To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Koła tylne ustawione po skosie

dybek - 10 Lipiec 2010, 09:38

pks5 napisał/a:
Na 100 % masz wybite tuleje metalowo gumowe w głównych górnych wahaczach


A mógłby podać ktoś numer w/w części?

Na razie wymieniłem tuleje pływające ale niewwiele to dało (wymiana przy okazji montażu nowych osłon bębno tarczy - nie polecam 1000 zeta z częściami) - poza tym tuleje były fabryczne z 96 roku a śruba ta wewnątrz tuleji tak się z nią sprasowała że nie mozna już jej było wyjąc.

Krzychs2 - 23 Maj 2015, 19:37

Panowie czy przy mocowaniu tylnego wózka jest jakaś tolerancja?
Chodzi mi czy po poluzowaniu tulei wózka da się przesunąć całość w lewo lub prawo, przód lub tył? Jeśli tak jaka to może być wartość?

Javoreczek - 23 Maj 2015, 21:00

Nie. Nawet jak ruszysz wózek po poluzowaniu tulei to po ich dociągnięciu wróci w pierwotne miejsce.
A czemu chcesz go w ogóle przesuwać?

Krzychs2 - 23 Maj 2015, 21:58

Javoreczek, Zrobiłem komputerowe badanie geometrii i wyszło że obydwa koła mam troche skręcone w prawo. Wszystko jest w granicach tolerancji ale jednak. Zastanawiam się czy da się to skorygować na wózku.
hrynio24 - 23 Maj 2015, 22:41

Krzychs2, weź również poprawkę na ludzi , którzy ustawiają zbieżność, czasem mają sprzęt a nie mają pojęcia. wiem coś o tym...
Krzychs2 - 24 Maj 2015, 11:04

hrynio24, biorę i dlatego byłem w serwisie z urządzeniami nazwijmy to wysokich lotów. Wydruk to potwierdza.
Gorilla - 10 Grudzień 2016, 16:49

Witam wszystkich to mój pierwszy post i musze odrazu uprzedzić ,że pomimo że uwielbiam Mororyzacje , to nie za bardzo jestem wyedukowany w mechanice, ale do rzeczy

Kupiłem 3 dni temu mesia w poznaniu w202, jak to na ten rok (94') nie jest idealny ale całkiem ładny :) jets w dwóch miejscach malowany po lewej i z tyłu po prawej..
No i teraz moje pytanie..
Koła tylne są po skosie, ale po prawej troche bardziej. no o tyle bardziej ,że sam to widze na pierwszy rzut oka, chłopak który mi to sprzedawał mowił ,że to kwestia gumek i tuleji..jako że nie należe do najmożniejszych , a przeczytałem cały ten wątek to teraz nie wiem gdzie mam zaczać .. o które tuleje mu dokłądnie chodziło, do mechanika sie narazie boje jechać, nie mam swojego ulubionego bo już przy jaguarze xj6 to byłem u 4 z klekotaniem w silniku każdy mówił co innego a byla to łyżwa przy rozrządzie za 150 zł a niektózy Janusze mechaniki wyceniali mi ze lepiej nowy silnik kupie (przez głupi klekot który w ogóle nie wpływał na to jak silnik chodzi.. )

Czy to ,że koło jest bardziej pochylone w meijscyu gdzue auto miało stuczke, ( raczej niewielką, chłopak mówił ze podłużnice są ok itd ) jest spowodowane właśnie tą stłuczką? jak jade około 110km/h i skrecam w prawo to jest ok , ale jak lece po łuku w lewo to tak deliktanie czuje ze auto lubi pokręcić dupą, gdzie jaguarem w tym samym zakręcie jade 170 i jest ok :) ..

po przeczytaniu całego wątku troche już zgłupiałem co może być tego przyczyną... zacząłbym od najprostszych rzeczy, ale proszę o jakąś konkretną pomoc bez docinek itd, możecie mnie nazywać młodzikiem,nie obraże się:P

Auto jest świeżo po przeglądzie więc chyba geometria dobra :)

które tuleje w takim razie warto wymienić i co z tym "mimośrodem" , obiecuję podszkolić sie z mechaniki :D jak macie jakieś dobre stronki do poczytaniu o ogólnej mechanice itd to też proszę o podanie czy może nawet książek. Już nie wierze mechanikom , wole nie być takim laikiem, bo źle na tym wychodze..

Dzięki i sorry za takie długie litanie!

perzu126 - 10 Grudzień 2016, 20:04

Geometrie wypadałoby sprawdzić osobno.
Najlepiej byłoby wymienić komplet wahaczy z tyłu. Auto ma już ponad 20lat, zawieszenie może nie stukać, ale jest już zmęczone. Komplet na tył Lemfordera to 600zł .
Tańsza opcja to drążek zbieżności, oraz tzw tuleje pływające. Warto wymienić też tuleję z drugiej strony dolnego wahacza.
No i jak sprężyna i amortyzator zmęczone to prześwit mniejszy i pochylenie kół tez nieco leci.

Gorilla - 11 Grudzień 2016, 16:38

Prześwit jest ok i ogólnie auto wydaje mi się ,że było raczej zadbane ;) hm wahacze droga sprawa, ale wygladają na zdrowe, chociaż może się troche już ugieły czy coś .. Komplet to mówisz ,że wahacze plus osprzęt? amory i sprezyny raczej są też w dobrym stanie , nie buja tylko ładnie amortyzuje :)
Dziękuje bardzo za pomoc :) takiej odpowidzi oczekiwałem :) dam znać co i jak i w razie czego zadam jeszce pare pytan!

Pozdrawiam :) Młodziak miłośnik MB i Jaguarów :)

Abdul - 11 Grudzień 2016, 18:21

Gorilla, z tyły masz 8 wahaczy (licząc łączniki jako wahacz). Nie ugięły się tylko już mają luzy i pewnie gum nie ma :)
Amory i sprężyny to osobny temat.

wiskontii - 11 Grudzień 2016, 19:53

oto chodzi
Zdjecie podgladowe



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group