To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Czujnik temperatury wnętrza

Javoreczek - 2 Październik 2009, 10:23
Temat postu: Czujnik temperatury wnętrza
Otóż pytanie mam nastepujące: czy samochód bez klimatyzacji, o nr VIN jak w podpisie, wyposażony w sterownik ogrzewania o numerze (chyba) 2028300985 (czyli najprostrzy, bez żadnych przycisków pomiędzy gałkami) powinien posiadać wspomniany w tytule czujnik temperatury wnętrza w obudowie lampki.
Pytam, bo u mnie takiego czujnika nie ma. W miejscu natomiast, w którym w innych samochodach są przyciski obsługujące klimatyzacje, obieg zamkniety itp, jest u mnie krateczka w której jest otwór i znajduje się tam element przypominający termistor.
Rzecz cała w tym, że ogrzewanie zaczęło być potrzebne, a u mnie żyje ono troche własnym życiem :|
Gdyby ktoś znalazł w WIS'ie np schemat połączeń sterownika w tej wersji, to byłbym dozgonnie wdzięczny :wink:

Camel- - 2 Październik 2009, 13:29

Javoreczek, upewniłeś się, że to wina czujnika? :)
Javoreczek - 2 Październik 2009, 17:09

Na poczatek się własnie chciałem upewnić, że to nie jest wina jego braku :wink:
Camel- - 2 Październik 2009, 20:04

Spojrzę w EPC jak to jest rozwiązane :)
Javoreczek - 3 Październik 2009, 11:24

Byłbym wdzięczny.
Co prawda patrzyłem w ruskim EPC on-line i własnie dopiero potem nabrałem wątpliwości, bo wczesniej byłem prawie pewien, ze u mnie czujnika w lampce być nie powinno.

Camel- - 3 Październik 2009, 19:59

Dwa razy podchodziłem do EPC i nie mogłem znaleźc tego czunika. Zbyt powierzchownie były zawsze te elementy opisane, bez rezystorków i czujników. Może poszukam numeru katalogowego, ale pewnie moje EPC i tak go nie znajdzie w swojej bazie... :?
Kowal - 4 Październik 2009, 14:40

Javoreczek, u mnie tak samo nie ma tego czujnika (jeśli dobrze zrozumiałem że chodzi o ten w lampce podsufitkowej) i ogrzewanie chodzi prawidłowo
Javoreczek - 5 Październik 2009, 10:58

Dzieki Kowal, to mnie troche uspokoiłeś :wink:

Camel-, tak jak napisałem wczesniej, EPC zdrążyłem i tylko wątpliwosci nabrałem. Tu trzeba czegoś mocniejszego, także w mocy pozostaje moje prośba, jakby się komuś chciało zerknąc w jakimś WIS'ie, jak wygląda ta częśc instalacji mojego samochodu.

btx - 5 Październik 2009, 11:51

Cytat:
Rzecz cała w tym, że ogrzewanie zaczęło być potrzebne, a u mnie żyje ono troche własnym życiem


Tak na poczatek. Zobacz zaworki pod maska od strony pasazera, moze sie zacinaja.

Javoreczek - 5 Październik 2009, 12:03

btx, pliiiizzzz... nie zapisałem się tu przedwczoraj :mrgreen:
Tego typu podstawowe rzeczy ogarnąłem już dawno, a ogrzewanie działa, tylko temperaturę reguluje nie tak jak bym sobie to wyobrażał :wink:

Camel- - 5 Październik 2009, 18:50

Javoreczek, a jak reguluje? Może wszystko jest ok? :P
btx - 5 Październik 2009, 23:05

poniosło mnie 8)
Javoreczek - 6 Październik 2009, 09:20

Camel- napisał/a:
Javoreczek, a jak reguluje? Może wszystko jest ok? :P


Otóż reguluje w zasadzie poprawnie, choć efekty dla pasażerów są kiepskie.
Gałki ustawione mam na białem polu i generalnie ich nie ruszam. Kiedy jest ciepło, to nie grzeje, kiedy jest zimno grzeje. Nie ma problemu, kiedy jade 20 min. do roboty. Wsiadam do zimnego samochodu, ogrzewanie się włącza i zaraz jest ciepło. Problem się robi, gdy w samochodzie mam spędzić godzinę, albo dlużej. Wtedy cała ta konsola środkowa nagrzewa się, przy czym nie robi się oczywiscie ciepła, tylko osiąga powiedzmy temperature pokojową. Problem w tym, że ogrzewa się ona nie od powietrza w kabinie, tylko od czegos pod spodem (obudowy nagrzewnicy, radia, czy ChGW czego jeszcze), skutkiem czego jest cieplejsza niż powietrze w kabinie. Czujnik umieszczony wewnątrz sterownikia oczywiście równiez osiąga tą temperaturę (bo nie ma żadnego wiatraczka, który by wymuszał obieg powietrza) i ogrzewanie mysli, że już się nagrzało, zmniejsza intensywnośc grzania i z kratek zaczyna lecieć letnie powietrze - niewystarczające do zapewnienia komfortowych warunków wewnątrz. Przekręcenie gałek na czerwone pole niewiele daje, bo powietrze robi się tylko troche bardziej letnie. Oczwiście można przekręcić gałkę na maxa, aż pstryknie wyłącznik w srodku, tylko, że wtedy robi się w środku sauna, więc tez nie o to chodzi.
Irytuje mnie to bardzo, delikatnie mówiąc. Dlatego właśnie się zacząłem zastanawiać, co może być nie tak, bo sterowanie wykonuje swoją pracę jak najbardziej właściwie, tylko lokalizacja czujnika jest trochę chybiona. Przyszło mi zatem do głowy, że może jednak powinieniem mieć tez ten czujnik w obudowie lampki.
W tej chwili otwieram sobie trochę środkowy nawiew z zimnym powietrzem i ustawiam go na maxa w dół. Troche niby pomaga, ale to chyba nie powinno tak być. Już mi do głowy przychodzą takie pomysły, żeby jakiś wiatraczek nad tym czujnikiem zamontować :mrgreen:

Camel- - 6 Październik 2009, 14:06

Javoreczek, hehe no rozumiem :)

Javoreczek napisał/a:
Już mi do głowy przychodzą takie pomysły, żeby jakiś wiatraczek nad tym czujnikiem zamontować

Ale prościej będzie zmienić miejsce tego termistora. Może być w konsoli ale z dala od nagrzewającego się miejsca; może nawet tam gdzie jest choć lekki ruch powietrza. :)

Powiedz mi jeszcze czy sprawdzałeś róznice z jazdą z otwartym i zamkniętym szyberdachem? :)

Javoreczek - 6 Październik 2009, 16:47

Camel- napisał/a:
Ale prościej będzie zmienić miejsce tego termistora. Może być w konsoli ale z dala od nagrzewającego się miejsca; może nawet tam gdzie jest choć lekki ruch powietrza. :)


Myslałem o tym, ale jakoś tak nie mam sumienia aż tak to przerabiać

Camel- napisał/a:
Powiedz mi jeszcze czy sprawdzałeś róznice z jazdą z otwartym i zamkniętym szyberdachem? :)


Nie sprawdzałem, ale jak jest mi zimno to jakoś tak mi nie wpada do głowy jeszcze szyber otwierać :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group