Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 18:17
kąty pochylenia
Autor Wiadomość
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 23 Luty 2011, 19:16   

Łukasz napisał/a:
Jerzy..............


dzięki zadzwonię :)
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Luty 2011, 12:48   

Nie wiem co to za serwisy tam macie, ale u mnie pełna geometria (ze sprawdzeniem kątów, ew. regulacja to dopłata) z ustawianiem, to koszt 150zł, oczywiście nie serwis MB, ale normalny.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Luty 2011, 13:22   

U mnie 100zł laserowa i paredziesiąt w SKP
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 15 Listopad 2011, 15:42   

Dołacze sie do tematu z troche innym problemem.
Jaka jest wartość graniczna wychylenia koła tylnego ? Nie chodzi mi o kąt w jakim powinno byc koło, tylko jak najbardziej można je pochylić nie w strone negatywu /--\ tylko przeciwnie o tak: \--/
chodzi o to, ze po uderzaniu w krawężnik koło stało pod kątem i tył wyglądal mniej wiecej tak \--| jedno koło było pochylone. zmienione jest całe tylne zawieszenie z tej strony na nowe. niestety nadal koło stoi \--| oczywiscie mniej niż było ale jednak bardzo rażąco i nie zdatnie do jazdy.
wiem, ze jest śruba na mimośrodzie i owalnym otworze przy jednym z wachaczy, ale czy pochylenie koła rzędu 5 stopni uda się zniwelować ?
wózek i wszystkie mocowania wyglądają na proste, przy montażu wszystkie śruby pasowały idealnie, wchodziły bez problemów. stąd moje zdziwienie po zamontowaniu wszystkiego...
dodam, ze wachacze i drążki dostały i jest to na nich widoczne gołym okiem, bo są po prostu pogięte. Po wymianine nie wiele się zmieniło a wszystkie są proste.
_________________»
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Listopad 2011, 17:53   

Musiał wózek dostać nie ma siły... chyba, że jego też przesunęło. A jak wyglądają mocowania przy piaście?
Ze względu na tylny napęd koło musi być w negatywie.

Z kanału byłoby wszystko widać, bo wózek jest mniejwięcej symetryczny.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 15 Listopad 2011, 18:56   

dodam że jak by ktoś chciał wiedzieć żeby lepiej wózka nie prostować.
operacja bardzo pracochłonna, bardzo duża siła jest potrzebna, a efekty prostowania mogą jeszcze pogorszyć sytuację. jedno się sprostuje a drugie przegnie. jeśli nawet na diagnostyce będzie ok, to podczas jazdy będzie duża kołyska.
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 15 Listopad 2011, 20:02   

Panowie, Pytam jaki jest max kąt pochylenia jaki mozna uzyskac, wiem tez ze musi byc negatyw. Co do wózka i oglądania z kanału, patrzyłem. Jest równiutko oczywiście na oko. a co do wymiany jesli okaże się ze dostał to nie bede nawet myslał o prostowaniu, zbyt ważny element. tym bardziej ze wymiana nie stanowi wielkiego problemu.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Listopad 2011, 20:05   

TraczU, przez neta nic nie można pomóc. Najprościej miarka w rękę i mierzyć. To też w sumie jest "na oko" ale przynajmniej jest jakiś punkt odniesienia. Może znajdziesz co jest wygięte i co trzeba naprawić/wymienić.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 15 Listopad 2011, 22:50   

Camel-, no innego wyjscia niema. Spróbuje najpierw wypchnąc na max ta sróbe na której jest rególacja, mam wrazenie ze az tyle nie zdziałam ale zobaczymy. w tym momencie jest wysunięte maksymalnie jak tylko się da.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Al Capone 

Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21 Grudzień 2017, 20:38   

Czas odświeżyć trochę ten wiekowy temat. Wymieniałem kiedyś lewy wahacz ze względu na korozje. Przy okazji auto dostało też nowe sworznie, drążek kierowniczy, łożyska, tulejke ramienia drążka i amortyzator drążka. Po tej operacji udałem sie na geometrie i dostałem taki wydruk:


Pochylenie prawego koła nie było w normie. Obserwowałem ścinanie prawej opony na zewnętrznej krawędzi i tendencje do ściągania auta w prawo. Jako że W202 nie ma regulacji pochylenia koła i kąta wyprzedzenia swożnia zwrotnicy myślałem że może tuleje w prawym wahaczu są wywalone bo w sumie tylko to zostało niezrobione. Co ciekawe tylna tulejka kierunkowa była założona w zupełnie innej pozycji niż powinna a przednia była założona bez tego małego metalowego łącznika w środek. Dodatkowo zamiast zaprasowane to były nabite jakimś młotem :| :x :evil: to jeszcze robota francuskich mechaniorów. :roll:

Wskoczyły nowe tulejki na wahacz i znów sprawdzenie geometrii:


Tutaj szok. :shock: Mało tego ,że pochylenie koła nie uległo poprawie to inne parametry są poza skalą. Dziwi mnie jednak to ,że wartości są w sumie podobne a zakresy są zupełnie inne. Nie wiem z czego to wynika. Auto nadal znosi mi w prawo i już nie wiem czego sie chwycić. Z przodu wszystko jest nowe poza wahaczami górnymi które na sworzniu nie mają luzów. Diagnosta rozkłada ręce i nie potrafi mi pomóc.

Z rozmowy z nim wywnioskowałem ,że może to być krzywa zwrotnica, wypracowane sprężyny, amortyzator ? Proszę was o jakieś rady bo nie wiem co z tym robić. :(
_________________
C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 21 Grudzień 2017, 20:56   

Al Capone napisał/a:
Czas odświeżyć trochę ten wiekowy temat. Wymieniałem kiedyś lewy wahacz ze względu na korozje. Przy okazji auto dostało też nowe sworznie, drążek kierowniczy, łożyska, tulejke ramienia drążka i amortyzator drążka. Po tej operacji udałem sie na geometrie i dostałem taki wydruk:
[url=https://images83.fotosik.pl/943/cb2a44f55893eaccmed.jpg]Obrazek[/URL]

Pochylenie prawego koła nie było w normie. Obserwowałem ścinanie prawej opony na zewnętrznej krawędzi i tendencje do ściągania auta w prawo. Jako że W202 nie ma regulacji pochylenia koła i kąta wyprzedzenia swożnia zwrotnicy myślałem że może tuleje w prawym wahaczu są wywalone bo w sumie tylko to zostało niezrobione. Co ciekawe tylna tulejka kierunkowa była założona w zupełnie innej pozycji niż powinna a przednia była założona bez tego małego metalowego łącznika w środek. Dodatkowo zamiast zaprasowane to były nabite jakimś młotem :| :x :evil: to jeszcze robota francuskich mechaniorów. :roll:

Wskoczyły nowe tulejki na wahacz i znów sprawdzenie geometrii:
[url=https://images83.fotosik.pl/943/8891d7d0bfeac303med.jpg]Obrazek[/URL]

Tutaj szok. :shock: Mało tego ,że pochylenie koła nie uległo poprawie to inne parametry są poza skalą. Dziwi mnie jednak to ,że wartości są w sumie podobne a zakresy są zupełnie inne. Nie wiem z czego to wynika. Auto nadal znosi mi w prawo i już nie wiem czego sie chwycić. Z przodu wszystko jest nowe poza wahaczami górnymi które na sworzniu nie mają luzów. Diagnosta rozkłada ręce i nie potrafi mi pomóc.

Z rozmowy z nim wywnioskowałem ,że może to być krzywa zwrotnica, wypracowane sprężyny, amortyzator ? Proszę was o jakieś rady bo nie wiem co z tym robić. :(

Moje podejrzenie pada na powypadkową przeszłość. Jak 99% aut z Francji.
 
 
 
Al Capone 

Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22 Grudzień 2017, 15:31   

a myślisz ,że jest jakaś szansa żeby sprawdzić czy auto miało strzała i czy jakieś mocowanie zostało wygięte?
_________________
C 220D Elegance 1995r
WDB2021211A286480
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 22 Grudzień 2017, 17:45   

Al Capone napisał/a:
a myślisz ,że jest jakaś szansa żeby sprawdzić czy auto miało strzała i czy jakieś mocowanie zostało wygięte?

Jedź do magików co robią takie rzeczy . U ciebie może da się wyregulować śrubami regulacyjnymi.
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 27 Grudzień 2017, 10:46   

Al Capone napisał/a:
Auto nadal znosi mi w prawo i już nie wiem czego sie chwycić.

Znosi w prawo bo tył masz źle wyregulowany przecież, a od początku nikt tego nie poprawił jak widać - jak Ci ustawią zbieżność tyłu na równo i kąt znoszenia będzie 0 to powinno być dobrze i bez ściągania. Resztą bym się nie przejmował, bo chyba odchyłki są minimalne.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
marcinsud 


Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Styczeń 2018, 12:40   

Dopiszę się do tematu ze swoim problemem, niedawno dostałem strzała w tył auta (ubezpieczyciel policzył całkę, ale nie o tym) Auto niby nie ściąga, ale też nie miałem okazji tego sprawdzić, bo drogi w poznaniu raczej należą do fatalnych. Czy jest w ogóle sens jechać sprawdzić geometrię? Bo jeśli i tak nie da się skorygować ewentualnej zmiany to chyba lepiej sobie odpuścić i szukać innego auta. Z zewnątrz widać że błotnik tylny za kołem się przegiął i zmniejszyła się szpara przy tylnych drzwiach. Klapa się domyka z lekkim problemem, a wszystkie drzwi otwierają się bez problemów. Zderzak o dziwo prawie cały (panzerwagen). Mam hak i podejrzewam, że podłużnice mógł mi wygiąć, ale stan zdrowia nie pozwala mi na wygibasy pod autem. Na razie śmigam autem zastępczym, ale trzeba pomyśleć co z tym zrobić.

Żeby było zabawniej na początku grudnia wymieniłem wszystkie elementy gumowe w przednim zawieszeniu :)
_________________
C180 wdb2020181a324391
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,173 sekundy. Zapytań do SQL: 10