Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 20:16
Skrzyna automatyczna, swap z manualnej
Autor Wiadomość
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Grudzień 2009, 19:31   Skrzyna automatyczna, swap z manualnej

Jak w temacie, powiedzcie mi, co potrzeba chcąc włożyć automat w miejsce manuala. Czy tylko skrzynia, czy tyśuńdz pińćset sterowników też? Czy biorąc automat który był w 1.8 tego samego rocznika wszystko w maire będzie pasować, czy jednak dyfer i wał już staje się proboemem?

Czekam na opinie ;)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Grudzień 2009, 19:48   

Nex@pl napisał/a:
czy tyśuńdz pińćset sterowników też?

jeden od skrzyni potrzebujesz, wiązkę elektryczna, lewarek
kolo zamachowe
guzik kicdowna
kompletna skrzynie :D
p.s komputer silnika nie zmusisz zmieniać tylko wpać się w linie CAN
http://www.qclt.com/train...trans2_elec.htm tu masz ala schemat
a tu wszystko skrzyni http://www.qclt.com/train...mission7226.htm
Nex@pl napisał/a:
czy jednak dyfer i wał już staje się proboemem?

dyfer to nie wiem jakie maja przełożenia.
wal chyba jest krótszy
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Grudzień 2009, 19:53   

Czyli z samą skrzynią, sterownikiem i lewarkiem plus pedały nie da rady?

Chodzi mi o rozwiązanie bardziej plug&play, bo jak tak dalej pójdzie to jednak w202 zostanie dopóki jej rdza nie zeżre. Tak myslałem, że do 1,5-2k PLN byłbym w stanie znieść.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Grudzień 2009, 20:00   

Nex@pl napisał/a:
Czyli z samą skrzynią, sterownikiem i lewarkiem plus pedały nie da rady?

wiązka i kolo zamachowe to na 100%
skrzynia kompletna :?: z konwektorem
wal by trzeba było zmierzyć i rozstawy na łącznikach elastycznych :mrgreen:
sprawdzić na obudowach mostów przełożenia :twisted:
i możemy dalej rozmawiać :mrgreen: tiptronic czy ze starym lewarkiem :?:
jak tiptronic to jeszcze zegary 8)

[ Dodano: 5 Grudzień 2009, 20:10 ]
Nex@pl napisał/a:
Czekam na opinie ;)

o pomysłach i gustach się nie dyskutuje
nie lepiej sprzedać i kupić w automacie
niektórzy potem będą go określać jako pazdzierz :lol:
 
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 5 Grudzień 2009, 20:51   

Mila odpowiedz napisał/a:
o pomysłach i gustach się nie dyskutuje
nie lepiej sprzedać i kupić w automacie
niektórzy potem będą go określać jako pazdzierz :lol:


Standardowa gadka 8) sprzedaj i se kup, a teraz to tak łatwo sprzedać a tym bardziej kupić coś konkretnego za przyzwoite £
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Grudzień 2009, 21:22   

Mila odpowiedz napisał/a:
sprzedaj i se kup, a teraz to tak łatwo sprzedać a tym bardziej kupić coś konkretnego za przyzwoite £


Dokładnie, dlatego mam mieszane uczucia co do sprzedaży za grosze. Co ja potem kupię? Chyba tylko SL'a z 73r. 8)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 09:19   

Mila odpowiedz napisał/a:
nie lepiej sprzedać i kupić w automacie

No niby lepiej, ale jak widać, kolega ma problem, ze sprzedażą...

Jak chcesz się bawić w takie rzeczy, to dobrze byłoby mieć anglika na przekładkę, bo wtedy wiesz, że wszystko masz - czyli skrzynię z osprzętem. Przełożenia dyferencjałów są inne. Odpowiednio dla manuala i automatu: 3,91 i 3,64.

Moim zdaniem jest to do wykonania, tylko poznając temat, może to zająć naprawdę trochę czasu :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 10:34   

Nex@pl napisał/a:
Mila odpowiedz napisał/a:
sprzedaj i se kup, a teraz to tak łatwo sprzedać a tym bardziej kupić coś konkretnego za przyzwoite £


Dokładnie, dlatego mam mieszane uczucia co do sprzedaży za grosze. Co ja potem kupię? Chyba tylko SL'a z 73r. 8)


Ja na szukanie auta (po sprzedaży golfa) wydałem 700zł za same paliwo (lpg - auto kumpla), już nie wspomnę o jedzeniu jakie trzeba było kupić na droge/po drodze. Najbardziej zawiodłem się jak pojechałem za Poznań oglądać Audi C4 2.5TDI kombi - fakt była prosta, motor w stanie zajeb.... , ale "debilnie" pomalowana (a miał być tylko jeden element pomalowany a był cały i do tego podrapany), amory przednie wylane, zgnice grogi, łyse opony, akumulator do wymiany, klima nie działała, fotele wyciuchane (7200zł) - i sobie odpuściłem - moja strata -250zł w plecy. Teraz mam :mb: od mamuśki kupiony - i jestem zadowolony i nie zamieniłbym na inne auto (no chyba że okular :D ). Chociaż 1.8 z lpg czasem mnie dobija swoimi osiągami - ale z tego względu nie sprzedam go, bo ciężko kupić potem auto na dobre pieniążki)
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 10:42   

Camel- a myślisz ze przydadzą się te linki które wrzuciłem :?:
bo ja jestem za przeróbka :P
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 14:57   

Czyli jednak trochę rzeźba jest ;)

Pomyślimy zobaczymy.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 15:05   

Nex@pl napisał/a:
Czyli jednak trochę rzeźba jest ;)


Do części musisz dołożyć jeszcze zmienioną chłodnicę oraz przewody hydrauliczne.

[ Dodano: 6 Grudzień 2009, 15:09 ]
Nex@pl napisał/a:
Tak myslałem, że do 1,5-2k PLN byłbym w stanie znieść.


Jak wszystko podliczysz, to możesz mieć kłopot ze zmieszczeniem się w tym budżecie - ale życzę Ci powodzenia!
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 15:15   

Daniel napisał/a:
Nex@pl napisał/a:
Czyli jednak trochę rzeźba jest ;)


Do części musisz dołożyć jeszcze zmienioną chłodnicę oraz przewody hydrauliczne.

to już wolał bym dołożyć taka chłodnice
http://midparts.com.pl/Ch..._1678-2389.html
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 16:19   

Czyli reasumując.

Potrzebne są:
- pedały
- skrzynia + sterownik i okablowanie/przewody
- chłodnica oleju do automatu
- lewarek z drewienkiem
- wał + dyferencjał

Na dzień dzisiejszy to faktycznie 2kPLN to starczy na skrzynie i osprzęt. Trzeba liczyć dobre 5kPLN. Czyli połowa wartości auta. To ja wolę jednak pozostać przy tempomacie :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 16:28   

Nex@pl napisał/a:
Potrzebne są:
- pedały
- skrzynia + sterownik i okablowanie/przewody
- chłodnica oleju do automatu
- lewarek z drewienkiem
- wał + dyferencjał

kolo zamachowe,
konwektor,
drążek komunikacjiny miedzy skrzynia a lewarkiem taki metalowy drut który odpowiada za przełożenie miedzy PRND.
łączniki elastyczne walu
skrzynia z konwektorem :?:
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Grudzień 2009, 18:23   

Mila odpowiedz napisał/a:
kolo zamachowe,
konwektor,

To jest chyba w komplecie z ASB. :> Chociaż jak to jest z "masą" to nie wiem.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,138 sekundy. Zapytań do SQL: 10