To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - Ustawianie pozycji zero/zamkniętej szyberdachu

Camel- - 15 Listopad 2009, 17:14
Temat postu: Ustawianie pozycji zero/zamkniętej szyberdachu
Witajcie

W końcu nadszedł ten dzień, a mianowicie niedziela rano, kiedy ręce mnie swędziały i nie miałem co ze sobą zrobić.

Postanowiłem ustawić pozycję zamkniętą szyberdachu, tak aby podczas jazdy nie było słychać od niego żadnych odgłosów.

Już w wielu C-klasach widziałem, że szyberdach po zamknięciu zapada się za nisko. Tutaj przedstawiam krótki tutorial jak się do tego zabrać. :) W tym temacie opisuje jak to zrobić w przypadku szyberdachu w wersji blaszanej. Na końcu wszystkich kroków napisałem na czym polega różnica między szyberdachami blaszanymi a szklanymi.

:arrow: Krok 1.
Otwieramy szyberdach do połowy, może ciut więcej, a następnie wkładamy śrubokręt (lub klin) między wykładzinę a blachę szyberdachu. Warto poświecić sobie tam latarką, bo musimy wypiąć dwa plastikowe zatrzaski.



:arrow: Krok 2.
Następnie odpiętą z zatrzasków wykładzinę, wyginamy na środku, delikatnie w kierunku wnętrza samochodu. W tym momencie ciągniemy ją do przodu pojazdu. Warto dla ułatwienia w pewnym momencie otworzyć szyberdach do końca. Wyciągamy wykładzinę górą.

:arrow: Krok 3.
Jeśli udało nam się wyciągnąc podsufitkę, to zamykamy szyberdach i wsiadamy do środka. Powinniśmy ujrzeć mniejwięcej taki widok.



:arrow: Krok 4.
Przypatrzmy się co mamy po lewej i prawej stronie szyberdachu. Dla strony lewej (kierowcy): wystająca szyna dla podsufitki (niebieski), a kawałek dalej trzy śruby TORX (czerwony) którymi regulujemy wysokośc blachy. Rozmiar... nie pamiętam :) , lepiej przygotować sobie komplet porządnych Torxów :)



:arrow: Krok 5.
Uzbrając się w cierpliwość, odkręcamy śrubę środkową i np. tylną z jednej strony. Pamiętajmy, żeby zostawić jedną śrubę (przednią lub tylną) zawsze zakręconą - to ułatwi nam manewrowanie, szczególnie jeśli robimy daszek w pojedynke.
Zwróćmy także uwagę, że podczas podnoszenia płatu szyberdachu porusza się nam także mechanizm, także weźmy poprawkę przy ustawianiu płaszczyzny.

:arrow: Krok 6.
Samo ustawienie, a raczej "parametry" jakimi powinna się cechować ustawiona blacha to 0-1mm różnicy między płaszczyzną dachu a płaszczyzną szyberdachu.

Jednak podczas pierwszego podejścia ustawiłem wszystkie cztery punkty na zero a mimo to szyberdach odzywał się już przy 60kmh. Podczas ustawiania, testy wykonywałem bez założonej podsufitki, także tutaj zabawa była niemal jak "w aptece".



Ostatecznie ustawiłem przód 1mm poniżej płaszczyzny dachu, a tył 1mm wyżej. Do 120kmh jest CISZA (szybciej w zasadzie nie jechałem :) ). A o to przecież chodziło. Narzędzie pomiarowe - moneta jedno-złotowa :) Odległość A 140 mm.

:arrow: Krok 7.
Teraz wystarczy sprawdzić czy aby na pewno nam wyszło ;) Ostatecznie składamy uprzednio wymytą :P podsufitkę w taki sposób, aby weszła podpowiednio w ślizgi o których była mowa w punkcie 4. (niebieski kolor trójkąta). W przeciwnym przypadku będziemy mieli problem z uchyleniem szyberdachu. Czyli jeżeli chcemy się upewnić, czy dobrze założyliśmy podsufitkę - uchylmy szyberdach. Mi się udało dopiero po ~10 podejściu. Ostatecznie wpinamy plastikowe zatrzaski w plastikowe gniazda w blaszy.


Powodzenia i życzę miłego używania bezgłośnego dachu :mrgreen:


PS. Jedyna różnica między szyberdachami szklanymi a blaszanymi polega na podsufitce, której w szklanej w zasadzie nie ma (można ją odsunąc do tyłu). Tam, aby się dostać do śrub mocujących okno (a nie blachę) trzeba ściągnąc uszczelki falowane po obu stronach szyby. A reszta jest ta sama :)

perzu126 - 15 Listopad 2009, 21:59

To ja u siebie muszę zrobić to samo. Jak zamknę szyber, to już przy ok 60km/h jest huragan gdzieś w podsufitce :? Wystarczy delikatnie go ponieść i jest spokój. Nie wiedziałem o co chodzi- myślałem, że to może wina uszczelki
Camel- - 16 Listopad 2009, 14:35

perzu126 napisał/a:
To ja u siebie muszę zrobić to samo. Jak zamknę szyber, to już przy ok 60km/h jest huragan gdzieś w podsufitce Wystarczy delikatnie go ponieść i jest spokój. Nie wiedziałem o co chodzi- myślałem, że to może wina uszczelki

Ja też tak myślałem. Uszczelke mam starą i poprzecieraną, a jak to zwykle bywa - używki szukać próżno, a oryginał drogi. Ale postanowiłem ustawić szyberdach no i jak ręką odjął :) Polecam każdemu :)

Marcin Pop. - 16 Listopad 2009, 15:14

U mnie w pozycji zamkniętej szyberdach jest idealnie równo z dachem. Nic nie piszczy, nic nie świszczy. Obojętnie przy jakiej prędkości - jest cisza :) .
dziki77 - 16 Listopad 2009, 15:20

Camel-, kawał dobrej roboty! :D dziś zrobiłem daszek u siebie, cos ze strony kierowcy huczało:) po zdjeciu podsufitki zobaczyłem aż taka szpare (słabe zdjęcia :( ):



po regulacji już nic nie prześwituje i nie wieje :mrgreen: a wyglada teraz tak:



Spowrotem podsufitkę udało mi sie założyc za pierwszym razem, aż się zdziwilem :D bez problemu weszła w te prowadnice zaznaczone na niebiesko:)
Zachęcam tych co musza do regulacji, to nic strasznego:) pozdrawiam!

perzu126 - 16 Listopad 2009, 16:48

I ja jestem po regulacji szyberdachu:) Wyszło tak, że przód muszę mieć nieco niżej od tyło. Do 100km/h jest spokój. Z założeniem tapicerki nie miałem problemu- weszła za pierwszym razem :wink:
Camel- - 17 Listopad 2009, 16:14

Wy to potraficie się motywowac. Ja się do tego zabierałem chyba z 2 miesiące :mrgreen:
dziki77 - 17 Listopad 2009, 20:43

Camel-, ja tak jeżdżę od lata:) tylko wtedy prawie caly czas szyber byl otwarty i nie przeszkadzalo mi to:) teraz praktycznie ciągle zamkniety i nie dawalo mi juz spokoju:P dzięki tobie zobaczyłem, że to nie takie trudne:) dzieki :mrgreen:
grzesik1 - 19 Listopad 2009, 10:32

a mi dynda podsufitka od strony pasażera po uchyleniu, wydaje mi się ze ktoś źle ją założył... muszę sprawdzić.
thx Camel, zawsze bałem się ruszać ten szyber.

Krzysiek87 - 16 Kwiecień 2010, 01:30

Camel-, jak już grzebałeś przy tym szyberdachu to czy myślisz, że byłby problem z wymianą dachu na szklany?
jacon - 16 Kwiecień 2010, 09:29

Też się zastanawiałem nad zamianą z blaszanego na szklany, no ale przydałaby się jakaś ''wyrocznia''
Krzysiek87 - 16 Kwiecień 2010, 19:27

jacon, wydaję mi się, że nie jest to problemem, ale warto by zasięgnąć rady u kogoś kto już trochę przy dachu grzebał. No to czekamy na rady :)
malacz - 16 Kwiecień 2010, 23:50

ja wymieniałem w szklanym dachu prowadnice,a w drugim :mb: mam blaszany i wiem ze jest różnica , choćby w bocznych zasłonkach w szklanym jest guma a w metalowym szmata .ale to nie jedna różnica gdzie by się chowała zasłonka szyberdachu jest jeszcze plastikowa zaślepka z przodu itd itp różnic jest dużo.ale jak to mówią nie ma rzeczy niemożliwych, ja sam dołożyłem sobie klimę do mesia.
Camel- - 22 Kwiecień 2010, 15:20

Ja też chce w swoim wstawić szklany, ale jak zwykle brakuje $$ na kupno zabawek. Najprościej jest wymienić kompletny szyberdach, czyli wykręcić blaszany z poszycia i wstawić nowy. Silniki są te same sprawdzałem kiedyś w EPC. Czemu kompletny? Raz, że mniej roboty, dwa - odrazu będzie zasłonka szyby, która pasuje z podsufitką z dziurą :)
pepe_1986 - 24 Kwiecień 2010, 11:57
Temat postu: Szklany szyber
Ile taki szklany szyber moze kosztowac? nie orientujecie sie? Chodzi mi o cały szyber z robocizną?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group