Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wady i zalety silników mercedesa
RONSELOT - 17 Luty 2010, 22:04 Temat postu: Wady i zalety silników mercedesa czy klubowicze poprą pomysł spisania silników,też wad i zalet.myśle o zmianie celiny na inny model lub inna marke z podzespolami mercedesa,a mam pewne wątpliwości.
obecnie mam już drugą celine c250 td-myśle o 2.7 cdi,3.2cdi lub 2.3 kompresor c lub e.
ZALETY 250TD:
-dynamika
-spalanie
-kultura pracy
-elastycznośc
WADY 250TD:
-kiwaczka-brak sprzęgła na alternatorze(amortyzatorek)
-zapowietrzanie ukł.paliwowego
-zapiekające się świece żarowe
-ukł.dolotowy;słabe uszczelki przy kolektorze
-cieknąca pompa wtryskowa bosch
-za katalizatorem upala się wydech
dodam,że małe przebiegi roczne ok. 8-10 tys. i powtarzające się awarie,a mechanicy różni nie ten sam kolo.mam dość osprzętu tego silnika,reszta mechaniki ok.
jeszcze jedna prośba-które konkretnie mają NIVO ?
Equinoxe - 20 Luty 2010, 16:39
Cytat: | jeszcze jedna prośba-które konkretnie mają NIVO ? | Mój ma fabryczne NIVO (i webasto), tj. model C200 CDI Clasic 1999r sedan 75kW/102KM. Myślę, że nie wszystkie C200 CDI Clasic są wyposażone w NIVO.
pstrag - 20 Luty 2010, 17:01
RONSELOT,
nivo jest wyposażeniem dodatkowy
RONSELOT - 22 Luty 2010, 12:01
a jak poznać jeśli nie ma w opisie oferty czy jest?mam 2 kombi i bez nivo.czy np.okular 7 osobowy każdy ma nivo,czy wszystkie kombi?wiele sprzedających nie wie lub nie chce powiedzieć.jedna sztuka kosztuje ok 1tys. i wole tego nie mieć.
Daniel - 22 Luty 2010, 13:44
RONSELOT napisał/a: | a jak poznać jeśli nie ma w opisie oferty czy jest? |
W przypadku W202 musi być info w VIN. NIVO nie jest seryjne w żadnej wersji wyposażeniowej i nadwoziowej.
RONSELOT napisał/a: | okular 7 osobowy każdy ma nivo,czy wszystkie kombi |
Wszystkie kombi W210 mają NIVO.
RONSELOT napisał/a: | zy klubowicze poprą pomysł spisania silników,też wad i zalet |
Wystarczy przeszukać Forum - było tego naprawdę sporo. Zresztą w przypadku W202 i Diesel odpowiedź jest jedna - OM611 czyli CDI.
Nex@pl - 22 Luty 2010, 20:08
Daniel napisał/a: | Wszystkie kombi W210 mają NIVO. |
Powinny mieć, albo miały jak opuszczały fabryki
Co dzisiaj tam zastaniesz tego nikt nie wie...
Daniel - 22 Luty 2010, 21:23
Nex@pl napisał/a: | Powinny mieć, |
Nie wnikam w druciarstwo
Nex@pl - 22 Luty 2010, 22:20
Daniel napisał/a: |
Nie wnikam w druciarstwo |
Raczej polską naturę
Łukasz - 22 Luty 2010, 22:28
Zaleta OM605.960?
Na 500 metrach C270CDI (W203) odjechało mi na długość półtora auta tylko
Biorąc pod uwagę moc: 150koni vs 170koni(CDI) i 280Nm vs 400Nm(CDI).
Nie jest tak źle
Nex@pl - 22 Luty 2010, 22:29
Cytat: | Na 500 metrach C270CDI (W203) odjechało mi na długość półtora auta tylko
Biorąc pod uwagę moc: 150koni vs 170koni(CDI) i 280Nm vs 400Nm(CDI).
Nie jest tak źle |
Drugi kierownik na półsprzęgle jechał
Łukasz - 22 Luty 2010, 22:29
Nex@pl napisał/a: | Drugi kierownik na półsprzęgle jechał |
O ile da się tak w automacie
BTW. Miałem lepszą reakcję
kostek - 23 Luty 2010, 10:52
ciezko jest pisac o zaletach i wadach silnika 1800
ale ok:
WADY:
-kiepskie przyspieszenie i elastyczność
-częste falowanie obrotów ( przepustnica, LPG itp)
-głosna praca
ZALETY:
-stosunkowo niewielkie zuzycie paliwa
-całkowicie (jak dla mnie) wystarczajaca v-max
-dobra tolerancja LPG
-bezawaryjność
Dla pełnego obrazu: jezdze tą 2 i pół roku, w tym czasie przejechałem blisko 100 tys km na pb i lpg. Po sprowadzeniu wrzuciłem w nią ok 4 tys w blache, 8 tys w zawieszenie, rozrząd i inne oraz załozyłem istalacje LPG licząc, że duza inwestycja na początku spowoduje niskie koszty eksploatacji w przyszłosci. I ja sie nie zawiodłem, i tez mnie nie zawodzi.
RONSELOT - 27 Luty 2010, 21:25
Łukasz napisał/a: | Zaleta OM605.960?
Na 500 metrach C270CDI (W203) odjechało mi na długość półtora auta tylko
Biorąc pod uwagę moc: 150koni vs 170koni(CDI) i 280Nm vs 400Nm(CDI).
Nie jest tak źle
|
ŁUKASZ , miałem okazje karnąć się c220 cdi 125km automat-moje porównanie na konto c250 td.mój był cichszy,szybszy choć na biegu jałowym cdi lepszy.
moim ideałem byłby mb ,gdzie zapakuje fotelik,wózek,pierdoły,przynamniej 1 rower.wiem,powiecie vito ale bardzo byłem zgrzany na ten model,a wszyscy mi odradzają,mechanicy,posiadacze "znawcy tematu".co innego kupić by mieć mb lubprzynajmniej jego komponenty?
TAQ - 27 Luty 2010, 22:48
a Vaneo?
caliber - 28 Luty 2010, 09:14
TAQ napisał/a: | a Vaneo? |
jeszcze droga sprawa
o silniku m104
zalety
moc
przyspieszenie
kultura pracy
vmax
elastyczność
wady
spalanie
padająca wiązka przy silniku ;/
|
|
|