To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - regulacja obrotów silnika

cracof - 20 Sierpień 2009, 23:48
Temat postu: regulacja obrotów silnika
Dobry wieczór :)

zauważyłem, że silnik w mojej celince kręci się na wolnych obrotach trochę za szybko. na oko około 800rpm. wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt, że linka przy potencjometrze gazu jest delikatnie luźna więc obniżenie za pomocą pokrętła odpada. ktoś zna jakiś "magiczny" sposób na obniżenie napięcia przy sterowniku pompy wtryskowej?

pozdrawiam

Adaśko - 21 Sierpień 2009, 10:21

Nie ma regulacji obrotów :) , linka nie ma być naprężona, 800 obr to właściwy pułap przy założeniu, że jest silnik rozgrzany. Obrotomierz nie jest tak wyskalowany byś mógł określić obroty dokładnie. Jakie obroty miałeś wcześniej? Jeżeli wymieniłeś filtr powietrza ostatnio, lub olej może być że obroty wzrosły nieznacznie, jednak po paru dniach powinny wrócić do poprzedniej wartości. Nie manipuluj z obrotami nawet jak zobaczysz jakieś śrubki "niby do regulacji", bo możesz narobić bałaganu.
cracof - 21 Sierpień 2009, 10:29

oleju ani filtra powietrza jeszcze nie wymieniałem. słyszałem za to, że prawidłowe obroty dla niego to 650-750 obrotów. nawet na oryginalnej nalepce pod maską (gdzie są również podane temperatury pracy) jest wskazanie 650 - 750. faktem jest, że na "oko" sprawdzałem :)
Adaśko - 21 Sierpień 2009, 10:40

Ja bym się tym nie przejmował, ale zwracałbym uwagę czy dalej nic się nie dzieje w postaci coraz wyższych obrotów. Może okazać się, że dzisiaj wsiądziesz i będzie wszystko jak dawniej.
cracof - 21 Sierpień 2009, 10:44

nie przeszkadza mi to jakoś specjalnie prócz tego, że trochę więcej pali aniżeli powinien. ciężko mi powiedzieć od kiedy problem występuje, najlepszą odpowiedzią byłoby "od zawsze", czyli odkąd pamiętam :) ponadto jak się wsłuchasz w pracę silnika to wyczujesz podwyższone obroty zamiast delikatnego, charakterystycznego "klekotania"
G. - 21 Sierpień 2009, 10:49

cracof napisał/a:
trochę więcej pali aniżeli powinien

Trochę czyli ile?

cracof - 21 Sierpień 2009, 10:54

ja zakładam, że przy podniesionych obrotach więcej pali niż paliłby przy mniejszych :mrgreen:
konkretnie co do spalania, to jak w stopce, ok 8,4L/100km po mieście

Adaśko - 21 Sierpień 2009, 12:45

cracof napisał/a:
ja zakładam, że przy podniesionych obrotach więcej pali niż paliłby przy mniejszych :mrgreen:
tylko pozornie, przecież nie stoisz cały czas na wolnych obrotach, a takie spalanie jak podajesz w mieście jest katalogowe biorąc pod uwagę korki i częste stanie i przyspieszanie.
cracof - 21 Sierpień 2009, 13:38

w takim razie odpuszczę sobie zabawę z regulacją obrotów :) niemniej jednak chciałbym zaspokoić ciekawość i dowiedzieć się w jaki sposób można zmniejszyć


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group