Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:56 |
Wymiana silnika w 202 z 200D na jaki? |
Autor |
Wiadomość |
pawelciech
Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 7 Skąd: ciechanów
|
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 13:40 Wymiana silnika w 202 z 200D na jaki?
|
|
|
Serdecznie witam
Odziedziczyłem po ojcu w202 z silnikiem 200D. Ma on przejechane ponad 600 tys km i jazda pod górke wymaga dużej redukcji biegów. Wyczuwalny jest duży spadek mocy. Naprawa silnika z oryginalnych części jest bardzo droga więc zastanawiam sie nad wymianą silnika na taki z teoretycznym przebiegiem ~ 200 tys.
Czy można bez żadnych przeróbek wstawić wiekszy silnik (bez wymiany skrzyni, mastu elektroniki, zawieszenia silnika itp). np 220D lub 250D
Bardzo proszę o info. |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 14:16
|
|
|
raczej nikt Tobie nie odpowie na to pytanie juz poruszalem ten temat. Jedno Ci powiem
zmiana silnika to:
zmiana i skrzyni
zmiana walu napedowego
i zmaiana mostu napedowego
zmiana komputera sterujacego jednastka napedowa
jezeli jest asd to i musisz pogrzebac w desce rozdzielczej |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
pawelciech
Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 7 Skąd: ciechanów
|
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 14:18
|
|
|
Czyli pozostaje zamontowanie takiego jaki był.
Dzięki za info |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Lipiec 2009, 14:39
|
|
|
Ja bym raczej spróbował doczytać na temat skrzyni w 200d i 220d, wydaje mi się że wrzucenie 220D zamiast 200D nie wymaga wymiany skrzyni, mostu, wału itd. |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 11:15
|
|
|
z tego co wiem 220D mialy montowane dwa numery skrzyn manualnych wec nie wiem czym moga sie roznic- albo innym stopem metali albo co gorsza dla Ciebie przelozeniem bo wtedy most do wymiany |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 11:43
|
|
|
konradkar, najwyżej będzie słabszy vmax (albo taki sam) a będzie silniejszy. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 7 Lipiec 2009, 12:39
|
|
|
Bazując na danych TUTAJ KLIK wychodzi na to, że 200D 220D i 250D miały te same mosty, te same skrzynie. Różnice są tylko w przełożeniach 4 biegowych automatów a i to są niewielkie różnice. IMO są w pełni zamienne pod tym względem ale jakiś kwiatek zawsze może wyjść po drodze |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 9 Lipiec 2009, 15:26
|
|
|
to by bylo super bo przymierzam sie do kupienia anglika z silnikiem 250 TD i jestem ciekawy jak z mocowaniami mtu napedowego, alu silnika cz to wszystko pasuje bo z kompem chyba sobie dam rad , do rzedowych pomp chyba bardzo rozwinietej elektroniki nie stosowali
Rzucalem juz nieraz temat na forum niestety bez dpowiedzi, oze ktos wie cos na ten temat, glownie mocowanie silnika (wkoncu to bedzie 5 cylindrow) albo na 220Cdi tylko ze to juz jest pewnie inna bajka. Pozdrawiam i czekam na info |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
|