To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wady i zalety silników mercedesa

RONSELOT - 17 Luty 2010, 22:04
Temat postu: Wady i zalety silników mercedesa
czy klubowicze poprą pomysł spisania silników,też wad i zalet.myśle o zmianie celiny na inny model :mb: lub inna marke z podzespolami mercedesa,a mam pewne wątpliwości.
obecnie mam już drugą celine c250 td-myśle o 2.7 cdi,3.2cdi lub 2.3 kompresor c lub e.
ZALETY 250TD:
-dynamika
-spalanie
-kultura pracy
-elastycznośc
WADY 250TD:
-kiwaczka-brak sprzęgła na alternatorze(amortyzatorek)
-zapowietrzanie ukł.paliwowego
-zapiekające się świece żarowe
-ukł.dolotowy;słabe uszczelki przy kolektorze
-cieknąca pompa wtryskowa bosch
-za katalizatorem upala się wydech
dodam,że małe przebiegi roczne ok. 8-10 tys. i powtarzające się awarie,a mechanicy różni nie ten sam kolo.mam dość osprzętu tego silnika,reszta mechaniki ok.
jeszcze jedna prośba-które konkretnie :mb: mają NIVO ?

Equinoxe - 20 Luty 2010, 16:39

Cytat:
jeszcze jedna prośba-które konkretnie :mb: mają NIVO ?
Mój :mb: ma fabryczne NIVO (i webasto), tj. model C200 CDI Clasic 1999r sedan 75kW/102KM. Myślę, że nie wszystkie C200 CDI Clasic są wyposażone w NIVO.
pstrag - 20 Luty 2010, 17:01

RONSELOT,

nivo jest wyposażeniem dodatkowy

RONSELOT - 22 Luty 2010, 12:01

a jak poznać jeśli nie ma w opisie oferty czy jest?mam 2 kombi i bez nivo.czy np.okular 7 osobowy każdy ma nivo,czy wszystkie kombi?wiele sprzedających nie wie lub nie chce powiedzieć.jedna sztuka kosztuje ok 1tys. i wole tego nie mieć.
Daniel - 22 Luty 2010, 13:44

RONSELOT napisał/a:
a jak poznać jeśli nie ma w opisie oferty czy jest?


W przypadku W202 musi być info w VIN. NIVO nie jest seryjne w żadnej wersji wyposażeniowej i nadwoziowej.

RONSELOT napisał/a:
okular 7 osobowy każdy ma nivo,czy wszystkie kombi


Wszystkie kombi W210 mają NIVO.

RONSELOT napisał/a:
zy klubowicze poprą pomysł spisania silników,też wad i zalet


Wystarczy przeszukać Forum - było tego naprawdę sporo. Zresztą w przypadku W202 i Diesel odpowiedź jest jedna - OM611 czyli CDI.

Nex@pl - 22 Luty 2010, 20:08

Daniel napisał/a:
Wszystkie kombi W210 mają NIVO.


Powinny mieć, albo miały jak opuszczały fabryki ;)

Co dzisiaj tam zastaniesz tego nikt nie wie...

Daniel - 22 Luty 2010, 21:23

Nex@pl napisał/a:
Powinny mieć,


Nie wnikam w druciarstwo ;)

Nex@pl - 22 Luty 2010, 22:20

Daniel napisał/a:

Nie wnikam w druciarstwo ;)


Raczej polską naturę :)

Łukasz - 22 Luty 2010, 22:28

Zaleta OM605.960?
Na 500 metrach C270CDI (W203) odjechało mi na długość półtora auta tylko :D
Biorąc pod uwagę moc: 150koni vs 170koni(CDI) i 280Nm vs 400Nm(CDI).
Nie jest tak źle :)
:mrgreen:

Nex@pl - 22 Luty 2010, 22:29

Cytat:
Na 500 metrach C270CDI (W203) odjechało mi na długość półtora auta tylko :D
Biorąc pod uwagę moc: 150koni vs 170koni(CDI) i 280Nm vs 400Nm(CDI).
Nie jest tak źle :)


Drugi kierownik na półsprzęgle jechał :P

Łukasz - 22 Luty 2010, 22:29

Nex@pl napisał/a:
Drugi kierownik na półsprzęgle jechał :P

O ile da się tak w automacie :P
BTW. Miałem lepszą reakcję :P

kostek - 23 Luty 2010, 10:52

ciezko jest pisac o zaletach i wadach silnika 1800 :mrgreen:
ale ok:
WADY:
-kiepskie przyspieszenie i elastyczność
-częste falowanie obrotów ( przepustnica, LPG itp)
-głosna praca

ZALETY:
-stosunkowo niewielkie zuzycie paliwa
-całkowicie (jak dla mnie) wystarczajaca v-max
-dobra tolerancja LPG
-bezawaryjność

Dla pełnego obrazu: jezdze tą :mb: 2 i pół roku, w tym czasie przejechałem blisko 100 tys km na pb i lpg. Po sprowadzeniu wrzuciłem w nią ok 4 tys w blache, 8 tys w zawieszenie, rozrząd i inne oraz załozyłem istalacje LPG licząc, że duza inwestycja na początku spowoduje niskie koszty eksploatacji w przyszłosci. I ja sie nie zawiodłem, i :mb: tez mnie nie zawodzi.

RONSELOT - 27 Luty 2010, 21:25

Łukasz napisał/a:
Zaleta OM605.960?
Na 500 metrach C270CDI (W203) odjechało mi na długość półtora auta tylko :D
Biorąc pod uwagę moc: 150koni vs 170koni(CDI) i 280Nm vs 400Nm(CDI).
Nie jest tak źle :)
:mrgreen:

ŁUKASZ , miałem okazje karnąć się c220 cdi 125km automat-moje porównanie na konto c250 td.mój był cichszy,szybszy choć na biegu jałowym cdi lepszy.
moim ideałem byłby mb ,gdzie zapakuje fotelik,wózek,pierdoły,przynamniej 1 rower.wiem,powiecie vito ale bardzo byłem zgrzany na ten model,a wszyscy mi odradzają,mechanicy,posiadacze "znawcy tematu".co innego kupić by mieć mb lubprzynajmniej jego komponenty?

TAQ - 27 Luty 2010, 22:48

a Vaneo? ;)
caliber - 28 Luty 2010, 09:14

TAQ napisał/a:
a Vaneo? ;)


jeszcze droga sprawa

o silniku m104

zalety

moc
przyspieszenie
kultura pracy
vmax
elastyczność

wady
spalanie
padająca wiązka przy silniku ;/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group