To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Lampa (ksenon) - problem po wymianie modułu

Tomi 62 - 17 Luty 2010, 13:35
Temat postu: Lampa (ksenon) - problem po wymianie modułu
Witam kolegów.

Proszę o pomoc lub sugestie w następującym temacie. Przestał mi świecić lewy xenon. Po przeanalizowaniu przez mechanika, diagnoza, uszkodzony element który występuje pod nazwami ( moduł, przetwornica, sterownik ) dokładnie taki jak na zdjęciu. Jest to element, który jest zamontowany pod spodem samochodu, nie zaś ten który jest zamontowany w lampie i czasami też nazywany bywa przetwornicą lub zapłonnikiem. Zdobyłem używany lecz na pewno sprawny BOSCH-a, zamontowany zaś miałem firmy AL. Numer katalogowy na jednym i na drugim to 1307329023, wygląd też taki sam. Mechanik zamontował ten element i tutaj niespodzianka, xenon świeci, przestały zaś działać spryskiwacze reflektorów oraz lewa wycieraczka reflektora. Sugestia mechanika jest taka, że być może mimo iż numer katalogowy jest taki sam, to może jest on inaczej zaprogramowany pod konkretny model auta.
Na stronie BOSCH-a faktycznie w/w urządzenie o takim numerze katalogowym jest pokazane jako występujące w wielu typach MB, lecz nie w 202.
Zastanawia mnie tyko, że taki sam numer katalogowy miałem zamontowany i wszystko działało. Analizując inne wiadomości w Internecie podawane jest, że taki element o numerze katalogowym jaki podaję jest stosowany też między innymi w AUDI, BMW, VW i innych autach.



Zdjęcie poglądowe pochodzi z aukcji na ALLEGRO, w takim stanie zakupiłem też tę używkę. Jej wygląd wskazuje, że inny producent samochodu w jakim była zamontowana przewidział jakieś rozsądne miejsce jej montażu, element który zdemontowany został z mojego samochodu to jedno wielkie bagno, niestety sposób i miejsce zamontowania przez MB tego elementu jest tragiczne, osłonięty jest tylko przez plastikową osłonę dolną, zaś całe błoto, woda i inne dziadostwo leci bezpośrednio na niego. Dziwne, że i tak długo przetrwał.
Ponieważ stan zewnętrzny jest jak piszę tragiczny, nie ma możliwości odczytania numeru katalogowego MB, odczytałem tylko ten który jest wytłoczony na obudowie.

Czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z takim problemem, lub dysponuje wiedzą na w/w temat.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady.

maurycy - 17 Luty 2010, 14:29

jak doczytałem ten moduł występuje po jednym na stronę auta ??

może da się przełożyć i zobaczyć co wtedy będzie....

nie mam teraz auta nawet żeby sprawdzić cokolwiek, jakieś numery czy coś.

jjankiello - 17 Luty 2010, 16:32

Zamienić stronami można jedynie doraźnie. W w202 moduły na obu stronach są różne i niezamienne. Przez prawy przechodzi sterowanie poziomowaniem lamp, a przez lewy nie...
Tomi 62 - 19 Luty 2010, 16:06

Witam ponownie.

Ponieważ cała sprawa nie dawała mi spokoju byłem dzisiaj w ASO MB Zasada w Krakowie.

Sprawdzają po VIN-ie, analizują we wszystkich dostępnych programach i diagnoza, której nawiasem mówiąc sami nie są w stanie zrozumieć.

W tym modelu, nie występowała nigdy taka przetwornica jaką opisałem i pokazałem na zdjęciu, mało tego, z pewnością też nie występowała druga na drugą stronę o której pisze jjankiello

Nie wiem co o tym wszystkim myśleć, wprawdzie nie jestem pierwszym właścicielem tego samochodu, ale po diabła ktoś miałby dokładać do auta taką przetwornicę jaką pokazałem na zdjęciu w pierwszym poście, jeżeli według ASO powinna być tylko tak jak na zdjęciu poniżej i faktycznie mam taką w każdej lampie.

maurycy - 19 Luty 2010, 18:07

niechcę źle, ale spawany z ćwiartek :|

a poważnie spróbuj ominąc owe przetwornice które opisujesz w pierwszy poście.
ciężko wymyśleć powód montarzu :)
jeżeli zatrybi wszystko to po prostu wypada się tym nie przejmować

Tomi 62 - 19 Luty 2010, 18:31

maurycy napisał/a:
niechcę źle, ale spawany z ćwiartek :|



No i właśnie nie, auto na 100, a nawet na 1000 % nie bite.
Nie wiem czy to może mieć coś do rzeczy, samochód kupiony w polskim salonie, próbuję chwytać się już różnych myśli.
We wtorek jestem umówiony z mechanikiem, będziemy drążyli temat.

maurycy napisał/a:


a poważnie spróbuj ominąc owe przetwornice

Nie bardzo jest jak ominąć tą przetwornicę, bez niej nie świeci ksenon, wiązka elektryczna wraz z wtyczką dochodząca do przetwornicy jest oryginalna i z pewnością jest integralna z całą instalacją samochodu.

barnaba - 21 Luty 2010, 11:21

Ja to się mogę nie znać (zwłaszcza na xenonach), ale z Twojego VIN wynika (ruskie EPC):

600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
612 LAMP UNIT: XENON HEADLAMPS

więc coś 'nietego' te 'mechaniory' w ASO.

Tomi 62 - 21 Luty 2010, 12:54

barnaba napisał/a:
Ja to się mogę nie znać .........

więc coś 'nietego' te 'mechaniory' w ASO.


Barnaba, oni nie twierdzą, że w moim samochodzie nie powinno być ksenonów, tylko, że nie powinny być zamontowane takie przetwornice.

barnaba - 21 Luty 2010, 13:00

przecież pisałem że mogę się nie znać :P
No i przydałoby się abym przyłożył się do czytania ze zrozumieniem :oops:
Ale chciałem pomóc :)

Camel- - 22 Luty 2010, 20:46

Przetwornica ksenonu odpowiada za mycie reflektorów? Żarnik odpala i świeci - więc w czym problem? Szukajcie co nagrzebaliście i poprawcie wycieraczkę reflektora ;)

Jeśli nie psikają oba reflektory, to może być problem z pompką lub jej sterowaniem, a problem z poruszaniem się lewej wycieraczki - pytanie czy padła na pewno teraz i czy jej problem to również sterowanie czy sam "silniczek". Ja nie miesziałbym tutaj przetwornicy! Ksenon działa i taki był cel.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group