To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Motor stop

pavel - 5 Listopad 2009, 13:03
Temat postu: Motor stop
Jechalem autostradą i nagle silnik mi zgasł. zjechalem na pobocze i stanalem.
Swiece wymienione tydzien temu. filtr paliwa rok temu.
zajrzalem pod maską i wszystko w porzadku, nic podejrzanego. Próbowalem zapalic i nic.
wezwalem pomoc drogową, przycholowali mi do mojego parkingu. Nastepnego dnia spróbowalem zapalic. Zapalił od razu i wszystko dobrze gra. Co to moglo być?
Silnik pochodzil troche, dalem 3000 obrotów przez minutę. Wcale mi nie zgasł.

Moje podejrzenia:

1. Pompa paliwowa dobiega końca.
2. Kostka do pompy paliwowej zuzyta.
3. Pordzewiale uziemienie pompy paliwowej.

Jakie moga byc jeszcze inne przyczyny?
Mercedes C180 94 rok, Benzyna przebieg 210 tys km

pozdrawiam.

Adaśko - 5 Listopad 2009, 13:21

pavel napisał/a:
3. Pordzewiale uziemienie pompy paliwowej.
:shock: :?: A imobiliser brałeś pod uwagę?
ZODIAK - 5 Listopad 2009, 13:43

Witam!

Sprawdz to: przekaźnik sterujący pompą wtryskową.

Pozdro

Daniel - 5 Listopad 2009, 14:18

pavel napisał/a:
Jakie moga byc jeszcze inne przyczyny?


Ciekawy przypadek... Ja mimo wszystko w tej sytuacji (nawet jeżeli w tej chwili wszystko jest OK) podpiął bym pod komputer - jakieś błędy muszą być zapisane, które mogą wskazywać na przyczynę unieruchomienia samochodu.

Przyczyny które napisałeś oczywiście mogą być, ale dalsze diagnozowanie to wróżenie z fusów - choć obstawiał bym na przyczynę typowo elektryczną - sprawdź podłączenia wiązek elektrycznych do jednostki sterującej silnika - nie myłeś ostatnio sinika ? :)

pavel - 5 Listopad 2009, 14:32

dzieki za szybkie odpowiedzi.
przed chwila poszedlem do samochodu zapalic silnik. zapalil i chodzi swietnie. Az boje sie wyjechac w droge bo znowu cholera moze mi silnik zgasnac i znow nie zapale.

W szwecji holowanie to astronomiczna i bezszczelna cena!!!!!! Zaplacilem za holowanie 1200 koron to jakies 450 zlotych (6 km do domu).!!!!!!!


odpowiedzi:

1.Immobilizera nie mam. :mb: przed liftem

2. przekaznik: patrzylem. bezpiecznik 10 A caly.

3. Tak. mylem silnik przed wymiana swiec w zeszlym tygodniu Karcherem.

4. zamowilem termin na 10 listopada by wlaczyc pod komputer.

Daniel - 5 Listopad 2009, 14:43

pavel napisał/a:
3. Tak. mylem silnik przed wymiana swiec w zeszlym tygodniu Karcherem.


No to już masz potencjalna przyczynę unieruchomienia samochodu...

Oczywiście z podpięcia pod komputer bym nie rezygnował.

Zdejmij wszystkie osłony, może gdzieś jest jeszcze woda (wilgoć) po myciu, posprawdzaj połączenia elektryczne - wszystko to co woda mogła "zaatakować". Jeżeli masz możliwość, to przedmuchaj wszystko sprężonym powietrzem. Najlepiej by było postawić samochód w ciepłym garażu na dwie, trzy nocki tak aby wszystko mogło spokojnie odparować.

pavel - 5 Listopad 2009, 14:58

Daniel napisał/a:
pavel napisał/a:
3. Tak. mylem silnik przed wymiana swiec w zeszlym tygodniu Karcherem.


No to już masz potencjalna przyczynę unieruchomienia samochodu...

Oczywiście z podpięcia pod komputer bym nie rezygnował.

Zdejmij wszystkie osłony, może gdzieś jest jeszcze woda (wilgoć) po myciu, posprawdzaj połączenia elektryczne - wszystko to co woda mogła "zaatakować". Jeżeli masz możliwość, to przedmuchaj wszystko sprężonym powietrzem. Najlepiej by było postawić samochód w ciepłym garażu na dwie, trzy nocki tak aby wszystko mogło spokojnie odparować.


super porada!!!
podjade pod stacje, gdzie maja kompresor i podmucham. niestety cieplego pomieszczenia nie mam.

oczywiscie ze podjade pod komputer, moze cos innego wykryje, czego ja nie wiem.

madzara31 - 5 Listopad 2009, 20:14

Odkręć pokrywę od świec i cewek.Pod ciśnieniem włazi tam woda i szybko nie chce odparować.
Nex@pl - 5 Listopad 2009, 22:12

Ja nie wiem co to za moda z tym karcherem. Ja pryskałem opryskiwaczem delikatnie, żeby woda nie wlazła tam gdzie nie powinna, po 3 godzinach odpaliłem i pojechałem :) Tyle, że to było na wiosne przy temp. 25 stopni.
Marcin13736 - 5 Listopad 2009, 23:38

Kiedyś miałem problem z inną marką samochodu, ale... Rano zapalał idealnie ale po osiągnięciu temperatury pracy ( 80-90st C) gasł. Po kilku minutach odpalał normalnie i tak w kółko. Jak się okazało- MODUŁ ZAPLONU. Co ciekawe- czasami uszkodzony nie działa jak jest ciepły, a zimny pracuje bez zarzutu.
Trochę przypomina mi twoją sytaucję...więc może to u ciebie też się sprawdzi. Czekamy na rozwiązanie... Pozdrawiam :)

cak87 - 6 Listopad 2009, 00:47

xCOBRAx i Marcin13736, maja racje, sprawdz ten przekaznik, jak pompa nie podaje paliwa to stuknij w ten przekaznik, powinien zadzialac, mialem to samo tydzien temu, rozrusznik krecil i nie zalapal. kumpel rozebral ten przekaznik i co sie okazalo... luty sie rozlaczyly, po zlutowaniu smiga jak lala.
noc - 6 Listopad 2009, 00:52

Objaw czujnika obrotów wału korbowego.
pavel - 7 Listopad 2009, 12:41

Dzieki za nastepne szybkie odpowiedzi.
Wczoraj wzialem samochod i pojezdzilem po miescie i super. Zadnych problemow z silnikiem. ale mimo wszystko pojade we wtorek pod komputer.
Mam zamiar kupic nowa pompe paliwowa i wymienic razem z filtrem dla pewnosci.
:mb: ma juz przeciez 15 lat.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group