Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Skrzyna automatyczna, swap z manualnej
Nex@pl - 5 Grudzień 2009, 19:31 Temat postu: Skrzyna automatyczna, swap z manualnej Jak w temacie, powiedzcie mi, co potrzeba chcąc włożyć automat w miejsce manuala. Czy tylko skrzynia, czy tyśuńdz pińćset sterowników też? Czy biorąc automat który był w 1.8 tego samego rocznika wszystko w maire będzie pasować, czy jednak dyfer i wał już staje się proboemem?
Czekam na opinie
Mila odpowiedz - 5 Grudzień 2009, 19:48
Nex@pl napisał/a: | czy tyśuńdz pińćset sterowników też? |
jeden od skrzyni potrzebujesz, wiązkę elektryczna, lewarek
kolo zamachowe
guzik kicdowna
kompletna skrzynie
p.s komputer silnika nie zmusisz zmieniać tylko wpać się w linie CAN
http://www.qclt.com/train...trans2_elec.htm tu masz ala schemat
a tu wszystko skrzyni http://www.qclt.com/train...mission7226.htm
Nex@pl napisał/a: | czy jednak dyfer i wał już staje się proboemem? |
dyfer to nie wiem jakie maja przełożenia.
wal chyba jest krótszy
Nex@pl - 5 Grudzień 2009, 19:53
Czyli z samą skrzynią, sterownikiem i lewarkiem plus pedały nie da rady?
Chodzi mi o rozwiązanie bardziej plug&play, bo jak tak dalej pójdzie to jednak w202 zostanie dopóki jej rdza nie zeżre. Tak myslałem, że do 1,5-2k PLN byłbym w stanie znieść.
Mila odpowiedz - 5 Grudzień 2009, 20:00
Nex@pl napisał/a: | Czyli z samą skrzynią, sterownikiem i lewarkiem plus pedały nie da rady?
|
wiązka i kolo zamachowe to na 100%
skrzynia kompletna z konwektorem
wal by trzeba było zmierzyć i rozstawy na łącznikach elastycznych
sprawdzić na obudowach mostów przełożenia
i możemy dalej rozmawiać tiptronic czy ze starym lewarkiem
jak tiptronic to jeszcze zegary
[ Dodano: 5 Grudzień 2009, 20:10 ]
Nex@pl napisał/a: | Czekam na opinie |
o pomysłach i gustach się nie dyskutuje
nie lepiej sprzedać i kupić w automacie
niektórzy potem będą go określać jako pazdzierz
eldorado - 5 Grudzień 2009, 20:51
Mila odpowiedz napisał/a: | o pomysłach i gustach się nie dyskutuje
nie lepiej sprzedać i kupić w automacie
niektórzy potem będą go określać jako pazdzierz |
Standardowa gadka sprzedaj i se kup, a teraz to tak łatwo sprzedać a tym bardziej kupić coś konkretnego za przyzwoite £
Nex@pl - 5 Grudzień 2009, 21:22
Mila odpowiedz napisał/a: | sprzedaj i se kup, a teraz to tak łatwo sprzedać a tym bardziej kupić coś konkretnego za przyzwoite £ |
Dokładnie, dlatego mam mieszane uczucia co do sprzedaży za grosze. Co ja potem kupię? Chyba tylko SL'a z 73r.
Camel- - 6 Grudzień 2009, 09:19
Mila odpowiedz napisał/a: | nie lepiej sprzedać i kupić w automacie |
No niby lepiej, ale jak widać, kolega ma problem, ze sprzedażą...
Jak chcesz się bawić w takie rzeczy, to dobrze byłoby mieć anglika na przekładkę, bo wtedy wiesz, że wszystko masz - czyli skrzynię z osprzętem. Przełożenia dyferencjałów są inne. Odpowiednio dla manuala i automatu: 3,91 i 3,64.
Moim zdaniem jest to do wykonania, tylko poznając temat, może to zająć naprawdę trochę czasu
eldorado - 6 Grudzień 2009, 10:34
Nex@pl napisał/a: | Mila odpowiedz napisał/a: | sprzedaj i se kup, a teraz to tak łatwo sprzedać a tym bardziej kupić coś konkretnego za przyzwoite £ |
Dokładnie, dlatego mam mieszane uczucia co do sprzedaży za grosze. Co ja potem kupię? Chyba tylko SL'a z 73r. |
Ja na szukanie auta (po sprzedaży golfa) wydałem 700zł za same paliwo (lpg - auto kumpla), już nie wspomnę o jedzeniu jakie trzeba było kupić na droge/po drodze. Najbardziej zawiodłem się jak pojechałem za Poznań oglądać Audi C4 2.5TDI kombi - fakt była prosta, motor w stanie zajeb.... , ale "debilnie" pomalowana (a miał być tylko jeden element pomalowany a był cały i do tego podrapany), amory przednie wylane, zgnice grogi, łyse opony, akumulator do wymiany, klima nie działała, fotele wyciuchane (7200zł) - i sobie odpuściłem - moja strata -250zł w plecy. Teraz mam od mamuśki kupiony - i jestem zadowolony i nie zamieniłbym na inne auto (no chyba że okular ). Chociaż 1.8 z lpg czasem mnie dobija swoimi osiągami - ale z tego względu nie sprzedam go, bo ciężko kupić potem auto na dobre pieniążki)
Mila odpowiedz - 6 Grudzień 2009, 10:42
Camel- a myślisz ze przydadzą się te linki które wrzuciłem
bo ja jestem za przeróbka
Nex@pl - 6 Grudzień 2009, 14:57
Czyli jednak trochę rzeźba jest
Pomyślimy zobaczymy.
Daniel - 6 Grudzień 2009, 15:05
Nex@pl napisał/a: | Czyli jednak trochę rzeźba jest |
Do części musisz dołożyć jeszcze zmienioną chłodnicę oraz przewody hydrauliczne.
[ Dodano: 6 Grudzień 2009, 15:09 ]
Nex@pl napisał/a: | Tak myslałem, że do 1,5-2k PLN byłbym w stanie znieść. |
Jak wszystko podliczysz, to możesz mieć kłopot ze zmieszczeniem się w tym budżecie - ale życzę Ci powodzenia!
Mila odpowiedz - 6 Grudzień 2009, 15:15
Daniel napisał/a: | Nex@pl napisał/a:
Czyli jednak trochę rzeźba jest
Do części musisz dołożyć jeszcze zmienioną chłodnicę oraz przewody hydrauliczne. |
to już wolał bym dołożyć taka chłodnice
http://midparts.com.pl/Ch..._1678-2389.html
Nex@pl - 6 Grudzień 2009, 16:19
Czyli reasumując.
Potrzebne są:
- pedały
- skrzynia + sterownik i okablowanie/przewody
- chłodnica oleju do automatu
- lewarek z drewienkiem
- wał + dyferencjał
Na dzień dzisiejszy to faktycznie 2kPLN to starczy na skrzynie i osprzęt. Trzeba liczyć dobre 5kPLN. Czyli połowa wartości auta. To ja wolę jednak pozostać przy tempomacie
Mila odpowiedz - 6 Grudzień 2009, 16:28
Nex@pl napisał/a: | Potrzebne są:
- pedały
- skrzynia + sterownik i okablowanie/przewody
- chłodnica oleju do automatu
- lewarek z drewienkiem
- wał + dyferencjał |
kolo zamachowe,
konwektor,
drążek komunikacjiny miedzy skrzynia a lewarkiem taki metalowy drut który odpowiada za przełożenie miedzy PRND.
łączniki elastyczne walu
skrzynia z konwektorem
Camel- - 6 Grudzień 2009, 18:23
Mila odpowiedz napisał/a: | kolo zamachowe,
konwektor, |
To jest chyba w komplecie z ASB. :> Chociaż jak to jest z "masą" to nie wiem.
|
|
|