Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawianie pozycji zero/zamkniętej szyberdachu
Autor Wiadomość
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Listopad 2009, 17:14   Ustawianie pozycji zero/zamkniętej szyberdachu

Witajcie

W końcu nadszedł ten dzień, a mianowicie niedziela rano, kiedy ręce mnie swędziały i nie miałem co ze sobą zrobić.

Postanowiłem ustawić pozycję zamkniętą szyberdachu, tak aby podczas jazdy nie było słychać od niego żadnych odgłosów.

Już w wielu C-klasach widziałem, że szyberdach po zamknięciu zapada się za nisko. Tutaj przedstawiam krótki tutorial jak się do tego zabrać. :) W tym temacie opisuje jak to zrobić w przypadku szyberdachu w wersji blaszanej. Na końcu wszystkich kroków napisałem na czym polega różnica między szyberdachami blaszanymi a szklanymi.

:arrow: Krok 1.
Otwieramy szyberdach do połowy, może ciut więcej, a następnie wkładamy śrubokręt (lub klin) między wykładzinę a blachę szyberdachu. Warto poświecić sobie tam latarką, bo musimy wypiąć dwa plastikowe zatrzaski.



:arrow: Krok 2.
Następnie odpiętą z zatrzasków wykładzinę, wyginamy na środku, delikatnie w kierunku wnętrza samochodu. W tym momencie ciągniemy ją do przodu pojazdu. Warto dla ułatwienia w pewnym momencie otworzyć szyberdach do końca. Wyciągamy wykładzinę górą.

:arrow: Krok 3.
Jeśli udało nam się wyciągnąc podsufitkę, to zamykamy szyberdach i wsiadamy do środka. Powinniśmy ujrzeć mniejwięcej taki widok.



:arrow: Krok 4.
Przypatrzmy się co mamy po lewej i prawej stronie szyberdachu. Dla strony lewej (kierowcy): wystająca szyna dla podsufitki (niebieski), a kawałek dalej trzy śruby TORX (czerwony) którymi regulujemy wysokośc blachy. Rozmiar... nie pamiętam :) , lepiej przygotować sobie komplet porządnych Torxów :)



:arrow: Krok 5.
Uzbrając się w cierpliwość, odkręcamy śrubę środkową i np. tylną z jednej strony. Pamiętajmy, żeby zostawić jedną śrubę (przednią lub tylną) zawsze zakręconą - to ułatwi nam manewrowanie, szczególnie jeśli robimy daszek w pojedynke.
Zwróćmy także uwagę, że podczas podnoszenia płatu szyberdachu porusza się nam także mechanizm, także weźmy poprawkę przy ustawianiu płaszczyzny.

:arrow: Krok 6.
Samo ustawienie, a raczej "parametry" jakimi powinna się cechować ustawiona blacha to 0-1mm różnicy między płaszczyzną dachu a płaszczyzną szyberdachu.

Jednak podczas pierwszego podejścia ustawiłem wszystkie cztery punkty na zero a mimo to szyberdach odzywał się już przy 60kmh. Podczas ustawiania, testy wykonywałem bez założonej podsufitki, także tutaj zabawa była niemal jak "w aptece".



Ostatecznie ustawiłem przód 1mm poniżej płaszczyzny dachu, a tył 1mm wyżej. Do 120kmh jest CISZA (szybciej w zasadzie nie jechałem :) ). A o to przecież chodziło. Narzędzie pomiarowe - moneta jedno-złotowa :) Odległość A 140 mm.

:arrow: Krok 7.
Teraz wystarczy sprawdzić czy aby na pewno nam wyszło ;) Ostatecznie składamy uprzednio wymytą :P podsufitkę w taki sposób, aby weszła podpowiednio w ślizgi o których była mowa w punkcie 4. (niebieski kolor trójkąta). W przeciwnym przypadku będziemy mieli problem z uchyleniem szyberdachu. Czyli jeżeli chcemy się upewnić, czy dobrze założyliśmy podsufitkę - uchylmy szyberdach. Mi się udało dopiero po ~10 podejściu. Ostatecznie wpinamy plastikowe zatrzaski w plastikowe gniazda w blaszy.


Powodzenia i życzę miłego używania bezgłośnego dachu :mrgreen:


PS. Jedyna różnica między szyberdachami szklanymi a blaszanymi polega na podsufitce, której w szklanej w zasadzie nie ma (można ją odsunąc do tyłu). Tam, aby się dostać do śrub mocujących okno (a nie blachę) trzeba ściągnąc uszczelki falowane po obu stronach szyby. A reszta jest ta sama :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 15 Listopad 2009, 21:59   

To ja u siebie muszę zrobić to samo. Jak zamknę szyber, to już przy ok 60km/h jest huragan gdzieś w podsufitce :? Wystarczy delikatnie go ponieść i jest spokój. Nie wiedziałem o co chodzi- myślałem, że to może wina uszczelki
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Listopad 2009, 14:35   

perzu126 napisał/a:
To ja u siebie muszę zrobić to samo. Jak zamknę szyber, to już przy ok 60km/h jest huragan gdzieś w podsufitce Wystarczy delikatnie go ponieść i jest spokój. Nie wiedziałem o co chodzi- myślałem, że to może wina uszczelki

Ja też tak myślałem. Uszczelke mam starą i poprzecieraną, a jak to zwykle bywa - używki szukać próżno, a oryginał drogi. Ale postanowiłem ustawić szyberdach no i jak ręką odjął :) Polecam każdemu :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 16 Listopad 2009, 15:14   

U mnie w pozycji zamkniętej szyberdach jest idealnie równo z dachem. Nic nie piszczy, nic nie świszczy. Obojętnie przy jakiej prędkości - jest cisza :) .
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
dziki77 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 70
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 16 Listopad 2009, 15:20   

Camel-, kawał dobrej roboty! :D dziś zrobiłem daszek u siebie, cos ze strony kierowcy huczało:) po zdjeciu podsufitki zobaczyłem aż taka szpare (słabe zdjęcia :( ):



po regulacji już nic nie prześwituje i nie wieje :mrgreen: a wyglada teraz tak:



Spowrotem podsufitkę udało mi sie założyc za pierwszym razem, aż się zdziwilem :D bez problemu weszła w te prowadnice zaznaczone na niebiesko:)
Zachęcam tych co musza do regulacji, to nic strasznego:) pozdrawiam!
_________________
C 180 1994r. sedan CLASSIC WDB2020181A155983
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 16 Listopad 2009, 16:48   

I ja jestem po regulacji szyberdachu:) Wyszło tak, że przód muszę mieć nieco niżej od tyło. Do 100km/h jest spokój. Z założeniem tapicerki nie miałem problemu- weszła za pierwszym razem :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Listopad 2009, 16:14   

Wy to potraficie się motywowac. Ja się do tego zabierałem chyba z 2 miesiące :mrgreen:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
dziki77 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 70
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 17 Listopad 2009, 20:43   

Camel-, ja tak jeżdżę od lata:) tylko wtedy prawie caly czas szyber byl otwarty i nie przeszkadzalo mi to:) teraz praktycznie ciągle zamkniety i nie dawalo mi juz spokoju:P dzięki tobie zobaczyłem, że to nie takie trudne:) dzieki :mrgreen:
_________________
C 180 1994r. sedan CLASSIC WDB2020181A155983
 
 
grzesik1 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 188
Skąd: zielona góra
Wysłany: 19 Listopad 2009, 10:32   

a mi dynda podsufitka od strony pasażera po uchyleniu, wydaje mi się ze ktoś źle ją założył... muszę sprawdzić.
thx Camel, zawsze bałem się ruszać ten szyber.
_________________
WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic

 
 
 
Krzysiek87 

Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 01:30   

Camel-, jak już grzebałeś przy tym szyberdachu to czy myślisz, że byłby problem z wymianą dachu na szklany?
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 09:29   

Też się zastanawiałem nad zamianą z blaszanego na szklany, no ale przydałaby się jakaś ''wyrocznia''
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Krzysiek87 

Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 19:27   

jacon, wydaję mi się, że nie jest to problemem, ale warto by zasięgnąć rady u kogoś kto już trochę przy dachu grzebał. No to czekamy na rady :)
 
 
malacz 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 94
Skąd: dąbrowa górnicza
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 23:50   

ja wymieniałem w szklanym dachu prowadnice,a w drugim :mb: mam blaszany i wiem ze jest różnica , choćby w bocznych zasłonkach w szklanym jest guma a w metalowym szmata .ale to nie jedna różnica gdzie by się chowała zasłonka szyberdachu jest jeszcze plastikowa zaślepka z przodu itd itp różnic jest dużo.ale jak to mówią nie ma rzeczy niemożliwych, ja sam dołożyłem sobie klimę do mesia.
_________________
merc w 202 1.8 esprit
merc w 202 2.3 kompresor sport
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Kwiecień 2010, 15:20   

Ja też chce w swoim wstawić szklany, ale jak zwykle brakuje $$ na kupno zabawek. Najprościej jest wymienić kompletny szyberdach, czyli wykręcić blaszany z poszycia i wstawić nowy. Silniki są te same sprawdzałem kiedyś w EPC. Czemu kompletny? Raz, że mniej roboty, dwa - odrazu będzie zasłonka szyby, która pasuje z podsufitką z dziurą :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
pepe_1986 
Mesiomaniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 24 Kwiecień 2010, 11:57   Szklany szyber

Ile taki szklany szyber moze kosztowac? nie orientujecie sie? Chodzi mi o cały szyber z robocizną?
_________________
Niebieska strzała ze sprężarką w sercu.

WDB2020821F662064
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,199 sekundy. Zapytań do SQL: 9