Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 20:16 |
Pompa wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Marzec 2010, 12:23
|
|
|
Z tego co wiem, to tam filtra nie ma, a przynajmniej ja nie widziałem... Metod jest kilka, ale i tak jest to dość czasochłonna robota, co do metody niech ktoś z doświadczeniem sie wypowie, ja tylko w Vito wymieniałem, a tam zbiorniczek jest poza pompą. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
damian_2002
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 46 Skąd: pszczółki
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2010, 21:18
|
|
|
podłączę się do tematu. czy olej we wspomaganiu sprawdza się na włączonym silniku czy na wyłączonym. powiem o co biega. mój merc dość głośno chodzi przy skręcaniu. otworzyłem korek na zbiorniku płynu i jest min. ale jak włącze silnik to cały olej ze zbiornika znika i jest tam pusto. dodatkowo olej jest jakiś brązowy i bardzo spieniony tzn są tam małę pęcherzyki powietrza tak bardzo spienione, że po kilku godzinach postoju ciągle się utrzymują w oleju. auto to MB 250 TD z 1996r z plastikowym zbiorniczkiem płynu wspomagania nad pompą |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2010, 10:44
|
|
|
damian_2002 napisał/a: | czy olej we wspomaganiu sprawdza się na włączonym silniku czy na wyłączonym. |
Na wyłączonym. Na bagnecie jest jedynie zaznaczona temperatura pomiaru i tolerancja poziomu. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
guardian_angel
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 82 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 7 Październik 2010, 15:48 Łożysko od pompy wspomagania.
|
|
|
Witam.
Mam problem z powiedzmy to "chrobotaniem, trzeszczeniem" czegoś w komorze silnika powyżej 2 tyś obr. Z zewnątrz tego nie słychać lecz tylko w kabinie. Zostały wymienine paski i właśnie po tej operacji zaczeło chrobotać, dźwięk podobny jaki wydaje łożysko. Dźwięk rozchodzi się po paskach więc trudo zlokalizować skąd konkretnie dobiega. Drogą dedukcji i eliminacji elementów (napinacz wymieniony, łożyska na rolkach wymienione) zostaje pompa wspomagania. I tu mam pytanie czy ta pompa jest rozbieralna i czy da radę wymienić łożyska? Pompa z czarnym plastikowym zbiorniczkiem i bagnetem w nakrętce. |
_________________ C 200 KOMPRESSOR ELEGANCE '97 192 KM
WDB2020251F554909 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 7 Październik 2010, 15:53
|
|
|
guardian_angel napisał/a: | zostaje pompa wspomagania | I wody |
|
|
|
|
Janusz51
C220 Elegance
Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 7 Październik 2010, 15:58 Re: Łożysko od pompy wspomagania.
|
|
|
guardian_angel napisał/a: | Witam.
Mam problem z powiedzmy to "chrobotaniem, trzeszczeniem" czegoś w komorze silnika powyżej 2 tyś obr. Z zewnątrz tego nie słychać lecz tylko w kabinie. Zostały wymienine paski i właśnie po tej operacji zaczeło chrobotać, dźwięk podobny jaki wydaje łożysko. Dźwięk rozchodzi się po paskach więc trudo zlokalizować skąd konkretnie dobiega. Drogą dedukcji i eliminacji elementów (napinacz wymieniony, łożyska na rolkach wymienione) zostaje pompa wspomagania. I tu mam pytanie czy ta pompa jest rozbieralna i czy da radę wymienić łożyska? Pompa z czarnym plastikowym zbiorniczkiem i bagnetem w nakrętce. |
Radziłbym jeszcze sprawdzić amortyzator napinacza,który może powodować drgania paska przy takich obrotach. |
_________________ ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001 |
|
|
|
|
guardian_angel
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 82 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 7 Październik 2010, 18:00
|
|
|
Teleskop napinacza jest ok, pasek nie drga, nie wibruje. To odgłos chrobotania tak jak by sie łożysko kończyło. Jak podczas pracy silnika lekko odpuszę napinacz to chrobotanie znika. Ale to chrobotanie jest słyszalne tylko w kabinie samochodu ! Ponawiam moje zapytanie, czy jest możlwe wymiana łożysk pompy wspomagania ? |
_________________ C 200 KOMPRESSOR ELEGANCE '97 192 KM
WDB2020251F554909 |
|
|
|
|
rafa0015
rafa
Dołączył: 01 Cze 2010 Posty: 42 Skąd: omagh
|
Wysłany: 7 Październik 2010, 20:31
|
|
|
Czyli rolka napinacza jest nowa to moze alternator i lozyska w nim .U mnie pasek halasuje poniewaz jest nie oryginalny, na starym mialem cisze mimo luzow na lozysku napinacza .A zaloz stary pasek z powrotem , w somie to napinacz obciaza wszystkie lozyska naciagajac pasek .Tak mysle ale sie moge mylic |
_________________ mercedes w202 c220 Diesel Elegance Automat rok.1994 /WDB2021212F169235
|
|
|
|
|
guardian_angel
Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 82 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 8 Październik 2010, 09:19
|
|
|
Coraz bardzij zbliżam się do rozwiązania, wspomaganie chyba odpada natomiast bardziej pasuje pompa wody, znalazłem parę postów gdzie też ktoś mówił o chrobotaniu a potem padła pompa wodny. |
_________________ C 200 KOMPRESSOR ELEGANCE '97 192 KM
WDB2020251F554909 |
|
|
|
|
Gąsior
w202 CDI 2,2
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 29 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Listopad 2010, 14:00
|
|
|
Czy MB po lifcie pompa wspomagania z plastikowym zbiorniczkiem jest filtr oleju? jeżeli tak to jak się do niego dobrać? |
|
|
|
|
patrykxc
Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 50 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 18 Listopad 2010, 10:52
|
|
|
Dzisiaj miałem taki problem. Wjeżdzam na podwórko, a tu kierownica jakoś zaczęła ciężko chodzić. Kiedy się zatrzymałem to próbuję kręcić kierownicą, ale chodzi ciężko i w pewnym układzie włączają się kontrolki ABS i Akumulatora. Mieliście podobny problem? U mnie ulewa to nie będę teraz zaglądał do pompy wspomagania itd. ale może ktoś miał podobnie... |
_________________ C 220 1996r. 150KM, WDB2020221F299964 |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 18 Listopad 2010, 11:27
|
|
|
Płyn |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
sklerotyk
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 167 Skąd: glogow
|
Wysłany: 26 Luty 2011, 20:07
|
|
|
proszę o poradę strasznie mi trzeszczy kierownica podczas skręcania, jak w polonezie po programie top gear(he he) a konkretnie kupiłem oryginalny płyn do wspomagania chcę go dolać ale widzę że go w zbiorniczku widać tuz pod tą białą jakby uszczelką, (zbiorniczek czarny plastikowy) i nie wiem czy mam go jeszcze dolać czy szukać innej przyczyny, temperatury teraz sami wiecie około -5st więc ten bagnecik mi nic nie mówi i płyn w zbiorniczku mam czerwony a ten oryginalny z Aso jest żółty, proszę o pomoc dzięki. |
_________________ w202 2.5td 96r
WDB2021281F415845 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 1 Marzec 2011, 21:32
|
|
|
Ma może ktoś schemat części składowych pomp wspomagania (po liftowych) ? Jeśli tak ,proszę o zamieszczenie w temacie |
|
|
|
|
rzuru222
Bartek
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 466 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 1 Marzec 2011, 21:35
|
|
|
madzara31 napisał/a: | Ma może ktoś schemat części składowych pomp wspomagania (po liftowych) ? Jeśli tak ,proszę o zamieszczenie w temacie |
w epc ni ma? |
_________________ W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UKw202 220CDI 2021932F991108
|
|
|
|
|
|