To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wyje most w MERC C-180 1.8 96r

Adaśko - 4 Czerwiec 2008, 13:27

Borat napisał/a:
Szkoda, ze na wielu forach takie dyskusje czesto koncza sie nieporozumieniami.
Bo jak to gdzieś słyszałem, :mb: do czegoś zobowiązuje :wink:
Daniel - 4 Czerwiec 2008, 14:31

Szanowni Koledzy - Borat i Adaśko

Wszyscy z nas po trochu mają rację, ale prawdziwą rację ma zawsze ten co pisał instrukcje eksploatacji MB - nie ma sensu podważać doświadczenia Mercedesa.

Tak dla ciekawości (to do kolegi Borat-a) - NIE CHCE być traktowany jak złośliwiec, sam też parę razy lekko minąłem się z prawdą, ale bardzo Cie prosze nie pisz rzeczy, które są niemożliwe - w tylnym moście nie mogą znależć się opiłki!!!!!!! to jest jedyna przekłądnia, która pracuje bez żadnej mozliwości uszkodzenia uzębienia. Opiłki mogą pojawić się tylko w ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów. W ręcznej np. przy przełączaniu ze "zgrzytami". oczywiście mówimy o eksploatacji zgodnej z przeznaczeniem samochodu - jak wspomniałem wczesniej np. drifting nie jest NORMALNĄ eksploatacją

reansumując - olej w moście wymienia się tylko podczas remontu przekładni. co do sprawdzania poziomu oleju co 20tkm - no chyba nie muszę nikomu tłumaczyć jak sprawdza się poziom oleju w tylnym moście!!!!!!!!!! a sprawdza się na ewentualnośc wycieków.

i jeszcze jedno - jeżeli most wyje to (NAJCZĘŚCIEJ) jest przyczyną (jak pisałem wcześniej) nieprawidłowej eksploatacji. taką przyczyną może być jazda na zbyt niskim poziomie oleju (z powodu wycieków)

jest jeszcze jedna sprawa - która dotyczy większości z nas. My kupujemy używane samochody, nigdy nie ma 100% pewności jak były eksploatowane, bo ja w dziadków emedrytów, którzy wyjeżdzali raz na tydzien do kościoła, to już dawno przestałem wierzyć. Tak naprawdę aby uczciwie ocenić eksploatację naszych MB powinniśmy je kupić jako nowe i przejechać kilkaset tysięcy kilometrów - czego wszystkim życzę :)

G. - 4 Czerwiec 2008, 15:00

Daniel, weź tylko pod uwagę fakt, że instrukcję pisze się dla samochodów nowych, na gwarancji. Podejrzewam, że przez cały okres gwarancyjny nie ma potrzeby wymiany wspomnianych płynów, więc producent o tym nie wspomina (bo i po co, jeszcze ktoś zmieni i będą problemy). A po upływie gwarancji - rób co chcesz.

Sam zastanawiam się nad wymianą, ale wiem, że powinien zrobić to fachowiec, a nie pierwszy lepszy mechanik z kanałem. Dlatego na razie, dopóki nie mam problemów, zostawię tak jak jest. A jak problemy się pojawią, to.. to wtedy pomyślę ;-) Chociaż mam cichą nadzieję, że nie będę musiał. Bardzo tego nie lubię :-)

Nie podważam w tym miejscu technologii, wiedzy i kompetencji producenta naszych :mb: To tylko moje prywatne dywagacje :-)

Aloiz - 4 Czerwiec 2008, 15:05

Ja ostatnio wymieniłem Profilaktycznie olej w Skrzyni i w moście....... niedawno bylem pod autem sprawdzić czy nie ma gdzieś wycieków i jak na razie suchutko..... wiec dużo zależy kto i jak to zrobił..... Wszystko zalane Olejami :mb:
Daniel - 4 Czerwiec 2008, 15:19

Gomezio napisał/a:
Daniel, weź tylko pod uwagę fakt, że instrukcję pisze się dla samochodów nowych, na gwarancji. Podejrzewam, że przez cały okres gwarancyjny nie ma potrzeby wymiany wspomnianych płynów, więc producent o tym nie wspomina (bo i po co, jeszcze ktoś zmieni i będą problemy). A po upływie gwarancji - rób co chcesz.

Sam zastanawiam się nad wymianą, ale wiem, że powinien zrobić to fachowiec, a nie pierwszy lepszy mechanik z kanałem. Dlatego na razie, dopóki nie mam problemów, zostawię tak jak jest. A jak problemy się pojawią, to.. to wtedy pomyślę ;-) Chociaż mam cichą nadzieję, że nie będę musiał. Bardzo tego nie lubię :-)

Nie podważam w tym miejscu technologii, wiedzy i kompetencji producenta naszych :mb: To tylko moje prywatne dywagacje :-)


MB nie przewiduje wymiany oleju (np. tylny most) tylko podczas okresu gwarancji (który trwa raptem dwa lata) ale przez cały okres eksploatacji samochodu - to jest istotna różnica

[ Dodano: 4 Czerwiec 2008, 15:22 ]
z wymiana (lub nie) oleju jest podobnie jak z plynem w chlodnicy - MB przewiduje wymiane co 15 lat lub 250 tkm - a jak pojedziesz do mechanika to ci powie: " e tam panie, ja bym wymienil, to tylko pare zlotych a ile spokoju" - to jest powszechne podejscie

a ja bede ciagle powtarzal - nie po to ktos opracowal rozwiazanie wydluzajace wymiane plynu, aby ktos inny to podeptal

[ Dodano: 4 Czerwiec 2008, 15:22 ]
z wymiana (lub nie) oleju jest podobnie jak z plynem w chlodnicy - MB przewiduje wymiane co 15 lat lub 250 tkm - a jak pojedziesz do mechanika to ci powie: " e tam panie, ja bym wymienil, to tylko pare zlotych a ile spokoju" - to jest powszechne podejscie

a ja bede ciagle powtarzal - nie po to ktos opracowal rozwiazanie wydluzajace wymiane plynu, aby ktos inny to podeptal

G. - 4 Czerwiec 2008, 15:30

Daniel napisał/a:
MB nie przewiduje wymiany oleju (np. tylny most) tylko podczas okresu gwarancji (który trwa raptem dwa lata) ale przez cały okres eksploatacji samochodu - to jest istotna różnica


Jest to powiedziane wprost czy w ogóle się o tym nie wspomina?

Może wreszcie ktoś podzieli się swoim "Service Heft" ze mną ;-)

Adaśko - 4 Czerwiec 2008, 15:32

Dla zobrazowania tego wszystkiego strona na temat oleju w skrzyni i moście.
Daniel - 4 Czerwiec 2008, 15:34

jasno i prosto :)
G. - 4 Czerwiec 2008, 15:36

Ale czy to jest oficjalna wykładnia MB? :D
Adaśko - 4 Czerwiec 2008, 15:48

Z tej książki, jest ona w naszym dziale do ściągnięcia
Daniel - 4 Czerwiec 2008, 15:57

Gomezio napisał/a:
Ale czy to jest oficjalna wykładnia MB? :D



[.........] cenzura :) :) :D :D

Borat - 4 Czerwiec 2008, 16:35

Daniel napisał/a:
w tylnym moście nie mogą znależć się opiłki!!!!!!!


To, że nie ma zgrzytów nie oznacza, że nie ma opiłków. Nie mówie tutaj o opiłkach które moga Ci rece pokroić ale o tym co wytracą sie z kół zębatych podczas ich normalnej pracy. Bardzo małe opiłki, któe krążąc z olejem wpadaja z powrotem pod przemiał i tak przy długo nie wymienianym oleju proces zużycia narasta lawinowo.

Tak jak już kiedys wspomnialem... książka SAM NAPRAWIAM, nie jest dla mnie oficjalnym zaleceniem serwisowym. A nawet jesli, to oficjalne zalecenie serwisowe w DE mowi, zeby nie wymieniac oleju w ASB, a skrzynki leca... dlatego wymiana pomoze (co czuc przy zmianie biegow), a juz na pewno nie zaszkodzi!
Daniel napisał/a:
MB przewiduje wymiane co 15 lat lub 250 tkm - a jak pojedziesz do mechanika to ci powie: " e tam panie, ja bym wymienil, to tylko pare zlotych a ile spokoju" - to jest powszechne podejscie


nie wiem dlaczego tak uparcie bronisz teorii, ze prawie nic sie nie wymienia. To sa tylko chemikalia ktore po pewnym czasie traca swoje właściwości. Nie rozumiem również w czym stary olej czy płyn jest lepszy od nowego?

Adaśko - 4 Czerwiec 2008, 16:49

Ale o ASB jest opisane w tym miejscu.

[ Dodano: 4 Czerwiec 2008, 16:50 ]
Przekładnia główna, a skrzynia biegów to chyba dwie odrębne rzeczy, temat dotyczy tylnego mostu, nie mylmy pojęć.

Borat - 4 Czerwiec 2008, 16:55

Adaśko napisał/a:
Ale o ASB jest opisane w tym miejscu.


Chodzi mi o to, że zalecenia serwisowe nie zawsze są poprawne. Przytaczam przykład skrzyni biegów bo ten przypadek widziałem na własne oczy.

Adaśko - 4 Czerwiec 2008, 17:00

Ok, myślę że to powinno znaleźć się w dziale o ASB


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group