To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Niska temp. silnika,zepsuty termostat ma wpływ na spalanie?

juskowiak99 - 28 Styczeń 2010, 15:54
Temat postu: Niska temp. silnika,zepsuty termostat ma wpływ na spalanie?
Czy zepsuty termostat i co za tym idzie niska temperatura silnika max 60 stopni ma wpływ na spalanie?wydaje mi sie ze jakos duzo ciągnie mi tej ropy, az strach jezdzic... C 200 D 1993r. Jesli nie termostat to co moze byc odpowiedzialne za to duze spalanie?obroty chodzą normalnie
G. - 28 Styczeń 2010, 16:59

Dużo czyli ile? Niedogrzany silnik na pewno będzie zużywał więcej paliwa. Sprawdź też, czy nie masz wycieków.
xmichux - 28 Styczeń 2010, 16:59

Skoro niska temperatura silnika max 60 stopni to napewno termostat coś się nie domyka lub ciagle otwarty. Co za tym idzie oczywiście większe spalanie. A tak szukajki użyć może ?
eldorado - 28 Styczeń 2010, 17:22

Wyższe bedzie spalanie bo silnik bedzie niedogrzany no i powietrze z kratek nawiewu może nie być tak ciepłe jak wcześniej. Co do termostatu to sprawdzić można w prosty sposób. Odpal zimny silnik (może być po nocy) i po sprawdzaj przewód dolny od chłodnicy. Na poczatku powinien byc zimny (tak jak i górny) w momencie kiedy termostat sie otwoży to zaczną sie ogrzewac (oczywiście ten dolny zacznie się ogrzewać przewód).
perzu126 - 28 Styczeń 2010, 18:32

eldorado napisał/a:
Na poczatku powinien byc zimny (tak jak i górny)

Panowie, ale ta próba nie jest wiarygodna... Przecież w termostacie jest mały otworek, przez który woda dostaje się na obieg otwarty. Czyli nawet przy 60st.C. będzie ciepły górny wąż. Miałem niesprawny termostat i po wymianie na nowy z ASO też górny wąz jest ciepły juz przy 60st.C. Ale jednak silnik dużo szybciej łapie temperature

DarekGA - 28 Styczeń 2010, 18:58

juskowiak99, Oczywiście, że ma wpływ. Silnik diesla jest najbardziej sprawny a co za tym idzie i ekonomiczny w zakresie temperatury 90 st.C +/- 5 st.C
eldorado - 28 Styczeń 2010, 20:01

DarekGA napisał/a:
juskowiak99, Oczywiście, że ma wpływ. Silnik diesla jest najbardziej sprawny a co za tym idzie i ekonomiczny w zakresie temperatury 90 st.C +/- 5 st.C


ale w :mb: jest troszkę niższa temp. optymalna pracy - stwierdzam to po swoim :mb: i :mb: atego którym zarabiam na chleb jest nią 80-82stopnie

[ Dodano: 28 Styczeń 2010, 20:03 ]
perzu126 napisał/a:
eldorado napisał/a:
Na poczatku powinien byc zimny (tak jak i górny)

Panowie, ale ta próba nie jest wiarygodna... Przecież w termostacie jest mały otworek, przez który woda dostaje się na obieg otwarty. Czyli nawet przy 60st.C. będzie ciepły górny wąż. Miałem niesprawny termostat i po wymianie na nowy z ASO też górny wąz jest ciepły juz przy 60st.C. Ale jednak silnik dużo szybciej łapie temperature


Wszystko zależy jaki termostat się ma, jedne maja otworek a inne nie. Ale nawet z otworkiem to najwyżej bedzie przewód chłodny w porównaniu do górnego który bedzie ciepły lub gorący

Marcin13736 - 28 Styczeń 2010, 21:23

Skoro zauważyłeś zwiększone zużycie paliwa, to może końcówki wtryskiwaczy do wymiany. Z reguły to pierwsze objawy. A nie kopci na niebiesko w czasie jazdy?
Daniel - 29 Styczeń 2010, 07:51

Jedno jest pewne - termostat do wymiany i od tego trzeba zacząć.
eldorado - 29 Styczeń 2010, 09:23

Marcin13736 napisał/a:
Skoro zauważyłeś zwiększone zużycie paliwa, to może końcówki wtryskiwaczy do wymiany. Z reguły to pierwsze objawy. A nie kopci na niebiesko w czasie jazdy?


Jeszcze można dodać że winą końcówek wtryskiwaczy może być ciężkie odpalanie auta w minusowej temp. (bo wtedy dana końcówka/końcówki "leją" zamiast rozpylać paliwo).
Ale jeżeli chodzi o przypadek kolegi to tylko termostat (czy ma dziurkę czy nie) musi jak jest sprawny trzymać temp. 80-82stopnie a do tego pomaga jemu wiatrak z wiskozą

juskowiak99 - 29 Styczeń 2010, 14:17

Ok wczoraj wymieniłem termostat i z temperaturą wszystko juz gra, po ok 10 minutach jazdy było juz 80 stopni, potem dosżło do 90-95 i dalej nie szło!Co do spalania to trudno narazie ocenic, ktos pytalem ile pali itd, moje spostrzezenia były typowe na oko, wiem ze to mało wiarygodne ale ta wskazówka z poziomu paliwa normalnie obnizała sie w oczach :) oczywiscie troche przesadzam ale widac bylo szybkie zuzycie.Aha i co tez bardzo wazne - ogrzewanie teraz grzeje ze ohoho! gorąco ze sie trzeba rozbierac, dzieki wszystkim za pomoc!
eldorado - 29 Styczeń 2010, 20:15

juskowiak99 napisał/a:
potem dosżło do 90-95 i dalej nie szło!


Nie za wysokią ma temp. ?? Sprawdź wisko :wink:

juskowiak99 - 29 Styczeń 2010, 20:35

eldorado napisał/a:
juskowiak99 napisał/a:
potem dosżło do 90-95 i dalej nie szło!


Nie za wysokią ma temp. ?? Sprawdź wisko :wink:


Kolega DarekG twierdził ze temperatura idealna to 90 stopni +- 5 stopni wiec kto ma racje ?Jak sprawdzić te wisko?

G. - 29 Styczeń 2010, 20:52

juskowiak99 napisał/a:
Kolega DarekG twierdził ze temperatura idealna to 90 stopni +- 5 stopni wiec kto ma racje ?

Idealną temp. znajdziesz na naklejce pod maską, obok chłodnicy.
juskowiak99 napisał/a:
Jak sprawdzić te wisko?

Zapraszam do archiwum :)

Daniel - 29 Styczeń 2010, 21:01

juskowiak99 napisał/a:
Ok wczoraj wymieniłem termostat


Kupiłeś taki zgodny z numerem VIN? Gdzie kupowałeś?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group