Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 12:04 |
nie chce odpalac zimny 2.5 TD |
Autor |
Wiadomość |
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 22 Grudzień 2009, 11:56
|
|
|
cybul napisał/a: | Lektura tego tematu pomogła mi w rozwiązaniu mojego problemu z odpalaniem "na zimno" |
A ja ze swojej strony gratuluję podejścia godnego naśladowania.
Zamiast zakładać nowy temat z zapytaniem, kolega nie bał się użyć szukajki, nie było mu szkoda czasu na czytanie, naprawił problem i w dodatku ładnego manuala wypisał... Tak trzymać |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
LukLin
C 180 Esprit
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 98 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 12:50
|
|
|
Zawór STOP w Mercedesie 200D to ten pokręcany nad filtrem paliwa, który po zakręceniu odcina dopływ paliwa??
Też mam problem od czasu do czasu z rannym odpalaniem, jednak namierzyłem już usterkę. Leci mi właśnie przy tym zaworku nad filtrem paliwa. Po świętach spróbuję wymienić tę uszczelkę o której mówił kolega wyżej. Mam nadzieję, że to pomoże. |
_________________ Mercedes 190 1988 r.
Mercedes C Class 180 1998 r.
Mercedes C Class 200 DIESEL 1994 r.
Mercedes A Class 190 2000 r.
Aktualnie
Mercedes A Class 170 2004 r.
Mercedes C Class 180K 2003 r.
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 28 Grudzień 2009, 21:09
|
|
|
Witam! Mam ten sam model silnika i miałem podobne objawy.Proponuje zaczac od filtra paliwa.Ja miałem długo nie wymieniany i zebrało sie chyba troche wody bo w temp.0 st.juz nie chciał palic.Po wymianie jak reka odjał i nie ma zadnego problemu z odpalaniem.Pozdrawiam! |
|
|
|
|
zamekk
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 7 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 29 Grudzień 2009, 11:34 Problem rozwiązany!!
|
|
|
Witam!!Po długiej walce z nieodpalaniem ( ewidentnym zapowietrzaniem ) problem rozwiązany.Panowie proponuję autoryzowany serwis boscha!! Byłem u zwykłego mechanika , wymienił wszystkie oringi - ale był mechanikiem w cudzysłowiu!!Moja bezradność doprowadziła mnie do tegoż serwisu, po jednym dniu samochód jak nowy!!Temperatury ostatnio pod - 20 'c a auto od jednego "pyknięcia" zapalało i nadal zapala!!
Dla Klubowiczów z pomorskiego ( nie tylko ) podaje kontakt:
Pompy Diesel
Zbigniew Klasa
LESZNO, ul. Słoneczna 17
83-307 Kiełpino
058 - 681-41-61
Pozdrawiam!! |
_________________ C 200D 1995
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 29 Grudzień 2009, 11:37
|
|
|
zamekk, a co konkretnie zrobili w tym serwisie? |
|
|
|
|
zamekk
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 7 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 29 Grudzień 2009, 13:08 USZCZELNIENIE
|
|
|
Witam!! Uszczelnili cały układ paliwowy od nowa, oringi miałem nowe z serwisu mercedesa ( cena 9zł za sztukę - było ich 12).Poprzednio ten pseudo mechanik robił to samo ale na jakiś czerwony silikon, co podobno jest śmiechu warte!! Pomogło tylko i wyłącznie uszczelnienie układu paliwa!
Pzdr |
_________________ C 200D 1995
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 29 Grudzień 2009, 13:32
|
|
|
Najpierw:
zamekk napisał/a: | Byłem u zwykłego mechanika , wymienił wszystkie oringi |
a potem:
zamekk napisał/a: | pseudo mechanik robił to samo ale na jakiś czerwony silikon |
Czyli jednak nie wymienił |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 29 Grudzień 2009, 14:23
|
|
|
zamekk napisał/a: | ale na jakiś czerwony silikon |
Układ paliwowy i silikon..... To się nadaje na druciarstwo roku |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Ozeh
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 28 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 13:09
|
|
|
Panowie mam 2.5td 98r niedawno mialem problem z odpaleniem lecz usterka jakoś sama się naprawiła dziś znów nie chce zapalić, w 2 wężykach znajduje się powietrze.
Teraz pytanie wymieniać odrazu wszystkie wężyki wraz z oringami? I jeszcze pytanie czy ilość paliwa ma wpływ na takie zapowietrzenie, nie mówie tu o resztkach ale o stanie podchodzącym pod rezerwe?? |
_________________ Mercedes C250 TD Sport
Stunt Sezon Nigdy Się Nie Kończy!!
Kierowco Patrz W Lusterka Motocykle Są Wszędzie!! |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 13:38
|
|
|
Ozeh napisał/a: | czy ilość paliwa ma wpływ na takie zapowietrzenie, nie mówie tu o resztkach ale o stanie podchodzącym pod rezerwe?? |
nie ma znaczenia, czy bak pełny, czy pusty i tak znajduje się sporo poniżej filtra
Ozeh napisał/a: | Teraz pytanie wymieniać odrazu wszystkie wężyki wraz z oringami? |
po co wężyki? jeżeli nie są wylatane plastikowe końcówki, nie były wkładane i wyjmowane po stokroć ja ograniczyłbym się tylko i wyłącznie do samych oringów. nawet tych zielonych - są grubsze. |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 13:55
|
|
|
cracof napisał/a: | nie ma znaczenia, czy bak pełny, czy pusty i tak znajduje się sporo poniżej filtra |
W moim przypadku kłopot z uruchomieniem silnika zaczynał się w momencie, gdy wskazówka poziomu paliwa zbliżała się do połowy - paliwo cofało się do zbiornika. Pomogło uszczelnienie przewodów oraz sekcji pompy wtryskowej. Dodatkowo obejrzałbym uszczelnienia filtrów, zarówno wstępnego, jak i głównego. A najlepiej od razu je (filtry) wymienić, nie zaszkodzi |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 16:25
|
|
|
Gomezio napisał/a: | W moim przypadku kłopot z uruchomieniem silnika zaczynał się w momencie, gdy wskazówka poziomu paliwa zbliżała się do połowy - paliwo cofało się do zbiornika. | Zauważyłem przed świętami identyczny problem u siebie. Niedawno, gdy miałem na wskaźniku paliwa stan około połowy (a faktycznie ok. 1/3) tę tezę potwierdziłem, a Twoja wypowiedź dodatkowo mnie utwierdziła. W ostatnim przypadku utrudnionego rozruchu (w sumie były trzy, od tej pory parkuję nosem w dół) zajrzałem pod maskę i faktycznie było powietrze w wężykach przy filtrze. Również i na wyjściu z pompy jest wilgotno.
Oringi z ASO i filtr główny już czekają na zmianę, tylko pod blokiem kiepska robota, bo zimno... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 18:43
|
|
|
Ozeh napisał/a: | ....czy ilość paliwa ma wpływ na takie zapowietrzenie, ... o stanie podchodzącym pod rezerwe?? |
cracof napisał/a: | nie ma znaczenia, czy bak pełny, czy pusty |
Pod warunkiem, że zbiornik ma sprawne odpowietrzenie |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 19:14
|
|
|
A jednak - jest tak jak napisałem, zaś przy pełnym baku nie ma problemu...
Odpowietrzenie też w porządku, bo przy tankowaniu nie ma problemu z odbijaniem pistoletu nalewaka, i przy wyjeżdżeniu na raz większości zawartości zbiornika (w jednej trasie) nie ma żadnego nawet psyknięcia przy otwieraniu wlewu, a tak zwykle się dzieje, gdy odpowietrzenie jest niedrożne... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
gumiś
Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 18 Skąd: tczew
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 20:32
|
|
|
jjankiello napisał/a: | A jednak - jest tak jak napisałem, zaś przy pełnym baku nie ma problemu...
Odpowietrzenie też w porządku, bo przy tankowaniu nie ma problemu z odbijaniem pistoletu nalewaka, i przy wyjeżdżeniu na raz większości zawartości zbiornika (w jednej trasie) nie ma żadnego nawet psyknięcia przy otwieraniu wlewu, a tak zwykle się dzieje, gdy odpowietrzenie jest niedrożne... |
wiesz co kolego na ten problem wydaje mi sie że mam pomysł
coprawda nie praktykowałem w mercedesie ale w innych autach daje rade ,a mianowicie na powrocie zaraz za pompą wtrysk.należy założyc zaworek zwrotny i po kłopocie
Cuda takie dziejąsię dlatego że paliwo cofa sie do zbiornika.
[ Dodano: 19 Styczeń 2010, 20:35 ]
dodam jeszcze że taki zaworek kosztuje do 20zł więc nie jest to koszt zbyt bolący nasz portfel AA oczywiście trza dobrze założyc zgodnie z kierunkiem przepływu |
_________________ 2,2CDI 75KW sekwencyjna skrzynka WDB2021941F999199 |
|
|
|
|
|