Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Przemek
12 Styczeń 2012, 18:54
stabilizator i gumy stablilizatora
Autor Wiadomość
grucha383 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 552
Skąd: asd
Wysłany: 18 Październik 2011, 15:41   

//
Ostatnio zmieniony przez grucha383 21 Grudzień 2011, 16:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mieleo2 
WDB2021211A482160

Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 116
Skąd: Pasłek
Wysłany: 18 Październik 2011, 16:08   

grucha383 napisał/a:
Na jaki klucz są śruby ?

Dzisiaj wymieniałem ,: klucz 13 moze byc fajkowa lub nasadowa i oczkowa ,i klucz 16 najlepiej oczkowa
 
 
piotr1 

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 481
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Październik 2011, 09:29   

grucha383 napisał/a:
A czytałem że trzeba nie dokręcać na maxa śrub, dopiero po opuszczeniu samochodu, prawda to ?


Tak.
_________________
C 220CDI 2000
WDB2021931F973818 sprzedana.
B 200CDI 2009
WDD2452081J499170
 
 
muczacz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 79
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 26 Październik 2011, 21:20   

grucha383 napisał/a:
A czytałem że trzeba nie dokręcać na maxa śrub, dopiero po opuszczeniu samochodu, prawda to ?

Tak ponieważ dokręcając śruby na samochodzie stojącym na kołach ustawiasz stabilizator mniej więcej w pozycji neutralnej czyli ruch koła z zawieszeniem do góry i na dół jest taki sam i stabilizator "wykręca" gumę w podporze o tę samą wartość kontową

natomiast dokręcając te same śruby na podniesionym aucie i opuszczając auto powodujesz wstępne napięcie gum w podporze już wstępnie o ugięcie zawieszenia i później dodatkowo przy dobiciu zawieszenia o następną jakąś tam wartość powiedzmy dwukrotnie większą jak w poprzednim sposobie dokręcenia

i w końcu coś musi się poddać i najpewniej będzie to podpora stabilizatora ułamana zaraz nad górną śrubką

zasadę "auto na kołach" stosuję zawsze przy dokręcaniu wszystkich wahaczy i tulejek metalowo-gumowych głównie przy zawieszeniu w celu wyeliminowania wstępnego naprężenia materiału

trochę to pokrętnie opisałem ,ale chyba sens zrozumiałeś
_________________
W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 27 Październik 2011, 20:39   

grucha383 napisał/a:
nie dokręcać na maxa śrub, dopiero po opuszczeniu samochodu, prawda to ?

Nie prawda, nie ma znaczenia kiedy je dokręcisz, bo drążek się w gumie obraca :idea:

muczacz napisał/a:
zasadę "auto na kołach" stosuję zawsze przy dokręcaniu wszystkich wahaczy i tulejek metalowo-gumowych głównie przy zawieszeniu w celu wyeliminowania wstępnego naprężenia materiału


W tym wypadku to b. dobra zasada :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
muczacz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 79
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 27 Październik 2011, 21:17   

witam
z obracaniem stabilizatora to się raczej nie zgodzę kilka gum już wymieniłem w mećkach i była to wymiana przy okazji ze względu na złamany wspornik i żadne nie obracały się no ale może się mylę, może gumy były za ciasne,

a tak kolego Jary powiedz skąd biorą się obłamania wsporników tuż nad śrubą skręcającą do kupy gumę stabilizatora, na pierwszy rzut oka widać że jest to obłamanie spowodowane wyginaniem blachy w poprzez cykliczne obracanie stabilizatora i ciągnięcie za sobą gumy,jak by się ślizgał w gumie tego efektu by nie było
pozdrawiam
muczacz
_________________
W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 28 Październik 2011, 19:11   

muczacz napisał/a:
skąd biorą się obłamania wsporników tuż nad śrubą skręcającą


Zazwyczaj ze złego doboru gum, albo "zjechanego" zawieszenia, tak czy owak stabilizator w gumie ma się obracać, stąd m.inn. stosowane są np. wkładki teflonowe :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
prz3m3k 


Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 89
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Kwiecień 2012, 09:49   

chciałbym wymienić gumy stabilizatora w przednim zawieszeniu, bo piszczą już dość dosadnie. Najlepiej chyba zakupić w aso tę część, zadzwoniłem do aso, Pan mnie zapytał czy gumy zewnętrzne i wewnętrzne.. i nie wiedziałem.. myślałem, że jest po prostu guma stabilizatora, bez podziału na zewnętrzne i wewnętrzne. Którą kupić gumę aby podwozie mi przestało piszczeć zewnętrzną czy wewnętrzną? ;p
_________________
C200 Esprit ATP Tour, Benzyna + BRC Sequent 24
WDB2020201F523104
http://bit.ly/w202esprit
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 5 Kwiecień 2012, 11:27   

Przestanie piszczeć jak jeszcze trochę pojeździsz :D True story.
Sprawdź czy na pewno masz tam luz- jak faktycznie do wymiany to :
http://e-autoparts.pl/zaw...r-p-175412.html
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
bubu_piotr 
TAXI DRIVER


Pomógł: 153 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1174
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 6 Kwiecień 2012, 05:09   

Jak chciałbyś, to wymień 4 szt. (2 zewnętrzne i 2 wewnętrzne)
_________________
C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554

 
 
prz3m3k 


Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 89
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Kwiecień 2012, 07:20   

Greg_G napisał/a:
Przestanie piszczeć jak jeszcze trochę pojeździsz :D True story.
Sprawdź czy na pewno masz tam luz- jak faktycznie do wymiany to :
http://e-autoparts.pl/zaw...r-p-175412.html


bubu_piotr napisał/a:
Jak chciałbyś, to wymień 4 szt. (2 zewnętrzne i 2 wewnętrzne)


w aso zaśpiewali mi za 4 sztuki chyba 120zł :| , więc .. czy LEMFÖRDERa z linku Grega będą o wiele gorsze? czy lepiej inwestować w oryginał?
_________________
C200 Esprit ATP Tour, Benzyna + BRC Sequent 24
WDB2020201F523104
http://bit.ly/w202esprit
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3895
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Kwiecień 2012, 08:02   

prz3m3k, bierz LEMFÖRDER ;) Nie powinieneś narzekać, poza tym już kilka razy na forum było wspominane, że (jeżeli dobrze kojarzę) LEMFÖRDER szedł na pierwszy montaż do :mb: ;)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
mieleo2 
WDB2021211A482160

Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 116
Skąd: Pasłek
Wysłany: 6 Kwiecień 2012, 08:04   

Ja moze z innej beczki : w innych autach widzialem gumy stabilizatora przecięte ,żeby nie trzeba bylo sie mordować z wsunięciem ich na drążek , czy w 202 nie można by było przeciąć taką tulejkę i ją włożyc po prostu na drążek, przecież i tak będą skęcone obejmami ? Co Wy na to?
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 6 Kwiecień 2012, 08:11   

mieleo2, Ja innej możliwości nie widzę. U mnie były rozcinane i nakładane.
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
Ostatnio zmieniony przez Greg_G 6 Kwiecień 2012, 11:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mieleo2 
WDB2021211A482160

Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 116
Skąd: Pasłek
Wysłany: 6 Kwiecień 2012, 10:16   

A może ktoś z Was to przerabiał?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 6