnie innego, zresztą w W123 było i to i to....
Więc nie są to pojęcia zamienne.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 26 Lipiec 2008, 15:59   

Ja tam dalej obstawiam przy swoim :mrgreen:

Możemy się zagłębiać w teorię i konkretne rozwiązania konstrukcyjne, ale już od ok. 20 lat te pojęcia są stosowane zamiennie do tego samego elementu, który w większości modeli i marek ma stabilizować przednią oś i reagować na wychylenia jednej i drugiej strony.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 27 Lipiec 2008, 12:12   

sewan napisał/a:
Nie stosuje się go przy wahaczach poprzecznych trójkątnych (jak jest np. w W202) oraz wahaczach wleczonych. Drążek stabilizatora to coś zupełnie innego, zresztą w W123 było i to i to....
Więc nie są to pojęcia zamienne.


Jak najbardziej są to pojęcia zamienne, a drążek ten jest stosowany również przy wahaczach wleczonych (np Fiat,Lancia) a nie jest stosowany tylko w rozwiązaniach ze sprężyną skrętną, np. Peugeot , i przy jego pomocy nie reguluje się niczego, jego rola jest wyłącznie stabilizacyjna, lub jak kto woli reakcyjna :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 27 Lipiec 2008, 19:29   

jedynie przy kolumnie McPhersona drążek reakcyjny jest tożsamy z drążkiem reakcyjnym. dotyczy to najprostszych konstrukcji - np. zastawa, tico

[ Dodano: 27 Lipiec 2008, 19:31 ]
trzeba też dodac, że w w123 jakby się dobrze przypatrzyc, to istnieje połączenie drążka stabilizacyjnego i reakcyjnego :D
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 28 Lipiec 2008, 00:10   

Daniel napisał/a:
drążek reakcyjny jest tożsamy z drążkiem reakcyjnym

To to chyba dla wszystkich jest jasne :mrgreen: :twisted:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 28 Lipiec 2008, 07:49   

jjankiello napisał/a:
Daniel napisał/a:
drążek reakcyjny jest tożsamy z drążkiem reakcyjnym

To to chyba dla wszystkich jest jasne :mrgreen: :twisted:


:mrgreen: :mrgreen:

to się uśmiałem - chyba już za wiele o zawieszeniu napisaliśmy :P

[ Dodano: 28 Lipiec 2008, 07:53 ]
to co napisałem wyżej dotyczy najprostszych konstrukcji kolumny McPhersona - dzisiaj w większości przypadków rozwiązanie prowadzenia koła jest realizowane poprzez wahacz trójkątny, gdzie drążek stabilizacyjny jest oddzielnym podzespołem. wyjątkiem od tej reguły jest Fiat Cinquecento w którym drążek stabilizacyjny był montowany w niektórych wersjach wyposażenia (Sporting)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,174 sekundy. Zapytań do SQL: 10