Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: G.
15 Kwiecień 2010, 12:19
Baardzo duże spalanie na benzynie i gazie "Tnie wtryski
Autor Wiadomość
Obsessed 

Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 20
Skąd: RZESZÓW
  Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 11:09   Baardzo duże spalanie na benzynie i gazie "Tnie wtryski

witam wszystkich, ostatnio ku mojemu przerażeniu mój mercedes W202 C200 zaczął palić 15-18 litrów gazu - benzyny wolę nie sprawdzać :-)
po podpięciu pod komputer diagnostyczny okazało się że komputer "tnie wtryski" wykres charakterystyki pracy wtrysków jest strasznie poszarpany a ponoć powienien być równy, dodatkowo silnik na benzynie mocno szarpie, obroty spadają bardzi nisko po czy podskakują do 1200 i tak cały czas.
na gazie silnik pracuje równo na 700 obr/min ale czasami nie spada poniżej 1200 obr/min.

w stacji diagnostycznej po sprawdzeniu spalania okazało się że spaliny są 10 x wyższe niż powinny (na benzynie).

powiedzcie mi proszę co może powodować takie spalanie i zachowanie silnika.

zaznaczam że do tej pory samochód palił mi max 10 - 11 litrów w cyklu mieszanym a na trasie max 9 litrów.

czy może ktoś spotkał się już z taką przypadłością? przypuszczam że może to być kwestia kabli wysokiego napięcia, świec ewentualnie jednej z cewek zapłonowych - jeśli nie mam racji to wyprowadźcie mnie z błedu i powiedzcie co robić.
z góry dziękuję za Wasze odpowiedzi.
_________________
Mercedes Benz C200 Elegance
BENZYNA 1998 cm3
rok 1996
przebieg 195300 km (stan na 25.02.2011)
skrzynia biegów manualna
automatyczna klimatyzacja
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 12:13   

jestes kolego na dobrym tropie lecz zrób diagnostyke silnika a nie instalacji lpg bo ona bierze informacje z benzyny a jesli na bezynie daje bledne dane to gazu nijak nie dasz rady wyregulowac byc moze przeplywka spróbuj przejechac sie z odłączoną, swiece kable cewki wszystko do sprawdzenia no i pozadna diagnostyka na kompie
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Obsessed 

Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 20
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 14:28   

silnik zdiagnozowałem na benzynie, na komputerze pokazywało jakieś bardzo dziwne czasy otwarć wtryskiwaczy: 0,5 - 0,6 a ponoć powinno być 1,5 - 1,7

w serwisie "gaziarz" powiedział mi to co Ty mówisz - najpierw trzeba ustabilizować prace na benzynie to wtedy gaz sam się dobrze ustawi.

na jutro jestem umówiony w zaprzyjaźnionym warsztacie na szukanie usterki. najpierw sprawdzimy świece, kable, cewki zapłonowe i sondę. może coś się uda znaleźć. na kompie do którego miałem dostęp pokazywało właśnie szarpaną pracę wtryskiwaczy i narazie nad tym się skupiam.
na chłopski rozum jeśli świece lub kable są padnięte to nie ma, lub jest słaba iskra, silnik trzeba mocniej cisnąc by jakoś jechać co podowuje większe spalanie a w kosmos wywalona czystość spalin może właśnie wynikać z niedopalenia paliwa.
jeśli źle myśle to mnie wyprowadźcie z błedu.

dzisiaj na spokojnie przy nagłym wciśnięciu pedału gazu na postoju zauważyłem jak silnik na gazie delikatnie zdławi i dopiero wchodzi na obrotu - to chyba dodatkowo potwierdza problem z iskrą.

jeśli macie inny pomysł lub doświadczyliście podobnych problemów to podzielcie się ze mną i innymi forumowiczami.
_________________
Mercedes Benz C200 Elegance
BENZYNA 1998 cm3
rok 1996
przebieg 195300 km (stan na 25.02.2011)
skrzynia biegów manualna
automatyczna klimatyzacja
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 08:58   

Wymień świece i przewody, nie jest to ajkiś masakryczny koszt. Tylko nie oszczędzaj... ;)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 09:39   

Obsessed napisał/a:
zisiaj na spokojnie przy nagłym wciśnięciu pedału gazu na postoju zauważyłem jak silnik na gazie delikatnie zdławi i dopiero wchodzi na obrotu

byc moze czujnik polozenia walka rozrządu ktos pare dni temu opisywal wlasnie ze to bylo rozwiązaniem takiego zachowania samochodu i wtedy reszta obiawow tez by mogla byc tym spowodowana

[ Dodano: 16 Kwiecień 2010, 09:42 ]
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=169004#169004 tu wlasnie opisal co sie dzialo przez zly czujnik
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Krynek 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 386
Skąd: Lublin[SB]
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 14:42   

Nie zapomnij, też o tym, że wtryskiwacze mogą być zasyfione, co do spadania obrotów to w moim przypadku pomogło czyszczenie przepustnicy.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Kwiecień 2010, 20:05   

Obsessed, podaj VIN. Nie mam szklanej kuli, nie wiem czy posiadasz 111.941 czy .945 :?

Moim zdaniem będzie problem: z podciśnieniem lub z cisnieniem paliwa w listwie wtryskowej. Na razie olej instalację LPG. Doprowadź do ładu benzynę. W między czasie nie zapomnij mi podać VINu.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Obsessed 

Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 20
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 19 Kwiecień 2010, 15:53   

VIN WDB2020201A377360

dzisiaj wymieniłem świece i kable - bardzo miło zostałem potraktowany w Autoryzowanym serwisie Mercedes w Rzeszowie. Panowie dobrali mi orginalne karble i doradzili jakie świece zamontować.
w innym już Rzeszowskim serwisie dokonałem wymiany kabli i świec - koszt kabli to 100 PLN za orginał - zamienniki sporo więcej - wymiania się tylko kable zachowując orginalne fajki (pod warunkiem że są OK).

po całej robocie silnik dalej nie trzyma obrotów na biegu jałowym, faluje, czasem obroty spadają poniżej 500 by za sekundę podskoczyć do 1200.
wydaje mi się że jest już bardziej skory do jazdy ale dalej te obroty i to spalanie :evil:

jutro umawiam się na zdiagnozowanie komputerem całego silnika, w okolocach Rzeszowa jest warsztat którego właściciel obiecał dokładnie wszystko sprawdzić.

zobaczę co On znajdzie, może komputer wyświetli jakiś oczywisty błąd i konkretną usterkę.
Panowie z Marcedesa nie potrafili jednoznacznie wskazać usterki a jako że byłem u nich późnym wieczorem to nie było już czasu na diagnostykę w serwisie (poza tym koszt :-) )

dziękuję Wam za podpowiedzi, sprawdzę i czekam na kolejne sugestie.
_________________
Mercedes Benz C200 Elegance
BENZYNA 1998 cm3
rok 1996
przebieg 195300 km (stan na 25.02.2011)
skrzynia biegów manualna
automatyczna klimatyzacja
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 19 Kwiecień 2010, 19:05   

Obsessed, o falowaniu obrotów czytaj w archiwum. Podpowiedź: czyszczenie przepustnicy.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Kwiecień 2010, 13:52   

Obsessed, sprawdź wężyk podciśnienia kolektor - moduł PMS :!:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Obsessed 

Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 20
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 20 Kwiecień 2010, 20:35   

Panowie nie wiem czy dobrze zrobiłem bo nie miałem tego jak sprawdzić poza własnym słuchem i wzrokiem ale dzisiaj przeczyściłem styki jakiegoś czujnika i sam czujnik który zamontowany jest przed przepustnicą. efekt jest taki że obroty na benzynie wyrównały się, elegancko pracuje na ok 800 obr/min bez żadnych szarpnięć.
przejście z gazu na benzynę i odwrotnie przebiega o wiele płynniej, czasem wręcz trudno zauważyć moment przełączenia.
nie wiem czy coś poza pracą silnika się zmieniło, za mały dystans przejechałem by sprawdzić spalanie.

niepokoi mnie troszkę zachowanie samochodu w trakcie jazdy na gazie - gdy włączam tzw luz w trakcie jazdy to obroty spadaja mi do ok 500/min i wracają do 800/min. ne benzynie tego nie ma.

chyba jednak nie obejdzie się bez kolejnej wizyty u mechanika
_________________
Mercedes Benz C200 Elegance
BENZYNA 1998 cm3
rok 1996
przebieg 195300 km (stan na 25.02.2011)
skrzynia biegów manualna
automatyczna klimatyzacja
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 21 Kwiecień 2010, 11:11   

Obsessed napisał/a:
niepokoi mnie troszkę zachowanie samochodu w trakcie jazdy na gazie - gdy włączam tzw luz w trakcie jazdy to obroty spadaja mi do ok 500/min i wracają do 800/min. ne benzynie tego nie ma.


nie spodziewaj sie ze na gazie wszystko bedzie chodzilo idealnie tak jak na benzynie bo takiego efektu nigdy nie osiagniesz sprawdz jak masz zamontowany map sensor od gazupowinien byc zamontowany pionowo i miec jak najkrutsza rurke od kolektora do sensora czym dluzsza tym reakcja na zmiany cisnienia i co za tym idzi dawkowanie gazu moze sie zmieniac
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 22 Kwiecień 2010, 15:07   

nie kwestionuję poprzednika, ale niekoniecznie da się to poprawić skracając rurkę podciśnienia. zamykając przepustnicę jest chwilowy impuls obniżonego ciśnienia co powinno być zniwelowane sygnałem z czujnika położenia przepustnicy. to wszystko następuje w chwili gdy puszczasz gaz, i zanim obroty spadną do normalnych biegu jałowego powinno się już wszystko wyrównać. na moje oko spadek poniżej 800 obr/min może być spowodowany bezwładnością gazu (wtedy nic się nie poradzi), albo nie ma sygnału zerowego położenia przepustnicy i dopiero jak komputer wykryje, że silnik zaraz zgaśnie wznawia podawanie gazu (komputer gazowy myśli, że hamujesz biegiem i odcina gaz).
 
 
 
Krynek 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 386
Skąd: Lublin[SB]
Wysłany: 22 Kwiecień 2010, 18:00   

Obsessed, Czy czyścłeś przepustnicę tak jak ja i kolega Gomezio, Ci sugerowaliśmy ?? A poza tym, skoro na benzynie jest teraz ok, może wystarczy ponowne ustawienie gazu.
pawelwy, Gdyby nie było zerowego sygnału przepustnicy to objawy nie występowały by też na benzynie ?
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 22 Kwiecień 2010, 19:32   

pawelwy napisał/a:
zamykając przepustnicę jest chwilowy impuls obniżonego ciśnienia co powinno być zniwelowane sygnałem z czujnika położenia przepustnicy. to wszystko następuje w chwili gdy puszczasz gaz, i zanim obroty spadną do normalnych biegu jałowego powinno się już wszystko wyrównać.
wszystko sie mniej wiecej zgadza tylko instalacja gazowa nie dostaje sygnalow z przepustnicy tylko komp benzyny a dopiero z niego instalacja lpg bierze kompletne dane (a na benzynie jest dobrze) o wtrysku a co do podcisnienia to w silnikach wolnossacych to jest ono zarowno przy cutoffie jak i na biegu jalowym, podcisnienia w kolektorze niema tylko przy maxymalnym obciazeniu i otwarciu przepustnicy do tego trzeba dodac ze przy cutoffie cisnienie w reduktorze wzrasta i instalacja nie zawsze moze na zamontowanych podzespolach wyrobic sie z wtryskiem itp z gazem nigdy nie bedzie tak samo jak na benie
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,124 sekundy. Zapytań do SQL: 10