Przesunięty przez: Łukasz 13 Luty 2012, 11:58 |
Niska temp. silnika,zepsuty termostat ma wpływ na spalanie? |
Autor |
Wiadomość |
juskowiak99
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 16 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 15:54 Niska temp. silnika,zepsuty termostat ma wpływ na spalanie?
|
|
|
Czy zepsuty termostat i co za tym idzie niska temperatura silnika max 60 stopni ma wpływ na spalanie?wydaje mi sie ze jakos duzo ciągnie mi tej ropy, az strach jezdzic... C 200 D 1993r. Jesli nie termostat to co moze byc odpowiedzialne za to duze spalanie?obroty chodzą normalnie |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 16:59
|
|
|
Dużo czyli ile? Niedogrzany silnik na pewno będzie zużywał więcej paliwa. Sprawdź też, czy nie masz wycieków. |
|
|
|
|
xmichux
szerokości!!!xD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Paź 2008 Posty: 120 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 16:59
|
|
|
Skoro niska temperatura silnika max 60 stopni to napewno termostat coś się nie domyka lub ciagle otwarty. Co za tym idzie oczywiście większe spalanie. A tak szukajki użyć może ? |
_________________ C240 V6 sport ASB '98 |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 18:32
|
|
|
eldorado napisał/a: | Na poczatku powinien byc zimny (tak jak i górny) |
Panowie, ale ta próba nie jest wiarygodna... Przecież w termostacie jest mały otworek, przez który woda dostaje się na obieg otwarty. Czyli nawet przy 60st.C. będzie ciepły górny wąż. Miałem niesprawny termostat i po wymianie na nowy z ASO też górny wąz jest ciepły juz przy 60st.C. Ale jednak silnik dużo szybciej łapie temperature |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
DarekGA
270000km
Pomógł: 22 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 273 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 18:58
|
|
|
juskowiak99, Oczywiście, że ma wpływ. Silnik diesla jest najbardziej sprawny a co za tym idzie i ekonomiczny w zakresie temperatury 90 st.C +/- 5 st.C |
_________________ C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
|
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 20:01
|
|
|
DarekGA napisał/a: | juskowiak99, Oczywiście, że ma wpływ. Silnik diesla jest najbardziej sprawny a co za tym idzie i ekonomiczny w zakresie temperatury 90 st.C +/- 5 st.C |
ale w jest troszkę niższa temp. optymalna pracy - stwierdzam to po swoim i atego którym zarabiam na chleb jest nią 80-82stopnie
[ Dodano: 28 Styczeń 2010, 20:03 ]
perzu126 napisał/a: | eldorado napisał/a: | Na poczatku powinien byc zimny (tak jak i górny) |
Panowie, ale ta próba nie jest wiarygodna... Przecież w termostacie jest mały otworek, przez który woda dostaje się na obieg otwarty. Czyli nawet przy 60st.C. będzie ciepły górny wąż. Miałem niesprawny termostat i po wymianie na nowy z ASO też górny wąz jest ciepły juz przy 60st.C. Ale jednak silnik dużo szybciej łapie temperature |
Wszystko zależy jaki termostat się ma, jedne maja otworek a inne nie. Ale nawet z otworkiem to najwyżej bedzie przewód chłodny w porównaniu do górnego który bedzie ciepły lub gorący |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 28 Styczeń 2010, 21:23
|
|
|
Skoro zauważyłeś zwiększone zużycie paliwa, to może końcówki wtryskiwaczy do wymiany. Z reguły to pierwsze objawy. A nie kopci na niebiesko w czasie jazdy? |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 07:51
|
|
|
Jedno jest pewne - termostat do wymiany i od tego trzeba zacząć. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 09:23
|
|
|
Marcin13736 napisał/a: | Skoro zauważyłeś zwiększone zużycie paliwa, to może końcówki wtryskiwaczy do wymiany. Z reguły to pierwsze objawy. A nie kopci na niebiesko w czasie jazdy? |
Jeszcze można dodać że winą końcówek wtryskiwaczy może być ciężkie odpalanie auta w minusowej temp. (bo wtedy dana końcówka/końcówki "leją" zamiast rozpylać paliwo).
Ale jeżeli chodzi o przypadek kolegi to tylko termostat (czy ma dziurkę czy nie) musi jak jest sprawny trzymać temp. 80-82stopnie a do tego pomaga jemu wiatrak z wiskozą |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
juskowiak99
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 16 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 14:17
|
|
|
Ok wczoraj wymieniłem termostat i z temperaturą wszystko juz gra, po ok 10 minutach jazdy było juz 80 stopni, potem dosżło do 90-95 i dalej nie szło!Co do spalania to trudno narazie ocenic, ktos pytalem ile pali itd, moje spostrzezenia były typowe na oko, wiem ze to mało wiarygodne ale ta wskazówka z poziomu paliwa normalnie obnizała sie w oczach oczywiscie troche przesadzam ale widac bylo szybkie zuzycie.Aha i co tez bardzo wazne - ogrzewanie teraz grzeje ze ohoho! gorąco ze sie trzeba rozbierac, dzieki wszystkim za pomoc! |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
juskowiak99
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 16 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 20:35
|
|
|
eldorado napisał/a: | juskowiak99 napisał/a: | potem dosżło do 90-95 i dalej nie szło! |
Nie za wysokią ma temp. ?? Sprawdź wisko |
Kolega DarekG twierdził ze temperatura idealna to 90 stopni +- 5 stopni wiec kto ma racje ?Jak sprawdzić te wisko? |
_________________ Mercedes Benz C 200 D 1993r.
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 20:52
|
|
|
juskowiak99 napisał/a: | Kolega DarekG twierdził ze temperatura idealna to 90 stopni +- 5 stopni wiec kto ma racje ? |
Idealną temp. znajdziesz na naklejce pod maską, obok chłodnicy.
juskowiak99 napisał/a: | Jak sprawdzić te wisko? |
Zapraszam do archiwum |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 21:01
|
|
|
juskowiak99 napisał/a: | Ok wczoraj wymieniłem termostat |
Kupiłeś taki zgodny z numerem VIN? Gdzie kupowałeś? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
|