To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Koła tylne ustawione po skosie

dybek - 19 Marzec 2010, 08:32

ok to zrobię dziś fotki i wieczorem wstawię na forum
BolzZ - 19 Marzec 2010, 09:20

dybek napisał/a:
Tutaj się z tobą nie zgodzę jak w primerze miałem już wytłuczone sprężyny i założyłem nowe to tylne kółka się wyprostowały.

To może kopsnij się jeszcze mocniej w historię motoryzacji :mrgreen: W maluchu na przykład był z przodu jeden resor piórowy umieszczony w poprzek :D Jak włożyłeś nówkę to stał na zewnętrznych rantach opon jak tatra z pustą skrzynią, a jak pojeździł kilka lat- zaczynał stać na wewnętrznych krawędziach opon :mrgreen: Tylko co maluch, primera i inne wynalazki mają do W202 :?:

G. - 19 Marzec 2010, 09:26

BolzZ napisał/a:
Tylko co maluch, primera i inne wynalazki mają do W202 :?:

Jak to co..? Kontrolowaną strefę zgniotu, która kończy się na silniku ;-)

Daniel - 19 Marzec 2010, 10:39

Jary napisał/a:
Wszak :mb: , ma z natury ujemne pochylenie .


Bingo! - te zdanie powinno zostać napisane na początku dyskusji.

Tylny napęd wymusza wręcz taka właśnie geometrię - inaczej wyleciał by samochód na pierwszym lepszym zakręcie.

Camel- napisał/a:
Nie od dziś wiadomo, że Elegant będzie miał poprawniejsze kąty od Sporta.


To zdanie powinni sobie wydrukować wszyscy którzy chcą mieć maksymalną glebę ;)

Marcin Pop. napisał/a:
Niech dybek sie określi co to według niego znaczy: "troche po skosie". Bo znając życie i ludzkie przypadki to "trochę" wedługo niego, Camela i mnie to są trzy różne wielkości...


Zakładając, że tuleje na wahaczach są OK, to wytrzaskane sprężyny też będą powodowany nadmierny negatyw.

Marcin Pop. napisał/a:
W sprężynach śrubowych grubość drutu ma drugorzędne (albo i trzeciorzędne) znaczenie.


Tutaj się z Tobą nie zgodzę - grubością drutu można sterować obciążenia maksymalne przy których "tył siądzie" - dobrym przykładem jest W123 - sprężyny normalne i wzmocnione na tylnej osi.

Jary - 19 Marzec 2010, 11:51

Daniel napisał/a:
te zdanie powinno zostać napisane na początku dyskusji.


Widocznie najtrudniejsze są rzeczy oczywiste .
Cytat:
dobrym przykładem jest W123 -


Przykład niezbyt szczęśliwy, wszak to technologia z przed pół wieku :wink:

Marcin Pop. - 19 Marzec 2010, 17:36

Daniel napisał/a:
Tutaj się z Tobą nie zgodzę - grubością drutu można sterować obciążenia maksymalne przy których "tył siądzie" - dobrym przykładem jest W123 - sprężyny normalne i wzmocnione na tylnej osi.


to zapraszam pana Daniela, dociekliwego do materiałoznastwa.... To sposoby hartowania, odpuszczania, nawęglania (i jeszcze wiele innych) decydują jaka sprężyna będzie "mocna". W zależności od sposobu jej produkcji sprężyna o cieńszym zwoju może służyć do amortyzacji większej masy bądź ogranicza jej skok.
Średnica drutu ma także znaczenie, ale nie pierwszorzędne :!:

Daniel - 22 Marzec 2010, 08:20

Marcin Pop. napisał/a:
to zapraszam pana Daniela, dociekliwego do materiałoznastwa.... To sposoby hartowania, odpuszczania, nawęglania (i jeszcze wiele innych) decydują jaka sprężyna będzie "mocna". W zależności od sposobu jej produkcji sprężyna o cieńszym zwoju może służyć do amortyzacji większej masy bądź ogranicza jej skok.
Średnica drutu ma także znaczenie, ale nie pierwszorzędne :!:


Postawiłeś tezę , że grubość drutu sprężyny ma znaczenie mało istotne, ja tylko napisałem, że jednak za pomocą zmiany średnicy druta sprężyny można sterować jej strzałką ugięcia, tak jak to robi chociażby MB w swoich modelach, w tym podany przeze mnie przykład - W123

Natomiast dywagowanie o procesie produkcyjnym sprężyny, podejrzewam, że przekracza możliwości sporej części użytkowników tego Forum ;)

Marcin Pop. - 22 Marzec 2010, 17:57

Daniel napisał/a:
Postawiłeś tezę , że grubość drutu sprężyny ma znaczenie mało istotne,

bo tak jest :)
Daniel napisał/a:
ja tylko napisałem, że jednak za pomocą zmiany średnicy druta sprężyny można sterować jej strzałką ugięcia,

Właśnie jest odwrotnie. W projektowaniu zakładasz najpierw ile sprężyna ma sie ugiąć (albo rozciągnąć :wink: ) i przy pomocy odpowiednich wzorów wyliczasz grubość zwoju sprężyny uwzględniając inne parametry fiz.-chem, która jest odpowiednia dla danego ugięcia / rozciągnięcia. To tak po krótce... prościzna... miałem to w technikum na maszynoznastwie :wink:
Jak będziesz bardziej dociekliwy to mogę podrzucić ci parę wzorów jak to sie wylicza. :wink:

[ Dodano: 22 Marzec 2010, 16:58 ]
Daniel napisał/a:
Natomiast dywagowanie o procesie produkcyjnym sprężyny, podejrzewam, że przekracza możliwości sporej części użytkowników tego Forum

tego to juz nie wiem :wink:

ralf - 26 Kwiecień 2010, 22:11

A co sądzicie o tym:
http://www.norcom.com.pl/...opic.php?t=3647

Daniel - 27 Kwiecień 2010, 06:31

ralf napisał/a:
A co sądzicie o tym:
http://www.norcom.com.pl/...opic.php?t=3647


W jakim kontekście?

ralf - 27 Kwiecień 2010, 18:34

Daniel napisał/a:
W jakim kontekście?

W kontekście zastosowania wymienionych w podanym linku elementów w celu poprawy kąta pochylenia kół tylnych.

Daniel - 27 Kwiecień 2010, 19:34

ralf napisał/a:
W kontekście zastosowania wymienionych w podanym linku elementów w celu poprawy kąta pochylenia kół tylnych.


Poprawy - uważasz, że oryginalna geometria jest zła?

ralf - 27 Kwiecień 2010, 21:54

Daniel napisał/a:
Poprawy - uważasz, że oryginalna geometria jest zła?

Poprawy, czyli przywrócenia zalecanych wartości.
Dyskutujecie w tym temacie min o elementach zawieszenia, których zużycie ma wpływ na niewłaściwe pochylenie kół tylnej osi.
Z kolei w linku, który podałem omawiane jest przede wszystkim zastosowanie niestandardowych elementów regulacyjnych. Podane tam powody zastosowania takich elementów to:
-błędy wykonawcze elementów zawieszeń
-odkształcenia nadwozi, wynikające z niecałkowicie usuniętych następstw wypadków lub jeżdżenia z nadmiernymi prędkościami po dziurawych drogach;
- przeprowadzony tuning zawieszenia.
Jestem ciekaw, czy ktoś z was stosował tego typu elementy( uniwersalne lub dedykowane), np. wymienionej tu amerykańskiej firmy. Jakie są wasze opinie odnośnie oferowanych przez nie możliwości regulacji( np. pochylenia tylnych kół).

A Dociekliwego proszę o niedociekanie przyczyn mojego zainteresowania tą tematyką :wink: .

artek88 - 28 Kwiecień 2010, 00:20

a te śruby mimośrodowe w jaki sposób są zabezpieczone przed zmiana położenia? wystarczy jedynie ich skręcenie odpowiednim momentem?. W W124 są przy przednim wahaczu podkładki mimośrodowe z śrubami.
Daniel - 28 Kwiecień 2010, 06:36

ralf napisał/a:
-błędy wykonawcze elementów zawieszeń


Chińszczyzny nie kupujemy ;)

ralf napisał/a:
-odkształcenia nadwozi, wynikające z niecałkowicie usuniętych następstw wypadków lub jeżdżenia z nadmiernymi prędkościami po dziurawych drogach;


W przypadku W202 nie ma to znaczenia ze względu na zastosowanie ramy pomocniczej.

ralf napisał/a:
- przeprowadzony tuning zawieszenia.


Od tuning są VW lub inne tego typu pojazdy.

ralf napisał/a:
( np. pochylenia tylnych kół).


Ustawienie pochylenia kół w W202 jest optymalne, również pod kątem prowadzenia sie samochodu z dużymi prędkościami.

ralf napisał/a:
A Dociekliwego proszę o niedociekanie przyczyn mojego zainteresowania tą tematyką :wink: .


Chciałbym jedynie zwrócić Ci uwagę, że najpierw trzeba zgłębić temat teoretycznie a potem posiadaną wiedzę zastosować w praktyce - ja mam wrażenie, że zaczynasz zabierać się do tego tematu od d...y strony.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group