Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
12 Styczeń 2012, 08:45
tuleje wahacza przod
Autor Wiadomość
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Maj 2012, 22:35   

Greg_G, do przodu i do tyłu?
Tam luz może być bo to tuleja "skrętna", ale nie do przodu/tyłu :roll: Generalnie odkręćcie śrubę i odchylcie wahacz. Jak guma w środku pęknięta = wymiana. Nie mają dużej żywotności. 60-100 tys km.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Maj 2012, 23:10   

Greg_G, przerabiałem to w zeszłym tyg, tak jak Camel napisał, jeżeli guma już "nie teges" to do zmiany.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 7 Maj 2012, 12:52   

Panowie, a jakie są objawy w prowadzeniu auta jak guma jest 'nie teges' ?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Maj 2012, 16:57   

Greg_G, nosi na koleinach? ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 7 Maj 2012, 17:17   

Czy ja wiem...poczytałem trochę na forum, o objawach zużytego amorka drgań układu kierowniczego i wydaje mi się, że mój może się kwalifikować do wymiany....
Czy ta tuleja może mieć podobne objawy do niego?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Maj 2012, 20:39   

Greg_G, amorek jest do wymiany wtedy, jak odkręcisz jedno mocowanie i chcesz nim szarpać, a on nie ma oporów żadnych. Dość nerwowa kierownica podczas jazdy po nierównościach. Natomiast ze sprawnym czuć to tak, że w pozycji na wprost kierownica w niedużej odległości chodzi cięzko i w pewnym momencie czuć lekko przełamanie oporu amortyzatorka, i dalej jest całkiem normalnie.
Tulej raczej nie słychać, nie będą stukać, za to urwana będzi zgrabnie przesuwać koło do przodu i do tyłu zmieniając jednocześnie kąty PK, WSZ oraz zbieżności nosząc autem po drodze.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 7 Maj 2012, 20:54   

Delikatny ruch tulei przód-tył zawsze występuje. Ale są to wartości rzędu 1-2mm.
Tuleja zbudowana jest tak iż nie jest wypełniona po brzegi gumą wewnątrz, więc diagnoza organoleptyczno-wzrokowa wskazana i zazwyczaj wystarczająca.
Wywalonych tulei nie słychać ale na prowadzenie mają duży wpływ co Camel zresztą opisał :)
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 7 Maj 2012, 22:17   

Dzięki bardzo za podpowiedzi. Tuleja na drugim wahaczu też ma luz, ale mniejszy niż na pierwszym.
Może faktycznie już siada. Najlepiej było by wymienić już pewnie obie. Zastanawiam się tylko czy zakupić same tuleje czy ten zestaw naprawczy. Czy warto od razu się szarpać na wszystko skoro jeszcze się trzyma..
http://e-autoparts.pl/zes...z-p-217391.html
http://e-autoparts.pl/zes...z-p-218081.html
Niby oba zestawy takie same ale cena różna- Chodzi pewnie o nr podwozia- Trzeba się tym sugerować?
Były inne wahacze? Mój nr podwozia to : a624788.
Amorka nie odkręciłem-( Do wymiany potrzeba unosić samochód? Zauważyłem, że amorek zaczepia od drążek przy próbie wyjęcia, gdy samochód na kołach...), ale kierownice mam wg mnie za lekką- Wydaje mi się, że była kiedyś sztywniejsza, i tak samo wydaje mi się jak się przejechałem kawałeczek espritem Przemka, że u Niego jest sztywniejsza.
Camel- napisał/a:
Dość nerwowa kierownica podczas jazdy po nierównościach.

Właśnie tak mam.
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 7 Maj 2012, 22:24   

Camel- napisał/a:
Nie mają dużej żywotności. 60-100 tys km.

Eeee bez jaj. Właśnie tulejki w wahaczach mają żywotność większą niż reszta :mrgreen:
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Maj 2012, 15:29   

carlos, akurat mógłbym to powiedzieć o przednich tulejach dolnego wahacza, ale nie o tylnych ;)

Greg_G napisał/a:
Właśnie tak mam.

Bardzo możliwe, że amortyzatorek padł.
Z ciekawostek podam (co pisałem), że u mnie różnica ze żuzytym i sprawnym amortyzatorkiem jest nieduża. :roll:

Greg_G napisał/a:
Amorka nie odkręciłem-( Do wymiany potrzeba unosić samochód?

Nie trzeba, ja go wymieniłem z kanału ;)

Greg_G napisał/a:
Były inne wahacze? Mój nr podwozia to : a624788.

Nie było. Zmian w tylnych tulejach nie było. Należy tylko pamiętać, żeby je wsadzić tak jak zostały wyciągnięte.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Maj 2012, 16:54   

Camel- napisał/a:
Należy tylko pamiętać, żeby je wsadzić tak jak zostały wyciągnięte.


A jakie mogą być skutki nie zrobienia tego w ten sposób? Z ciekawości :)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Maj 2012, 19:35   

Abdul, nigdy nie próbowałem, ale przede wszystkim te tulejki muszą pozwolić wahaczowi się delikatnie obracać (zwłaszcza przy skręcie kołem) a jak źle się je zamontuje to najprawdopodobniej się zerwą :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 8 Maj 2012, 22:31   

Camel- napisał/a:
jak źle się je zamontuje to najprawdopodobniej się zerwą


A do tego problem z geometrią :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Maj 2012, 07:54   

Camel-, Jary, to muszę to sprawdzić, bo po wymianie zrobiłem ok. 400km i właśnie coś zbieżność mi się nie podoba (a była ustawiana po wymianie) no i od czasu do czasu wydaje mi się że coś dziwnie skrzypnie, przed wymianą była całkowita cisza chociaż tuleje były zjechane...
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 10 Maj 2012, 19:05   

Cytat:
carlos, akurat mógłbym to powiedzieć o przednich tulejach dolnego wahacza, ale nie o tylnych

Póki co nie było potrzeby ingerencji w tylne zawieszenie (prawie 400kkm na liczniku w tym własne 160kkm) a sprawdzam regularnie, a na przodzie dwie tulejki dolnego wahacza robione też w sumie niewiele :mrgreen:
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,164 sekundy. Zapytań do SQL: 10