Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
5 min na wolnych obr. a później przy ruszaniu jest biały dym
Autor Wiadomość
k.adamczyk 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 1 Październik 2009, 22:24   5 min na wolnych obr. a później przy ruszaniu jest biały dym

Witam.
Czy ktoś z Was spotkał się już z podobnym przypadkiem.
Gdy auto postoi trochę na wolnych obrotach (ok 5 minumt) to óźniej przy ruszaniu przez jakieś 100 - 200 metrów z wydechu wydostaje się biały dym.
Po czym znika i problem się już nie pojawia. I gdy znowu zostawi się auto na dłużej na wolnych obrotach to problem się powtarza.
Silnik to 2.2 CDI.

Miesiąc temu po przejechaniu 50km z prędkością 170 km/h i zatrzymaniu się na parkingu i pozostawieniu włączonego silnika, po ruszeniu w dalszą drogę po raz pierwszy pojawił się ten problem.
_________________
C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.

 
 
Aloiz 


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 754
Skąd: Sanok
Wysłany: 1 Październik 2009, 22:30   

Możliwe, ze turbo się kończy :wink:
_________________
Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 1 Październik 2009, 22:31   

Standardowy objaw odparowania wody skraplającej się w wydechu.
Jeździj i nic się nie przejmuj :)
Jeżeli jednak to nie to to sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym.
 
 
k.adamczyk 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 1 Październik 2009, 22:50   

Wody w zbiorniczku nie ubywa, stan jest od roku gdy wymieniałem cały płyn jednakowy. Co do skraplającej się wody to też nie to. Ponieważ miesiąc temu, jak pisałem po 30 minutowej jeździe autostradą tak się stało. A tak czy inaczej woda ma kiedy wyparować bo długie trasy są robione.

Co to turbo. Hmm. na razie nie dopuszczam tej mysli do siebie.
Zastanawiam się tylko dlaczego tak się dzieje tylko po dłuższym pozostawieniu auta na wolnych obrotach.
Wiem, że uszkodzony jest regulator ciśnienia listwie wtryskowej. :(
_________________
C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.

 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 2 Październik 2009, 09:16   

Pogodę mamy taką, a nie inną, wilgoć jest wszędzie. Jak stoisz na wolnych obrotach, to sobie pyrka, a jak ruszysz zostają wypychane spaliny z parą.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2 Październik 2009, 09:29   

Niebieski, czarny lub biały może świadczyć o usterce. Podjedź do mechanika i niech podłączy auto pod kompa.
Biały dym może być po nie przepalonej ropie, a może tak być z wielu powodów, przeskoczył pasek rozrządu, przestawił się zapłon, wtryski leją, pompa nie wydala, uszkodzona głowica.
Sprawdź czy nie masz płynu chłodzącego w oleju lub oleju w płynie, czy nie wytwarza ci się ciśnienie w układzie chłodzenia.
Ale na początek: do mechanika i pod kompa
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Październik 2009, 09:31   

k.adamczyk - jeżeli nie pali oleju i nie ubywa płynu chłodzącego, to też bym skłaniał się ku teorii "para wodna". Teraz w okresie jesienno-zimowym taka sytuacja będzie zupełnie normalna.

Najstarsi górale mówią, że w silnikach diesla starszej generacji po dłuższym postoju na wolnych obrotach może polecieć z rury wydechowej dymek - chociaż w przypadku CDI to trudno mówić o silniku "starszej generacji" ;)

Jakie masz objawy uszkodzonego regulatora ciśnienia?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
k.adamczyk 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2 Październik 2009, 18:56   

Daniel napisał/a:
k.adamczyk

Jakie masz objawy uszkodzonego regulatora ciśnienia?


Po pierwsze oryginalny komputer diagnostyczny STAR wykazał usterkę regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej. Objawia się to tym, że po wciśnięciu gazu w podłogę (bardzo mocne dodanie gazu) jadąc powiedzmy w przedziale 20-120 km/h nagle zapala się kontrolka EPC, silnik gaśnie i jest po zawodach. Muszę się zatrzymać i odpalić od nowa.
_________________
C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.

 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 5 Październik 2009, 17:26   

k.adamczyk, a może to ma związek z w/w usterką regulatora?
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,076 sekundy. Zapytań do SQL: 7