To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Silnik umarł i ożył

marpie - 15 Marzec 2010, 15:47
Temat postu: Silnik umarł i ożył
Wczoraj zdarzyła mi się bardzo dziwna sytuacja - C180 po FL bez LPG.
Wracając z południa Polski w śniegu itp. po kilku godzinach jazdy (bez postoju z Łodzi do Gdyni) silnik nagle odmówił pracy. Podczas jazdy przestał działać tak jakby zabrakło mu paliwa. Nie było żadnych efektów akustycznych, żadna kontrolka się nie zapaliła, temperatura w normie, itp. Rozrusznik kręcił i nic. Ciekawe, po przekręceniu kluczyka kontrolki świeciły cały czas, choć zwykle gasną po kilku sekundach.
Ponieważ od poprzedniego tankowania przejechane było blisko 700km podejrzenie padło na brak paliwa, przy czym wskaźnik pokazywał jeszcze 1/4 zbiornika a kontrolka rezerwy się nie paliła, ale to zawsze może nawalić. Przespacerowaliśmy się więc na stację (na szczęście była niedaleko) i po wlaniu 5l benzyny auto odpaliło jak gdyby nigdy nic, może troszkę dłużej trzeba było potrzymać na rozruszniku. Cała operacja trwała około godziny (od padnięcia do ponownego uruchomienia), więc silnik nieco się wychłodził (to było w nocy przy -5 stopniach). Podjechaliśmy do najbliższej stacji gdzie zatankowałem do pełna (zważając żeby paliwo się nie spieniło i nie było przekłamań) - z ilości zatankowanej wyszło że w chwili gdy silnik padł w zbiorniku było około 15l benzyny, czyli wskaźnik pokazywał prawidłowo.

Ktoś może się z tym spotkał? Jakie mogły być przyczyny takiego zachowania?

G. - 15 Marzec 2010, 15:54

marpie napisał/a:
temperatura w normie

Wg. wskazania kontrolki na desce rozdzielczej oczywiście?

Marcin Pop. - 15 Marzec 2010, 17:47

marpie, może załapał sobie jakiś błąd i musiał sobie odpocząć?
marpie - 15 Marzec 2010, 18:46

Gomezio napisał/a:
marpie napisał/a:
temperatura w normie

Wg. wskazania kontrolki na desce rozdzielczej oczywiście?

Oczywiście. Zresztą spod maski nic nie parowało, otworzyłem zbiornik wyrównawczy i bez żadnych anomalii, poziom w normie.

Marcin Pop. napisał/a:
marpie, może załapał sobie jakiś błąd i musiał sobie odpocząć?

To chyba kontrolka by coś wskazała, nie?

Marcin Pop. - 15 Marzec 2010, 20:35

marpie napisał/a:
To chyba kontrolka by coś wskazała, nie?

która????

Nex@pl - 15 Marzec 2010, 21:08

Zapewne zabrakło Ci paliwa, albo się zapowietrzył, przy C180 przebieg 700km to już niemal caluśki bak.
Javoreczek - 16 Marzec 2010, 11:10

Albo zatkał się przelew między komorami, a jesli tak to moze Cię to marpie spotkac jeszcze raz :|
marpie - 16 Marzec 2010, 13:15

Nex@pl napisał/a:
Zapewne zabrakło Ci paliwa, albo się zapowietrzył, przy C180 przebieg 700km to już niemal caluśki bak.

Czytanie ze zrozumieniem:
marpie napisał/a:
z ilości zatankowanej wyszło że w chwili gdy silnik padł w zbiorniku było około 15l benzyny

Spalił tak mało bo droga była oblodzona i jechałem przez dużą część drogi w granicach 70-80.
Javoreczek napisał/a:
Albo zatkał się przelew między komorami, a jesli tak to moze Cię to marpie spotkac jeszcze raz :|

Gdyby zatkał się przelew między komorami do powinien się zatrzymać po opróżnieniu połowy zbiornika, czyli powinienem zatankować do pełna 30+ litrów, a weszło ponad 50. Patrz tu

Czyli szukamy dalej.

Nex@pl - 16 Marzec 2010, 13:48

Nie koniecznie musi być zapchane na amen, może drożność drastycznie zmalała tylko. Polecałbym poużywania specyfików czyszczących.
btx - 16 Marzec 2010, 16:28

odczytaj bledy na komputerze,
mozliwe ze czujnik polozenia walu korbowego sfixowal.
Jak jest padniety to nie odpalisz auta.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group