Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 17:57
C180 dławienie silnika i brak mocy :(
Autor Wiadomość
KarczuW202 
W202

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 168
Skąd: Opolskie
Wysłany: 3 Listopad 2015, 16:15   

Czy ja cos pisalem o dlawieniu czy braku mocy? Kto to przeniosl to chyba jakies zarty sobie robi.. porazka, lepiej usuncie moj caly post i z glowy bo to jest smiech na sali panowie.. nic co napisalem nie tyczy sie tego tematu. Brawo dla moderatora, a co do czytania czytalem . Moglem wcale nie pisac swoich wypocin. Pozdrawiam
_________________
VW Golf 3 GL - Sprzedany
Mercedes-Benz w202 Classic C-180 12/93r. - Sprzedany
Opel Vectra C 2.0 Turbo - Jest

Pomogłem? +
 
 
Korleone 

Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Luty 2016, 02:19   

Witam, mam problem z w202 - 99 rok - 1.8 benzyna (brak LPG) - automat (WDB2020181A7563440).
Przewertowałem cały wątek oraz kilka innych (wątków oraz forów) i dalej jestem ciemny jak byłem.
Objawy: Auto wyłącznie na rozgrzanym silniku (po 3-4 min jazdy, nigdy wcześniej), dławi się / próbuje zgasnąć na wolnych obrotach przy hamowaniu (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania) - obroty spadają do 400-500 i niżej - podnoszą się do normy po maksymalnym dociśnięciu pedału hamulca, następnie występuje lekkie falowanie obrotów, wskazówka porusza się w obrębie 1-2 mm. Jeżeli hamulec nie zostanie dociśnięty lub nie doda się gazu - silnik gaśnie.

Wszystkie filtry wymieniane 500km temu + przeczyszczona i zaadaptowana przepustnica. Nic nigdzie nie wycieka :) Według 2 komputerów w 2 różnych warsztatach wszystko jest świetnie (m.in. niezależny serwis mercedesa - więc chyba mają komputer jak w aso)...

Poza powyższymi objawami nic się nie dzieje (przynajmniej nic co bym zaobserwował).
Silnik odpala bez problemu - trzyma wolne obroty przy hamowaniu dopóki jest zimny (ewentualnie bardzo lekko faluje - zakres 1 mm).

Potencjalni winowajcy na podstawie forum i googla:
wężyk podciśnienia
cewki
przepływomierz
silnik wolnych obrotów
zawory podciśnieniowe / listwa paliwowa
lewe powietrze
Kable WN
Wiązka elektryczna
Termostat (???)

Czy jest coś co mogę wyeliminować z tej listy (bo np. daje też inne objawy), ew coś dodać aby zwęzić poszukiwania?
Z góry dzięki za pomoc.
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Luty 2016, 08:12   

Korleone, ja to widzę sam, jeżeli masz chwilę czasu i to sprawdź samemu:
- wężyk podciśnienia - wzrokowo, czy gdzieś nie spadł, nie jest zagięty
- przepływomierz - wypnij go i zobacz jak silnik będzie pracować
- lewe powietrze - dolot do przejrzenia, ale to raczej bym wykluczył
- Kable WN, wieczorem otwórz maskę, zdej zaślepkę i niech ktoś odpali auto, jak zobaczysz dyskotekę pod maską kable do zmiany
- wiązkę w Twoim roczniku bym wykluczył, ale zawsze warto do niej delikatnie zajrzeć
- termostat, raczej bym wykluczył - jakie są wskazania temp.?
-zawory podciśnieniowe / listwa paliwowa - możesz zdjąć wąż i zobaczyć po przekręceniu kluczyka na zapłon czy pompa poda paliwo
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Korleone 

Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Luty 2016, 09:10   

Abdul napisał/a:
Korleone, ja to widzę sam, jeżeli masz chwilę czasu i to sprawdź samemu:
- wężyk podciśnienia - wzrokowo, czy gdzieś nie spadł, nie jest zagięty
- przepływomierz - wypnij go i zobacz jak silnik będzie pracować
- lewe powietrze - dolot do przejrzenia, ale to raczej bym wykluczył
- Kable WN, wieczorem otwórz maskę, zdej zaślepkę i niech ktoś odpali auto, jak zobaczysz dyskotekę pod maską kable do zmiany
- wiązkę w Twoim roczniku bym wykluczył, ale zawsze warto do niej delikatnie zajrzeć
- termostat, raczej bym wykluczył - jakie są wskazania temp.?
-zawory podciśnieniowe / listwa paliwowa - możesz zdjąć wąż i zobaczyć po przekręceniu kluczyka na zapłon czy pompa poda paliwo


Dzięki za pomoc - sprawdzę po kolei rzeczy które podałeś. Co do temperatur - to podczas jazdy wszystko jest normalnie (max 80 stopni - przy postoju czasami wzrasta do ok 85 i się utrzymuje na tym poziomie dopóki nie pojeżdżę).

[ Dodano: 2 Kwiecień 2016, 23:20 ]
Powracam po nieskutecznej walce z przygasaniem. (dane tech mojej limuzyny w poprzednim wpisie :) ).
Okazało się, ża do wymiany był zaworek zwrotny podciśnienia - obecny nie działał. Poprawiło się odrobinę, po ponownej adaptacji przepustnicy wszystko było ok przez kilka dni ale od kilku tyg problem wrócił.
Wczoraj sfrustrowany postanowiłem wykonać dokładne testy organoleptyczne :)

Auto jeździ bezproblemowo i hamuje bez oznak przygasania na zimnym silniku.
Po rozgrzaniu go do 80 stopni zaczyna przygasać przy hamowaniu (telepie silnikiem) - należy dodać gazu lub wcisnąć mocniej hamulec i "budzi się" do życia.
Po jeździe i stanięciu następnie wrzuceniu na "P" samochód po 30-60 sekundach gaśnie samoczynnie - dzieje się tak za każdym razem po jeździe ale tylko RAZ. Po odpaleniu ponownie (bezproblemowo) można tak stać na włączonym silniku ile się chce i po raz drugi już nie zgaśnie.

Na P i N samochód trzyma obroty 650 - 700 po wrzuceniu na D lub R obroty lecą w dół do 500 i zaczyna się telepanie (wyłącznie na ciepłym silniku), przy zimnym tego nie ma, zapewne z uwagi, że siłą rzeczy obroty są wyższe (ssanie i rozgrzewanie silnika przez wyższe progi obrotów potrzebne do zmiany biegów).

Dodatkowo zauważyłem, że czasami trochę dłużej kręci przy zapalaniu (2-3 sek) - zdarza się to sporadycznie, zazwyczaj odpala bez problemu. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z problemem - samochód ma w końcu swoje lata :)

Czy ktoś ma może jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za każdą sugestię (uprzedzam pytania: według komputera wszystko super).
 
 
KamilRDK 
KamilRDK

Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 51
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 16 Kwiecień 2016, 09:06   

Witam
Mam C 220 Diesel pompa Lucas, auto z listopada 1997. Mam taki problem, że auto po rozgrzaniu do 80 stopni z całkowicie zimnego silnika szarpie podczas jazdy i obroty falują na biegu jałowym. Zdarzyło się również, że zgasł podczas hamowania podczas wciskania sprzęgła i hamulca. Problem czasami ustępuję gdy jest to któreś z kolei odpalenie w ciągu dnia. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów. Zetknął się ktoś z podobnym problemem, albo ma pomysł jak zacząć walkę?
_________________
"Strzeż się kobiet, które najpierw chwalą się swoją cnotą, a dopiero potem zapasami na zimę."
WDB2021821F676169 w tym zamiast Lucasa pompa Bosch
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 16 Kwiecień 2016, 13:25   

Nieszczelności? Na czy polegała diagnostyka?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Korleone 

Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Kwiecień 2016, 01:21   

KamilRDK napisał/a:
Witam
Mam C 220 Diesel pompa Lucas, auto z listopada 1997. Mam taki problem, że auto po rozgrzaniu do 80 stopni z całkowicie zimnego silnika szarpie podczas jazdy i obroty falują na biegu jałowym. Zdarzyło się również, że zgasł podczas hamowania podczas wciskania sprzęgła i hamulca. Problem czasami ustępuję gdy jest to któreś z kolei odpalenie w ciągu dnia. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów. Zetknął się ktoś z podobnym problemem, albo ma pomysł jak zacząć walkę?


Sprawdź przepływomierz (o ile jest w Twoim modelu) i czujnik położenia wału korbowego.
 
 
OzioramWAS 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 224
Skąd: Lublin
Wysłany: 22 Kwiecień 2016, 01:34   

znajomy mial to samo w innym silniku. winny byl przewod od przeplywomierza (sparcial)
_________________
S202 C220 D "ELEGANS :D " \'97 FL WDB2021821F637594
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22 Kwiecień 2016, 07:30   

Korleone, OzioramWAS, Oczym wy Piszecie "PRZEPŁYWKA"w zwykłym Dizlu :shock:

KamilRDK, W pierwszej kolejności do sprawdzenia połączenie paliwowe
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
KamilRDK 
KamilRDK

Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 51
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 25 Kwiecień 2016, 09:25   

Układ uszczelniony w zeszłe wakacje (oring przy podstawie filtra paliwa oraz podgrzewacz paliwa). W tym tygodniu będę uszczelniał pompę od podciśnienia mam wokół niej duży wyciek. Możliwe, że przez nią takie cuda się dzieją?
_________________
"Strzeż się kobiet, które najpierw chwalą się swoją cnotą, a dopiero potem zapasami na zimę."
WDB2021821F676169 w tym zamiast Lucasa pompa Bosch
 
 
Intel 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2014
Posty: 52
Skąd: Tarnów
Wysłany: 6 Maj 2016, 23:19   

KamilRDK napisał/a:
Układ uszczelniony w zeszłe wakacje (oring przy podstawie filtra paliwa oraz podgrzewacz paliwa). W tym tygodniu będę uszczelniał pompę od podciśnienia mam wokół niej duży wyciek. Możliwe, że przez nią takie cuda się dzieją?

mysle że możliwe
_________________
wdb2020181a349526 EX

WDB210*********-**
 
 
lawrientij997

Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 8
Skąd: Zamość
Wysłany: 3 Maj 2020, 03:43   

Witam, posiadam podobny problem, ale nie znalazłem na niego odpowiedzi

W202 1.8 1996r, benzyna + gaz sekwencja

Po odpaleniu wskazówka obrotomierza waha się o 1-2mm, po dodaniu gazu samochód dusi się w okolicy 2000 obrotów, po wciśnięciu gazu w podłogę zdusza się do 500 obrotów. Podczas jazdy jeśli delikatnie dodaję gazu daje radę wkręcić go do max 3000 obrotów jednak osiągnięcie tych obrotów zajmuje wieki. Robi się tak raz na jakiś czas, kilka dni potrafi jeździć dobrze, potem znowu zamuli na jeden dzień i tak w kółko. Czasami potrafi odmulić się podczas jazdy, a czasami musi postać kilka dni żeby minęło. Ten sam objaw na benzynie i na gazie. Po odpięciu przepływomierza bez zmian, akumulator odpinany, również bez zmian
_________________
w202 c180 esprit 1996
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Maj 2020, 21:59   

lawrientij997, w jakim stanie jest wiązka silnika?
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 4 Maj 2020, 10:44   

lawrientij997, skoro po odpięciu przepływomierza jest tak samo i nie czujesz żadnych różnic to może być to trop. Do tego klasyka, przewody WN, świece, cewki i tak jak kolega wyżej - wiązka.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
kriss 
S202 - Esprit

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 1197
Skąd: okolice Krosna
Wysłany: 4 Maj 2020, 12:18   

lawrientij997, sprawdź sondę lambda nawet zwykłym multimetrem.Miałem podobny objaw i okazało się żę to lambda.
_________________
W202 C180 Esprit
Pb+Lpg
WDB2020781F714096
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,273 sekundy. Zapytań do SQL: 10