5 min na wolnych obr. a później przy ruszaniu jest biały dym |
Autor |
Wiadomość |
k.adamczyk

Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 113 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 22:24 5 min na wolnych obr. a później przy ruszaniu jest biały dym
|
|
|
Witam.
Czy ktoś z Was spotkał się już z podobnym przypadkiem.
Gdy auto postoi trochę na wolnych obrotach (ok 5 minumt) to óźniej przy ruszaniu przez jakieś 100 - 200 metrów z wydechu wydostaje się biały dym.
Po czym znika i problem się już nie pojawia. I gdy znowu zostawi się auto na dłużej na wolnych obrotach to problem się powtarza.
Silnik to 2.2 CDI.
Miesiąc temu po przejechaniu 50km z prędkością 170 km/h i zatrzymaniu się na parkingu i pozostawieniu włączonego silnika, po ruszeniu w dalszą drogę po raz pierwszy pojawił się ten problem. |
_________________ C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.

 |
|
|
|
 |
Aloiz

Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
|
|
|
 |
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 22:31
|
|
|
Standardowy objaw odparowania wody skraplającej się w wydechu.
Jeździj i nic się nie przejmuj
Jeżeli jednak to nie to to sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. |
|
|
|
 |
k.adamczyk

Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 113 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 22:50
|
|
|
Wody w zbiorniczku nie ubywa, stan jest od roku gdy wymieniałem cały płyn jednakowy. Co do skraplającej się wody to też nie to. Ponieważ miesiąc temu, jak pisałem po 30 minutowej jeździe autostradą tak się stało. A tak czy inaczej woda ma kiedy wyparować bo długie trasy są robione.
Co to turbo. Hmm. na razie nie dopuszczam tej mysli do siebie.
Zastanawiam się tylko dlaczego tak się dzieje tylko po dłuższym pozostawieniu auta na wolnych obrotach.
Wiem, że uszkodzony jest regulator ciśnienia listwie wtryskowej. |
_________________ C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.

 |
|
|
|
 |
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 09:16
|
|
|
Pogodę mamy taką, a nie inną, wilgoć jest wszędzie. Jak stoisz na wolnych obrotach, to sobie pyrka, a jak ruszysz zostają wypychane spaliny z parą. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 |
|
|
|
 |
eldorado
LPG BLOS

Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
 |
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 09:31
|
|
|
k.adamczyk - jeżeli nie pali oleju i nie ubywa płynu chłodzącego, to też bym skłaniał się ku teorii "para wodna". Teraz w okresie jesienno-zimowym taka sytuacja będzie zupełnie normalna.
Najstarsi górale mówią, że w silnikach diesla starszej generacji po dłuższym postoju na wolnych obrotach może polecieć z rury wydechowej dymek - chociaż w przypadku CDI to trudno mówić o silniku "starszej generacji"
Jakie masz objawy uszkodzonego regulatora ciśnienia? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
 |
k.adamczyk

Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 113 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 18:56
|
|
|
Daniel napisał/a: | k.adamczyk
Jakie masz objawy uszkodzonego regulatora ciśnienia? |
Po pierwsze oryginalny komputer diagnostyczny STAR wykazał usterkę regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej. Objawia się to tym, że po wciśnięciu gazu w podłogę (bardzo mocne dodanie gazu) jadąc powiedzmy w przedziale 20-120 km/h nagle zapala się kontrolka EPC, silnik gaśnie i jest po zawodach. Muszę się zatrzymać i odpalić od nowa. |
_________________ C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.

 |
|
|
|
 |
carlos

Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 5 Październik 2009, 17:26
|
|
|
k.adamczyk, a może to ma związek z w/w usterką regulatora? |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
 |
|