Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:42 |
regulacja obrotów silnika |
Autor |
Wiadomość |
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 20 Sierpień 2009, 23:48 regulacja obrotów silnika
|
|
|
Dobry wieczór
zauważyłem, że silnik w mojej celince kręci się na wolnych obrotach trochę za szybko. na oko około 800rpm. wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt, że linka przy potencjometrze gazu jest delikatnie luźna więc obniżenie za pomocą pokrętła odpada. ktoś zna jakiś "magiczny" sposób na obniżenie napięcia przy sterowniku pompy wtryskowej?
pozdrawiam |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 10:21
|
|
|
Nie ma regulacji obrotów , linka nie ma być naprężona, 800 obr to właściwy pułap przy założeniu, że jest silnik rozgrzany. Obrotomierz nie jest tak wyskalowany byś mógł określić obroty dokładnie. Jakie obroty miałeś wcześniej? Jeżeli wymieniłeś filtr powietrza ostatnio, lub olej może być że obroty wzrosły nieznacznie, jednak po paru dniach powinny wrócić do poprzedniej wartości. Nie manipuluj z obrotami nawet jak zobaczysz jakieś śrubki "niby do regulacji", bo możesz narobić bałaganu. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 10:29
|
|
|
oleju ani filtra powietrza jeszcze nie wymieniałem. słyszałem za to, że prawidłowe obroty dla niego to 650-750 obrotów. nawet na oryginalnej nalepce pod maską (gdzie są również podane temperatury pracy) jest wskazanie 650 - 750. faktem jest, że na "oko" sprawdzałem |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 10:40
|
|
|
Ja bym się tym nie przejmował, ale zwracałbym uwagę czy dalej nic się nie dzieje w postaci coraz wyższych obrotów. Może okazać się, że dzisiaj wsiądziesz i będzie wszystko jak dawniej. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 10:44
|
|
|
nie przeszkadza mi to jakoś specjalnie prócz tego, że trochę więcej pali aniżeli powinien. ciężko mi powiedzieć od kiedy problem występuje, najlepszą odpowiedzią byłoby "od zawsze", czyli odkąd pamiętam ponadto jak się wsłuchasz w pracę silnika to wyczujesz podwyższone obroty zamiast delikatnego, charakterystycznego "klekotania" |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 10:49
|
|
|
cracof napisał/a: | trochę więcej pali aniżeli powinien |
Trochę czyli ile? |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 10:54
|
|
|
ja zakładam, że przy podniesionych obrotach więcej pali niż paliłby przy mniejszych
konkretnie co do spalania, to jak w stopce, ok 8,4L/100km po mieście |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 12:45
|
|
|
cracof napisał/a: | ja zakładam, że przy podniesionych obrotach więcej pali niż paliłby przy mniejszych | tylko pozornie, przecież nie stoisz cały czas na wolnych obrotach, a takie spalanie jak podajesz w mieście jest katalogowe biorąc pod uwagę korki i częste stanie i przyspieszanie. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 21 Sierpień 2009, 13:38
|
|
|
w takim razie odpuszczę sobie zabawę z regulacją obrotów niemniej jednak chciałbym zaspokoić ciekawość i dowiedzieć się w jaki sposób można zmniejszyć |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
|