Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
16 Luty 2012, 20:12
Automat
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 5 Listopad 2006, 11:13   Automat

Witam wszystkich a zarazem mam wielką prośbę o udzielenie mi krotkiego instruktażu dotyczącego obsługi automatycznej skrzyni biegów.
Chodzi mi o krótki opis na jakich przełożeniach kiedy się poruszać , jak zmieniać przełożenia w jaki sposób rusza się takim samochodem jak hamuję i ogólnie o częstotliwość ewentualnej wymianie oleju.
Z góry wielkie dzięki.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Listopad 2006, 11:55   

P - Parking - jeżeli chcesz uruchomic samochód, lub go zgasić, przełóż dzwignie na P. Jeżeli zgasiłeś/aś (nie wiem sam ;) ) silnik np. na N, to zeby wyciagnac kluczyk i tak musisz przerzucić drążek na P :)

R - Regressive - nie rozruch :lol: po prostu wsteczny :)

N - Neutral - jest to "luz" tzn bezbieg :P możesz go używać np stojąc na światłach, żeby nie męczyć nogi i nie trzymać hamulca

D - Drive - biegi od pierwszego do ostatniego. używasz ich jeżeli chcesz jechać do przodu :D po prostu wrzucasz D i o nic wiecej się nie martwisz :P

(4,) 3, 2, (1) - jest to również opcja Drive, ale każda cyfra oznacza ogranicze do tego biegu. np. 3 (dla czterobiegowego automatu) oznacza zmiane przełożeń od 1 do 3, na czwórke nie wrzuci. To samo z 2, której używam gdy podłoże jest śliskie :) (ewentualnie 1 w nowszych skrzyniach)

Jeżeli chcesz zmieniać sobie np. z D na R czy z D na P, dobrze by było mieć wciśniety hamulec. To można łatwo sprawdzić wsiadając do samochod, wrzucić D i puścić wszystkie pedały. Samochód ruszy, co jest normalne, dlatego trzeba trzymać hamulec przy przełożeniu D/R podczas stania np. na światłach.

Jak ruszać? No normalnie. Nie ma sprzegła, po prostu siadasz, wciskasz ile tam chcesz tego pedału gazu i jedziesz. Hamujesz tez normalnie, z tym, że bez sprzęgła.

Mam nadzieje, że o o to Ci chodziło :P
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 5 Listopad 2006, 14:06   

I pamietaj obslugujesz pedaly tylko prawa noga. Nie mozna uzywac lewej nogi poniewaz wtedy moglabys jednoczesnie wciskac pedal gazu i hamulca co nie jest wskazane. Lewa noga z boku i sobie odpoczywa :)
Ja np mam tiptronic i w sumie nie wiem czy zmiane biegow recznie moge robic trzymajac caly czas wcisniety pedal gazu? A jak wyglada holowanie auta z automatem czy wogole jest to mozliwe?
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 5 Listopad 2006, 14:58   

uve napisał/a:

Ja np mam tiptronic i w sumie nie wiem czy zmiane biegow recznie moge robic trzymajac caly czas wcisniety pedal gazu? A jak wyglada holowanie auta z automatem czy wogole jest to mozliwe?


Biegi możesz zmieniać w każdej chwili, niezależnie od obciążenia silnika. Oczywiście automat nie da ci zmienić na 1 przy prędkości 100km/h :wink:
I mały tip: przytrzymując na "-" powyżej 1 sek zmienisz od razu bieg na najniższy dopuszczalny w danym momencie. I odwrotnie, przytrzymując powyżej sekundy na "+", wrzuci od razu D.

Co do holowania było na tym forum nie raz.
Ja generalnie odradzam. Od razu laweta.
Chyba, że chcesz go przepchnąć 50 metrów.... :lol:
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 5 Listopad 2006, 15:58   

A propo jak to mozliwe ze jak stoje, ustawie sobie tiptroniciem na 4 bieg puszcze hamulec to auto normalnie jedzie tak jakbym ruszal z 1 biegu?
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
s1951 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 43
Skąd: W-ek
Wysłany: 5 Listopad 2006, 16:53   Automat

Witam
Zobacz tu
http://www.automat.pl/articles.php?cat_id=1
_________________
MB W202
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 5 Listopad 2006, 20:27   

uve napisał/a:
A propo jak to mozliwe ze jak stoje, ustawie sobie tiptroniciem na 4 bieg puszcze hamulec to auto normalnie jedzie tak jakbym ruszal z 1 biegu?


Jak to jak?
Normalnie. Chcesz, żeby ruszał z czwartego biegu???????
To jest jednak dalej automat, a nie manual....
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Gość

Wysłany: 5 Listopad 2006, 23:25   

Camel- napisał/a:
Mam nadzieje, że o o to Ci chodziło

Dokładnie o to mi chodziło i wielkie dzięki CAMEL.
I jeszcze jedno pytanie czy przełączanie biegów w trakcie poruszania się pojazdu jest wskazane czy reczej zabronione. Czym to grozi w razie np. przypadkowego przełączenia z 2 na 3 podzczas jazdy?
 
 
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 6 Listopad 2006, 00:51   

sewan napisał/a:
uve napisał/a:
A propo jak to mozliwe ze jak stoje, ustawie sobie tiptroniciem na 4 bieg puszcze hamulec to auto normalnie jedzie tak jakbym ruszal z 1 biegu?


Jak to jak?
Normalnie. Chcesz, żeby ruszał z czwartego biegu???????
To jest jednak dalej automat, a nie manual....


Poprostu zrobilem taki test ustawilem tiptronikiem na 4 bieg i ruszylem ale auto zachowywalo sie jakbym ruszal z 1 biegu i troche mnie to zdziwilo.
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 6 Listopad 2006, 11:24   

Tiptronik nie oznacza, że możesz włączyć dowolny bieg, np. w celu zepsucia skrzyni.... :wink:
Przy ruszaniu, ustawianie biegów działa jak normalny tryb ograniczenia - jak nastawisz 3, to auto ruszy z 1, potem wrzuci 2 i 3, ale 4 już nie.
W trakcie jazdy z kolei, automat nie pozwoli zmienić biegu na niższy, niż wynikałoby to z prędkości samochodu i maksymalnej prędkości dla danego biegu.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Listopad 2006, 13:47   

Hm, dużo informacji jest na tym "automat.pl"

Np ciekawa informacja, o której co prawda wiedziałem, ale nie byłem jej do końca pewien:

Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni.

Źródło: http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=5 :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 6 Listopad 2006, 17:01   

I dlatego nie powinno się holować samochodu z automatem w ogóle. Nawet krótko i powoli, jak piszą w niektórych instrukcjach.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Mercmaniak_2006 
Na celowniku

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 63
Skąd: Warmia
Wysłany: 6 Listopad 2006, 19:01   

I pamiętaj nie wyłączaj silnika bez wcześniejszego wrzucenia P lub N. Jest to bardzo niekorzystne dla skrzynki z uwagi na ciśnienie płynu w skrzyni.
_________________
Na celowniku
C180'95 clasic w automacie i gazie
 
 
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 14 Listopad 2006, 10:56   

A propo jeszcze obsługi automatu, jade sobie 80km/h i chce gwaltowinie przyspieszyc zeby wyprzedzic, czy lepiej jest stopniowo wciskac pedal gazu czy moze odrazu do konca? Slyszalem rozne opinie na ten temat...
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
Adis 
C220D '97


Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 20
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 14 Listopad 2006, 11:46   

U mnie to działa tak że jak lekko wcisne gaz to skrzynia redukuje o jeden bieg a jak gwałtownie to nawet o dwa tak by obrotomierz wykazał wysokie obroty. Prosciej mówiac jak wciśniej gaz gwałtownie to masz lepszego kopa.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,126 sekundy. Zapytań do SQL: 11