Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:45 |
tuleje wahacza przod |
Autor |
Wiadomość |
marcin.mmz
((======))
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 148 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 13:33
|
|
|
Czeka i mnie wymiana tych tuleji z tym że jakieś mam i teraz pytanie ile ich idzie na strone? Mam 4 szt. Czy to już wszystkie które są potrzebne? Co ja mam wogóle? hehe.
|
_________________ __C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 13:47
|
|
|
Dolny wahacz mocowany jest do podwozia w dwóch punktach.
Do jednego mocowania na stronę idą po dwie takie gumy (w sumie 4 na obie strony).
Na drugim mocowaniu jest tuleja gumowo metalowa (wciskana w wahacz).
Potrzebujesz wiec jeszcze tych tulei.
Możesz kupić zestaw naprawczy w nim będziesz miał wszystkie elementy.
Koszt zestawu Lemforder to wydatek około 150zł na stronę. |
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 10 Sierpień 2009, 13:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
marcin.mmz
((======))
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 148 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 13:54
|
|
|
Aha czyli na obie strony potrzebuje jeszcze 4 szt. tego co mam i 2 tuleje gumowo metalowe i to drugie miejsce? |
_________________ __C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 13:57
|
|
|
marcin.mmz napisał/a: | Aha czyli na obie strony potrzebuje jeszcze 4 szt. tego co mam i 2 tuleje gumowo metalowe i to drugie miejsce? |
Czekaj czekaj bo chyba źle wytłumaczyłem
Te co masz (sztuk 4) idą po 2 na stronę, natomiast potrzebujesz jeszcze tulei gumowo-metalowych po sztuce na stronę (razem 2 sztuki) |
|
|
|
|
marcin.mmz
((======))
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 148 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 14:15
|
|
|
Tak mi się właśnie zdawało, Dziekuje za info. |
_________________ __C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki |
|
|
|
|
sebek88p
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 94 Skąd: Cerkwica
|
Wysłany: 7 Lipiec 2011, 10:28
|
|
|
Witam, odnowię temat trochę
Mam mały dylemat, chcę sobie wymienić tuleje metalowo-gumowe na wahaczu (komplet). Moim zamierzeniem jest zakupić je samemu i powierzyć wymianę mechanikowi, ponieważ te same, które są na intercarsie (mechanik tylko tam kupuje bo ma karte stałego klienta) są droższe o 150 zł od tych, które można kupić na e-autoparts.pl. Ogólnie to intercars jest chyba najdroższym sklepem.
Moje pytanie jest takie:
Są jakby 2 rodzaje zestawów naprawczych, sprawdzałem na EPC, w intercarsie i e-autoparts, podaje numery OE: A 170 330 00 75 (febi bilstein, 10404, 126 zł) lub A 202 330 00 75 (febi bilstein, 10379, 163 zł). Który z tych 2 numerów OE jest dla mojego mercedesa? Mógłby ktoś pomóc? Chodzi o to że chce wyjść na tym nie przepłacając w intercarsie i żeby zrobić to w miare szybko i sprawnie, żeby nie okazało się że tuleje które zamówie nie będą pasować bo któryś zestaw powinien być typowy, tylko nie wiem który
Mój merc to C180 Classic 10.1996.
http://e-autoparts.pl/zes...tml?review=true
http://e-autoparts.pl/zes...tml?review=true
http://e-autoparts.pl/zes...tml?review=true |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Lipiec 2011, 11:48
|
|
|
sebek88p, imho wszystkie trzy są OK, różnią się tylko producentem. Dziwi mnie 1 i 3 link, dlatego przy tak niewielkiej roznicy cenowej kupiłbym LME (2 link) |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
sebek88p
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 94 Skąd: Cerkwica
|
|
|
|
|
K@MIL
C 220 Diesel---93r.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 179 Skąd: EKU
|
Wysłany: 16 Lipiec 2011, 16:05
|
|
|
sebek88p napisał/a: | Całość wymiana tulei sworzni i robota wyszło 800 zł | tez mnie to czeka .... |
|
|
|
|
KubaV
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 311 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24 Lipiec 2011, 13:30
|
|
|
jak ktoś ma garaż, i trochę samozaparcia i w miarę kompletne i dobre narzędzia i odrdzewiacz to śmiało może zrobić to u siebie w garażu czy pod domem na parkingu bez użycia zacisków do sprężyn i tym bardziej prasy... Jeszcze te zaciskacze można użyć dla ułatwienia ale spokojnie można bez, a kupa kasy zostaje w kieszeni..
Do wybicia tulei używa się dużej nasadki tak aby opierała się o okucie tulei ale przeszła przez otwór w wahaczu + młotek i sworznie wychodzą ale radze zlać porządnie odrdzewiaczem i odczekać chwile, jak to nie pomoże to palniczek w ruch a do samego demontażu wahacza potrzebujemy dwóch lewarków albo lewarka i podstawki metalowej albo w ostateczności ... kłody. Lewarek w próg tak jak przy wymianie koła a podstawka pod wahacz. Opuszczasz auto tak aby delikatnie oparło się na wahaczu i zrównoważyło siłę sprężyny i gotowe, sprawa prasy i ściągacza załatwiona |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau |
|
|
|
|
sebek88p
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 94 Skąd: Cerkwica
|
Wysłany: 24 Lipiec 2011, 14:05
|
|
|
KubaV, masz racje, jeżeli komuś zalezy na kasie to sprawa jest oczywista ja nie przepłaciłem za robote, 100 zł za strone wymiany tulei to moim zdaniem nie dużo ile mechanik ode mnie wziął Chociaż się nie ubrudziłem najdroższe w tym wszystkim były cześci |
|
|
|
|
KubaV
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 311 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24 Lipiec 2011, 14:16
|
|
|
No to fakt ale z autopsji wiem że lepiej zapłacić więcej i kupić te polecane przez wszystkich niż później kupować i bawić sie drugi raz po miesiącu jazdy. No 100 za strone to nie dużo ale zawsze ci te 200 zostaje w kieszeni to raz a dwa, jak robisz to sam w swoim samochodzie to wiadomo że zrobisz to dokładnie i starannie, niż gość który z góry leje na twoje auto i chce iść jak najszybciej do domu. warto też wnętrze otworu na tuleje przesmarować smarem aluminiowym, tak samo wszelkie śruby i sworznie, bo trzeba pamiętać że być może kiedyś będziesz robił to jeszcze raz, a każdy ma możliwość zobaczenia ile sie na wkur.... przy wyciąganiu wtedy docenisz moc smaru xD |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau |
|
|
|
|
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 10 Styczeń 2012, 16:24
|
|
|
KubaV napisał/a: | jak ktoś ma garaż, i trochę samozaparcia i w miarę kompletne i dobre narzędzia i odrdzewiacz to śmiało może zrobić to u siebie w garażu czy pod domem na parkingu bez użycia zacisków do sprężyn i tym bardziej prasy... Jeszcze te zaciskacze można użyć dla ułatwienia ale spokojnie można bez, a kupa kasy zostaje w kieszeni..
Do wybicia tulei używa się dużej nasadki tak aby opierała się o okucie tulei ale przeszła przez otwór w wahaczu + młotek i sworznie wychodzą ale radze zlać porządnie odrdzewiaczem i odczekać chwile, jak to nie pomoże to palniczek w ruch a do samego demontażu wahacza potrzebujemy dwóch lewarków albo lewarka i podstawki metalowej albo w ostateczności ... kłody. Lewarek w próg tak jak przy wymianie koła a podstawka pod wahacz. Opuszczasz auto tak aby delikatnie oparło się na wahaczu i zrównoważyło siłę sprężyny i gotowe, sprawa prasy i ściągacza załatwiona |
Mam do wymiany TYLKO te tuleje gumowe ta druga nie ma grama luzu - czy da sie je wymienić bez demontażu całego wahacza ?
Czy po tych wymianach ustawialiście ponownie geometrię kół ? |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
sebek88p
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 94 Skąd: Cerkwica
|
Wysłany: 10 Styczeń 2012, 16:41
|
|
|
Lonek,
Lonek napisał/a: | Mam do wymiany TYLKO te tuleje gumowe ta druga nie ma grama luzu - czy da sie je wymienić bez demontażu całego wahacza ? |
o których tulejach gumowych piszesz? Tam są tuleje metalowo-gumowe przednie i tylne na wahaczu. Myślę że da się wymienić tuleje bez demontażu całego wahacza. Zwłaszcza jeżeli chodzi o przednie.
Lonek napisał/a: | Czy po tych wymianach ustawialiście ponownie geometrię kół ? |
Po wymianie tulei nie trzeba ustawiać (zależy od tego czy jest śruba z mimośrodem na tylną tuleje czy nie, ja u siebie miałem zwykłą), po założeniu nowych tulei geometria powróciła do stanu fabrycznego. Oczywiście pół rół roku później pojechałem na ustawienie zbieżności i geometrii i nic nie trzeba było ruszać prócz zbieżności |
|
|
|
|
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 10 Styczeń 2012, 16:57
|
|
|
Pisząc o tulejach gumowaych miałem oczywiście na myśli te podwójne które oczywiście sa met-gum.
Tylko uściślijmy które są przednie a które tylne bo mi jak diagnosta powiedział ze tylne do wymiany a one z tego co widziałem to są właśnie te podwójne - a tu niektórzy piszą że podwójne to przednie więc nic z tego juz nie rozumiem |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
|