To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Baardzo duże spalanie na benzynie i gazie "Tnie wtryski

pawelwy - 25 Kwiecień 2010, 22:31

co do tego że podciśnienie jest zawsze to prawda, ale w momencie zamknięcia przepustnicy masz przez moment wyższe, zanim nie otworzy się obejście przepustnicy. benzynowy komputer jest znacznie bardziej rozbudowany niż gazowy i nie koniecznie to samo będzie na benzynie co na gazie (u mnie nie było wcale sygnału położenia przepustnicy i objawem było tylko czasem zawieszające się na momencik obroty).
komputer benzynowy nic nie ma do wtrysku gazu tylko do zapłonu. jak pracowałem przez 3 lata w zakładzie montującym gaz, zawsze podpinaliśmy komputer sterujący dawkami gazu do czujnika położenia przepustnicy i na nim zapisywane były ustawienia "gazowe". do tego był dodawany emulator wtrysku benzyny żeby oszukać wtryskiwacze i komputer benzynowy. możliwe, że coś się pozmieniało w technice ale wątpię by gaz miał korzystać z przetworzonych pod inne paliwo sygnałów.

Krynek - 26 Kwiecień 2010, 07:55

pawelwy napisał/a:
pracowałem przez 3 lata

Masz 20 lat przez trzy pracowałeś ?? Z kontekstu wypowiedzi wynika, że już nie (i to długo) to ile miałeś jak zacząłeś 13 ?? ;)
EOT

13696 - 26 Kwiecień 2010, 08:43

pawelwy napisał/a:
komputer benzynowy nic nie ma do wtrysku gazu tylko do zapłonu
na temat takich textow to nie mam juz sily czyli Twoim zdaniem bez podlanczania kompa gazowego do wtryskow tez bedzie chodzić??

OT jarek to ty??

[ Dodano: 26 Kwiecień 2010, 09:08 ]
no juz mam schemat



pokaz którym kablem pod przepustnice sie podlaczyc?

podstawa to wtryski benzynowe i cewka!!! w niektorych wersjach instalacja czytala tez obciazenie silnika i przestan wprowadzac ludzi w błąd

Obsessed - 26 Kwiecień 2010, 11:32

Widzę że mała wojna się rozpętała.

w moim konkretnym przypadku cały problem tkwił w czujniku przepływui powietrza który był zabrudziny.
teraz wszystko wróciło do normy - na benzynie praca równa a spalanie gazu wróciło do przyzwoitych wartości 10 litrów w trasie i 11-12 w cyklu miejskim

wszystkim dziękuję za pomoc, mam nadzieję że wątek ten pomoże innym borykającym się z takim problemem.

pawelwy - 26 Kwiecień 2010, 15:24

muszę się przyznać do błędu. przepraszam. faktycznie w instalacjach stag jest inaczej niż w landi które montowałem. "Skład mieszanki jest regulowany na podstawie sygnałów otrzymywanych z sondy LAMBDA i polega na zwiększaniu ilości gazu po otrzymaniu sygnału z czujnika TPS " cytat z ulotki. tam jest osobny komputer gazowy i podpina się pod sondę i tps. przepraszam jeszcze raz. człowiek uczy się całe życie.
co do tego ile czasu pracowałem to faktycznie mam dopiero 20 lat, ale tylko rok pracowałem na umowę. ojciec miał 7 w kraju warsztat montujący instalacje gazowe. spędzałem tam całe dnie od czasów podstawówki.

Camel- - 26 Kwiecień 2010, 18:23

pawelwy napisał/a:
muszę się przyznać do błędu. przepraszam. faktycznie w instalacjach stag jest inaczej niż w landi które montowałem. "Skład mieszanki jest regulowany na podstawie sygnałów otrzymywanych z sondy LAMBDA i polega na zwiększaniu ilości gazu po otrzymaniu sygnału z czujnika TPS "

To chyba montowałeś II-gen. W IV-gen w zasadzie nie ważna jest sonda (jedynie dla benzynowego). Podstawa to czasy wtrysków benzynowych :) Długa droga przed Tobą :D

13696 - 27 Kwiecień 2010, 09:58

Camel- napisał/a:
W IV-gen w zasadzie nie ważna jest sonda (jedynie dla benzynowego). Podstawa to czasy wtrysków benzynowych

tak jest!! w sekwencji sonda lambda pomaga tylko djagnoscie do prawidlowego ustawienia mnoznika a nie wplywa w zaden sposob do korekcji gazu poniewaz taka korekcje przez sonde wprowadza komp benzyny

[ Dodano: 27 Kwiecień 2010, 10:01 ]
Obsessed napisał/a:
cały problem tkwił w czujniku przepływui powietrza
czyli bylem blisko ze przepływomiez mze byc :lol:
Krynek - 27 Kwiecień 2010, 10:37

13696 napisał/a:
OT jarek to ty??

Też przez chwilę tak myślałem :lol:
Natomiast sprawa zakończyła się szczęśliwie ;)
pawelwy, Czym czyściłeś przepływkę (tak z ciekawości)?

13696 - 27 Kwiecień 2010, 10:47

ja czyscilem delikatnym pedzelkiem i nitro tylko jak wyjmiesz przeplywke to jeszcze masz dwie srubki takie specjalne torx z pipkiem takim w srodku ale jak zlapiesz dobrymi szczypcami ta srube to tez odkrecisz wtedy wyjmiesz caly wklad i wszystko masz jak na dloni

co do modow to przydalo by sie pare wczesniejszych postow usunac tak zeby nie wprowadzac ludzi w blad

pawelwy - 27 Kwiecień 2010, 13:52

mycie benzyną delikatnie i sprężone powietrze żeby osuszyć i wydmuchać pozostałości pomogło. do tego regulowałem tą całą gromadę cięgienek i dźwigienek sterujących przepustnicą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group