Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Koła tylne ustawione po skosie
dybek - 19 Marzec 2010, 08:32
ok to zrobię dziś fotki i wieczorem wstawię na forum
BolzZ - 19 Marzec 2010, 09:20
dybek napisał/a: | Tutaj się z tobą nie zgodzę jak w primerze miałem już wytłuczone sprężyny i założyłem nowe to tylne kółka się wyprostowały. |
To może kopsnij się jeszcze mocniej w historię motoryzacji W maluchu na przykład był z przodu jeden resor piórowy umieszczony w poprzek Jak włożyłeś nówkę to stał na zewnętrznych rantach opon jak tatra z pustą skrzynią, a jak pojeździł kilka lat- zaczynał stać na wewnętrznych krawędziach opon Tylko co maluch, primera i inne wynalazki mają do W202
G. - 19 Marzec 2010, 09:26
BolzZ napisał/a: | Tylko co maluch, primera i inne wynalazki mają do W202 |
Jak to co..? Kontrolowaną strefę zgniotu, która kończy się na silniku
Daniel - 19 Marzec 2010, 10:39
Jary napisał/a: | Wszak , ma z natury ujemne pochylenie . |
Bingo! - te zdanie powinno zostać napisane na początku dyskusji.
Tylny napęd wymusza wręcz taka właśnie geometrię - inaczej wyleciał by samochód na pierwszym lepszym zakręcie.
Camel- napisał/a: | Nie od dziś wiadomo, że Elegant będzie miał poprawniejsze kąty od Sporta. |
To zdanie powinni sobie wydrukować wszyscy którzy chcą mieć maksymalną glebę
Marcin Pop. napisał/a: | Niech dybek sie określi co to według niego znaczy: "troche po skosie". Bo znając życie i ludzkie przypadki to "trochę" wedługo niego, Camela i mnie to są trzy różne wielkości... |
Zakładając, że tuleje na wahaczach są OK, to wytrzaskane sprężyny też będą powodowany nadmierny negatyw.
Marcin Pop. napisał/a: | W sprężynach śrubowych grubość drutu ma drugorzędne (albo i trzeciorzędne) znaczenie. |
Tutaj się z Tobą nie zgodzę - grubością drutu można sterować obciążenia maksymalne przy których "tył siądzie" - dobrym przykładem jest W123 - sprężyny normalne i wzmocnione na tylnej osi.
Jary - 19 Marzec 2010, 11:51
Daniel napisał/a: | te zdanie powinno zostać napisane na początku dyskusji. |
Widocznie najtrudniejsze są rzeczy oczywiste .
Cytat: | dobrym przykładem jest W123 - |
Przykład niezbyt szczęśliwy, wszak to technologia z przed pół wieku
Marcin Pop. - 19 Marzec 2010, 17:36
Daniel napisał/a: | Tutaj się z Tobą nie zgodzę - grubością drutu można sterować obciążenia maksymalne przy których "tył siądzie" - dobrym przykładem jest W123 - sprężyny normalne i wzmocnione na tylnej osi. |
to zapraszam pana Daniela, dociekliwego do materiałoznastwa.... To sposoby hartowania, odpuszczania, nawęglania (i jeszcze wiele innych) decydują jaka sprężyna będzie "mocna". W zależności od sposobu jej produkcji sprężyna o cieńszym zwoju może służyć do amortyzacji większej masy bądź ogranicza jej skok.
Średnica drutu ma także znaczenie, ale nie pierwszorzędne
Daniel - 22 Marzec 2010, 08:20
Marcin Pop. napisał/a: | to zapraszam pana Daniela, dociekliwego do materiałoznastwa.... To sposoby hartowania, odpuszczania, nawęglania (i jeszcze wiele innych) decydują jaka sprężyna będzie "mocna". W zależności od sposobu jej produkcji sprężyna o cieńszym zwoju może służyć do amortyzacji większej masy bądź ogranicza jej skok.
Średnica drutu ma także znaczenie, ale nie pierwszorzędne |
Postawiłeś tezę , że grubość drutu sprężyny ma znaczenie mało istotne, ja tylko napisałem, że jednak za pomocą zmiany średnicy druta sprężyny można sterować jej strzałką ugięcia, tak jak to robi chociażby MB w swoich modelach, w tym podany przeze mnie przykład - W123
Natomiast dywagowanie o procesie produkcyjnym sprężyny, podejrzewam, że przekracza możliwości sporej części użytkowników tego Forum
Marcin Pop. - 22 Marzec 2010, 17:57
Daniel napisał/a: | Postawiłeś tezę , że grubość drutu sprężyny ma znaczenie mało istotne, |
bo tak jest
Daniel napisał/a: | ja tylko napisałem, że jednak za pomocą zmiany średnicy druta sprężyny można sterować jej strzałką ugięcia, |
Właśnie jest odwrotnie. W projektowaniu zakładasz najpierw ile sprężyna ma sie ugiąć (albo rozciągnąć ) i przy pomocy odpowiednich wzorów wyliczasz grubość zwoju sprężyny uwzględniając inne parametry fiz.-chem, która jest odpowiednia dla danego ugięcia / rozciągnięcia. To tak po krótce... prościzna... miałem to w technikum na maszynoznastwie
Jak będziesz bardziej dociekliwy to mogę podrzucić ci parę wzorów jak to sie wylicza.
[ Dodano: 22 Marzec 2010, 16:58 ]
Daniel napisał/a: | Natomiast dywagowanie o procesie produkcyjnym sprężyny, podejrzewam, że przekracza możliwości sporej części użytkowników tego Forum |
tego to juz nie wiem
ralf - 26 Kwiecień 2010, 22:11
A co sądzicie o tym:
http://www.norcom.com.pl/...opic.php?t=3647
Daniel - 27 Kwiecień 2010, 06:31
W jakim kontekście?
ralf - 27 Kwiecień 2010, 18:34
Daniel napisał/a: | W jakim kontekście? |
W kontekście zastosowania wymienionych w podanym linku elementów w celu poprawy kąta pochylenia kół tylnych.
Daniel - 27 Kwiecień 2010, 19:34
ralf napisał/a: | W kontekście zastosowania wymienionych w podanym linku elementów w celu poprawy kąta pochylenia kół tylnych. |
Poprawy - uważasz, że oryginalna geometria jest zła?
ralf - 27 Kwiecień 2010, 21:54
Daniel napisał/a: | Poprawy - uważasz, że oryginalna geometria jest zła? |
Poprawy, czyli przywrócenia zalecanych wartości.
Dyskutujecie w tym temacie min o elementach zawieszenia, których zużycie ma wpływ na niewłaściwe pochylenie kół tylnej osi.
Z kolei w linku, który podałem omawiane jest przede wszystkim zastosowanie niestandardowych elementów regulacyjnych. Podane tam powody zastosowania takich elementów to:
-błędy wykonawcze elementów zawieszeń
-odkształcenia nadwozi, wynikające z niecałkowicie usuniętych następstw wypadków lub jeżdżenia z nadmiernymi prędkościami po dziurawych drogach;
- przeprowadzony tuning zawieszenia.
Jestem ciekaw, czy ktoś z was stosował tego typu elementy( uniwersalne lub dedykowane), np. wymienionej tu amerykańskiej firmy. Jakie są wasze opinie odnośnie oferowanych przez nie możliwości regulacji( np. pochylenia tylnych kół).
A Dociekliwego proszę o niedociekanie przyczyn mojego zainteresowania tą tematyką .
artek88 - 28 Kwiecień 2010, 00:20
a te śruby mimośrodowe w jaki sposób są zabezpieczone przed zmiana położenia? wystarczy jedynie ich skręcenie odpowiednim momentem?. W W124 są przy przednim wahaczu podkładki mimośrodowe z śrubami.
Daniel - 28 Kwiecień 2010, 06:36
ralf napisał/a: | -błędy wykonawcze elementów zawieszeń |
Chińszczyzny nie kupujemy
ralf napisał/a: | -odkształcenia nadwozi, wynikające z niecałkowicie usuniętych następstw wypadków lub jeżdżenia z nadmiernymi prędkościami po dziurawych drogach; |
W przypadku W202 nie ma to znaczenia ze względu na zastosowanie ramy pomocniczej.
ralf napisał/a: | - przeprowadzony tuning zawieszenia. |
Od tuning są VW lub inne tego typu pojazdy.
ralf napisał/a: | ( np. pochylenia tylnych kół). |
Ustawienie pochylenia kół w W202 jest optymalne, również pod kątem prowadzenia sie samochodu z dużymi prędkościami.
ralf napisał/a: | A Dociekliwego proszę o niedociekanie przyczyn mojego zainteresowania tą tematyką . |
Chciałbym jedynie zwrócić Ci uwagę, że najpierw trzeba zgłębić temat teoretycznie a potem posiadaną wiedzę zastosować w praktyce - ja mam wrażenie, że zaczynasz zabierać się do tego tematu od d...y strony.
|
|
|