Wymiana mieszka dźwigni zmiany biegów |
Autor |
Wiadomość |
bieniek
jeżdżę BMW ;P
Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 23 Skąd: Oslo
|
Wysłany: 20 Lipiec 2013, 14:58
|
|
|
Dołączę się do tematu z moim rozwiązaniem.
Nie chciałem kupować drogiej nowej gałki, a o używaną też przecież ciężko.
Zdrapałem to białe coś, później wykąpałem gałkę w rozpuszczlniku bo nie chciało do końca zejść. Po jakiejś godzinie miałęm czysty plastik na którym tylko zostawiłem tego białego gumowego centymetr od dołu tak dla wzoru grubości.
Później nałożyłem pierwszy raz szpachlę samochodową za 9.99 z marketu. Po 20 minutach przeszlifowałem i oskrobałem nożem nadmiar, wypełniałem ubytki łącznie dwa razy i przeszlifgowałem ostatecznie papierem 220.
I bum za łącznie 52PLN mam nową gałkę z nowym miechem. |
_________________ WDB 2020201F290829 |
|
|
|
|
rzymianin
Dołączył: 15 Lis 2013 Posty: 15 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 16 Listopad 2013, 03:10
|
|
|
Czyli żeby wymienić meszek trzeba wykręcić całą gałkę od biegów ?? |
_________________ MB W202 96r kombi ELEGANCE
VIN WDB2021821F503455 |
|
|
|
|
bieniek
jeżdżę BMW ;P
Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 23 Skąd: Oslo
|
Wysłany: 19 Listopad 2013, 13:46
|
|
|
Jeśli masz gałkę obszytą skórą tak. |
_________________ WDB 2020201F290829 |
|
|
|
|
Godziu
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 53 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19 Listopad 2013, 14:15
|
|
|
bieniek napisał/a: | Jeśli masz gałkę obszytą skórą tak. |
jak nie masz to też, bo jak przeciśniesz przez nią mieszek |
|
|
|
|
1JZ
Pomógł: 18 razy Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 739 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 21:35
|
|
|
Odświeżę temat
Czy któryś z kolegów wymieniał mieszek mając taką gałkę jak na załączonym obrazku?
Oprócz tego czy możecie polecić jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę tych mieszków no i czy do tej wersji gałki musi być jakiś inny mieszek?
Pozdrawiam |
_________________
E320 CDI Avantgarde |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 22:24
|
|
|
taka dziwna, nie jest ze skóry ? moja jest skórzana a w środku ma jakis plastyczny żel |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
1JZ
Pomógł: 18 razy Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 739 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 22:44
|
|
|
Takie luksusy to w elegance. Classici miały gałki z tworzywa sztucznego takie jak na zdjęciu |
_________________
E320 CDI Avantgarde |
|
|
|
|
Fez
Fez
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Lip 2014 Posty: 85 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Sierpień 2014, 17:12
|
|
|
Podpinam się pod temat. W moim mercu znajduje się lewarek(wybierak) z wersji po liftowej przy czym samochód jest z 93' , nie ma więc żadnej śruby kontrującej. Mój problem polega na tym że gałka która tam jest ma luz, rusza się o jakieś kilkanaście stopni w prawo i w lewo. Moje pytanie brzmi czy powinienem wymienić tą gałkę bo jest od złej wersji? Z tego co czytałem to w wersjach poliftowych powinny one wchodzić na zatrzask u mnie po wepchnięciu jej, nie słychać żadnego kliknięcia.
Zdjęcie jak ona wygląda u mnie:
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 15 Sierpień 2014, 19:55
|
|
|
W dolnej części tej gałki masz przekręcaną o pół obrotu plastikową tulejkę, którą przed włożeniem luzujesz, a po założeniu przekręcasz o 90 stopni i zaciska się na trzpieniu Fez napisał/a: | Z tego co czytałem to w wersjach poliftowych powinny one wchodzić na zatrzask | miałem poliftowego, ale czegoś takiego nie było. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
MICHAL200
Michal200
Pomógł: 187 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 7365 Skąd: _____
|
|
|
|
|
Fez
Fez
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Lip 2014 Posty: 85 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16 Sierpień 2014, 23:01
|
|
|
Adaśko napisał/a: | W dolnej części tej gałki masz przekręcaną o pół obrotu plastikową tulejkę, którą przed włożeniem luzujesz, a po założeniu przekręcasz o 90 stopni i zaciska się na trzpieniu Fez napisał/a: | Z tego co czytałem to w wersjach poliftowych powinny one wchodzić na zatrzask | miałem poliftowego, ale czegoś takiego nie było. | Wszystko wiem tylko właśnie się nie zaciska:(
Cytat: | Fez, jesli ma luz moze byc od automatu. Ja sam do siebie przymierzalem i bylo jak piszesz. | prawdopodobnie to jest właśnie przyczyną. |
|
|
|
|
fifi_13
fifi:)
Dołączył: 19 Sty 2013 Posty: 24 Skąd: Opatów
|
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3896 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2014, 12:17
|
|
|
fifi_13, o gustach się nie dyskutuje ale napiszę że wolałbym mieszek z allegro za 20 zł : )
W każdym razie pomysł ciekawy : ) |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
kurozukin
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Maj 2012 Posty: 279 Skąd: Kiedyś SC, teraz DW
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2014, 09:30
|
|
|
A co jak u mnie nie rozwala się mieszek tylko gałka? A dokładnie szwy puszczają i klej wychodzi ze środka |
_________________ W203 C270 CDI
Było: W202 C180
Bo najważniejsze to mieć napęd na odpowiednią oś! |
|
|
|
|
Cichyy
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 353 Skąd: z Krakowa
|
Wysłany: 26 Maj 2015, 14:44
|
|
|
Rozkręciłem poliftowy, skórzany mieszek ale ta blacha pod kapselkiem ani drgnie.
Jak to rozebrać? |
_________________
1.8 Esprit 1997 / WDB2020181A608100
ex 220 D Esprit 1995 / WDB2021211A230691 |
|
|
|
|
|