Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
12 Styczeń 2012, 08:45
tuleje wahacza przod
Autor Wiadomość
marcin.mmz 
((======))


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 148
Skąd: mińsk mazowiecki
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 13:33   

Czeka i mnie wymiana tych tuleji z tym że jakieś mam i teraz pytanie ile ich idzie na strone? Mam 4 szt. Czy to już wszystkie które są potrzebne? Co ja mam wogóle? hehe.

_________________
__C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 13:47   

Dolny wahacz mocowany jest do podwozia w dwóch punktach.
Do jednego mocowania na stronę idą po dwie takie gumy (w sumie 4 na obie strony).
Na drugim mocowaniu jest tuleja gumowo metalowa (wciskana w wahacz).
Potrzebujesz wiec jeszcze tych tulei.
Możesz kupić zestaw naprawczy w nim będziesz miał wszystkie elementy.
Koszt zestawu Lemforder to wydatek około 150zł na stronę.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 10 Sierpień 2009, 13:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcin.mmz 
((======))


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 148
Skąd: mińsk mazowiecki
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 13:54   

Aha czyli na obie strony potrzebuje jeszcze 4 szt. tego co mam i 2 tuleje gumowo metalowe i to drugie miejsce?
_________________
__C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 13:57   

marcin.mmz napisał/a:
Aha czyli na obie strony potrzebuje jeszcze 4 szt. tego co mam i 2 tuleje gumowo metalowe i to drugie miejsce?

Czekaj czekaj bo chyba źle wytłumaczyłem ;)
Te co masz (sztuk 4) idą po 2 na stronę, natomiast potrzebujesz jeszcze tulei gumowo-metalowych po sztuce na stronę (razem 2 sztuki) :D
 
 
marcin.mmz 
((======))


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 148
Skąd: mińsk mazowiecki
Wysłany: 10 Sierpień 2009, 14:15   

Tak mi się właśnie zdawało, Dziekuje za info.
_________________
__C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 7 Lipiec 2011, 10:28   

Witam, odnowię temat trochę :)

Mam mały dylemat, chcę sobie wymienić tuleje metalowo-gumowe na wahaczu (komplet). Moim zamierzeniem jest zakupić je samemu i powierzyć wymianę mechanikowi, ponieważ te same, które są na intercarsie (mechanik tylko tam kupuje bo ma karte stałego klienta) są droższe o 150 zł od tych, które można kupić na e-autoparts.pl. Ogólnie to intercars jest chyba najdroższym sklepem.

Moje pytanie jest takie:

Są jakby 2 rodzaje zestawów naprawczych, sprawdzałem na EPC, w intercarsie i e-autoparts, podaje numery OE: A 170 330 00 75 (febi bilstein, 10404, 126 zł) lub A 202 330 00 75 (febi bilstein, 10379, 163 zł). Który z tych 2 numerów OE jest dla mojego mercedesa? Mógłby ktoś pomóc? Chodzi o to że chce wyjść na tym nie przepłacając w intercarsie i żeby zrobić to w miare szybko i sprawnie, żeby nie okazało się że tuleje które zamówie nie będą pasować bo któryś zestaw powinien być typowy, tylko nie wiem który :)

Mój merc to C180 Classic 10.1996.

http://e-autoparts.pl/zes...tml?review=true
http://e-autoparts.pl/zes...tml?review=true
http://e-autoparts.pl/zes...tml?review=true
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Lipiec 2011, 11:48   

sebek88p, imho wszystkie trzy są OK, różnią się tylko producentem. Dziwi mnie 1 i 3 link, dlatego przy tak niewielkiej roznicy cenowej kupiłbym LME (2 link) :D
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 16 Lipiec 2011, 13:40   

Camel-, dzięki za podpowiedź, kupiłem tuleje lemfordera 300 zł 2 komplety na 2 wahacze :) Okazało się po zdjęciu wahaczy że sworznie też nie są w najlepszym stanie, z prawej strony mało brakowało mu do rozpadu na części pierwsze. Całość wymiana tulei sworzni i robota wyszło 800 zł ale znacząca poprawa w prowadzeniu :)

Zamieszczam zdjęcia jak zniszczone miałem tuleje :D

http://imageshack.us/phot...20110715177.jpg


http://imageshack.us/phot...20110715176.jpg


http://imageshack.us/phot...10715152209.jpg


http://imageshack.us/phot...10715152155.jpg
 
 
K@MIL 
C 220 Diesel---93r.

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 179
Skąd: EKU
Wysłany: 16 Lipiec 2011, 16:05   

sebek88p napisał/a:
Całość wymiana tulei sworzni i robota wyszło 800 zł
tez mnie to czeka ....
 
 
KubaV 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 311
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 24 Lipiec 2011, 13:30   

jak ktoś ma garaż, i trochę samozaparcia i w miarę kompletne i dobre narzędzia i odrdzewiacz to śmiało może zrobić to u siebie w garażu czy pod domem na parkingu bez użycia zacisków do sprężyn i tym bardziej prasy... Jeszcze te zaciskacze można użyć dla ułatwienia ale spokojnie można bez, a kupa kasy zostaje w kieszeni..
Do wybicia tulei używa się dużej nasadki tak aby opierała się o okucie tulei ale przeszła przez otwór w wahaczu + młotek i sworznie wychodzą ale radze zlać porządnie odrdzewiaczem i odczekać chwile, jak to nie pomoże to palniczek w ruch :) a do samego demontażu wahacza potrzebujemy dwóch lewarków albo lewarka i podstawki metalowej albo w ostateczności ... kłody. Lewarek w próg tak jak przy wymianie koła a podstawka pod wahacz. Opuszczasz auto tak aby delikatnie oparło się na wahaczu i zrównoważyło siłę sprężyny i gotowe, sprawa prasy i ściągacza załatwiona
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 24 Lipiec 2011, 14:05   

KubaV, masz racje, jeżeli komuś zalezy na kasie to sprawa jest oczywista :) ja nie przepłaciłem za robote, 100 zł za strone wymiany tulei to moim zdaniem nie dużo ile mechanik ode mnie wziął :) Chociaż się nie ubrudziłem :) najdroższe w tym wszystkim były cześci ;)
 
 
KubaV 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 311
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 24 Lipiec 2011, 14:16   

No to fakt ale z autopsji wiem że lepiej zapłacić więcej i kupić te polecane przez wszystkich niż później kupować i bawić sie drugi raz po miesiącu jazdy. No 100 za strone to nie dużo ale zawsze ci te 200 zostaje w kieszeni to raz a dwa, jak robisz to sam w swoim samochodzie to wiadomo że zrobisz to dokładnie i starannie, niż gość który z góry leje na twoje auto i chce iść jak najszybciej do domu. warto też wnętrze otworu na tuleje przesmarować smarem aluminiowym, tak samo wszelkie śruby i sworznie, bo trzeba pamiętać że być może kiedyś będziesz robił to jeszcze raz, a każdy ma możliwość zobaczenia ile sie na wkur.... przy wyciąganiu :D wtedy docenisz moc smaru xD
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau
 
 
Lonek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 307
Skąd: P-sl
Wysłany: 10 Styczeń 2012, 16:24   

KubaV napisał/a:
jak ktoś ma garaż, i trochę samozaparcia i w miarę kompletne i dobre narzędzia i odrdzewiacz to śmiało może zrobić to u siebie w garażu czy pod domem na parkingu bez użycia zacisków do sprężyn i tym bardziej prasy... Jeszcze te zaciskacze można użyć dla ułatwienia ale spokojnie można bez, a kupa kasy zostaje w kieszeni..
Do wybicia tulei używa się dużej nasadki tak aby opierała się o okucie tulei ale przeszła przez otwór w wahaczu + młotek i sworznie wychodzą ale radze zlać porządnie odrdzewiaczem i odczekać chwile, jak to nie pomoże to palniczek w ruch :) a do samego demontażu wahacza potrzebujemy dwóch lewarków albo lewarka i podstawki metalowej albo w ostateczności ... kłody. Lewarek w próg tak jak przy wymianie koła a podstawka pod wahacz. Opuszczasz auto tak aby delikatnie oparło się na wahaczu i zrównoważyło siłę sprężyny i gotowe, sprawa prasy i ściągacza załatwiona



Mam do wymiany TYLKO te tuleje gumowe ta druga nie ma grama luzu - czy da sie je wymienić bez demontażu całego wahacza ?

Czy po tych wymianach ustawialiście ponownie geometrię kół ?
_________________
------------
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 10 Styczeń 2012, 16:41   

Lonek,

Lonek napisał/a:
Mam do wymiany TYLKO te tuleje gumowe ta druga nie ma grama luzu - czy da sie je wymienić bez demontażu całego wahacza ?


o których tulejach gumowych piszesz? Tam są tuleje metalowo-gumowe przednie i tylne na wahaczu. Myślę że da się wymienić tuleje bez demontażu całego wahacza. Zwłaszcza jeżeli chodzi o przednie.

Lonek napisał/a:
Czy po tych wymianach ustawialiście ponownie geometrię kół ?


Po wymianie tulei nie trzeba ustawiać (zależy od tego czy jest śruba z mimośrodem na tylną tuleje czy nie, ja u siebie miałem zwykłą), po założeniu nowych tulei geometria powróciła do stanu fabrycznego. Oczywiście pół rół roku później pojechałem na ustawienie zbieżności i geometrii i nic nie trzeba było ruszać prócz zbieżności :)
 
 
Lonek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 307
Skąd: P-sl
Wysłany: 10 Styczeń 2012, 16:57   

Pisząc o tulejach gumowaych miałem oczywiście na myśli te podwójne które oczywiście sa met-gum.

Tylko uściślijmy które są przednie a które tylne bo mi jak diagnosta powiedział ze tylne do wymiany a one z tego co widziałem to są właśnie te podwójne - a tu niektórzy piszą że podwójne to przednie więc nic z tego juz nie rozumiem :cry:
_________________
------------
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,074 sekundy. Zapytań do SQL: 6