Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:04 |
Zawieszenie z przodu |
Autor |
Wiadomość |
Vans
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 99 Skąd: Rogoźno
|
Wysłany: 11 Styczeń 2009, 19:58 Zawieszenie z przodu
|
|
|
Witam mam sprawę. Jaki jest numer tulei w przednim wahaczu tej z tyłu. jakiej firmy najlepiej kupić (nie potrzebuję kompletu) |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 11 Styczeń 2009, 20:07
|
|
|
Ostatnio wymieniałem własnie te tulejki ale nie mam pojęcia jaki jest nr katalogowy.Jesli nie chcesz kupowac w serwisie to nr nie jest potrzebny.Mi policzyli jakies 70 zł za sztuke i podobno ma byc jakas dobra firma.W intercarsie jest tego pełno.Pozdrawiam. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 12 Styczeń 2009, 09:45
|
|
|
numer katalogowy jest A 202 330 00 75.
Nie mozesz kupic jedna tylna tulejke.
Sprzedaja kity czyli komplet tulejek do wachacza.
Chyba ze u zamiennikow co podrabiaja tuleje mozna nabyc tylko jeden.
Ja byn proponowal komplett tulejek, gdyz jak tylny jest do wymiany, to przedni zaraz bedzie zuzyty.
Jaka cena, to nie mam pojecia bo w kraju nie mieszkam. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 12 Styczeń 2009, 11:36
|
|
|
pavel napisał/a: | Ja byn proponowal komplett tulejek, gdyz jak tylny jest do wymiany, to przedni zaraz bedzie zuzyty. |
Tylne tuleje padają częściej niż przednie. Generalnie przednie wytrzymują 2-3 razy dłużej |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 12 Styczeń 2009, 11:53
|
|
|
Cytat: | Tylne tuleje padają częściej niż przednie. Generalnie przednie wytrzymują 2-3 razy dłużej |
W zupełności sie zgadzam i dlatego wymieniłem tylko tylne |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 12 Styczeń 2009, 12:01
|
|
|
O tym nie wiedzialem ze to istnieje. super.. zachowalem do ulubionych |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 12 Styczeń 2009, 19:25
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | Tylne tuleje padają częściej niż przednie |
Akurat niedawno wymieniałem w kombi i mam inne zdanie, przy wyciskaniu ta przednia niby dobra rozpadła się szybciej od tej tylnej zużytej a z pomiędzy warstw gumy wysypała się masa "rudej" , która ją usztywniała .
Polecam firmę SWAG cena 0k 63PLN i można faktycznie kupić osobno tylną i przednią . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 12 Styczeń 2009, 21:33
|
|
|
Jary napisał/a: |
Akurat niedawno wymieniałem w kombi i mam inne zdanie, przy wyciskaniu ta przednia niby dobra rozpadła się szybciej od tej tylnej |
A może tylna juz była kiedys wymieniana a przednia nie i dlatego juz była w kiepskim stanie? |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 13 Styczeń 2009, 06:46
|
|
|
janucha78 napisał/a: | może tylna juz była kiedys wymieniana |
Nic na to nie wskazywało . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 14 Styczeń 2009, 15:33
|
|
|
Jary napisał/a: | może tylna juz była kiedys wymieniana
Nic na to nie wskazywało . |
Nie jesteś w stanie stwierdzić, czy były wymieniane czy nie
Jeżeli tuleje tylne były wciskane przy pomocy prasy - to na nich nawet nie będzie śladu od montażu, a co dopiero po kilku latach użytkowania - nie zobaczysz nic.
Jary napisał/a: | Akurat niedawno wymieniałem w kombi i mam inne zdanie, przy wyciskaniu ta przednia niby dobra rozpadła się szybciej od tej tylnej zużytej a z pomiędzy warstw gumy wysypała się masa "rudej" , która ją usztywniała . |
Przednie tuleje są stalowe - dlatego miałeś rudą
Tylne są aluminiowe - tam rudej zazwyczaj nie ma
Tylne tuleje padają częściej dlatego, że momenty przenoszenia sił sa znacznie większe (działają na innym (większym) ramieniu długości). Pomijam fakt, że są zupełnie inne. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 14 Styczeń 2009, 19:01
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: |
Nie jesteś w stanie stwierdzić, czy były wymieniane czy nie |
Ależ drogi Kolego jestem a stanie to stwierdzić, nawet jeśli były wciskane przy pomocy prasy - starych bez użycia prasy i pozostawienia śladów nie da się wycisnąć
Marcin Pop. napisał/a: | Przednie tuleje są stalowe - dlatego miałeś rudą |
Tak, składają się z 3 warstw metalu połączonych gumą a koroduje o dziwo, ta wewnętrzna tuleja zatopiona w gumie (nie widać jej) |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 14 Styczeń 2009, 20:19
|
|
|
Cytat: |
Marcin Pop. napisał/a:
Nie jesteś w stanie stwierdzić, czy były wymieniane czy nie
Ależ drogi Kolego jestem a stanie to stwierdzić, nawet jeśli były wciskane przy pomocy prasy - starych bez użycia prasy i pozostawienia śladów nie da się wycisnąć |
Jeżeli mowa o tylnych to da się wycisnąć / wypchnąć bez najmniejszej skazy. Wystarczy tuleję zew.przeciąć brzeszczotem po jej długości (to jest miękkie aluminium, wystarczy 20-30 razy ruszyć brzeszczotem i jest cała przecięta + WD40 i jak nie jest mocno zapieczona to wypchniesz trzonkiem od młotka - ja tak miałem u siebie.
Przy zmianie tylnych tulei u siebie używałem prasy (wciskanie). Przy wyciskaniu i wciskaniu nie powstał żaden ślad typu zgniecenie / ściśnięcie / gen. uszkodzenie machaniczne.
Uważam, że po kilku latach użytkowania (ja wymieniłem po 14 latach) tulei nie będziesz w stanie stwierdzić czy wcześniej były wymieniane czy nie (ślady korozji na wahaczach, zabrudzenie, uszkodzenia od kamieni itd.)
W kombii wymieniałeś tuleje przednie (prawdopodobnie 1 raz). W międzyczasie użytkowania kombii tylne były ze 2 - 3 razy wymieniane - dlatego były w dobrym stanie technicznym / wizualnym podczas Twojej wymiany.
Coś Ci podpowiem:
W mercedesie koła przy maxymalnym skręcie w lewo lub w prawo zmieniają kąt nachylenia od osi pionowej (dlatego promień zawracania jest bardzo mały). W tym momencie jakbyś znajdował się w kanale i obserwował (przy maxymalnym skręcie/wychyle) pracę wahacza to byś zauważył, że największy ruch jest w jego tylnej części - dlatego te tuleje obrywają się szybciej |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 14 Styczeń 2009, 20:25
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | W tym momencie jakbyś znajdował się w kanale i obserwował (przy maxymalnym skręcie/wychyle) pracę wahacza to byś zauważył, że największy ruch jest w jego tylnej części - dlatego te tuleje obrywają się szybciej |
Widać to nawet na postoju, jak dokręcasz kierownicę do końca to delikatnie opada przód |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 14 Styczeń 2009, 20:27
|
|
|
!Łukasz! napisał/a: | Marcin Pop. napisał/a:
W tym momencie jakbyś znajdował się w kanale i obserwował (przy maxymalnym skręcie/wychyle) pracę wahacza to byś zauważył, że największy ruch jest w jego tylnej części - dlatego te tuleje obrywają się szybciej
Widać to nawet na postoju, jak dokręcasz kierownicę do końca to delikatnie opada przód |
Widze, że wiesz "od czego muchy zdychają" |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
|