|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 26 Styczeń 2012, 18:40 |
Czujnik temperatury wnętrza |
Autor |
Wiadomość |
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 10:23 Czujnik temperatury wnętrza
|
|
|
Otóż pytanie mam nastepujące: czy samochód bez klimatyzacji, o nr VIN jak w podpisie, wyposażony w sterownik ogrzewania o numerze (chyba) 2028300985 (czyli najprostrzy, bez żadnych przycisków pomiędzy gałkami) powinien posiadać wspomniany w tytule czujnik temperatury wnętrza w obudowie lampki.
Pytam, bo u mnie takiego czujnika nie ma. W miejscu natomiast, w którym w innych samochodach są przyciski obsługujące klimatyzacje, obieg zamkniety itp, jest u mnie krateczka w której jest otwór i znajduje się tam element przypominający termistor.
Rzecz cała w tym, że ogrzewanie zaczęło być potrzebne, a u mnie żyje ono troche własnym życiem
Gdyby ktoś znalazł w WIS'ie np schemat połączeń sterownika w tej wersji, to byłbym dozgonnie wdzięczny |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 13:29
|
|
|
Javoreczek, upewniłeś się, że to wina czujnika? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 17:09
|
|
|
Na poczatek się własnie chciałem upewnić, że to nie jest wina jego braku |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 20:04
|
|
|
Spojrzę w EPC jak to jest rozwiązane |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Październik 2009, 11:24
|
|
|
Byłbym wdzięczny.
Co prawda patrzyłem w ruskim EPC on-line i własnie dopiero potem nabrałem wątpliwości, bo wczesniej byłem prawie pewien, ze u mnie czujnika w lampce być nie powinno. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Październik 2009, 19:59
|
|
|
Dwa razy podchodziłem do EPC i nie mogłem znaleźc tego czunika. Zbyt powierzchownie były zawsze te elementy opisane, bez rezystorków i czujników. Może poszukam numeru katalogowego, ale pewnie moje EPC i tak go nie znajdzie w swojej bazie... |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Październik 2009, 14:40
|
|
|
Javoreczek, u mnie tak samo nie ma tego czujnika (jeśli dobrze zrozumiałem że chodzi o ten w lampce podsufitkowej) i ogrzewanie chodzi prawidłowo |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Październik 2009, 10:58
|
|
|
Dzieki Kowal, to mnie troche uspokoiłeś
Camel-, tak jak napisałem wczesniej, EPC zdrążyłem i tylko wątpliwosci nabrałem. Tu trzeba czegoś mocniejszego, także w mocy pozostaje moje prośba, jakby się komuś chciało zerknąc w jakimś WIS'ie, jak wygląda ta częśc instalacji mojego samochodu. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 5 Październik 2009, 11:51
|
|
|
Cytat: | Rzecz cała w tym, że ogrzewanie zaczęło być potrzebne, a u mnie żyje ono troche własnym życiem |
Tak na poczatek. Zobacz zaworki pod maska od strony pasazera, moze sie zacinaja. |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Październik 2009, 12:03
|
|
|
btx, pliiiizzzz... nie zapisałem się tu przedwczoraj
Tego typu podstawowe rzeczy ogarnąłem już dawno, a ogrzewanie działa, tylko temperaturę reguluje nie tak jak bym sobie to wyobrażał |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Październik 2009, 18:50
|
|
|
Javoreczek, a jak reguluje? Może wszystko jest ok? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 5 Październik 2009, 23:05
|
|
|
poniosło mnie |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Październik 2009, 09:20
|
|
|
Camel- napisał/a: | Javoreczek, a jak reguluje? Może wszystko jest ok? |
Otóż reguluje w zasadzie poprawnie, choć efekty dla pasażerów są kiepskie.
Gałki ustawione mam na białem polu i generalnie ich nie ruszam. Kiedy jest ciepło, to nie grzeje, kiedy jest zimno grzeje. Nie ma problemu, kiedy jade 20 min. do roboty. Wsiadam do zimnego samochodu, ogrzewanie się włącza i zaraz jest ciepło. Problem się robi, gdy w samochodzie mam spędzić godzinę, albo dlużej. Wtedy cała ta konsola środkowa nagrzewa się, przy czym nie robi się oczywiscie ciepła, tylko osiąga powiedzmy temperature pokojową. Problem w tym, że ogrzewa się ona nie od powietrza w kabinie, tylko od czegos pod spodem (obudowy nagrzewnicy, radia, czy ChGW czego jeszcze), skutkiem czego jest cieplejsza niż powietrze w kabinie. Czujnik umieszczony wewnątrz sterownikia oczywiście równiez osiąga tą temperaturę (bo nie ma żadnego wiatraczka, który by wymuszał obieg powietrza) i ogrzewanie mysli, że już się nagrzało, zmniejsza intensywnośc grzania i z kratek zaczyna lecieć letnie powietrze - niewystarczające do zapewnienia komfortowych warunków wewnątrz. Przekręcenie gałek na czerwone pole niewiele daje, bo powietrze robi się tylko troche bardziej letnie. Oczwiście można przekręcić gałkę na maxa, aż pstryknie wyłącznik w srodku, tylko, że wtedy robi się w środku sauna, więc tez nie o to chodzi.
Irytuje mnie to bardzo, delikatnie mówiąc. Dlatego właśnie się zacząłem zastanawiać, co może być nie tak, bo sterowanie wykonuje swoją pracę jak najbardziej właściwie, tylko lokalizacja czujnika jest trochę chybiona. Przyszło mi zatem do głowy, że może jednak powinieniem mieć tez ten czujnik w obudowie lampki.
W tej chwili otwieram sobie trochę środkowy nawiew z zimnym powietrzem i ustawiam go na maxa w dół. Troche niby pomaga, ale to chyba nie powinno tak być. Już mi do głowy przychodzą takie pomysły, żeby jakiś wiatraczek nad tym czujnikiem zamontować |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Październik 2009, 14:06
|
|
|
Javoreczek, hehe no rozumiem
Javoreczek napisał/a: | Już mi do głowy przychodzą takie pomysły, żeby jakiś wiatraczek nad tym czujnikiem zamontować |
Ale prościej będzie zmienić miejsce tego termistora. Może być w konsoli ale z dala od nagrzewającego się miejsca; może nawet tam gdzie jest choć lekki ruch powietrza.
Powiedz mi jeszcze czy sprawdzałeś róznice z jazdą z otwartym i zamkniętym szyberdachem? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Październik 2009, 16:47
|
|
|
Camel- napisał/a: | Ale prościej będzie zmienić miejsce tego termistora. Może być w konsoli ale z dala od nagrzewającego się miejsca; może nawet tam gdzie jest choć lekki ruch powietrza. |
Myslałem o tym, ale jakoś tak nie mam sumienia aż tak to przerabiać
Camel- napisał/a: | Powiedz mi jeszcze czy sprawdzałeś róznice z jazdą z otwartym i zamkniętym szyberdachem? |
Nie sprawdzałem, ale jak jest mi zimno to jakoś tak mi nie wpada do głowy jeszcze szyber otwierać |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,137 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|