LPG - Baardzo duże spalanie na benzynie i gazie "Tnie wtryski
pawelwy - 25 Kwiecień 2010, 22:31
co do tego że podciśnienie jest zawsze to prawda, ale w momencie zamknięcia przepustnicy masz przez moment wyższe, zanim nie otworzy się obejście przepustnicy. benzynowy komputer jest znacznie bardziej rozbudowany niż gazowy i nie koniecznie to samo będzie na benzynie co na gazie (u mnie nie było wcale sygnału położenia przepustnicy i objawem było tylko czasem zawieszające się na momencik obroty).
komputer benzynowy nic nie ma do wtrysku gazu tylko do zapłonu. jak pracowałem przez 3 lata w zakładzie montującym gaz, zawsze podpinaliśmy komputer sterujący dawkami gazu do czujnika położenia przepustnicy i na nim zapisywane były ustawienia "gazowe". do tego był dodawany emulator wtrysku benzyny żeby oszukać wtryskiwacze i komputer benzynowy. możliwe, że coś się pozmieniało w technice ale wątpię by gaz miał korzystać z przetworzonych pod inne paliwo sygnałów.
Krynek - 26 Kwiecień 2010, 07:55
pawelwy napisał/a: | pracowałem przez 3 lata |
Masz 20 lat przez trzy pracowałeś ?? Z kontekstu wypowiedzi wynika, że już nie (i to długo) to ile miałeś jak zacząłeś 13 ??
EOT
13696 - 26 Kwiecień 2010, 08:43
pawelwy napisał/a: | komputer benzynowy nic nie ma do wtrysku gazu tylko do zapłonu | na temat takich textow to nie mam juz sily czyli Twoim zdaniem bez podlanczania kompa gazowego do wtryskow tez bedzie chodzić??
OT jarek to ty??
[ Dodano: 26 Kwiecień 2010, 09:08 ]
no juz mam schemat
pokaz którym kablem pod przepustnice sie podlaczyc?
podstawa to wtryski benzynowe i cewka!!! w niektorych wersjach instalacja czytala tez obciazenie silnika i przestan wprowadzac ludzi w błąd
Obsessed - 26 Kwiecień 2010, 11:32
Widzę że mała wojna się rozpętała.
w moim konkretnym przypadku cały problem tkwił w czujniku przepływui powietrza który był zabrudziny.
teraz wszystko wróciło do normy - na benzynie praca równa a spalanie gazu wróciło do przyzwoitych wartości 10 litrów w trasie i 11-12 w cyklu miejskim
wszystkim dziękuję za pomoc, mam nadzieję że wątek ten pomoże innym borykającym się z takim problemem.
pawelwy - 26 Kwiecień 2010, 15:24
muszę się przyznać do błędu. przepraszam. faktycznie w instalacjach stag jest inaczej niż w landi które montowałem. "Skład mieszanki jest regulowany na podstawie sygnałów otrzymywanych z sondy LAMBDA i polega na zwiększaniu ilości gazu po otrzymaniu sygnału z czujnika TPS " cytat z ulotki. tam jest osobny komputer gazowy i podpina się pod sondę i tps. przepraszam jeszcze raz. człowiek uczy się całe życie.
co do tego ile czasu pracowałem to faktycznie mam dopiero 20 lat, ale tylko rok pracowałem na umowę. ojciec miał 7 w kraju warsztat montujący instalacje gazowe. spędzałem tam całe dnie od czasów podstawówki.
Camel- - 26 Kwiecień 2010, 18:23
pawelwy napisał/a: | muszę się przyznać do błędu. przepraszam. faktycznie w instalacjach stag jest inaczej niż w landi które montowałem. "Skład mieszanki jest regulowany na podstawie sygnałów otrzymywanych z sondy LAMBDA i polega na zwiększaniu ilości gazu po otrzymaniu sygnału z czujnika TPS " |
To chyba montowałeś II-gen. W IV-gen w zasadzie nie ważna jest sonda (jedynie dla benzynowego). Podstawa to czasy wtrysków benzynowych Długa droga przed Tobą
13696 - 27 Kwiecień 2010, 09:58
Camel- napisał/a: | W IV-gen w zasadzie nie ważna jest sonda (jedynie dla benzynowego). Podstawa to czasy wtrysków benzynowych |
tak jest!! w sekwencji sonda lambda pomaga tylko djagnoscie do prawidlowego ustawienia mnoznika a nie wplywa w zaden sposob do korekcji gazu poniewaz taka korekcje przez sonde wprowadza komp benzyny
[ Dodano: 27 Kwiecień 2010, 10:01 ]
Obsessed napisał/a: | cały problem tkwił w czujniku przepływui powietrza | czyli bylem blisko ze przepływomiez mze byc
Krynek - 27 Kwiecień 2010, 10:37
13696 napisał/a: | OT jarek to ty?? |
Też przez chwilę tak myślałem
Natomiast sprawa zakończyła się szczęśliwie
pawelwy, Czym czyściłeś przepływkę (tak z ciekawości)?
13696 - 27 Kwiecień 2010, 10:47
ja czyscilem delikatnym pedzelkiem i nitro tylko jak wyjmiesz przeplywke to jeszcze masz dwie srubki takie specjalne torx z pipkiem takim w srodku ale jak zlapiesz dobrymi szczypcami ta srube to tez odkrecisz wtedy wyjmiesz caly wklad i wszystko masz jak na dloni
co do modow to przydalo by sie pare wczesniejszych postow usunac tak zeby nie wprowadzac ludzi w blad
pawelwy - 27 Kwiecień 2010, 13:52
mycie benzyną delikatnie i sprężone powietrze żeby osuszyć i wydmuchać pozostałości pomogło. do tego regulowałem tą całą gromadę cięgienek i dźwigienek sterujących przepustnicą.
|
|
|