|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 16 Luty 2012, 20:12 |
Automat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 5 Listopad 2006, 11:13 Automat
|
|
|
Witam wszystkich a zarazem mam wielką prośbę o udzielenie mi krotkiego instruktażu dotyczącego obsługi automatycznej skrzyni biegów.
Chodzi mi o krótki opis na jakich przełożeniach kiedy się poruszać , jak zmieniać przełożenia w jaki sposób rusza się takim samochodem jak hamuję i ogólnie o częstotliwość ewentualnej wymianie oleju.
Z góry wielkie dzięki. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Listopad 2006, 11:55
|
|
|
P - Parking - jeżeli chcesz uruchomic samochód, lub go zgasić, przełóż dzwignie na P. Jeżeli zgasiłeś/aś (nie wiem sam ) silnik np. na N, to zeby wyciagnac kluczyk i tak musisz przerzucić drążek na P
R - Regressive - nie rozruch po prostu wsteczny
N - Neutral - jest to "luz" tzn bezbieg możesz go używać np stojąc na światłach, żeby nie męczyć nogi i nie trzymać hamulca
D - Drive - biegi od pierwszego do ostatniego. używasz ich jeżeli chcesz jechać do przodu po prostu wrzucasz D i o nic wiecej się nie martwisz
(4,) 3, 2, (1) - jest to również opcja Drive, ale każda cyfra oznacza ogranicze do tego biegu. np. 3 (dla czterobiegowego automatu) oznacza zmiane przełożeń od 1 do 3, na czwórke nie wrzuci. To samo z 2, której używam gdy podłoże jest śliskie (ewentualnie 1 w nowszych skrzyniach)
Jeżeli chcesz zmieniać sobie np. z D na R czy z D na P, dobrze by było mieć wciśniety hamulec. To można łatwo sprawdzić wsiadając do samochod, wrzucić D i puścić wszystkie pedały. Samochód ruszy, co jest normalne, dlatego trzeba trzymać hamulec przy przełożeniu D/R podczas stania np. na światłach.
Jak ruszać? No normalnie. Nie ma sprzegła, po prostu siadasz, wciskasz ile tam chcesz tego pedału gazu i jedziesz. Hamujesz tez normalnie, z tym, że bez sprzęgła.
Mam nadzieje, że o o to Ci chodziło |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 5 Listopad 2006, 14:06
|
|
|
I pamietaj obslugujesz pedaly tylko prawa noga. Nie mozna uzywac lewej nogi poniewaz wtedy moglabys jednoczesnie wciskac pedal gazu i hamulca co nie jest wskazane. Lewa noga z boku i sobie odpoczywa
Ja np mam tiptronic i w sumie nie wiem czy zmiane biegow recznie moge robic trzymajac caly czas wcisniety pedal gazu? A jak wyglada holowanie auta z automatem czy wogole jest to mozliwe? |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 5 Listopad 2006, 14:58
|
|
|
uve napisał/a: |
Ja np mam tiptronic i w sumie nie wiem czy zmiane biegow recznie moge robic trzymajac caly czas wcisniety pedal gazu? A jak wyglada holowanie auta z automatem czy wogole jest to mozliwe? |
Biegi możesz zmieniać w każdej chwili, niezależnie od obciążenia silnika. Oczywiście automat nie da ci zmienić na 1 przy prędkości 100km/h
I mały tip: przytrzymując na "-" powyżej 1 sek zmienisz od razu bieg na najniższy dopuszczalny w danym momencie. I odwrotnie, przytrzymując powyżej sekundy na "+", wrzuci od razu D.
Co do holowania było na tym forum nie raz.
Ja generalnie odradzam. Od razu laweta.
Chyba, że chcesz go przepchnąć 50 metrów.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 5 Listopad 2006, 15:58
|
|
|
A propo jak to mozliwe ze jak stoje, ustawie sobie tiptroniciem na 4 bieg puszcze hamulec to auto normalnie jedzie tak jakbym ruszal z 1 biegu? |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
s1951
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 43 Skąd: W-ek
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 5 Listopad 2006, 20:27
|
|
|
uve napisał/a: | A propo jak to mozliwe ze jak stoje, ustawie sobie tiptroniciem na 4 bieg puszcze hamulec to auto normalnie jedzie tak jakbym ruszal z 1 biegu? |
Jak to jak?
Normalnie. Chcesz, żeby ruszał z czwartego biegu???????
To jest jednak dalej automat, a nie manual.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 5 Listopad 2006, 23:25
|
|
|
Camel- napisał/a: | Mam nadzieje, że o o to Ci chodziło |
Dokładnie o to mi chodziło i wielkie dzięki CAMEL.
I jeszcze jedno pytanie czy przełączanie biegów w trakcie poruszania się pojazdu jest wskazane czy reczej zabronione. Czym to grozi w razie np. przypadkowego przełączenia z 2 na 3 podzczas jazdy? |
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 6 Listopad 2006, 00:51
|
|
|
sewan napisał/a: | uve napisał/a: | A propo jak to mozliwe ze jak stoje, ustawie sobie tiptroniciem na 4 bieg puszcze hamulec to auto normalnie jedzie tak jakbym ruszal z 1 biegu? |
Jak to jak?
Normalnie. Chcesz, żeby ruszał z czwartego biegu???????
To jest jednak dalej automat, a nie manual.... |
Poprostu zrobilem taki test ustawilem tiptronikiem na 4 bieg i ruszylem ale auto zachowywalo sie jakbym ruszal z 1 biegu i troche mnie to zdziwilo. |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 6 Listopad 2006, 11:24
|
|
|
Tiptronik nie oznacza, że możesz włączyć dowolny bieg, np. w celu zepsucia skrzyni....
Przy ruszaniu, ustawianie biegów działa jak normalny tryb ograniczenia - jak nastawisz 3, to auto ruszy z 1, potem wrzuci 2 i 3, ale 4 już nie.
W trakcie jazdy z kolei, automat nie pozwoli zmienić biegu na niższy, niż wynikałoby to z prędkości samochodu i maksymalnej prędkości dla danego biegu. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Listopad 2006, 13:47
|
|
|
Hm, dużo informacji jest na tym "automat.pl"
Np ciekawa informacja, o której co prawda wiedziałem, ale nie byłem jej do końca pewien:
Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni.
Źródło: http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=5 |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 6 Listopad 2006, 17:01
|
|
|
I dlatego nie powinno się holować samochodu z automatem w ogóle. Nawet krótko i powoli, jak piszą w niektórych instrukcjach. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Mercmaniak_2006
Na celowniku
Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 63 Skąd: Warmia
|
Wysłany: 6 Listopad 2006, 19:01
|
|
|
I pamiętaj nie wyłączaj silnika bez wcześniejszego wrzucenia P lub N. Jest to bardzo niekorzystne dla skrzynki z uwagi na ciśnienie płynu w skrzyni. |
_________________ Na celowniku
C180'95 clasic w automacie i gazie
|
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 14 Listopad 2006, 10:56
|
|
|
A propo jeszcze obsługi automatu, jade sobie 80km/h i chce gwaltowinie przyspieszyc zeby wyprzedzic, czy lepiej jest stopniowo wciskac pedal gazu czy moze odrazu do konca? Slyszalem rozne opinie na ten temat... |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
Adis
C220D '97
Dołączył: 26 Kwi 2006 Posty: 20 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 14 Listopad 2006, 11:46
|
|
|
U mnie to działa tak że jak lekko wcisne gaz to skrzynia redukuje o jeden bieg a jak gwałtownie to nawet o dwa tak by obrotomierz wykazał wysokie obroty. Prosciej mówiac jak wciśniej gaz gwałtownie to masz lepszego kopa. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,126 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|