Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Koła tylne ustawione po skosie
dybek - 15 Marzec 2010, 20:37 Temat postu: Koła tylne ustawione po skosie Wytam czy to że tylne koła stoja troche po skosie /-\ jest winą tego że liche są już sprężyny? ewentualnie może ktoś wie jak podnieść trochę tył do góry bez wymiany sprężyn na grubsze bądz dłuższe.
Jary - 15 Marzec 2010, 20:41
dybek napisał/a: | tylne koła stoja troche po skosie /-\ j |
Stoją tak jak im fabryka nakazała i mają tak stać dalej
Marcin Pop. - 15 Marzec 2010, 20:41
dybek napisał/a: | Wytam czy to że tylne koła stoja troche po skosie /-\ jest winą tego że liche są już sprężyny? ewentualnie może ktoś wie jak podnieść trochę tył do góry bez wymiany sprężyn na grubsze bądz dłuższe. |
1)daj grubsze podkładki gumowe na sprężyny
2) tuleje i sworznie w tylnum zawieszeniu do wymiany
[ Dodano: 15 Marzec 2010, 19:42 ]
Jary napisał/a: | Stoją tak jak im fabryka nakazała i mają tak stać dalej |
w tym wieku napewnio już nie (14lat)
Jary - 15 Marzec 2010, 20:43
Cytat: | w tym wieku napewnio już nie |
A cóż to za wiek
dybek - 15 Marzec 2010, 20:48
jaki jest koszt takich podkładek gumowych i czy są one uniwersalne czy specjalnie pod gwiazdę.
jaki jest koszt tylei i sworzni.
eldorado - 15 Marzec 2010, 20:58
dybek napisał/a: | jaki jest koszt takich podkładek gumowych i czy są one uniwersalne czy specjalnie pod gwiazdę.
jaki jest koszt tylei i sworzni. |
tzw specjalne do w202 a dokładnie są dwa typy po lifcie i przed liftem
http://www.w202.pl/viewto...er=asc&start=60
Marcin Pop. - 15 Marzec 2010, 20:58
Jary napisał/a: | A cóż to za wiek |
jeżeli auto ciąga przyczepy bądź towary w bagażniku i nawija trochę kilometrów to na tulejki gumowo metalowe już znaczny
[ Dodano: 15 Marzec 2010, 20:00 ]
dybek, wpisz w wyszukiwerkę "wózek" i będzie wiadomo
dybek - 17 Marzec 2010, 19:42
chyba bede musial wymienic albo sprezyny albo te gumowe mieszki nad sprezyna (18mm)
Jary - 17 Marzec 2010, 20:25
dybek napisał/a: | chyba bede musial |
Pojechać na geometrię, sprawdzić ustawienie kół i się nie dołować
Marcin Pop. - 17 Marzec 2010, 20:38
dybek napisał/a: | chyba bede musial wymienic albo sprezyny albo te gumowe mieszki nad sprezyna (18mm) |
Tym sposobem podniesiesz auto tylko i wyłącznie do góry. Pochylenie kół / \ zostanie.
Camel- - 17 Marzec 2010, 21:55
Marcin Pop., eee dobrze popatrz w WISie i się popraw. Gdyby tak było, nei wymyślili by dłuższych górnych drązków do tylnego zawieszenia. Przy glebie powstaje jeszcze większy negatyw niż deklarowane ~1,5* przez producenta. Nie od dziś wiadomo, że Elegant będzie miał poprawniejsze kąty od Sporta. Ale cóż zrobić. Dla każdego poziomu samochodu są pewne akceptowane widełki pochylenia kół z tyłu, które są podane przez producenta. Pochylenie kół może też kuleć, gdy są wybite silentblocki w drążkach, ale tym to by się chyba już nie dało jeździć (nie z powodu pochylenia ). U mnie też są nierówne pochylenia, ale obie wartości mieszczą się niemal w tym na co zezwala producent. Cała zawiecha z tyłu nowa i nic z tym nie zrobie. I robić nie mam zamiaru
Swoją drogą: byyyyło
Jary - 17 Marzec 2010, 22:52
Camel- napisał/a: | Gdyby tak było, nei wymyślili by dłuższych górnych drązków do tylnego zawieszenia. |
Co by nie powiedzieć, to zawieszenie ma "kształt" czworokąta i nie ma znaczenia co włożymy pomiędzy jego dwa poziome boki, zmienimy to tylko wizualnie, nic więcej nie zmienimy, oczywiście przy sprawnych tulejach
dybek - 18 Marzec 2010, 09:03
Cytat: | Tym sposobem podniesiesz auto tylko i wyłącznie do góry. Pochylenie kół / \ zostanie. |
Tutaj się z tobą nie zgodzę jak w primerze miałem już wytłuczone sprężyny i założyłem nowe to tylne kółka się wyprostowały.
Mam jeszcze takie pytanie jaka jest grubość drutu sprężyny do Clasica - chodzi mi o najgrubszy drut tak żeby tył był maksymalnie "wytrzymały" na obciążenia. Dużo wożę w bagażniku i jeszcze ciągam przyczepkę.
Marcin Pop. - 18 Marzec 2010, 18:57
Camel-, dybek, zaraz, zaraz, zaraz...nie zapędzajcie sie aż tak daleko
Pytanie brzmiało:
dybek napisał/a: | Wytam czy to że tylne koła stoja troche po skosie /-\ jest winą tego że liche są już sprężyny? ewentualnie może ktoś wie jak podnieść trochę tył do góry bez wymiany sprężyn na grubsze bądz dłuższe. |
Niech dybek sie określi co to według niego znaczy: "troche po skosie". Bo znając życie i ludzkie przypadki to "trochę" wedługo niego, Camela i mnie to są trzy różne wielkości...
dybek, zdrób lepiej dokładne foto z tyłu auta (nieobciążonego) i zobaczymy jak wygląda według ciebie te "trochę".
Camel-, Regulacją podkładek gumowych (na sprężyny) za dużo kąta pochylenia tylnego koła nie zmienisz. A już na pewno nie zmienisz na tyle, żeby wpływało to na prowadzenie całego auta.
W przypadku dybka nie wiadomo, czy jego mercedesie zawias jest w oryginale - taki jaki fabrycznie powinien być. Może ktoś wcześniej bawił się w domorosłego mechanika.... - tego nie wiemy.
Jeżeli jest tak jak pisze camel, że są wytłuczone silentblocki - to już mamy przyczynę / \. Dodatkowo zużyty bieżnik od wew.
dybek napisał/a: | Tutaj się z tobą nie zgodzę jak w primerze miałem już wytłuczone sprężyny i założyłem nowe to tylne kółka się wyprostowały.
Mam jeszcze takie pytanie jaka jest grubość drutu sprężyny do Clasica - chodzi mi o najgrubszy drut tak żeby tył był maksymalnie "wytrzymały" na obciążenia. Dużo wożę w bagażniku i jeszcze ciągam przyczepkę. |
Nie wiem dlaczego porównujesz primerę do mercedesa. To są dwie różne konstrukcje tylnego zawieszenia! W primerze masz rurową belkę poprzeczną z wahaczem poprzecznym dwuramiennym usytuowanym centralnie a role amortyzacji spełniają elementy amortyzujące budową przypominającą kolumne macpreson (oczywiście poza zwrotnicą). Dotyczy to primery 1990 - 1999r.
Także podobieństwo z mercedesem jest tutaj żadne.
dybek napisał/a: | Mam jeszcze takie pytanie jaka jest grubość drutu sprężyny do Clasica - chodzi mi o najgrubszy drut tak żeby tył był maksymalnie "wytrzymały" na obciążenia. Dużo wożę w bagażniku i jeszcze ciągam przyczepkę. |
W sprężynach śrubowych grubość drutu ma drugorzędne (albo i trzeciorzędne) znaczenie. Na Twoim miejscu bym sie zastanowił jaka jest wysokość sprężyny i i "strzałka ugięcia sprężyny". Tym sie powinieneś kierować chcąc podnieść auto do góry.
Jary - 18 Marzec 2010, 20:18
Marcin Pop. napisał/a: | wedługo niego, Camela i mnie to są trzy różne wielkości... |
Ja jestem 4 wartością
Marcin Pop. napisał/a: | bym sie zastanowił jaka jest wysokość sprężyny i "strzałka ugięcia sprężyny". |
Oraz model auta
Marcin Pop. napisał/a: | Niech dybek sie określi co to według niego znaczy: "troche po skosie". |
Wszak , ma z natury ujemne pochylenie .
Tak jak wcześniej pisałem, zawieszenie w kształcie czworokąta (trapezu) i przy sprawnych elementach mocowania (wahaczy) nie ma znaczenia co wstawimy między wahacz dolny a górny - co najwyżej na własne życzenie zepsujemy geometrię
|
|
|