Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Wiatraki klimatyzacji nie wyłączają się
BolzZ - 20 Listopad 2009, 23:55
Daniel napisał/a: | BolzZ napisał/a:
Czy w takim razie nie powinno się tych wiatraków odłączyć kiedy klimatyzacja jest z premedytacją i przez długi czas nienabita? Wiatrak układu chłodzenia silnika jest przecież za chłodnicą.
Po co? Skoro COŚ je uruchamia, to może lepiej zdiagnozować przyczynę a nie robić druciarstwa. |
No jeśli coś jest elementem układu, który jest utrzymywany od lat w stanie niesprawności, to chyba nie jest druciarstwem dalsze jego uniesprawnianie Tym bardziej że ktoś pisał, że brak środka w układzie klimatyzacji może być powodem niewłaściwego działania wiatraków.
Abstrahując od wyjaśnień Gomezia, bo gdy pisałem to co pisałem nie przypuszczałem że wiatraki od skraplacza mogą włączać się w celu innym niż chłodzenie skraplacza
Daniel - 21 Listopad 2009, 09:21
BolzZ napisał/a: | Tym bardziej że ktoś pisał, że brak środka w układzie klimatyzacji może być powodem niewłaściwego działania wiatraków. |
To była tylko niczym nie potwierdzona hipoteza Zresztą nie mająca logicznego wytłumaczenia.
bartosz81 - 21 Listopad 2009, 12:26
Sorry panowie ale nieujmując wam to niczego konkretnego sie nie dowiedziałem....
Daniel - 21 Listopad 2009, 12:41
bartosz81 napisał/a: | Sorry panowie ale nieujmując wam to niczego konkretnego sie nie dowiedziałem.... |
Poczytaj to, może się przyda:
http://www.w202.pl/viewto...tor%F3w&start=0
Benz-Ema - 1 Maj 2012, 14:16
Witam.A jak wygląda sprawa jeśli temperatura silnika jest ok90/95st. i się wyłączy silnik,czy wiatrak powinien chodzić dalej aż go schłodzi,czy z wyłączeniem silnika wyłącza się wiatrak mimo że temperatura silnika jest tak duża???
polofix - 1 Maj 2012, 14:20
Benz-Ema napisał/a: | Witam.A jak wygląda sprawa jeśli temperatura silnika jest ok90/95st. i się wyłączy silnik,czy wiatrak powinien chodzić dalej aż go schłodzi,czy z wyłączeniem silnika wyłącza się wiatrak mimo że temperatura silnika jest tak duża??? | nie wiem jak jest w twoim modelu, ale wiem że jest kilka rozwiązań odnośnie sterowania wiatrakami. u mnie załączają się przy wysokiej temperaturze ,ale gdy wyłączę zapłon to one stają.
carlos - 1 Maj 2012, 16:49
Benz-Ema napisał/a: | A jak wygląda sprawa jeśli temperatura silnika jest ok90/95st. i się wyłączy silnik,czy wiatrak powinien chodzić dalej aż go schłodzi,czy z wyłączeniem silnika wyłącza się wiatrak mimo że temperatura silnika jest tak duża??? |
Z silnikiem wylacza sie wiatraki, wysoka temperatura to 120 stopni a nie 90-95. Jesli wlaczysz silnik znowu to wiatraki go schlodza
polofix - 2 Maj 2012, 13:29
carlos napisał/a: | Benz-Ema napisał/a: | A jak wygląda sprawa jeśli temperatura silnika jest ok90/95st. i się wyłączy silnik,czy wiatrak powinien chodzić dalej aż go schłodzi,czy z wyłączeniem silnika wyłącza się wiatrak mimo że temperatura silnika jest tak duża??? |
Z silnikiem wylacza sie wiatraki, wysoka temperatura to 120 stopni a nie 90-95. Jesli wlaczysz silnik znowu to wiatraki go schlodza |
u mnie chodzą szybciej. jak np pojeżdżę w upalny dzień i zgaszę motor i po kilku minutach przekręcam kluczyk i jest niecałe 100*C i wentylatory chodzą
Benz-Ema - 7 Maj 2012, 11:46
Trzyma mi 85C więc jak pokazuje 95 to już panika:P Raz po wyłączeniu silnika wiatrak sobie dalej śmigał stąd pytanie,wielkie DZIĘKI
Gerardoo - 13 Czerwiec 2012, 19:25
Witam. U mnie jeden z wiatrakow umarl, a drugi umiera. Na krotko pali tylko ten drugi i dopiero po stuknieciu w wiatrak. Mam juz nowiusienkie do zalozenia. Ale kiedy zrobilem podejscie to sie zalamalem. Jak to wszystko rozebrac? Polamalem kilka wsuwek, obdarlem lapy i niewiele ogolnie zrobilem. Narazie dalem sobie czas na doczytanie. moze ktos wie jak to wszystko rozebrac i wymienic wiatraczki?
polofix - 13 Czerwiec 2012, 21:33
Gerardoo napisał/a: | Witam. U mnie jeden z wiatrakow umarl, a drugi umiera. Na krotko pali tylko ten drugi i dopiero po stuknieciu w wiatrak. Mam juz nowiusienkie do zalozenia. Ale kiedy zrobilem podejscie to sie zalamalem. Jak to wszystko rozebrac? Polamalem kilka wsuwek, obdarlem lapy i niewiele ogolnie zrobilem. Narazie dalem sobie czas na doczytanie. moze ktos wie jak to wszystko rozebrac i wymienic wiatraczki? |
wymiana wiatraków jest prosta. musisz odkręcić przedni pas ;ten co jest do niego przykręcony zamek maski z linką. oczom ukażą ci się nakrętki 6mm na klucz 10mm. odkręcasz, wypinasz kostki wyjmujesz oba wentylatory na aluminiowym stelażu.
nie pamiętam czy nie trzeba odkręcić zderzaka, ale chyba nie.
Gerardoo - 16 Czerwiec 2012, 18:55
Uf. Dzisiaj wymieniłem. W sumie to banał. Tylko te cho....rne plastikowe kołki. Wszystko jest tak jak polofix pisał. Zdejmujemy plastkową osłonkę-kratkę przed wiatrakami. Koniecznie trzeba zdjąc pas przedni z zamkiem - 5 śrubek (10-tki) i 2 plastikowe spinki od chłodnicy Można go odłożyć na silnik, nie trzeba odkręcać samego zamka. Potem to już tylko 5 śrubek 8-mek które trzymają wiatraki do chłodnicy, 4 widać między łopatkami wiatraka, 1 jest w środkowym wzmocnieniu. Trzeba zdjąc plastkiową osłonkę przy króćcu od klimy. Potem delikatnie całe wiatraki z plastikową ramką wyciągamy do góry. Plastikowe kołki i i śruby, którymi skręcone wiatraki można wyjąć i rozkręcić na boku. Montaż w odwrotnej kolejności. Z mojego doświadczenia lepiej kupić zawczasu kilka kołków, napewno się połamią przy wyjmowaniu.
Witaraki założyłem nowe, działają jak trzeba.
Dzięki polofix za pomoc
jjankiello - 24 Czerwiec 2012, 00:14
OT - Co Kolega z tymi kołkami wyprawia
U siebie wyjmowałem min. 10 razy i wciąż są te same...
RONSELOT - 25 Czerwiec 2012, 10:32
kolego ,piszesz o wiatrakach na skraplaczu,nie mają one nic wspólnego z chłodnicą silnika.powody są dwa-uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia przy skraplaczu lub za wysokie ciśnienie w ukł.[za dużo gazu]ale wtedy kapało by mocno z pod .pośrednio zapchany osuszacz może podnosić ciśnienie na str. tłocznej.
wizyta w serwisie klimy i po sprawie.pzdr.
jjankiello - 28 Czerwiec 2012, 16:04
RONSELOT napisał/a: | piszesz o wiatrakach na skraplaczu,nie mają one nic wspólnego z chłodnicą silnika. |
Owszem mają. Prawidłowo działający sterownik powinien włączyć je, gdy silnik osiągnie powyżej 110C (lub coś koło tego), jako wspomaganie chłodzenia silnika... niezależnie od ciśnienia w układzie klimy...
To tak dla ścisłości i poprawności
|
|
|