Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 12:04
nie chce odpalac zimny 2.5 TD
Autor Wiadomość
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 22 Grudzień 2009, 11:56   

cybul napisał/a:
Lektura tego tematu pomogła mi w rozwiązaniu mojego problemu z odpalaniem "na zimno"

A ja ze swojej strony gratuluję podejścia godnego naśladowania. :!:
Zamiast zakładać nowy temat z zapytaniem, kolega nie bał się użyć szukajki, nie było mu szkoda czasu na czytanie, naprawił problem i w dodatku ładnego manuala wypisał... Tak trzymać :!: :wink:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
LukLin 
C 180 Esprit


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 98
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 12:50   

Zawór STOP w Mercedesie 200D to ten pokręcany nad filtrem paliwa, który po zakręceniu odcina dopływ paliwa??

Też mam problem od czasu do czasu z rannym odpalaniem, jednak namierzyłem już usterkę. Leci mi właśnie przy tym zaworku nad filtrem paliwa. Po świętach spróbuję wymienić tę uszczelkę o której mówił kolega wyżej. Mam nadzieję, że to pomoże.
_________________
Mercedes 190 1988 r.
Mercedes C Class 180 1998 r.
Mercedes C Class 200 DIESEL 1994 r. :)
Mercedes A Class 190 2000 r.
Aktualnie
Mercedes A Class 170 2004 r.
Mercedes C Class 180K 2003 r.
 
 
Gość

Wysłany: 28 Grudzień 2009, 21:09   

Witam! Mam ten sam model silnika i miałem podobne objawy.Proponuje zaczac od filtra paliwa.Ja miałem długo nie wymieniany i zebrało sie chyba troche wody bo w temp.0 st.juz nie chciał palic.Po wymianie jak reka odjał i nie ma zadnego problemu z odpalaniem.Pozdrawiam!
 
 
zamekk 

Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 7
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 29 Grudzień 2009, 11:34   Problem rozwiązany!!

Witam!!Po długiej walce z nieodpalaniem ( ewidentnym zapowietrzaniem ) problem rozwiązany.Panowie proponuję autoryzowany serwis boscha!! Byłem u zwykłego mechanika , wymienił wszystkie oringi - ale był mechanikiem w cudzysłowiu!!Moja bezradność doprowadziła mnie do tegoż serwisu, po jednym dniu samochód jak nowy!!Temperatury ostatnio pod - 20 'c a auto od jednego "pyknięcia" zapalało i nadal zapala!!
Dla Klubowiczów z pomorskiego ( nie tylko ) podaje kontakt:
Pompy Diesel
Zbigniew Klasa
LESZNO, ul. Słoneczna 17
83-307 Kiełpino
058 - 681-41-61
Pozdrawiam!!
_________________
C 200D 1995
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 29 Grudzień 2009, 11:37   

zamekk, a co konkretnie zrobili w tym serwisie?
 
 
zamekk 

Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 7
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 29 Grudzień 2009, 13:08   USZCZELNIENIE

Witam!! Uszczelnili cały układ paliwowy od nowa, oringi miałem nowe z serwisu mercedesa ( cena 9zł za sztukę - było ich 12).Poprzednio ten pseudo mechanik robił to samo ale na jakiś czerwony silikon, co podobno jest śmiechu warte!! Pomogło tylko i wyłącznie uszczelnienie układu paliwa!
Pzdr
_________________
C 200D 1995
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 29 Grudzień 2009, 13:32   

Najpierw:
zamekk napisał/a:
Byłem u zwykłego mechanika , wymienił wszystkie oringi

a potem:
zamekk napisał/a:
pseudo mechanik robił to samo ale na jakiś czerwony silikon

Czyli jednak nie wymienił ;-)
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 29 Grudzień 2009, 14:23   

zamekk napisał/a:
ale na jakiś czerwony silikon


Układ paliwowy i silikon..... To się nadaje na druciarstwo roku :shock:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Ozeh 


Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: Gniezno
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 13:09   

Panowie mam 2.5td 98r niedawno mialem problem z odpaleniem lecz usterka jakoś sama się naprawiła dziś znów nie chce zapalić, w 2 wężykach znajduje się powietrze.
Teraz pytanie wymieniać odrazu wszystkie wężyki wraz z oringami? I jeszcze pytanie czy ilość paliwa ma wpływ na takie zapowietrzenie, nie mówie tu o resztkach ale o stanie podchodzącym pod rezerwe??
_________________
Mercedes C250 TD Sport
Stunt Sezon Nigdy Się Nie Kończy!!
Kierowco Patrz W Lusterka Motocykle Są Wszędzie!!
 
 
cracof 
Tomek


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 438
Skąd: kraków
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 13:38   

Ozeh napisał/a:
czy ilość paliwa ma wpływ na takie zapowietrzenie, nie mówie tu o resztkach ale o stanie podchodzącym pod rezerwe??

nie ma znaczenia, czy bak pełny, czy pusty i tak znajduje się sporo poniżej filtra

Ozeh napisał/a:
Teraz pytanie wymieniać odrazu wszystkie wężyki wraz z oringami?

po co wężyki? jeżeli nie są wylatane plastikowe końcówki, nie były wkładane i wyjmowane po stokroć ja ograniczyłbym się tylko i wyłącznie do samych oringów. nawet tych zielonych - są grubsze.
_________________
:mb: W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 13:55   

cracof napisał/a:
nie ma znaczenia, czy bak pełny, czy pusty i tak znajduje się sporo poniżej filtra

W moim przypadku kłopot z uruchomieniem silnika zaczynał się w momencie, gdy wskazówka poziomu paliwa zbliżała się do połowy - paliwo cofało się do zbiornika. Pomogło uszczelnienie przewodów oraz sekcji pompy wtryskowej. Dodatkowo obejrzałbym uszczelnienia filtrów, zarówno wstępnego, jak i głównego. A najlepiej od razu je (filtry) wymienić, nie zaszkodzi ;-)
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 16:25   

Gomezio napisał/a:
W moim przypadku kłopot z uruchomieniem silnika zaczynał się w momencie, gdy wskazówka poziomu paliwa zbliżała się do połowy - paliwo cofało się do zbiornika.
Zauważyłem przed świętami identyczny problem u siebie. Niedawno, gdy miałem na wskaźniku paliwa stan około połowy (a faktycznie ok. 1/3) tę tezę potwierdziłem, a Twoja wypowiedź dodatkowo mnie utwierdziła. W ostatnim przypadku utrudnionego rozruchu (w sumie były trzy, od tej pory parkuję nosem w dół) zajrzałem pod maskę i faktycznie było powietrze w wężykach przy filtrze. Również i na wyjściu z pompy jest wilgotno.

Oringi z ASO i filtr główny już czekają na zmianę, tylko pod blokiem kiepska robota, bo zimno...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 18:43   

Ozeh napisał/a:
....czy ilość paliwa ma wpływ na takie zapowietrzenie, ... o stanie podchodzącym pod rezerwe??

cracof napisał/a:
nie ma znaczenia, czy bak pełny, czy pusty


Pod warunkiem, że zbiornik ma sprawne odpowietrzenie :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 19:14   

A jednak - jest tak jak napisałem, zaś przy pełnym baku nie ma problemu...
Odpowietrzenie też w porządku, bo przy tankowaniu nie ma problemu z odbijaniem pistoletu nalewaka, i przy wyjeżdżeniu na raz większości zawartości zbiornika (w jednej trasie) nie ma żadnego nawet psyknięcia przy otwieraniu wlewu, a tak zwykle się dzieje, gdy odpowietrzenie jest niedrożne...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
gumiś

Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 18
Skąd: tczew
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 20:32   

jjankiello napisał/a:
A jednak - jest tak jak napisałem, zaś przy pełnym baku nie ma problemu...
Odpowietrzenie też w porządku, bo przy tankowaniu nie ma problemu z odbijaniem pistoletu nalewaka, i przy wyjeżdżeniu na raz większości zawartości zbiornika (w jednej trasie) nie ma żadnego nawet psyknięcia przy otwieraniu wlewu, a tak zwykle się dzieje, gdy odpowietrzenie jest niedrożne...

wiesz co kolego na ten problem wydaje mi sie że mam pomysł
coprawda nie praktykowałem w mercedesie ale w innych autach daje rade ,a mianowicie na powrocie zaraz za pompą wtrysk.należy założyc zaworek zwrotny i po kłopocie
Cuda takie dziejąsię dlatego że paliwo cofa sie do zbiornika.

[ Dodano: 19 Styczeń 2010, 20:35 ]
dodam jeszcze że taki zaworek kosztuje do 20zł więc nie jest to koszt zbyt bolący nasz portfel :) AA oczywiście trza dobrze założyc zgodnie z kierunkiem przepływu
_________________
2,2CDI 75KW sekwencyjna skrzynka WDB2021941F999199
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,172 sekundy. Zapytań do SQL: 11