To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wymiana silnika w 202 z 200D na jaki?

pawelciech - 6 Lipiec 2009, 13:40
Temat postu: Wymiana silnika w 202 z 200D na jaki?
Serdecznie witam
Odziedziczyłem po ojcu w202 z silnikiem 200D. Ma on przejechane ponad 600 tys km i jazda pod górke wymaga dużej redukcji biegów. Wyczuwalny jest duży spadek mocy. Naprawa silnika z oryginalnych części jest bardzo droga więc zastanawiam sie nad wymianą silnika na taki z teoretycznym przebiegiem ~ 200 tys.
Czy można bez żadnych przeróbek wstawić wiekszy silnik (bez wymiany skrzyni, mastu elektroniki, zawieszenia silnika itp). np 220D lub 250D

Bardzo proszę o info.

konradkar - 6 Lipiec 2009, 14:16

raczej nikt Tobie nie odpowie na to pytanie juz poruszalem ten temat. Jedno Ci powiem
zmiana silnika to:
zmiana i skrzyni
zmiana walu napedowego
i zmaiana mostu napedowego
zmiana komputera sterujacego jednastka napedowa
jezeli jest asd to i musisz pogrzebac w desce rozdzielczej

pawelciech - 6 Lipiec 2009, 14:18

Czyli pozostaje zamontowanie takiego jaki był.
Dzięki za info

BolzZ - 6 Lipiec 2009, 14:39

Ja bym raczej spróbował doczytać na temat skrzyni w 200d i 220d, wydaje mi się że wrzucenie 220D zamiast 200D nie wymaga wymiany skrzyni, mostu, wału itd.
konradkar - 7 Lipiec 2009, 11:15

z tego co wiem 220D mialy montowane dwa numery skrzyn manualnych wec nie wiem czym moga sie roznic- albo innym stopem metali :) albo co gorsza dla Ciebie przelozeniem bo wtedy most do wymiany
Camel- - 7 Lipiec 2009, 11:43

konradkar, najwyżej będzie słabszy vmax (albo taki sam) a będzie silniejszy. ;)
carlos - 7 Lipiec 2009, 12:39

Bazując na danych TUTAJ KLIK wychodzi na to, że 200D 220D i 250D miały te same mosty, te same skrzynie. Różnice są tylko w przełożeniach 4 biegowych automatów a i to są niewielkie różnice. IMO są w pełni zamienne pod tym względem ale jakiś kwiatek zawsze może wyjść po drodze :P
konradkar - 9 Lipiec 2009, 15:26

to by bylo super bo przymierzam sie do kupienia anglika z silnikiem 250 TD i jestem ciekawy jak z mocowaniami mtu napedowego, alu silnika cz to wszystko pasuje bo z kompem chyba sobie dam rad , do rzedowych pomp chyba bardzo rozwinietej elektroniki nie stosowali :)

Rzucalem juz nieraz temat na forum niestety bez dpowiedzi, oze ktos wie cos na ten temat, glownie mocowanie silnika (wkoncu to bedzie 5 cylindrow) albo na 220Cdi tylko ze to juz jest pewnie inna bajka. Pozdrawiam i czekam na info



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group