To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Podpora wału

Geniek - 16 Listopad 2009, 10:34
Temat postu: Podpora wału
Witam,

czy na podstawie VINu jesteście w stanie okreslić jakie ma być łożysko w podporze wału w moim samochodzie? Średnica 25mm czy 50mm.
VIN: wdb2020181a138666
Thx.

13696 - 16 Listopad 2009, 11:52

a nie lepiej zajrzec pod samochod i byc pewnym na 100% raczej zajelo by to mniej niz pisanie postu
btx - 16 Listopad 2009, 12:54

13696,
Cytat:
nie lepiej zajrzec pod samochod
nie jest tak latwo, bo jest oslona ktora trzeba odkrecic, zeby sie dostac do lozyska
Geniek - 16 Listopad 2009, 13:45

btx napisał/a:
nie jest tak latwo, bo jest oslona ktora trzeba odkrecic, zeby sie dostac do lozyska
A poza tym wieczorem jak wracam z pracy to ciężko po ciemku włazić pod auto i sprawdzać. Może ktoś jednak podpowie co i jak.
Thx.

pavel - 16 Listopad 2009, 14:41

zajrzyj do www.detali.ru.
wpisz tam twoj WIN i zapisz numer artykulu tego lozyska i spytaj w ASO.

Pejas123 - 19 Listopad 2009, 08:52

Podłącze się do tematu.
Od kąd nabyłem auto przy jeździe powyżej 60 km/h zaczyna być słychać z tyłu "wycie" i im szybciej tym glośniej - tak że przy prędkości ok 130 km/h w samochodzie jest tak głośno że nie można rozmawiać (trzeba krzyczec :wink: )
Czy to może być wina podpowy wału ?
A jeśli tak jak to najłatwiej sprawdzić ??
Pozdrawiam

Daniel - 19 Listopad 2009, 09:34

Podpora wału byłaby wybawieniem z Twojej sytuacji, ja jednak obstawiam dyferencjał.

Czy podczas zmiany obciążenia układu napędowego (przyspieszanie, hamowanie silnikiem, luz) również zmienia się poziom hałasu (wycia)? - jeżeli tak to na 99% dyferencjał. Jeżeli nie zmienia się, to na 99% podpora.

topol - 19 Listopad 2009, 09:57

Pejas123, ja bym obstawiał tylny most...
Pejas123 - 19 Listopad 2009, 12:57

No właśnie chodzi o to że hamowanie przyspoieszanie itp nie ma najmniejszego wpływu jedynie prędkość czyli również prędkośc obrotowa wału - więc myślę że to może być podpora wału lub łożyko na ktorymś kole
Pytanie tylko jak to sprawdzić bez wymiany (bo jakby sie okazała zbedna to nie potrzebne koszty mamy)

Daniel - 19 Listopad 2009, 14:47

Pejas123 napisał/a:
Pytanie tylko jak to sprawdzić bez wymiany


Demontaż wału napędowego to znowu nie taka ciężka sprawa.

Pejas123 napisał/a:
chodzi o to że hamowanie przyspoieszanie itp nie ma najmniejszego wpływu jedynie prędkość czyli również prędkośc obrotowa wału


To rzeczywiście wskazuje na łożysko podpory wału, lub inne łożysko w układzie napędowym :) Ale najłatwiej będzie zacząć od podpory wału. Rozumiem, że sprawdziłeś luz na łożyskach piast tylnej osi - bo jeżeli jest, to może dać efekt w postaci hałasu.

I jeszcze jedno - sprawdziłeś ilość oleju w skrzyni biegów oraz dyferencjale?

WĘCIK - 24 Luty 2010, 18:28

witam.ja wlasnie mam ten sam problem.najpierw bylo slychac delikatne tarcie a potem przy predkosci okolo 70km/h pojawialo sie wycie.tez myslalem ze to dyferencjal ale zrobilem jedna rzecz.wywalilem z tylu kanape i siedzac z tylu przylozylem glowe do podlogi(oczywiscie podczas jazdy).wyraznie bylo slychac wycie miedzy skrzynia a mostem.u mechanika weszlismy pod auto i krecac kolem bylo juz ewidentnie slychac ze to podpora.zamowilismy febi 110zl.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group